Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.
Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?
Kukapa tietää? Vaikkapa 25 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Pienituloinen voi halutessaan säästää kahden vuoden välein siihen käyntiin. Kymppi kuussa syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
No eipä ne aina löydy tunnustelemalla. Ystävä pääsi juuri eka kertaa seulontoihin ja heti löytyi syöpä. Ei löytynyt tunnustelulla.
Osa löytyy, osa ei. Kannattaa opetella silti tunnustelemaan.
Mutta ei voi luottaa siihen tunnusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Pienituloinen voi halutessaan säästää kahden vuoden välein siihen käyntiin. Kymppi kuussa syrjään.
Pienituloisella on paljon muitakin säästökohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä kuolee sitten rintasyöpään. Ei kaikilla alle 50-vuotiaillakaan ole varaa yksityiseen lääkäriin.
Oletpa mustavalkoinen.
Onneksi kunnallisenkin kautta pääsee jos huomaa kyhmyn tai muita oireita. Ja suurin osa sairastuneista selviää hyvien hoitojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet että pelkällä tunnustelulla asia hoituu, niin miksi seulontoja sitten edes on?
Täystollo olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.
Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?
Kukapa tietää? Vaikkapa 25 vuotta?
Eli hän olisi voinut elää vaikkapa 105-vuotiaaksi. Kuka haluaa elää yli satavuotiaaksi? Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oletkaan saanut ilmaiseksi?
Vähemmän mitä boomerit.
Varastettiinko rantatonttisi?
Jos nyt kuitenkin tunnustellessa löytyy epäilyttävä patti, niin, reittihän on tk: n kautta edullinen. Helsingissä ei edes tk-maksua peritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä kuolee sitten rintasyöpään. Ei kaikilla alle 50-vuotiaillakaan ole varaa yksityiseen lääkäriin.
Oletpa mustavalkoinen.
Onneksi kunnallisenkin kautta pääsee jos huomaa kyhmyn tai muita oireita. Ja suurin osa sairastuneista selviää hyvien hoitojen takia.
Miten mustavalkoinen? Joko rahaa on tai ei, siinä ei ole välimuotoja. Joko säästää tai ei. Ihan selviä asioita paitsi boomereille, joille kaikki pitäisi tarjoilla ilmaiseksi kuin manulle illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, jos ei ole kiinnostunut syövän mahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oletkaan saanut ilmaiseksi?
Vähemmän mitä boomerit.
Varastettiinko rantatonttisi?
Ei, mutta eläke, leskeneläke, eläkeputki, vuorotteluvapaa ja aikuisopintotuki varastettiin. Mites teillä? Alle kuusikymppisenä eläkkeelle? Neljättäkymmenettä vuottako jo loisit?
Mä alan käymään yksityisellä sitten, kun täytän 40v. Tätä on suositeltu, kun äidilläni oli rintasyöpä. Ajattelin sitä kahden vuoden väliä. Itse täytyy tietysti maksaa. Eikö se jo riitä, kun säästää 20e joka kuukausi 2 vuotta? Tai halutessaan tietysti enemmänkin. Eikö tätä voi jatkaa 70v täytettyäänkin?
Just kysyin ja mammografia Mehiläisellä noin 200 e ja risat ja myös ultra niin jotain 380 e. Kyllä on aika paljon jos tulot ovat toimeentulotuki tai vastaava.
P.S. Jos haluatte niin tarkastakaa itse summa Mehiläisestä! Tämä oli la 10.08.2024 tehty kysely.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Oikein pienet, 1 mm ja alle kasvaimet eivät tunnustelemalla oikein erotu. Tietysti hyvä on tunnustella siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se syöpä oli lääkäreiden mukaan ollut jo vuosia. Hänen olisi pitänyt käyda tutkimuksissa säännöllisesti.
80v elinikä ei olisi pidentynyt yhtään. Sehän koko homman pointti on.
Sama miesten eturauhassyöpien kanssa. Jos takalaita häämöttää jo niin syövällä ei ole enää väliä.
Jos suvussa on paljon rintasyöpää eli perinnöllinen alttius niin luulisi olevan motivaatiota köyhälläkin säästää ja mennä mammografiaan yksityiselle. Jos ei ole alttiutta niin sitten perinteisesti tunnustelemalla ja patin löytyessä terveyskeskukseen.
Kyllähän nuo seulontojen ikärajat ovat ihan perusteltuja, yli 70-vuotiailla on hormonitoiminta jo lähestulkoon loppunut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, jos ei ole kiinnostunut s
Ei se syöpä nyt ensimmäisenä ole mielessä kun joutuu säästämään. Jos vaikkapa pesukone menee rikki niin pakko ottaa säästöistä eikä ajatella että mitä jos tuleekin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa mustavalkoinen.
Onneksi kunnallisenkin kautta pääsee jos huomaa kyhmyn tai muita oireita. Ja suurin osa sairastuneista selviää hyvien hoitojen t
Jos ei ole varaa yksityiselle ja saa syövän, ainoa vaihtoehto ei ole "sitten kuolee" kuten julistit.
Mene kotiin kasvamaan.
Voisivatko perheenjäsenet kerätä kolehdin, jättää muut lahjat ostamatta ?