Miksi et matkustele?
Kommentit (109)
Ihan vaan se, ettei kiinnosta.
En erityisemmin pidä matkustelusta, koska se kokonaisuudessaan (suunnittelu, osto, toteuttaminen) on niin suuritöistä. Tuon työ voisi silloin tällöin tehdä, jos loman pitäminen ja vieläpä samaan aikaan puolison kanssa olisi helpompaa. Meillä molemmilla on haastavat työt ja hankalaa saada lomia pidettyä. Liukumien saldorajat paukkuu koko ajan ja lomapäiviä pidetään pakolla, vaikka mitenkään ei ehtisi. Minä kyllä voin pitää lomaa silloin kuin olen sen merkinnyt, mutta kyllä se yksikin vapaapäivä sotkee työt ja sitä saa sitten katua seuraavalla viikolla ylitöitä paiskiessaan. Miehellä on välillä lomat peruttukin, jos firmassa joku kriisi menossa. Ja niitä tuntuu olevan koko ajan.
Ensi kesälle voisi jonkun matkan hankkia, kun 25 v hääpäivä edessä. Ja syksylläkin voisi yrittää jotain pitkää viikonloppua, kun tosiaan molemmilla paljon lomapäiviä vielä käyttämättäa ja saldoakin yli viikko molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan noista. En vain enää halua matkustaa, olen jo nähnyt kaiken.
Tämä. Oikeastaan ainoa ero eri matkakohteissa on valo. Ihmiset sensijaan ovat samanlaisia kaikkialla.
Reissaan työn puolesta ihan riittävästi.
Olen ollut tunisiassa,egyptissä, italiassa,kroatiassa ja kanarialla pentuna. Ei kyllä kiinnosta ulkomaan matkailu pätkääkään. Aina on ollu niin paljon mukavempaa palata kotiin. Kannattaa hommata semmonen koti jossa viihtyy.
Vähä sama ku kysyisin että mikset harrasta jenkkiautoja, ootko persaukinen vai muuten vaan soijapoika
Jäi matkustaminen vähemmälle, kun huomasin, kuinka teollista se on. Rakennetaan turisteille hieno keidas vaikka keskelle ei mitään. Siellä sitten voi ottaa vähän olutta allasbaarissa ja käydä retkellä ostarissa. Ja voi tehdä päiväretken naapurirannalle. Kun sitten kävin Filippiinien viidakossa paikallisten ihmisten kodissa muutaman yön, niin asioihin tuli toinen näkövinkkeli. Onni oli heillä siinä, kun ostin perheelle 2 säkillistä riisiä, 100kg.
Matkusteltiin, kun lapset oli alaikäisiä.
Aikansa kutakin.
Terveyssyistä en lähde enää reissuun ja se harmittaa todella paljon! Matkustelin ennen koronavuosia nuoruudesta lähtien usein, 2-3x vuodessa.
N56
Nuorempana kävin Espanjan saarilla, Kyproksella , Pariisissa , Ruotsin risteilyillä, ne riittää minulle, nykyään on polven nivelrikko joka kipeytyy enemmän kävellessä joten en nauttisi matkoilla.
Ei keksi kivaa kohdetta kun kaikki turistirysiä tai sitten liian eksoottisia kohteita.
Syynä raha, nelihenkiselle perheelle matkat on aika kalliita.
Haluaisin miehen kanssa joskus kaksin johonkin => ei lapsenvahtia
Haluaisin jossain tyttöporukassa joskus vaikka etelään => ei ole lähtijöitä, kellään ei ole koskaan rahaa tai menevät perheidensä kanssa
välillä miettinyt mennäkö yksin mutta en ole vielä rohjennut.
Vierailija kirjoitti:
Ei keksi kivaa kohdetta kun kaikki turistirysiä tai sitten liian eksoottisia kohteita.
Outoa! Kaikki!?
Esim kylällä missä meillä on 2. koti käy kourallinen turisteja. Tänäkesänä nähty 1 tanskalainen ja 1 ruotsalainen perhe. Syksyllä tryffeliaikaan saattaa tulla joku sveitsiläinen käymään.
Esim toisen suomalaisperheen tapaamiseen alueella meni 13 vuotta!
Eikä ole eksoottinenkaan paikka vaan ihan etelä-Eurooppaa
Olen matkustelut, ja todennut että en pidä siitä. Kielitaitoa on, mutta en vain jaksa pujotella vieraiden kulttuurien oudoissa sääntöviidakossa. Ja ulkomailla on ihan oikeasti monia asia paljon huonommin kuin kotona. Matkan paras hetki on aina ollut kun lentokone laskeutuu Helsinki-Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni jouduin matkustelemaan ja siinä meni hohto lentomatkailusta ja hotellissa elämisestä.
Onneksk hotellit ei ole pakollisia ainoita majapaikkoja.
Eikä lennot ainut tapa matkustaa.
Kokemuksieni perusteella matkustelua harrastavat ovat vähän sellaisia yksinkertaisen puolisia. Asuvat vuokraasunnossa josta on pakko päästä muualle tuulettumaan tasaisin välein. Joku sanoi että matkustelu on juurettomien hommaa. Jotkut matkustelijat kuvittelee että kun on paljon matkustellut niin olis paljon elämänkokemusta😂
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksieni perusteella matkustelua harrastavat ovat vähän sellaisia yksinkertaisen puolisia. Asuvat vuokraasunnossa josta on pakko päästä muualle tuulettumaan tasaisin välein. Joku sanoi että matkustelu on juurettomien hommaa. Jotkut matkustelijat kuvittelee että kun on paljon matkustellut niin olis paljon elämänkokemusta😂
No tämä kirjoituksesi ei pidä kyllä yhtään paikkaansa. Kaikki tuntemani paljon matkustelleet ovat korkeasti koulutettuja, hyvätuloisia tai muuten varakkaita omistusasujia. Meidänkin perhe matkustanut kymmenissä maissa ja viidessä maanosassa. Paljon nähty ja koettu ihania asioita. En vaihtaisi mihinkään. Asumme omakotitalossa, meillä on myös kesämökki. Tästä huolimatta matkailua1-4 kertaa vuodessa ulkomaille perheenä. Lisäksi kotimaan reissuja esimerkiksi laskettelemaan.
Olen ollut työssä, jossa sain matkustaa paljon. Ei enää.
Millähän välillä? Ne on niin ruuhkaisia ettei edes yöllä onnistu.
V 94 yksi teräväpää yritti. Ajoimme itse lähes autiolla motarilla 140kh/m kun joku onnellinen ajoi ohitsemme ehkä 200km/h.
15km päässä oli sitten sukeltanut ohittamaan lähteneen rekan perän alle. Harvoin on nähnyt niin litteää peliä! Oli pakko pysähtyä seuraavalle huoltoasemalle nielemään oksua kun oli aika ikävä näky.
Eipä ole unohtunut 30 vuodessa.