Oliko tämä ihan reilua. Olen 15h viikossa siivooja 9€ tuntipalkalla. Nyt tienaan vähemmän, kuin työttömänä.
Saan vain pienen kaistaleen työmarkkinatukea tuon palkan lisäksi.
Näen nälkää. Olen yksin asuva nainen.
Kommentit (51)
Siitä se ura alkaa. Työkokemus on aina parempi kuin työttömänä makaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuntipalkka oli jo 20 vuotta sitten kyseisestä työstä. Miksi sinä ap suostut tuollaiseen?
Noin 2006- 2010 siivoojille maksettiin 7,5 euroa tunnilta. Muistan tämän hyvin, kun kaveri oli ammattisiivooja. Nykyään niiden palkka voi olla vaan 11 euroa, ettei ole paljon noussut.
11.73 h on tällä hetkellä alan tes.n mukaan. Julkisella puolella maksetaan enemmän.
Itseasiassa 11,83€ on nykyisin. Pam vielä ohjeistaa muotoilemaan tuon niin että tuosta summasta 0,10€ maksetaan hienolta kalskahtavalla nimellä "henkilökohtainen lisä" vaikka sen saa kyllä ihan jokainen..,tai siis pitäisi saada, tuo palkkaerittelyyn sopivasti eri riville laitettu 0,10€:n erillismaksu vain on niin kätevä pudottaa eräiltä (mm. kielitaidottomilta) palkkanauhasta pois ja eivät tajua sitä kaivata kun julkisuudessa on vouhotettu tuota 11,73€:a kuin suurena totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan porrassiivoojana (kaikista helpoin siivous) 13 euroa tunti. Onkohan toi 9 ihan laillinen?
Älä ota porrassiivoojakohteita. Kesällä menee, mutta talvella hirveän raskaita ja turvattomia. Hae kevyeeseen toimistosiivouskohteeseen tai tavarataloon.
Tää on kyllä totta! En ajatellut oikein, kun olen tehnyt kesälomatuurauksia porrassiivouksessa viime ja tämän kesän. Talvella on kiva olla sellaisessa paikassa, jossa voi olla koko työpäivän. Itse tosin talvella lepäilen koulussa :D
Siivooja Tes on 12 euroa. Joten älä viitsi valehdella.
Jos Ap on harjoittelijan palkalla työssä? Tuota kikkaa käyttää moni. Jää yrittäjälle enemmän rahaa. Eli 16 e kertaa 21.5 pv on 344 yrittäjälle enemmän.
Ulkomaalaisille maksetaan tuota harjoittelijan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat kuussa tuloja.
Johan se kertoi, et laskea osaa?
Oletpas hölmö kun suostut tekemää keskiraskasta työtä 9 euron tuntipalkalla. Oma mokasi.
Vierailija kirjoitti:
En usko tarinaa. Ap kertoi saavansa toimeentulotukea ja palkkaa. Toimeentulotukea ei saa ennenkuin on hakenut esim työmarkkinatukea. Kukaan täysjärkinen ei tee 9e/h
Niinpä. Ja aloituksessa ap kertoi saavansa "palkan lisäksi vain pienen kaistaleen työmarkkinatukea", eli ap puhuu itseään pussiin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat kuussa tuloja.
335€ yht palkka ja toimeentulotuki.
Plus asumistuki 250€. Minulla jää vuokran jälkeen 140€ kääteen, miinus laskut noin 90€ kuussa elämiseen ja ruokaan.
Ap
Tuon palkan lisäksi saat 644 euroa työmarkkinatukea tai päivärahaa, kun et ole koko päivä töissä. Joten älä valehtele että saisit enemmän
Ala laitoshuoltajaksi. Minä teen 3 vuorotyötä ja kk brutto on n. 3400e. Ja lomiakin mulla on jo 38päivää.
Ap.n mainitsema palkka ei ole totta. Se on kyllä totta, että moni matalapalkka-alan työläinen joutuu lisäksi hakemaan tt-tukea. Ja se taas johtuu siitä, ettei AY-liikkeet ole saaneet aikaiseksi vaatia lisää liksaa jäsenilleen, vaan ovat luottaneet siihen, että valtio maksaa osan "palkasta" tukina.