TRE- menetelmä, kokemuksia?
Eli Tension, Stress & Trauma Releasing Exercises jossa vapautetaan stressiä ja traumoja kehosta tärinän avulla. Itse olen pitänyt ja olen lähes vuoden ajan harjoittanut tätä menetelmää.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemuksia, mutta kiinnostaisi tietää millaisia kokemuksia sinulla on TRE:stä.
Olen lukenut tuosta menetelmästä ja kiinnostaisi tietää.
Kerrohan!
Olen lukenut että 4-8 vuodessa säännöllisesti harjoitettu TRE voi poistaa kaikki traumat, ja jotain helpotusta olen huomannutkin. Tuntuu kuin sisäinen jännitys ja ahdistus joka tuntuu fyysisenä olisi vähentynyt. Jos pidän taukoa tunnen tämän ahdistuksen lisääntyvän ja sitten vähenevän kun taas jatkan menetelmää. Tärkeää on kuitenkin että TRE harjoitteluaika pidetään itselle sopivalla tasolla, ja aluksi se sopiva aika voi olla vain 30 sekuntia, mutta tämä on tosi yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemuksia, mutta kiinnostaisi tietää millaisia kokemuksia sinulla on TRE:stä.
Kerrohan!
Olen lukenut että 4-8 vuodessa säännöllisesti harjoitettu TRE voi poistaa kaikki traumat, ja jotain helpotusta olen huomannutkin. Tuntuu kuin sisäinen jännitys ja ahdistus joka tuntuu fyysisenä olisi vähentynyt. Jos pidän taukoa tunnen tämän ahdistuksen lisääntyvän ja sitten vähenevän kun taas jatkan menetelmää. Tärkeää on kuitenkin että TRE harjoitteluaika pidetään itselle sopivalla tasolla, ja aluksi se sopiva aika voi olla vain 30 sekuntia, mutta tämä on tosi yksilöllistä.
Kiitos vastauksestasi! Menetelmä kiinnostaa, mutta en ole uskaltautunut kokeilemaan.Jostain luin, että sitä ei suositella psykoosin kokeneille. Hyvä, jos siitä on ollut sinulle apua.
Teen tätä öisin ehkä 5min, jos en saa unta. Sitten tulee aina uni :)
Tää kuulostaa siltä että ap juttelee keskenään.
Tätä ei saa hei sitten tosi epävakaassa tilanteessa alkaa itse opettelemaan.
Minä, joka mainitsin psykoosista, en ole keskustelun aloittaja. Eikä tulisi mieleenikään omin nokkineni kokeilla tätä menetelmää.
Kerrohan!