Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?

Vierailija
10.08.2024 |

Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?

Vierailija
2/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi yksityisellä ja halu lähetteen kun todettiin rintasyöpä

heti leikattiin julkisella ja on nyt terveen paperit 

Vierailija
4/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?

Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.

Vierailija
5/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.

Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?

Vierailija
6/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei käy tutkimuksessa. Mä käyn seulonnassa. Tuskin käyn minäkään sitten yli 70v. Tulee olemaan pieni eläke. 

Vierailija
7/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka usein mammografiassa pitäisi käydä, mutta tuskin sentään joka viikko. Joten vaikka yksityisellä maksaisikin, niin ehkä sellaisen panostuksen voi kerran vuodessa (?) terveytensä hyväksi tehdä. Säästää vaikka koko edellisen vuoden sen eteen. 

Vierailija
8/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?

Se syöpä oli lääkäreiden mukaan ollut jo vuosia. Hänen olisi pitänyt käyda tutkimuksissa säännöllisesti.

Vierailija
9/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset tutkimukset maksaa, mutta jos haluaa mielenrauhaa, miksei maksaisi siitä. Ei niitä rahoja enää haudassa tarvitse.

Vierailija
10/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka usein mammografiassa pitäisi käydä, mutta tuskin sentään joka viikko. Joten vaikka yksityisellä maksaisikin, niin ehkä sellaisen panostuksen voi kerran vuodessa (?) terveytensä hyväksi tehdä. Säästää vaikka koko edellisen vuoden sen eteen. 

eikö se maksa parisataa. Joka toinen vuosi nyt on seulonnat.

Vierailija
11/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.

Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin. 

Vierailija
12/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle kuten itsekin olen käynyt alle 50-vuotiaana. Kallista on mutta terveys sen arvoista.

Vierailija
13/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ne aina löydy tunnustelemalla. Ystävä pääsi juuri eka kertaa seulontoihin ja heti löytyi syöpä. Ei löytynyt tunnustelulla. 

Vierailija
14/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin. 

Ota velkaa tai säästä.

Vierailija
15/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä kuolee sitten rintasyöpään. Ei kaikilla alle 50-vuotiaillakaan ole varaa yksityiseen lääkäriin.

Vierailija
16/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä oletkaan saanut ilmaiseksi?

Vierailija
17/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syöpä oli lääkäreiden mukaan ollut jo vuosia. Hänen olisi pitänyt käyda tutkimuksissa säännöllisesti.

Kuinka monta vuotta pitempään hän olisi elänyt, jos syöpä olisi löydetty aiemmin?

Vierailija
18/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä oletkaan saanut ilmaiseksi?

Vähemmän mitä boomerit.

Vierailija
19/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia yksityisellä lääkätiasemalla ilman kelskorvsusta maksaa 50-100 euroa, jos otetaan myös ultra niin noin 200 euroa. Ei tuo nyt NIIN kallista ole.

Vierailija
20/82 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ne aina löydy tunnustelemalla. Ystävä pääsi juuri eka kertaa seulontoihin ja heti löytyi syöpä. Ei löytynyt tunnustelulla. 

Osa löytyy, osa ei. Kannattaa opetella silti tunnustelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi