Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette onnistuneet lopettaa sokerin syömisen?

Vierailija
10.08.2024 |

Siinäpä se tulikin. On niin kauhea sokerikoukku...mutta pitäisi lopettaa. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonoja vastauksia. Jos vaan olisi niin helppoa, että lopetus sujuisi tuosta vaan, niin ei kai kukaan haitallista sokeria edes juurikaan käyttäisi?!

Vierailija
42/65 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasin sen stevialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon verran oli tuskaa, söin hedelmiä ja marjoja pahimpaan himoon. Nyt ei tee edes mieli ja herkut maistuu äklö makealle. 

Mulla pari viikkoa kärsimystä. Mandariinit auttoi iltaisin. Nyt silloin tällöin ostan proteiinipatukan.

Sokerin syömisen lopettamista auttaa sokerin syöminen iltaisin. Taattua palstaälyä.

Hedelmissä ja marjoissa on kuitua ja se hidastaa  verensokerin nousua. Ei tule ns sokerinousuja ja siten verensokerin heittelyä. Aina verensokerin laskiessa nopeasti alkaa taas tehdä mieli herkkuja. Siksi marjat ja hedelmät ovat erinomainen tapa.

Vierailija
44/65 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan 16-17 kun lopetin kaiken lisätyn sokerin.  Siskon mies joi meillä kahvia eikä laittanut sokeria, päähänpistosta tein samoin ja siitä se sitten lhhti. Ihan helppoa. Lopetin lisäämästä sokeria mihinkään, ja myöhemmin sitten aloin katsoa myös tuoteselosteista sokerimääriä ja valita sen mukaan.

Jonkun ajan päästä  sokeriset tuotteet alkoi inhhottaa, ei maistunut hyvälle.  Kyllä siihen tottuu.

Vierailija
45/65 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vain. Kuitenkin lankeat siihen.

Vierailija
46/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnistunut.

Vierailija
47/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaamalla sokeria jaksaa..

Vierailija
48/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ruoat kotiinkuljetuksena enkä osta mitään sokerituotteita. 

Vierailija
49/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huonoja vastauksia. Jos vaan olisi niin helppoa, että lopetus sujuisi tuosta vaan, niin ei kai kukaan haitallista sokeria edes juurikaan käyttäisi?!

No eihän se helppoa ole, mutta pitää vaan kärsiä ne pari eka viikkoa. Samalla tavalla lopetin kahvinjuonnin. Piti vaan kärsiä muutama päivä vieroitusoireita. Se on tärkeintä ettei sorru , kun on huono olo. Kotiin pitää varata kunnolla ruokaa ettei taritse lähteä kauppaan ja siinä samalla sorru houkutuksiin. 

Vierailija
50/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki. Kaksi viikkoa on kärsittävä ja sitten helpottaa.

Saattaa tulla myös järjetön pääkipu alkuun, mutta sekin loppuu parissa päivässä.

Sokerihammasta ei ole enää kolottanut vuosiin, kun otin tiukan linjan. Nykyään pystyy syömään kakkupalan/pullan silloin juhlissa ilman, että himottais koko ajan.

Vierailija
51/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut "korvaushoito" vaan tiukka ei kaikelle sokerille, keinomakeuttajille, luonnollisille makeuttajille, marjoille, hedelmille, runsashiilarisille kasviksille, perunoille, viljalle jne.

20g hh, 250g rasvaa, noin 70g proteiinia per päivä. Nykyään siedän hh jo 50g päivässä.

Vierailija
52/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tankkaamalla sokeria jaksaa..

Ei jaksa kun on pilannut sillä aineenvaihdunnan.

Vierailija
53/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei auttanut "korvaushoito" vaan tiukka ei kaikelle sokerille, keinomakeuttajille, luonnollisille makeuttajille, marjoille, hedelmille, runsashiilarisille kasviksille, perunoille, viljalle jne.

20g hh, 250g rasvaa, noin 70g proteiinia per päivä. Nykyään siedän hh jo 50g päivässä.

Mulla auttoi, kun korvasin karkit, suklaat ja leivonnaiset hedelmillä ja marjoilla ja muuten syön ihan normaalisti. Superherkkua on nyt vaikka banaaniletut marjoilla ja rahkakermaseoksella. Jäätelön korvasin niin, että sekoitan kookoskermaa ja jäiset pakastemarjat.  

Vierailija
54/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yksinkertaisesti päätöksen, että lopetan herkkujen syönnin. Aluksi vaati tahdonvoimaa, mutta nykyään ei tee mieli ollenkaan, vaikka kuinka nenän edessä tarjoiltaisiin

Vierailija
55/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto

Vierailija
56/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi, kun korvasin karkit, suklaat ja leivonnaiset hedelmillä ja marjoilla ja muuten syön ihan normaalisti. Superherkkua on nyt vaikka banaaniletut marjoilla ja rahkakermaseoksella. Jäätelön korvasin niin, että sekoitan kookoskermaa ja jäiset pakastemarjat.  

Mulla ei auttanut sokerin korvaaminen sokerilla, koska minulle oli ehtinyt kehittymään insuliiniresistenssi.

Vierailija
57/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä steviaa tai muuta makeutusainetta tai älä syö sokeria. Siinä ne vaihtoehdot on.

Vierailija
58/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei auttanut sokerin korvaaminen sokerilla, koska minulle oli ehtinyt kehittymään insuliiniresistenssi.

Mulle riitti, että pääsin lisätystä sokerista eroon. En tietenkään syö hedelmiä ja marjoja ahmimalla päivittäin. 

Vierailija
59/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun peilikuva alkoi muistuttamaan enemmän sikaa kuin ihmistä, niin päätin lopettaa. 

Vierailija
60/65 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä riittävästi proteiinia ja rasvaa. Kun vetää 35g proteiinia aamupalaksi ja siihen kylkeen sopivasti hiilaria ja rasvaa niin ei tee mieli karkkia. Mutta nassuttakaa toki niitä kurkunpätkiänne...