Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et matkustele?

Vierailija
10.08.2024 |

Onko syynä raha vai kielitaidottumuus?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Ei riitä rahat mihinkään vaikka teen ylitöitäkin. Eronneena ei ole ketään apuna maksamassa. Jos jotain jää, ni se menee teinien kustannuksiin. Entisessä elämässä tuli matkusteltua kun oli toinen aikuinen kuluja jakamassa.

T. Sairaanhoitaja

Tsemppiä. Onpa harmi ettei lasten isä osallistu heidän lomakustannuksiin. Mutta nauti nyt kun teinit ovat vielä kotona. Ei mene monta vuotta kun he muuttavat pois ja olet yksin. Kotona tulee tyhjää ja myös aikaa ja rahaa on sitten enemmän. 

Vierailija
62/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan lentokenttiä ja en halua tuhota ilmastoa turhilla lentomatkoilla. Kerran tai kaksi vuodessa käyn Ruotsissa tai Saksassa autolla ja ostan vaatteet, elektroniikan yms mitä tarvitsen.

Itsekin käyn parin vuoden välein Saksassa autolla.

Se fiilis kun -harvoin, myönnän- edessä aukeaa lähes tyhjä Autobahn ja nopeusmittarin saa nousemaan 300 km/h paikkeille kun tankissa on Aralilta tankattua 102-oktaanista....

Eipä autobahnilla pääse 300 ajamaan:) Viimeksi meni hermot kun oli jatkuvasti tietöitä ja nopeus vaihteli 40-130km/h! 

Siirryttiin pikkutielle ja 60km h oltiin nopeammin perillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan lentokenttiä ja en halua tuhota ilmastoa turhilla lentomatkoilla. Kerran tai kaksi vuodessa käyn Ruotsissa tai Saksassa autolla ja ostan vaatteet, elektroniikan yms mitä tarvitsen.

Itsekin käyn parin vuoden välein Saksassa autolla.

Se fiilis kun -harvoin, myönnän- edessä aukeaa lähes tyhjä Autobahn ja nopeusmittarin saa nousemaan 300 km/h paikkeille kun tankissa on Aralilta tankattua 102-oktaanista....

Eipä autobahnilla pääse 300 ajamaan:) Viimeksi meni hermot kun oli jatkuvasti tietöitä ja nopeus vaihteli 40-130km/h! 

Siirryttiin pikkutielle ja 60km h oltiin nopeammin perillä. 

Kyllä pääsee.

Ruuhkista ja tietöistä huolimatta.

Mutta pelkästään se fiilis kun 200 lasissa painaa kaasun pohjaan -edes hetkeksi- ja tuntee kun selkä painautuu kiinni selkänojaan... silloin on suomalainen ankea holhousyhteiskunta typerine sääntöineen kuin paha muisto vain.

Vierailija
64/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lapsentahtisuutta. Lisäksi keliakian takia täytyy tietää kaikki ruokapaikat etukäteen. Päivän/vuorokauden reissuja tehdään kotimaahan. 

Minulla on matkoilla usein Airbnb, apartementos tai muuten vain sellainen hotellihuone, missä on myös keittomahdollisuus. Lisäksi jonkin verran omia eväitä mukana. Aasian suunnassa on helpompaa, koska käyttävät muutenkin pääasiassa riisiä. 

Vierailija
65/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua matkustella. Viihdyn täällä kotiseudullani.

Eikä ole tarvetta elvistellä reissaamisillani.

Vierailija
66/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkaaminen. Lentäminen. Vieras ympäristö, siirtymiset ja muutokset, ei omaa sänkyä eikä vessaa.

Teoriassa haluaisin käydä vaikka missä, olisi aikaa ja varaa ja kiinnostusta nähdä paikkoja, mutta se itse matkustaminen on se ongelma. Sen verran kuluttavaa ja rasittavaa että en koe olevan sen arvoista.

Hmm. Mistä tiedät onko sen arvoista, jos et ole käynyt ulkomailla? 

Eihän tuossa viestissä sanota, että ei ole koskaan käynyt.

Niin, kaikkea ei aina sanota suoraan. Mutta se suorastaan paistaa siitä viestistä rivien välistä. 

Vierailija
67/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en halunnut matkustella kun lapset oli pieniä. Olisi ollut vain rasittavaa. Eläinten- ja talonhoitoon en olisi löytänyt oikein ketään matkan ajaksi. Nyt olemme alkaneet reissata kun lapset on reippaita teinejä. Joskus voi toinen tai molemmat jäädä kotiin talonvahdiksi.

Vierailija
68/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhästä kodista ja alkanut matkustaa kotimaassakin junilla ja lentokoneilla vasta aikuisena, 35-vuotiaaksi asti olin liikkunut vain autolla enkä ollut koskaan nukkunut hotellissa. En ole koskaan käynyt ulkomailla. Ehkä suurin syy on kynnys poistua mukavuusalueelta, ja oma sänky. Kielitaito on vähän epävarma kun ei sitä ole tarvinnut, pärjäisin kuitenkin englannilla, ja rahaakin on. 

Vierailija
69/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhästä kodista ja alkanut matkustaa kotimaassakin junilla ja lentokoneilla vasta aikuisena, 35-vuotiaaksi asti olin liikkunut vain autolla enkä ollut koskaan nukkunut hotellissa. En ole koskaan käynyt ulkomailla. Ehkä suurin syy on kynnys poistua mukavuusalueelta, ja oma sänky. Kielitaito on vähän epävarma kun ei sitä ole tarvinnut, pärjäisin kuitenkin englannilla, ja rahaakin on. 

Lähde menemään -ihminen elää vain kerran!

Pärjäät kyllä.

Vierailija
70/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta matkustella. On parempaakin tekemistä kuin käyttää lomat ja vapaat matkusteluun. Kielitaitoa löytyy, olen asunutkin ulkomailla. Eikä se rahasta ole kiinni vaikken mikään rikaskaan ole.

Mikä on parempaa tekemistä lomalla ja vapaalla kuin matkustelu? Niitä kotinurkkua ja läheisiä uimarantoja ehtii koluta myös arki-iltoina, lomalla ehtii kauemmas.

Vierailija
71/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä minun matkusteluni tiedät?

Kielitaidosta ei puutetta, olen asunut ulkomailla melkein 30 vuotta.  Rahastakaan ei ole kiinni, mutta kun ja jos matkustan, haluan suunnitella matkani, en käy pakettimatkoilla.

Tänä kesänä en ole matkustanut kuin Suomeen ja samalla reissulla  kolme päivää Tallinnassa jota rakastan.

Talveksi on hieman suunnitelmia mutta  vielä en ole päättänyt. 

Vierailija
72/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissannut ympäri maailmaa jo tarpeeksi koko ikäni, ei enää kiinnosta. 

Vierailija
73/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan puute. Pitää käydä töissä ja on muutakin elämää.

Sama syy. Monta hyvää reissua on jäänyt väliin, kun ei ole saanut töistä vapaata. 

Vierailija
74/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi matkustelisin? Mulla on ihan hyvä elämä muutenkin.

Vierailija
75/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen aikuisiällä on äärimmäisen stressaavaa. Helppoahan se lapsena ja nuorena oli vanhempien kanssa kun ei tarvinnut mistään huolehtia, vanhemmat huolehtivat ja se kyllä näkyi ja kuului varsinkin isältäni. Olen käynyt Amerikassa, Kanadassa, noin puolissa Euroopan maista.

Eikä kiinnosta istua siihen sillipurkkiin muiden turistien kanssa 12 tunniksi. Voisin matkustaa kyllä vaikka Thaimaahan jos olisi varaa matkustaa bisnesluokassa, jotta saa oman rauhan. Mukavin osuus olisi se rentouttava lentäminen.

Vierailija
76/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin nuorena. Sitten asuin ulkomailla ensin yhden vuoden, muutamia vuosia myöhemmin kaksi vuotta. Sen jälkeen ei ole suuremmin kiinnostanut matkustaa. Ei vain nappaa. 

Luulen, että syy on se, että tajusin ihmisten olevan samanlaisia kaikkialla. Miksi mennä merta edemmäs kalaan. Täällä kotinurkillakin riittää mielenkiintoisia ja erilaisia persoonia tavattaviksi.

Toki maisemat ovat samat vuodesta toiseen (onneksi sentään eri vuodenajat tuovat vaihtelua), mutta voin aina katsella toisenlaisia maisemia telkkarista. Se riittää oikein hyvin. Voin kiivetä Himalajalle ilman, että tarvii itse kärsiä alhaisesta happotasosta ja sen tuomista ongelmista. Voin samota viidakossa ilman riskiä minkään tappavan eläimen pistosta. Voin vaikka kulkea Saharassa hikoilematta! Mahtavaa! Saan parhaat asiat ilman huonoja puolia, kuten lentokentällä istumista, hikoilua ja huonosti nukuttuja öitä.

Vierailija
77/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh uh huh huh 👴🏻 💸

Vierailija
78/109 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta matkustella. On parempaakin tekemistä kuin käyttää lomat ja vapaat matkusteluun. Kielitaitoa löytyy, olen asunutkin ulkomailla. Eikä se rahasta ole kiinni vaikken mikään rikaskaan ole.

Mikä on parempaa tekemistä lomalla ja vapaalla kuin matkustelu? Niitä kotinurkkua ja läheisiä uimarantoja ehtii koluta myös arki-iltoina, lomalla ehtii kauemmas.

Parasta tekemistä lomalla on juuri se, mikä kiinnostaa. Yhdelle se on matkustaminen, toiselle lähimetsässä samoilu, kolmannelle kotisohvalla löhöily ilman aikatauluja.

Vierailija
79/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusteluun pitäisi olla jokin järkevä syy. En ole vielä keksinyt mikä. Maailman voi yrittää tuhota muutenkin.

Vierailija
80/109 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. 

Ei ole matkaseuraa. 

Kahden merkittävän ruoka-aine rajoitteen kanssa jännittäisi myös, että löydänkö sopivaa syötävää, vai menisikö loma vatsakivuissa.

Olen myös umpisurkea nukkumaan vieraissa paikoissa. Eli todennäköisesti yöt menisi valvoessa ja torkkuessa parin-kolmen tunnin unilla.

Ilmastosyistä en edes haluaisi matkustaa usein. Mulla on noin viitisen kohdetta, jotka olisi hienoa nähdä elämän aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi