Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Rintasyöpäseulonta / mammografia ei enää kun täyttänyt 70v + yli. Mitä te ja äitinne teette? Suvussa rintasyöpää? Kallista yksityisellä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Mitä sinä oletkaan saanut ilmaiseksi?
Vähemmän mitä boomerit.
Varastettiinko rantatonttisi?
Ei, mutta eläke, leskeneläke, eläkeputki, vuorotteluvapaa ja aikuisopintotuki varastettiin. Mites teillä? Alle kuusikymppisenä eläkkeelle? Neljättäkymmenettä vuottako jo loisit?
Näistä varkauksista saat kiittää hallitusta. Nykyistä.
Sait ansiosi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.
Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?
Se syöpä oli lääkäreiden mukaan ollut jo vuosia. Hänen olisi pitänyt käyda tutkimuksissa säännöllisesti.
80v elinikä ei olisi pidentynyt yhtään. Sehän koko homman pointti on.
Mistä tiedät? Esim. minun äitini on nyt 92-vuotias ja edelleen varsin hyvässä kunnossa. 84-vuotiaana hän teki vielä ulkomaanmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion mennä yksityiselle. Äitini meni vasta 80-vuotiaana, ja silloin syöpä oli jo levinnyt keuhkoihin ja luustoon. R.i.p.
Jos syöpä olisi löydetty vaikka edellisenä vuotena, kuinka paljon pitempään hän olisi elänyt?
Mietin samaa. Suomessa sairauden hoito liittyy ikään. Sitä ei sanota ehkä ääneen, mutta olisiko 80 v. äidilläsi aloitettu syöpähoidot julkisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos asian hoitaisi kuten alle 50-vuotiaat jotka eivät myöskään kuulu seulontojen piiriin eli itse käsillä tunnustelemalla?
Jos luulet että pelkällä tunnustelulla asia hoituu, niin miksi seulontoja sitten edes on?
Täystollo olet.
Seulonnat on järjestetty tietyn ikäisille ihmisille ihan syystä. Rintasyövän suurin todennäköisyys on n.60- vuotiaalla naisella, yli 70-vuotialla estrogeenin määrä on jo vähentynyt niin paljon että syövän esiintyvyys lähtee laskuun, siksi ei enää seulota. Niinpä yli 70-vuotiaana pitää taas ruveta itse tutkimaan omia rintoja ihan niinkuin alle viisikymppisenäkin piti.
Hieno ja kohtelias ihminen olet kun haukut muita tolloiksi. Etkö ole tuohon ikään mennessä oppinut käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan itse maksaen yksityisellä. Mut kun yhyy yhyy-boomereille yhteiskunnan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Vähemmän mitä boomerit.
Boomerihullu iski taas, huoh. Varo, ettet saa sitä, mitä tilaat.
Eivät kaikki rintasyövät löydy tunnustelemalla. Mulla mitään pattia tai kyhmyä ollut, kun se syöpä oli sirottunut pitkin maitotiehyitä. Oli kuulemma ehtinyt kasvaa useamman vuoden, mutta ei oltu saatu näkyviin edellisessä seulonnassa.
Isäni on melkein 90-vuotias ja menee lonkkaleikkaukseen. Enemmän kai se on kiinni ihmisen yleisestä terveydentilasta ja kunnosta, mitä tehdään. Ei oteta riskejä esimerkiksi nukutuksen suhteen.
Heti jos havaitsee jotain käy yksityisellä
Vierailija kirjoitti:
Miksei julkisella? Tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Siinäpä kuolee sitten rintasyöpään. Ei kaikilla alle 50-vuotiaillakaan ole varaa yksityiseen lääkäriin.
Oletpa mustavalkoinen.
Onneksi kunnallisenkin kautta pääsee jos huomaa kyhmyn tai muita oireita. Ja suurin osa sairastuneista selviää hyvien hoitojen t
Kuulepas boomerihullu. Sinä olet saanut halutessasi kolme vuotta kotihoidontukea lasta kohden ihan ilmaiseksi. Boomeri oli poissa töistä kolme vuotta, ilman palkaa hoitaessaan kotona lastaan. Tuolla hinnalla olisi kyllä monta mammografiaa maksettu.
Kateus vie kalatkin vedestä. Siksi kala on nykyään aika kallista😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän mitä boomerit.
Ei, mutta eläke, leskeneläke, eläkeputki, vuorotteluvapaa ja aikuisopintotuki varastettiin. Mites teillä? Alle kuusikymppisenä eläkkeelle? Neljättäkymmenettä vuottako jo loisit?
Kuule boomerihullu, ihan 65 v jäin eläkkeelle kuten hyvin moni muukin. Kaikki ei ole olleet valtion hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän mitä boomerit.
Sinäkin saat pian, kun terveydenhoito teiltä loppuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän mitä boomerit.
Boomerihullu iski taas, huoh. Varo, ettet saa sitä, mitä tilaat.
Sekopääboomeri tekemisen puutteessa riehunut täällä jo heti aamusta. Liekö heitetty huoltoasemalta pihalle. En ole koskaan käynyt maksuttomassa rintasyöpäseulonnassa ja olen täysin varautunut maksamaan siitä jatkossakin, toisin kuin yhyy yhyy-boomerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei pian pääse, boomerikaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jösses taas. Ei ole pienituloisella eläkeläisellä varaa yksityislääkäreihin ja kuvauksiin.
Siinäpä kuolee sitten rintasyöpään. Ei kaikilla alle 50-vuotiaillakaan ole varaa yksityiseen lääkäriin.
Oletpa mustavalkoinen.
Onneksi kunnallisenkin kautta pääsee jos huomaa kyhmyn tai muita oireita. Ja s
En ole koskaan ollut kotihoidontuella, toisin kuin sinä vanha läskipaska. Menin heti äitiysloman jälkeen töihin, toisin kuin sinä vanha läskipaska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän mitä boomerit.
Myös kunnista ja yksityiseltä pääsi tk-eläkkeelle alle kuusikymppisenä kun vähän selkää särki. Taisi särkeä paljonkin boomereilla :)
Vanhuksia on kokoajan enemmän, lapsia ja nuoria vähemmän. Kaikki maksetaan nuorten taskuista, joten ei ole varmaa maksaa kaikkea ihmisille joiden elämä on lopussa muutenkin. Tärkeämpää olisi panostaa niihin joilla elämä on vielä edessä, mutta tämä maa on tehnyt toisinpäin monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole ikuista. Miksi te kuvittelette, että ikäihminen menisi 'nuorekkaana ja terveenä' hautaan? Aivan viddu kummallista vieraantumista elämästä.
Päälle 70-vuotiaiden syöpiä ei nyt edes kannata hoitaa. Joku raja näihin naisten syöpäseulontoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei pian pääse, boomerikaan :)
Minä pääsin samana päivänä kun patti löytyi. Parin päivän päästä käynnistä olin jo ultrassa ja mammografiassa.
Hyvä! Lisää ikärajoja boomereiden tutkimuksiin!