Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisikouluun tiukka seula?

Vierailija
24.01.2023 |

Paikkoja ei saada täytetyksi.

Hakijoilta edellytetään nyt sekä luku- että kirjoitustaitoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla tuskin on mahdollisuuksia.

Vierailija
2/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat alentaa vaatimuksia niin saisimme monikulttuurisemman poliisin. Sellaisen luotettavan ja värikkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmistetaan että tulee laadukkaita poliiseja.

Vierailija
4/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni hain kerran poliisiopistoon ja jäi yhdestä pisteestä kiinni etten päässyt. Kyllä minä kuntotestin selvitin helposti, olin silloin vuonna 2008 kova urheilija. Tiukka on seula ja pääsy testit siellä. En hakenut uudelleen.

Vierailija
5/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47mies kirjoitti:

Muistaakseni hain kerran poliisiopistoon ja jäi yhdestä pisteestä kiinni etten päässyt. Kyllä minä kuntotestin selvitin helposti, olin silloin vuonna 2008 kova urheilija. Tiukka on seula ja pääsy testit siellä. En hakenut uudelleen.

Mikä sinusta tuli?

Vierailija
6/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä että seula on tiukka. Voi vielä luottaa poliisien ammattitaitoon, jos tarvitsee poliisin apua.

Vierailija
7/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottuu kyllä miehillä huomattavasti poliisiksi haku kunhan saada translaki voimaan. Sukupuoli naiseksi ja sitten naisten kuntotesteistä keräämään täydet pisteet.

Vierailija
8/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki yli 150cm armeijan käyneet ainoostaan kelpaa xD

Vierailija
9/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla tiukempikin, sellaisia pölvästejä töissä että v*iduttaa.

Vierailija
10/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne onnistuu narsisteja sujahtamaan.

Vierailija
11/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstalaiset on automaattisesti poissuljettuja.

https://tinyurl.com/46t7ssua

Vierailija
12/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47mies kirjoitti:

Mikä sinusta tuli?

Vartija.

Vierailija
13/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat on kriteerit poliisi koulutukseen.

Lähde: Wikipedia

"Tänä vuonna aloituspaikkoja oli viime vuosien tapaan 400. Hakijoita oli 5469. Valintakokeeseen osallistui 2151 hakijaa, mutta heistä vain 255 täytti valintakriteerit. Monen poliisiksi pyrkivän matka tyssää soveltuvuuskokeisiin.3.12.2022"

Vierailija
14/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,on tiukka seula, joka toisen on osattava lukea ja joka toisen osattava kirjoittaa.

Vierailija
15/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivat alentaa vaatimuksia niin saisimme monikulttuurisemman poliisin. Sellaisen luotettavan ja värikkään.

Vaatimuksena taitaa olla jo itänaapuri tausta. Saadaan nopeemmin itäraja pois.

Vierailija
16/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47mies kirjoitti:

Mikä sinusta tuli?

Vartija.

No mutta sehän on vielä kovempi juttu. Vartioista jengi tietää että niiden asiakkaaks jos joutuu, lähtee henki, tai tulee raaja tai nivel venähdyksiä vähintään. Se herättää rispektii.

Vierailija
17/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47mies kirjoitti:

Muistaaksesi?

Taitaa tuossa olla se selitys, ettet päässyt. Pääsy testien lisäksi.

Vierailija
18/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä että seula on tiukka. Voi vielä luottaa poliisien ammattitaitoon, jos tarvitsee poliisin apua.

Paremminhan ne tumpelot pärjäävät ja ratkovat ongelmia. Nähdäänhän tämä Poliisiopisto leffoissakin.

Vierailija
19/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huomaa ap, että polisiissa toimii muitakin poliiseja, kuin niitä jitka näkyvät julkisesti

ja partioivat ympäriinsä. Ja jotka hälytetään onnettomuus-tapaturma, tapppelu ja muihin

vastaaviin tilanteisiin.

Kokonaan erikseen ovat rikospolisiit, jotka ovat opiskelun ja sen jälkeen pakollisen ajan toimineet

tavanomaisissa polisiitehtävissä, järjestyspoliisissa.

Rikospoliisit tutkivat kaikki rikoksia, tapoista, murhista, talousrikoksiin, tietoturvallisuus ym. asti.

On huumepoliisi. Ja nettipoliisejakin on jo erikseen.

On erikseen muitakin poliiseja, kuten vaikkapa sotapoliisi

Ja tietenkin SUPO, eli Suojelupoliisi.

Eivät kaikki poliisit ole järjestyspoliiseja, jotka ajavat autolla ja kävelevät kaduilla ja lähtevät hälytysajoihin.

Ja Poliisissakin on tiukka hierarkia: On nuorempi kostaapeli, vanhempi konstaapeli,

ylikonstaapeli, komisario, ylikomisario, poliisipääikko jne. jne.

Ja palkka tietenkin aina nimikkeen mukainen, suoraan valtion palkkataulokosta.

Vierailija
20/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu,on tiukka seula, joka toisen on osattava lukea ja joka toisen osattava kirjoittaa.

Ei vält. Aiemmassa duunipaikassa aina välillä soitteli poliisista joku äijä, joka kauppasi firmalle mainospaikkoja poliisikoirien lehteen... kelatkaa, jos ne koirat osaa lukee, niin se sit riittää et ihmiskollega osaa skriivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme