Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa jolla ei juuri ole ystäviä
Ehkä hänellä olisi joitakin vanhoja tuttuja, mutta niiden kanssa aniharvoin aikaa vietettäisiin. Hän haluaisi siis viettää aikaa joko itsekseen tai sinun kanssasi. Ei siis mitään laajoja sosiaalisia seurapiirejä ja jatkuvaa menoa. Voisitko seurustella? Muuten aivan terve ja mukava ihminen, mutta erakkoluonne.
Kommentit (151)
Olen ollut 30 vuotta naimisissa tuollaisen kanssa. Parempaa miestä en voisi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen, kävi tosi raskaaksi kun se piti aina ottaa mukaan joka paikkaan, ettei se jää yksin kotiin. Yksi syy miksi erottiin, tuntui että häntä piti aina kannatella.
Käskikö hän ottaa itsensä mukaan? Minun exälle itselleen oli ongelma minun epäsosiaalisuus. Hän kuvitteli, että kärsin yksin ollessani.
No kyllä, hän tunki mukaan kaikkiin tyttöjen iltoihin ja jopa opiskelijabileisiin vaikkei ollut opiskelija itse, ei hän todellakaan halunnut jäädä yksin kotiin kun muut lähti viihteelle. Kuka nuori haluaa?
Kyllä pitää olla se omakin elämä.
Moni nuori viihtyy yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen, kävi tosi raskaaksi kun se piti aina ottaa mukaan joka paikkaan, ettei se jää yksin kotiin. Yksi syy miksi erottiin, tuntui että häntä piti aina kannatella.
Käskikö hän ottaa itsensä mukaan? Minun exälle itselleen oli ongelma minun epäsosiaalisuus. Hän kuvitteli, että kärsin yksin ollessani.
No kyllä, hän tunki mukaan kaikkiin tyttöjen iltoihin ja jopa opiskelijabileisiin vaikkei ollut opiskelija itse, ei hän todellakaan halunnut jäädä yksin kotiin kun muut lähti viihteelle. Kuka nuori haluaa?
Juu, syrjäytyneet mt-tapaukset.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa mukaankin. Mitä raskasta tossa nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi kuulostaa lähinnä sairaalloisen mustasukkaiselta, harva sellaista takiaista haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Halaun että miehellä on oma elämä, omat harrastukset ja omat ystävät. En kaipaa ketään roikkumaan minussa kiinni.
Aviossa ollaan oltu nyt 15 vuotta, ja ystäväpiirimme on osittain sulautunut yhteen.Eli oletat että oma elämä ja harrastukset voi olla vain sellaisella jolla on laaja ystäväpiiri. Taidat olla aika nuori ja kokematon. Sen lisäksi että olet hölmö.
Miten nuori voi olla, jos on ollut 15 vuotta naimisissa? Ensinnäkään tekstistä ei todellakaan voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä, joten kuka tässä on hölmö?
Ihminen, jolla ei ole ystäviä, on todennäköisesti sellainen joka mieluiten tarrautuu hanakasti kumppaniin. On aika raskasta puolisona täyttää kaikki sosiaaliset tarpeet, joten on hyvin loogista sanoi ei kumppanille, jolla ei ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan exäni? Hän ei millään uskonut, että viihdyn hyvin yksinkin. Lähdin usein hänen seurakseen, koska tykkäsin viettää aikaa hänen kanssaan. Ne paikat eivät minua niin kiinnostaneet.
Kertoi usein juuri tuosta syyllisyyden tunteestaan, jos laitoin vaikka jonkun maisemakuvan, kun olin nauttimassa siitä itsekseni. Hyvä ettei anteeksi pyydellyt, kun "jouduin" olemaan yksin. Lopulta hän sekosi ja jätti minut, koska ei pystynyt elämään sen tunteensa kanssa, vaikka olin tuhat kertaa häntä vakuutellut, että viihdyn yksin eikä minulle tarvitse järjestää ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Koska miehen on oltava rikas, kuuluisa jne. En minäkään voi pitää siitä miehestä, jos muutkaan eivät pidä.
Hauska yritelmä, mutta oikeasti ihmisessä on 100% varmuudella jotain isoa vikaa jos kukaan ei halua viettää hänen kanssaan aikaa. Ei siitä oikein pääse yli eikä ympäri.
Vaikutat kyttääjältä.
Onko perusteluja?
Joku voi jäädä yksin ihan kokemustensa takiakin. Aika monella linnakundillakin on laaja kaveripiiri. Vaikka olisivat tehneet kenelle ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Olen tottunut nuoresta jo sellaiseen, että pitää olla iso lauma ympärillä.
Olet vieläkin nuori. Aikuisella ihmisellä ei ole montaa kaveria, ei niille ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Halaun että miehellä on oma elämä, omat harrastukset ja omat ystävät. En kaipaa ketään roikkumaan minussa kiinni.
Aviossa ollaan oltu nyt 15 vuotta, ja ystäväpiirimme on osittain sulautunut yhteen.Eli oletat että oma elämä ja harrastukset voi olla vain sellaisella jolla on laaja ystäväpiiri. Taidat olla aika nuori ja kokematon. Sen lisäksi että olet hölmö.
Miten nuori voi olla, jos on ollut 15 vuotta naimisissa? Ensinnäkään tekstistä ei todellakaan voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä, joten kuka tässä on hölmö?
Ihminen, jolla ei ole ystäviä, on todennäköisesti sellainen joka mieluiten tarrautuu hanakasti kumppaniin. On aika raskasta puolisona täyttää kaikki sosiaaliset tarpeet, joten on hyvin loogista sanoi ei kumppanille, jolla ei ole ystäviä.
Osaatko itse olla ollenkaan yksin? Vai pitääkö paikalla olla koko ajan joku? Sinun sosiaaliset trapeesi voivat olla kovin erilaiset, kuin ihmisen jolla ei ole laajaa ystäväpiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Olen tottunut nuoresta jo sellaiseen, että pitää olla iso lauma ympärillä.
Olet vieläkin nuori. Aikuisella ihmisellä ei ole montaa kaveria, ei niille ole aikaa.
Mihin ihmeeseen sinun aikasi menee?
91: Taas näitä kummallisia syrjäytyneiden ihmisten epäloogisia ulinoita :D Olen reissannut yksikseni parikin kuukautta ja vietän paljon aikaa itsekseni. Katsos kun ihmiset, joilla on ystäviä, ei tarkoita sitä etteikö osaisi olla yksin.
Sen sijaan olen aika monta kertaa todistanut sitä, minkälainen takiainen yksinäinen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
91: Taas näitä kummallisia syrjäytyneiden ihmisten epäloogisia ulinoita :D Olen reissannut yksikseni parikin kuukautta ja vietän paljon aikaa itsekseni. Katsos kun ihmiset, joilla on ystäviä, ei tarkoita sitä etteikö osaisi olla yksin.
Sen sijaan olen aika monta kertaa todistanut sitä, minkälainen takiainen yksinäinen ihminen on.
Sama täällä. Yhden estin somessa ja puhelimessa kun viestejä tuli yötä päivää.
Varmaan miettisin, miksi hänellä ei ole juuri ketään. Jos ok tyyppi, periaatteessa voisin seurustella. Siinä tapauksessa yrittäisin myös saada häntä hankkimaan enemmän sosiaalisia suhteita.
Olen kahdesti seurustellut sellaisen miehen kanssa, jolla ei juuri ollut ystäviä, ja niiden kokemusten perusteella sanoisin, että en voisi enää. Mutta nämä mieskokemukset eivät sovi Ap:n kuvaukseen "muuten aivan terve ja mukava ihminen"... Aluksi kumpikin oli mulle mielin kielin, toinen oli suorastaan lipevä, mutta ajan myötä se oikea luonne tuli esiin. Molemmilla oli hyvin paljon narsistisia piirteitä. He olivat mustasukkaisia ja kontrolloivia. He janosivat kehuja eivätkä sietäneet yhtään itseensä kohdistuvaa arvostelua. Toisella ei ollut yhtään ystävää ollut vuosikausiin ja toisella oli yksi, joka oli vielä karseampi tyyppi kuin miesystäväni. Tulkitsin ystävättömyyden niin, että he viihtyivät omassa ylhäisessä seurassaan eivätkä olleet kiinnostuneita muista. Ja naisystävähän tarvitaan tiettyihin tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä viihdy yksin, niillä vaan on kaikenlaista mt-ongelmaa, eikä siksi kavereita. Aikuisena voi olla toisin, mutta nuoret kaipaa kavereita ja menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä viihdy yksin, niillä
Hölynpölyä. Ihan ihmisestä kiinni.
Ihanan lokeroivia nämä ei-yksinäiset ihmiset.
Yksin viihtyvästä tehdään aivan merkillisiä oletuksia ja häntä pidetään liki automaattisesti jotenkin viallisena ja kartettavana ihmisenä, jolla ei ole kuin inhottavia ominaisuuksia. Yksin viihtyvään ei myöskään haluta tutustua edes kaverimielessä, koska hänen oletetaan oitis tarrautuvan jokaiseen ihmiseen vaikka todellisuudessa sille yksin viihtyvälle riittää mainiosti se hieman väljempääkin yhdessäoloa ja yhteydenpitoa vaativa ihmissuhde.
Toisaalta sitten julistetaan kuinka yksinäisyys on ihan oma syy ja kuinka yksinäisen pitää oppia olemaan yksin ja nauttimaan yksinolosta, koska vasta sitten on jotain annettavaa muillekin.
Mä alan ymmärtää miksi niin moni jopa valitsee yksinolemisen kuin tällaisten "ystävällisten" ihmisen seuran joilla ei tunnu olevan kuin ennakkoluuloja hiemankaan toisenlaisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on raskasta olla sen ihmisen koko sosiaalinen elämä. Aikuiset erikseen, mutta normaaleilla nuorilla on ystäviä ja menoja.