Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasittamaton parveke Suomessa on kyllä järjetön

Vierailija
10.08.2024 |

Suurimman osan vuodesta käyttökelvoton paikka.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelen talvella mielelläni parvekkeella. Siellä ei ole laseja, lisäksi parveke on kolmelta sivulta ns. avoin. On mukavaa lapioida lunta parvekkeelta, siinä saa nauttia talven tunnusta. Kevättalvella otan kahvin mukaan ja nautiskelen sitä pikku pakkasessa ja auringonpaisteessa.

Vierailija
62/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin lasitettua parveketta. Se lasien pesu... Kesällä ne oli joka tapauksessa pidettävä auki, kun oli niin kuuma. Talvella ne oli kuurassa, ei nähnyt ulos.

Huokaus. Meille pistettiin koko taloon lasit, myös minulle, vaikka en halunnut. Nyt 1. aamu kun lasit ihan huurussa. Haluaisin nähdä ulos!

Asunnossani ei edes ole parveketta, vaan terassi, ja lasit pistettiin maasta yläkerran parvekkeen kattoon asti. Terassi on keittiön kohdalla, on ollut kiva istua aamulla ikkunan edessä kahvia juoden ja ulos katsellen, mutta eipä enää onnistu. Sitäkö se nyt sitten on puolet vuotta?

Minusta on ollut ihanaa myös kylmään vuodenaikaan oleilla terassillani, katsella, kuunnella talvilintuja, haistaa ilmaa, tuntea iholla millainen sää nyt on. Mutta nyt on sitten tullut kielto, että lumen aikaan laseja ei enää saa avata. Tykkään luonnon tarjoamista aistimuksista. Minulla ei ole tarvetta suojata itseäni sateelta eikä tuulelta eikä pakkaselta. Eikä pihakalusteitanikaan; ovat kokonaan puuta ja hyvin ovat säitä kestäneet, kun säännöllisesti öljyän.

Seinänaapurikaan ei niitä halunnut, hänellä on vielä kurjempaa, kun lasikoppero on olohuoneen ainoan ikkunan kohdalla. Nauti siinä sitten maisemista.

Näitä köyhien ongelmia kun ei ole varaa asua muuta kuin tämmöisessä talossa, jossa tuotakaan ei voi itse päättää. Joutuu ottamaan tuommoisen lasikopin ennen niin kivan terassin tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskelen talvella mielelläni parvekkeella. Siellä ei ole laseja, lisäksi parveke on kolmelta sivulta ns. avoin. On mukavaa lapioida lunta parvekkeelta, siinä saa nauttia talven tunnusta. Kevättalvella otan kahvin mukaan ja nautiskelen sitä pikku pakkasessa ja auringonpaisteessa.

Musta on kans kuva touhuta parvekkeella talvellakin ja tehdä jäälyhtyjä jne :)

Vierailija
64/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään lasittamattomista enemmän. Ja betonisista.

Nyt kun näitä laseja on ollut, niin eipä niistä mitään hyötyä ole. Päin vastoin. Kun ne pitäisi aina joskus pestäkin.

Niistä on se hyöty, että parvekkeen käyttöaika on paljon pitempi, parvekekalusteet eivät mene pilalle vaikka ne jättää sinne talveksi eikä parvekkeelle sada lunta.

Ap

Parvekelasit suojaavat talon rakenteita.

Miksei sitten taloja ympäröidä kokonaan lasilla, niin rakenteet olisivat vielä paremmin suojassa?

Eikös se parveke kuitenkin ole ensisijaisesti käyttöä varten eikä siksi, että sillä suojellaan jotakin? Meitäkin on, jotka mieluummin käyttäisivät parveketta ilman laseja.

Vierailija
65/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon parvekkeita, joissa ei ole edes kattoa.

Vierailija
66/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää.

Molempia olen kokeillut ja kyllä lasittamaton betoniparveke on parempi ja helpompi. Ei tarvitse pestä laseja eikä tavarat näy kadulle. Sellaisiahan nyt on vähemmistö uudemmissa, että alaosa olisi betonia yms. Plus vielä se turvallisuusnäkökohtakin.

Vierailija
67/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyslasiset parvekkeet ne vasta älyttömiä ovatkin. Olet koko ajan näyteikkunassa naapureillesi ja samalla esittelet heille romuvarastosi. Betoniparveke on myös turvallisempi, vahingossa potkaiset seinämää, ei koko parveke sorru etkä tipu alas.

Täyslasinen parveke tekee talon ulkoasusta sotkuisen: yhdellä parvekkeella on pyykkejä kuivumassa, toisella polkupyörä, kolmannella ylimääräistä romua, neljännellä kukkaruukkuja jne

Sehän on vain elämää! Mitä se häiritsee? Oletko myös sitä mieltä, että on epäsiistin näköistä, kun ihmisillä on erilaisia ikkunaverhoja?

Vierailija
68/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasitetun parvekkeen käyttöominaisuudet on aivan eri luokkaa, verrattuna lasittamattomaan. 

Eihän lasittamattomalla parvekkeella voi säilyttää mitään, mikä ei saisi kastua.

Mulla parveke ei ole varasto, vaan sitä varten että pääsen nopeasti ulkoilmaan, esimerkiksi saunan jälkeen jäähdyttelemään. Tai aamulla käyn tunnustelemassa, millainen sää on, jotta pukeudun asianmukaisesti. Tai sitten ihan vain nautin siitä ilmasta, millainen se sitten onkin. Tässä ei ole lasituksesta mitään hyötyä.

Vierailija
69/69 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään lasittamattomista enemmän. Ja betonisista.

Nyt kun näitä laseja on ollut, niin eipä niistä mitään hyötyä ole. Päin vastoin. Kun ne pitäisi aina joskus pestäkin.

Niistä on se hyöty, että parvekkeen käyttöaika on paljon pitempi, parvekekalusteet eivät mene pilalle vaikka ne jättää sinne talveksi eikä parvekkeelle sada lunta.

Ap

Mitä se sinun persettäsi kutittaa millainen minun parvekkeeni on? Inhoan lasitettuja parvekkeita. En muutenkaan vietä elämääni parvekkeella. Parvekkeellani on korkeintaan pyykinkuivausteline, vaatteita, ja talvella vien sinne untuvapeiton ja -tyynyt pörhistymään.

Älä vänkää, vaan tee se oma aloitus 'inhoan laitettuja parvekkeita'.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi