Miten olette onnistuneet lopettaa sokerin syömisen?
Siinäpä se tulikin. On niin kauhea sokerikoukku...mutta pitäisi lopettaa.
Kommentit (65)
Osta jotain hedelmiä ja kun on makean nälkä niin ota vaikka yksi omena tai kiivi tai mistä hedelmästä tykkäätkään.
Miksi ihmeessä pitää lopettaa?? Kohtuus kaikessa, ja pääset pitkälle. 😄
Vierailija kirjoitti:
Viikon verran oli tuskaa, söin hedelmiä ja marjoja pahimpaan himoon. Nyt ei tee edes mieli ja herkut maistuu äklö makealle.
Mulla pari viikkoa kärsimystä. Mandariinit auttoi iltaisin. Nyt silloin tällöin ostan proteiinipatukan.
Antaa läskien av-mammojen syödä sokeria.
Et vaan osta kotiin mitään herkkuja, jos kaapissa on jotain sokeria tai siirappia heität nekin roskiin. Tee tämä nyt heti, eli viet roskiin kaikki herkut ja sokerin mitä sinulla on tällä hetkellä kotonasi. Lisää et osta.
En oo koskaan tykänny hirveesti mistään makeasta, joten ei ole tarvinnut ikinä edes miettiä koko asiaa. En tykkää suklaasta tai karkeista. Jäätelöä syön muutaman kerran kesässä.
Oma äiti on varsinainen sokerihiiri, ollut aina. Muistan kun olin teini ja äiti yritti tietoisesti vähentää karkin syöntiä. Eihän siitä mitään tullut, pari viikkoa kesti ja sitten oli saatava karkkia. Muistan kun jo silloin teininä mua ällötti ne äidin kaikki karkit kaapissa, hajukin on niin imelä.
Mutta siis kovin on yksilöllisiä nuo makumieltymykset, toiset on niin vahvasti makean perään että joutuu tosissaan miettimään, miten saisi vähennettyä. Toisille ei ole mikään ongelma olla ilman, kun ei tee ikinä edes mieli.
Mulla se on yleensä onnistunut vasta, kun on tullut riittävän paha olo tarpeeksi monen sokeriöverin jälkeen. Sitten tiukka linja muutamia päiviä, ei edes hedelmiä, ketsuppia, soijakastiketta eikä mitään muutakaan, missä on vähänkin sokeria. Tuon jälkeen ei varsinaisesti enää tee mieli sokeria. Välillä pitää keskittyä, että muistaa, etten mä nyt syö esim. jäätelöä, mutta himo on poissa.
Olen yrittänyt vähentää niin tosissaan, että tuska on kova, en vain pysty, en kertakaikkiaan, ei se onnistu 100 prosenttisesti, aina lipsun enkä voi sille mitään, niskasta olen yrittänyt ottaa kiinni ja osittain onnistunut, mutta ei, taas iskee joku makeanhimo ja se tyssää siihen, vähentänyt olen paljon ja siitä olen kiitollinen, mutta että aivan kokonaan, se ei tule onnistumaan vaikka niin on opastettu, helpommin sanottu kuin tehty. Nytkin kahvi tippumassa ja pieni porkkanaleivos siihen ja jälkeenpäin ottaa pattiin.
Liuottamalla kuumaan nesteeseen. Menee juomalla.
Ihan vaan lopettamalla. Pari päivää tulee himoja ja se on siinä. Ohjaa vaan huomion muualle, kun tulee himo. Tietysti ruokavalio pitää katsoa niin, ettei tule myöskään lisättyä sokeria. Eli melkeinpä kaikki einekset pitää poistaa
Vierailija kirjoitti:
Antaa läskien av-mammojen syödä sokeria.
Vedä viddu päähäs.
Vähentää voi ainakin vieroittumalla. Ehkei ole tarve poistaa kokonaan kaikilla.
Aluksi sokerista luopuminen oli vaikeaa, mutta noin kuukauden jälkeen alkoi helpottamaan. Toki joskus syön jonkun herkun, mutta kohtuudella.
Sokeri on kyllä kavala aine. Itse olen ottanut rajaksi että en syö sellaisia ruokia, missä on per 100g yli 10g sokeria. On aika paljon hyvämakuisia valmisteita , jotka sopivat tähän ehtoon. Alle 10g sokeria per 100g ei minulla aiheuta insuliinireaktiota, eikä tule sitä verensokerin nousun ja laskun kierrettä, mikä lisää sitä herkkuhimoa ja ennen kaikkea lihottaa. Tätä reaktioita myös hillitsee kuitupitoisen ruoan syönti ennen " herkuttelua" kuten marjoja esim.. Eihän mikään konsti sovi kaikille, mutta minulle tämä on toimiva konsti. Hyviä herkullisia valmisteita on mm proteiini vanukkaat. Todella hyviä. Myös lohilon jäätelöä olen syönyt.
Itse olen huomannut että kun tekee mieli makeaa niin usein saattaa olla tylsää silloin. Yritä viedä huomio jonnekkin muualle kun tekee mieli makeaa. Mene vaikka kävelylle jne.
Vierailija kirjoitti:
Osta jotain hedelmiä ja kun on makean nälkä niin ota vaikka yksi omena tai kiivi tai mistä hedelmästä tykkäätkään.
Minua neuvottiin vähentämään reippaasti myös hedelmien syöntiä, joten neuvosi ei ollut kovinkaan arvokas.
Taas joku vajak ki kopioi tänne tekoälyvastauksia. Painu vi ddduun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon verran oli tuskaa, söin hedelmiä ja marjoja pahimpaan himoon. Nyt ei tee edes mieli ja herkut maistuu äklö makealle.
Mulla pari viikkoa kärsimystä. Mandariinit auttoi iltaisin. Nyt silloin tällöin ostan proteiinipatukan.
Sokerin syömisen lopettamista auttaa sokerin syöminen iltaisin. Taattua palstaälyä.
Ei ole mitään noista. Jatkan sokerin syömistä