Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Pienituloinen voi halutessaan säästää kahden vuoden välein siihen käyntiin. Kymppi kuussa syrjään.
Pienituloisella on paljon muitakin säästökohteita.
Varmasti, mutta ne mitkä liittyvät terveyteen pitää laittaa ensisijalle. Lääkärin tutkimukset kuuluvat niihin. Pienituloinen joutuu käymään myös yksityisellä gynekologilla, ei ole julkisella sitäkään palvelua kaikelle kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Pienituloinen voi halutessaan säästää kahden vuoden välein siihen käyntiin. Kymppi kuussa syrjään.
Varmasti, mutta ne mitkä liittyvät terveyte
Pienituloinen menee mammografiaan ja gynelle julkisten kautta.
Rintasyöpä ei aina etene nopeasti varsinkin jos havaitaan ikäihmisellä. Naapurini oli alle 90v kun hänellä todettiin rintasyöpä. Täysin järjissään oleva naapuri totesi, että en anna tehdä mitään, kun olen näin vanha. Hän tiesi kertoa, että syöpä lähtee usein leviämään kun se leikataan.( en tiedä onko totta) Niin vaan iäkäs rouva on edelleen hengissä ja täytti tämän vuoden alussa 95 vuotta.
Itseltä löytyi ensimmäisessä seulonnassa (50v.) syöpä. Tulen käymään yksityisellä sitten, kun minua ei enää huolita julkiselle puolelle. Joudun jo nyt hyppäämään yksityisiin gynetutkimuksiin vuoden välein, koska sitä suositellaan.
Mehiläisessä mammografia ja ultra alkaen noin 330 euroa.
Ei milestäni paha hinta terveydensä hoitamisesta. Kuitenkin kahden vuoden välein. siihen kyllä luulisi varaa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 75-v boomeri. Yhteiskunta ei anna minulle mitään, lukuunottamatta kirjastoa, kaikesta maksan ihan itse mm. mammografia johon kuuluu myös ultratutkimus. Kaikki boomerot eivät saa tukia, etuuksia tms. En valita, totean vain.
Leikataanko sitä enää yli 70-vuotiailta vaikka löytyisikin? Tai kestääkö muuten hoitoja?
Vierailija kirjoitti:
Ei milestäni paha hinta terveydensä hoitamisesta. Kuitenkin kahden vuoden välein. siihen kyllä luulisi varaa olevan.
Ei mulla ainakaan ole varaa mutta onneksi julkisten kautta pääsee.
En ole ikinä käynyt seulonnoissa vaan yksityisellä parin vuoden välein.
Terveydenhuollossa priorisoidaan koko ajan muutenkin. Ei ikääntyneille anneta monia hoitojakaan tai joutuu jonottamaan niin kauan että kuolo korjaa. Onhan se karua.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin viimeksi 360,-€ mammografiasta ja ultraäänestä, siihen ei saa Kela-korvaustakaan koska ei ole kyse sairaudesta. Jos joka kuukausi säästäisi 25,-€, sillä saa sekä gynen, että mammografian kahden vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen pelkän mammografia jaksaisi maksaa, mutta kun sinne mammografiaan ei ainakaan täällä Oulussa pääse muutoin kuin hakemalla lähetteen gynekologilta ja se maksaa noin 150 e. Ja sitten kun käyt kuvauksessa ja maksat sen, niin vastauksen saat vain lähettävän lääkärin kautta ja taas maksat sen 150 e. Eli ei kausi tonnista jää kustannukset, sillä mammografian lisäksi tehdään myös ultraääni. Maksaisin mielihyvin mammografiasta esim 300 e, jos sellaisen voisi jostain ostaa ihan vaan omalla päätöksellä ilman välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.
Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?
Se syöpä oli lääkäreiden mukaan ollut jo vuosia. Hänen olisi pitänyt käyda tutkimuksissa säännöllisesti.
Kuinka monta vuotta pitempään hän olisi elänyt, jos syöpä olisi löydetty aiemmin?
Sitähän ei kukaan osaa sinulle kertoa! Tuttavani 82v.äidiltä löytyi rintasyöpä. Leikkauksen jälkeen on elänyt 13 vuotta, eli on nyt 95 vuotias virkeä mummeli.
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei käy tutkimuksessa. Mä käyn seulonnassa. Tuskin käyn minäkään sitten yli 70v. Tulee olemaan pieni eläke.
Olen 75-v ja pieni eläke. Silti käyn kahden-kolmen vuoden välein tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mene jatkossa, et ole huomannut mitä sote-kentällä tapahtuu?
Äitini kävi yksityisellä 75-vuotiaana ja löytyi rintasyöpä, joka samantien leikattiin ja hoidettiin julkisella. Aion itsekin käydä omissa "seulonnoissa" yksityisellä kun julkiset loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 75-v boomeri. Yhteiskunta ei anna minulle mitään, lukuunottamatta kirjastoa, kaikesta maksan ihan itse mm. mammografia johon kuuluu myös ultratutkimus. Kaikki boomerot eivät saa tukia, etuuksia tms. En valita, totean vain.
Etkö saa edes eläkettä eli sosiaalietuutta työntekijöiden maksamana? Ohoh, kuinka unohtuikin se suurin ja tärkein etuus.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt seulonnoissa vaan yksityisellä parin vuoden välein.
Niin, eihän meillä alle 50-vuotiailla vuotiailla ole muuta mahdollisuutta.
Kuinka kauan olet ollut puutteessa kun olet noin pahalla tuulella?