Oliko tämä ihan reilua. Olen 15h viikossa siivooja 9€ tuntipalkalla. Nyt tienaan vähemmän, kuin työttömänä.
Saan vain pienen kaistaleen työmarkkinatukea tuon palkan lisäksi.
Näen nälkää. Olen yksin asuva nainen.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En usko tarinaa. Ap kertoi saavansa toimeentulotukea ja palkkaa. Toimeentulotukea ei saa ennenkuin on hakenut esim työmarkkinatukea. Kukaan täysjärkinen ei tee 9e/h
Olen hakenut, mutta en täytä hakemusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuntipalkka oli jo 20 vuotta sitten kyseisestä työstä. Miksi sinä ap suostut tuollaiseen?
Noin 2006- 2010 siivoojille maksettiin 7,5 euroa tunnilta. Muistan tämän hyvin, kun kaveri oli ammattisiivooja. Nykyään niiden palkka voi olla vaan 11 euroa, ettei ole paljon noussut.
Tuolloin tarjottiin siivoustyöstä n. 10 euron palkkaa/tunti. Tiedän sen, koska kävin ja kysyin tuntipalkkoja työnantajilta.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan totta. Kaveri työskenteli siivoojana ja joutui hakemaan lisäksi toimeentulotukea. Jos joku valitti, piti tehdä palkatta työt uudestaan.
Mä oon työskennellyt suunnitteluinsinöörinä täysillä tunneilla ja saanut toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat kuussa tuloja.
335€ yht palkka ja toimeentulotuki.
Plus asumistuki 250€. Minulla jää vuokran jälkeen 140€ kääteen, miinus laskut noin 90€ kuussa elämiseen ja ruokaan.
Ap
Siis saatko työmarkkina tukea lisäksi?
Saisin, mutta en nosta sitä, koska ei tunnu reilulta täyttää toto hakemusta, koska olen töissä.
Mulla on puolen vuoden työmarkkina tuet hakematta.
Ap
Mitä :D onko tää trolli. Tottakai haet jos se kuuluu sulle. Turha valittaa, ettei rahat riitä.
Kohta tulee paikallinen sanelu ja palkka yleisesti tippuu neljään euroon tuntis siivoojille vaikkapa kahteen euroon. Suomi ja ostovoima nousuun paikallisella sanelulla!
Vierailija kirjoitti:
En usko tarinaa. Ap kertoi saavansa toimeentulotukea ja palkkaa. Toimeentulotukea ei saa ennenkuin on hakenut esim työmarkkinatukea. Kukaan täysjärkinen ei tee 9e/h
Toimeentulotukea kyllä saa, vaikka ei hakisi mitään muita etuuksia. Muita etuuksia kyllä ohjataan hakemaan ensin, mutta laissa ei ole sellaista pykälää, että toimeentulotukihakemus voitaisiin tuolla perusteella hylätä. t. Kelassa töissä
Työpaikalla käytetään sinua rajusti hyödyksi. Jos siis oletetaan että pitäisi paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea kyllä saa, vaikka ei hakisi mitään muita etuuksia. Muita etuuksia kyllä ohjataan hakemaan ensin, mutta laissa ei ole sellaista pykälää, että toimeentulotukihakemus voitaisiin tuolla perusteella hylätä. t. Kelassa töissä
No silloin varmaan pitäisi saada enemmän toimeentulotukea? AP trollaa.
Pyydä lisää työtunteja tai tee sen lisäksi kilpailevalla yrityksellä vastaavaa työtä. Nykyään siivoojille sallitaan kilpailevilla yrityksillä työntekeminen yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuntipalkka oli jo 20 vuotta sitten kyseisestä työstä. Miksi sinä ap suostut tuollaiseen?
Noin 2006- 2010 siivoojille maksettiin 7,5 euroa tunnilta. Muistan tämän hyvin, kun kaveri oli ammattisiivooja. Nykyään niiden palkka voi olla vaan 11 euroa, ettei ole paljon noussut.
11.73 h on tällä hetkellä alan tes.n mukaan. Julkisella puolella maksetaan enemmän.
Siis ymmärsinkö oikein, että AP on hakenut soviteltua työttömyysetuutta ja se on hänelle myönnetty, mutta hän ei jätä työttömyysajanilmoitusta, jolloin etuutta ei makseta?
Toimeentulotuessahan työttömyysetuus huomioidaan tulona, jos se on myönnetty, vaikka työttömyysajanilmoitusta ei jätä.
Se on kyllä sitten omaa tyhmyyttä valittaa, että rahat ei riitä.
Tee töitä 7 päivänä viikossa kahdella-kolmella työnantajalla. Ota jotain vastuulisiä jos tarjotaan vastuuta lisää. Kyllä sillä yli parin tonnin tuloihin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kerrot meille sen, miksi suostut tekemään työtä tuntipalkalla, joka ei ole tätä päivää!
Kaupanalalla ainakin alle 1v alan työkokemuksella saa maksaa harjoittelijan palkkaa, joka on alle tessin. En tiedä onko siivouksessa sama?
Harjoittelijan palkka siivousalalla on 10.56 €/tunti, joten kyllä tuo ap.n mainitsema palkka on joka tapauksessa alle tes.n.
Mä saan porrassiivoojana (kaikista helpoin siivous) 13 euroa tunti. Onkohan toi 9 ihan laillinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kerrot meille sen, miksi suostut tekemään työtä tuntipalkalla, joka ei ole tätä päivää!
Kaupanalalla ainakin alle 1v alan työkokemuksella saa maksaa harjoittelijan palkkaa, joka on alle tessin. En tiedä onko siivouksessa sama?
Harjoittelijan palkka on määritelty siivousalan tessissä ja se on yli 10e/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelijan palkka siivousalalla on 10.56 €/tunti, joten kyllä tuo ap.n mainitsema palkka on joka tapauksessa alle tes.n.
Ei mitään harjoittelijan palkkaa ei harjoittelijan työtä. Ihan normaalia siivoojan palkkaa ja normaalia siivoojan töitä. Ilmoita itsesi halukkaaksi esimieheksi/palveluohjaajaksi.
Ilmoita, että haluat palveluohjaajaksi ja siitä sitten esimieheksi tai suoraan esimieskoulutukseen. Sano, että haluat vastuuta lisää. Sano, että kaikki vuorot ja kohteet käy ihan mihin aikaan tahansa milloin vain. Fyysinen kunto kiitettävä, ei allergioita, ei lapsia, englannilla myös pärjäät, vaikka äidinkieli suomen kieli. Sano, että teet töitä mielummin tiimissä kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan porrassiivoojana (kaikista helpoin siivous) 13 euroa tunti. Onkohan toi 9 ihan laillinen?
Älä ota porrassiivoojakohteita. Kesällä menee, mutta talvella hirveän raskaita ja turvattomia. Hae kevyeeseen toimistosiivouskohteeseen tai tavarataloon.