Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et matkustele?

Vierailija
10.08.2024 |

Onko syynä raha vai kielitaidottumuus?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Ei ole matkaseuraa, joten joutuisin maksamaan hotellit yksin. Kärsin unettomuudesta joten majoituksen pitää olla hotelli eikä hostelli. Eläminen pk-seudulla on niin kallista että hyvä jos siihen edes saa rahat riittämään. Enkä usko että saisin matkasta niin paljon irti että se kannattaisi.

Vierailija
102/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksieni perusteella matkustelua harrastavat ovat vähän sellaisia yksinkertaisen puolisia. Asuvat vuokraasunnossa josta on pakko päästä muualle tuulettumaan tasaisin välein. Joku sanoi että matkustelu on juurettomien hommaa. Jotkut matkustelijat kuvittelee että kun on paljon matkustellut niin olis paljon elämänkokemusta😂

Kiva yleistys:)

Pettymykseksesi täytyy kertoa että meillä on fasiliteetit kunnossa kotonakin, 240m2 lma talo pks meren rannalla, iso kaunis puutarha, hyvät vaativat työt (minä nyt eläkkeellä), työmatkoja jne. Yksinkertaisiakaan emme ole - näissä töissä emme olisi pärjänneet ihan tollukoina:)

Juuretkin löytyy, mies on asunut 5km säteellä 55v ja minä enimmillään 38km päässä. Nyt sitten 2 maassa kun työt ei enää rajoita.

Samoin paljon matkustelevat ystävät ja perheenjäsenet. Monet meistä löytyy verokalenterista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää, ikä painaa.

Vierailija
104/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele. En viihty ihmisten parissa, hotelleissa etc. Vaellan ja metsäilen kyllä paljonkin mutta sitäkin yleiset paikat välttäen.

Vierailija
105/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut mukavuudenhaluiseksi. Reissaamisessa on liikaa riesaa siellä hetkittäisen mukavan seassa.y

Vierailija
106/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin nuorena paljon. Ysärillä piti vähintään kuukausi vuodesta viettää ulkomailla, muuten oli huono vuosi :-D

Vielä lasten ollessa peruskouluikäisiä tuli tehtyä muutama perhereissu jopa kaukomaille.

Enää en matkusta, vaan nautin kotimaan luonnosta ja omasta puutarhasta. Sijoitan rahani sellaisiin kohteisiin, joista on pitkäaikaista iloa koko perheelle - esimerkiksi kesämökkiin. Nykyään kesät ovat niin lämpimiä Suomessakin, että ajatus esimerkiksi etelänmatkasta jonnekin kuumuuteen tuntuu vain ahdistavalle.

Omatuntokaan ei oikein salli enää lentomatkailua. Yhden lyhyen kaupunkiloman olen tosin tehnyt Eurooppaan tällä vuosikymmenellä. Se olikin tosi hieno reissu, kun oli semmoista spesiaalia. Ehkä 2030-luvullakin käyn jossain :-D

Vierailija
107/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tallinnassa ja täältä pääsee mukavasti junalla tai bussilla esim Prahaan minne aion nyt syksyllä lähteä.

Luultavasti bussilla sillä haluan nähdä muutakin kuin radanvartta.  Tämä tulee siis olemaan seuraava matkani.

Myös lentäen tottakai, mutta koska haluan nähdä myös matkalla paikkoja valitsen noista jomman kumman. 

Hinta bussilla alkaen 77 e, junalla hankalampi koska useampi junanvaihto.

Vierailija
108/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talinnaa ei lasketa. En osaa yhtään englantia niin ei haluta lähteä. Häpeän etten osaisi hoitaa yksinkertaisintakaan asiaa lontoon kielellä. Ymmärrän hyvin vähän englantia. Mutten osaa tuottaa lauseita.Ne rahat mitä olisi voinut käyttää matkoihin olen käyttänyt sitten muuhun.

Vierailija
109/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talinnaa ei lasketa. En osaa yhtään englantia niin ei haluta lähteä. Häpeän etten osaisi hoitaa yksinkertaisintakaan asiaa lontoon kielellä. Ymmärrän hyvin vähän englantia. Mutten osaa tuottaa lauseita.Ne rahat mitä olisi voinut käyttää matkoihin olen käyttänyt sitten muuhun.

Miten voi olla mahdollista nyky-Suomessa kun 80+ ikäisetkin osaavat kieliä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi