Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailen miestä, joka ei ole tekemisissä lapsensa kanssa

Vierailija
09.08.2024 |

Osaako kukaan antaa perspektiiviä tähän.

Asia ei tapailun alussa vaivannut, koska ei muutenkaan jaettu arkea eikä asumusta, vaan seurustelu oli huoletonta, aikuisten kesken tapailua.

Nyt viime aikoina itseäni on alkanut vaivata, että miehellä tosiaan on lapsi, joka on olemassa, mutta katkaissut välit. Hän tulee olemaan olemassa myös tulevaisuudessa, mutta minä en tiedä hänestä mitään, ja tuntuu niin kovin merkilliseltä, että miestä ei tunnut vaivaavan asia lainkaan. Itsellä kun on aktiiviset välit omiin sisaruksiin, vanhempiin, sisarusten lapsiin jne.

Vaivaisiko muita, että jossain on olemassa puolisonne jälkeläinen, josta te ette tiedä?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapseni yhteystiedot, mutta hänen pyynnöstään en ole yhteydessä. Kuulen tämän lapsen kuulumisia sisarusten kautta lähinnä. Tämä välit katkaissut lapsi on kyllä itse ottanut pari kertaa yhteyttä, kun on tarvinnut jotain tavaraa lapsuudenkodista. Olen nähnyt hänet lyhyesti ovella ja tapaaminen on ollut viileän asiallinen kuten kenen tahansa vieraan kanssa.

Hän tietää, että rakastan häntä edelleen, mutta pallo on hänellä. Muistelen häntä päivittäin katsomalla vanhoja valokuvia. 

Vierailija
42/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä miksei ole tekemisissä. Itsekään en ole, koska mies oli hengenvaarallinen ja jouduin jatkuvasti rikosten uhriksi, hän tuhosi käytännössä elämäni, välineellisti lasta rikoksiin minua kohtaan, agitoi lasta pahoinpitelemään minua, jne.

Tai no, aikuinen osaa kyllä kertoa itsekin, miksei ole tekemisissä. Jos siihen on hyvät perusteet niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa

Suomessa vallitsee mielestäni todella outo suhtautuminen lapsiin. Kuvitellaan, että esim. väkivaltaisen tai häiriintyneen lapsi on jotenkin pyhä ja puhdas, ja että r aiskarin lapsi ansaitsee kaiken rakkauden. Ja sitten tämän hirviön oikeuksia ja perimää suojellaan uhrin ja lapsen kustannuksella

Jos mies ei suostu selittämään tuota asiaa, hän peittelee jotakin, mikä ei kestä päivänvaloa. Moni mies saattaa haluta siittämiskokemuksen (esim. seksi ilman ehkäisyä), ja nyt pakoilee vastuutaan, koska itse puski asiaa siihen suuntaan. Seksi on lisääntymistä ja parittelua, sen ei pitäisi tulla kenellekään aikuiselle yllätyksenä

Ehkä lapsi oli suunniteltu, ja hän jätti naisen raskausaikana. En painostaisi tapaamaan lasta, vaan selvittäisin, että millainen mätämuna kyseinen mies on laatuaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapseni yhteystiedot, mutta hänen pyynnöstään en ole yhteydessä. Kuulen tämän lapsen kuulumisia sisarusten kautta lähinnä. Tämä välit katkaissut lapsi on kyllä itse ottanut pari kertaa yhteyttä, kun on tarvinnut jotain tavaraa lapsuudenkodista. Olen nähnyt hänet lyhyesti ovella ja tapaaminen on ollut viileän asiallinen kuten kenen tahansa vieraan kanssa.

Hän tietää, että rakastan häntä edelleen, mutta pallo on hänellä. Muistelen häntä päivittäin katsomalla vanhoja valokuvia. 

Tosiaan lapsi voi itsekin ilmaista inhonsa ja haluttomuutensa isää kohtaan. Moni näin tekeekin, mutta jotkut isät pakottavat ja alistavat lapset heille, mikä on äärimmäisen surullinen kohtalo lapselle

Vierailija
44/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi tuollaista tunnekylmyyttä mieheltäni. Omaa lasta ei hylätä, piste

Eihän kyse ole siitä, että lapsi olisi hylätty. Jos lapsi kieltäytyy yhteydenpidosta, niin eihän siinä mitään voi tehdä.

Välirikolle voi olla toki syynsä, mutta jos lapsi ei koskaan anna anteeksi eikä suostu yhteydenpitoon, niin sitten sitä yhteyttä ei voi pitää.

Kyse voi olla myös siitä, että lasten äiti on vierottanut lapset isästään valheilla. 

Asia voi olla miehelle hyvin kipeä ja ehkä vuosien suremisen jälkeen on päässyt pahimmasta yli. Mutta ei tietenkään halua puhua siitä jollekin satunnaiselle deitille.

Ei äidin tarvitse kertoa valheita miehestä. Lapsi ihan itse näkee, millaisia miehet ovat ja mieluummin ei tapaa tätä

Vierailija
45/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni aikanaan päättyi orastaba suhde kun nainen, joka aluksi oli kieltänyt että hänellä ei olsii lainkaan lapsia. - No. Tämän saatoin yrittää katsoa läpi sormieni. Verraten nuoria kun olimme molemmat, niin kyllä sen saatoin kun yritin ymmärtää, ettei heti halunnut kertoa, että hänellä on lapsia.

Siinä vaiheessa tiesin, ettei häntä ja minua ole tarkoitettu elämään parisuhteessa kun hän kovasti kiirehti selittämään ja sanomaan, kuinka minä olisin hänelle se kaikkein tärkein, joka tuntui minusta ei imartelevalta vaan pökerryttävältä; ja täysin idiootin käytökseltä millaine ihminen, jolla on lapsia sanoo noin alle puolen vuoden tuntemisen jälkeen kjoitain kertoja tavanneelle. .

Lopullinen niitti joka vielä alleviivasi halusin päättää oraalla olleen suhteemme, kun hän jatkoi lapsista, että ei haluaisi koskaan ikinä missään olla heidän kanssa yhtään missään tekemisissä nähdä tai kuulla heistä

.

Esimerkiksi sellainen, joka on painostettu tai jopa väkivaltaisesti pakotettu synnyttämään niitä lapsia, ja miehestä on paljastunut täysin uusia puolia näiden myötä, jne. Mies no voinut myös pilata lapset kasvatuksellaan. Minä en ainakaan rehellisesti sanottuna pidä yhdenkään sukulaisen lapsista ja uskon että on täysin mahdollista, etten pitäisi omistanikaan, jos siittäjä kasvattaisi heitä kieroon, tai jos ne olisivat esim. r aiskauksen tulosta. Melko pinnallinen ja tyhmä ihminen saa olla, että rakastaa yhtäkään vauvaa tai lasta vain siksi, että kyseessä on pienikokoinen olento

Vierailija
46/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen tapaus on vieraannutus. Ihan normisettiä suomessa, että naiset vieraannuttavat lapset kostoksi. Viranomaiset tukevat tätä usein vielä todella kivasti.

Kaikki ei halua puhua moisesta, vaikka käytännössä kaikki tunnistavat vieraannutettuja lapsia.

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Just olen sivusta seurannut "lupaavaa" vieraannutusyritystä. Onneksi tässä tapauksessa viranomaistaho osaa asiansa ja estää toiselta vanhemmalta lapsen omimisen.

47/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min edesmennyt miesserkkuni hylkäsi esikoisensa tämän ollessa leikki-ikäinen eikä muutamaan vuoteen edes maksanut elareita. Hän perusteli hylkäämistä sillä, että hän ei alunperin edes halunnut hankkia lapsia vaan naisystävä sen haluais ja hän siitti sen lapsen sillä ehdolla, että naisystävä sitten kokonaan hoitaa ja elättää lapsen ja hän itse saa naisen asunnossa ilmaisen ylläpidon ja täyshoidon. Se oli tavallaan diili.

Vierailija
48/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkalleen tiedä, miksi lapsi katkaisi välit. Hänellä oli vaikea aika elämässä. Yritin olla tukena ja maksoin terapian. Epäilen, että terapeutti tai yksi kaveri on kehottanut katkaisemaan välit. Mielestäni olen ollut ihan tavallinen vanhempi, mutta ehkä liian hallitseva ja puhelias persoona lapseeni verrattuna. Ainoa syy, mitä sain oli se, että olemme liian erilaisia.

Jos on dominantti, lapsi ei tule koskaan olemaan sinulle rehellinen. Tyttölapsena minua on oksettanut siittäjäni elostelu, epäluotettavuus, machoilu, minun seksualisointini, jne. Hän on käyttäytynyt minua kohtaan kuin setämies, sillä erotuksella ettei ole yrittänyt yhtä. On kuitenkin mm. verbaalisesti seksualisoinut monta kertaa. Kakkosvaimonsa sitten on pahoinpidellyt lukemattomilla tavoilla vuosien varrella. En näe noissa ihmisissä mitään sellaista, mitä katsoisin ylöspäin tai haluaisin elämääni. He kohtelevat minua huonosti ja alentavasti, häpäisevät ja traumatisoivat

Olenko kertonut tästä heille? En. Ovat väkivaltaisia. Jos annat väkivaltaiselle ihmiselle palautetta, hän suuttuu ja kostaa. Ovatko he koskaan edes kysyneet mielipidettäni? Eivät. Sen sijaan diagnosoivat minulle mielenterveysongelmia ja säälivät, että minulla on kurja elämä kun en halua olla heidän kanssaan tekemisissä. Aivan silkkaa saastaa ihmisinä, ja harmittaa että olen ollut tekemisissä edes sen verran, mitä olen ollut. Toivon, että tulevaisuudessa lapsi saisi päättää jo vauvana, haluaako olla tekemisissä siittäjänsä kanssa. Nyt lapsia käytännössä kidutetaan omistusoikeudella tähän, mikä ei ole ihmisarvoista. Lapsella ei ole kytköstä siittäjään ja lapsi aistii, että siitäjä on himokas, ei rakastava

Vierailija
49/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen tapaus on vieraannutus. Ihan normisettiä suomessa, että naiset vieraannuttavat lapset kostoksi. Viranomaiset tukevat tätä usein vielä todella kivasti.

Kaikki ei halua puhua moisesta, vaikka käytännössä kaikki tunnistavat vieraannutettuja lapsia.

No vaikka siten, että suomessa lapsen vieraannutus isästä on usein viranomaisten tukemaa normisettiä.

Jos sattuu olemaan semmonen tapaus, että lapsi on vieraannutuksessa tunkattu toimintakyvyttömäksi, vaikeasti vammaista vastaavaksi, niin harva haluaa semmoisesta puhua. Tämä on kuitenkin suomessa ihan normisettiä. Samoin sossupakolaiset yms.

Vierailija
50/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi tuollaista tunnekylmyyttä mieheltäni. Omaa lasta ei hylätä, piste

Eihän kyse ole siitä, että lapsi olisi hylätty. Jos lapsi kieltäytyy yhteydenpidosta, niin eihän siinä mitään voi tehdä.

Välirikolle voi olla toki syynsä, mutta jos lapsi ei koskaan anna anteeksi eikä suostu yhteydenpitoon, niin sitten sitä yhteyttä ei voi pitää.

Kyse voi olla myös siitä, että lasten äiti on vierottanut lapset isästään valheilla. 

Asia voi olla miehelle hyvin kipeä ja ehkä vuosien suremisen jälkeen on päässyt pahimmasta yli. Mutta ei tietenkään halua puhua siitä jollekin satunnaiselle deitille.

Ei äidin tarvitse kertoa valheita miehestä. Lapsi ihan itse näkee, millaisia miehet ovat ja mieluummin ei tapaa tätä

Tunnen valitettavan läheisesti naisen, joka on manipuloinut lapsiaan niiden syntymästä lähtien niin, että heillä on yhä aikuisuudessa vaikea muodostaa normaaleja kiintymyssiteitä toiseen sukupuoleen.

Yksi lapsista on kuitenkin onnistunut tässä ja hänen perheensä on vetänyt rajoja. Niinpä nainen muistaa säännöllisesti arvostella tämän perheen tapaa hoitaa asioitaan, vaikka ovat aivan normaali perhe. Mutta kun siellä ei nyt mummu päätä.

Vierailija
51/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia. Minun teini-ikäinen lapseni päätti jonkun täysin mitättömän pikkuriidan jälkeen ghostata minut kokonaan elämästään. Ei ole aikoihin vastannut puheluihin tai viesteihin. Ei edes lue niitä. Nähnyt olen hänet tänä vuonna kerran. 

Vierailija
52/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin vaivaisi. Todennäköisesti en tapailisi tuollaista tyyppiä. Kertoo aika helvetin paljon ihmisestä, sen arvomaailmasta. Ja se että suuttuu kun yrität kysyä aiheesta? Juokse.

VOI OLLA että nainen on valehdellut ehkäisevänsä, sitten 9kk "Tässä on sun lapsi" TAI ÄITI EI anna miehen tavat lasta! Niinkin voi olla, ja siksi mies suuttuu. TAI nainen on pettänyt, sanonut että lapsi on miehen, sitte...eiku Penan kaa vähän... TAI mies tietää ei VOI olla hänen KOSKA...

MUN mielestä asia EI KUULU sulle lainkaan!

Kertoo kun kertoo jos kertoo, anna olla!

Vierailija
53/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi jutella miehen kanssa asiasta?

Olen jutellut, useinkin. Kysynyt, että eikö voisi ottaa yhteyttä lapseensa, mutta tilanne päätyy aina riitelyyn, koska *puutun hänen asioihin*

No ehkä nyt jo ymmärrät että hän ei halua että puutut hänen asioihinsa. Et välttämättä ole niin luotettava ihminen että hän haluaisi jakaa arkoja yksityisasioitansa. 

Vierailija
54/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että on tullut ero, ja syystä X nainen ei anna tavata lasta. EI vaikka ois mitä pykälää.

Koksa hän voi!

https://apuaeroon.fi/tietoaerosta/vieraannuttaminen/

Vierailija
55/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://apuaeroon.fi/tietoaerosta/vieraannuttaminen/

Vierailija
56/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olen sivusta seurannut "lupaavaa" vieraannutusyritystä. Onneksi tässä tapauksessa viranomaistaho osaa asiansa ja estää toiselta vanhemmalta lapsen omimisen.

Valitettavasti kaikkia eivät auta ollenkaan. Isätkin osaavat vieraannuttaa lapsia äidistä. Kohtaloita on yllättävänkin paljon. 

Vierailija
57/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tapailu

Vierailija
58/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia. Minun teini-ikäinen lapseni päätti jonkun täysin mitättömän pikkuriidan jälkeen ghostata minut kokonaan elämästään. Ei ole aikoihin vastannut puheluihin tai viesteihin. Ei edes lue niitä. Nähnyt olen hänet tänä vuonna kerran. 

On siis muitakin, minunkin teini-ikäinen lapseni kertoi että hän ei halua olla yhteydessä. Ottaa yhteyttä vain kun haluaa uhota, haukkua, arvostella tai haluaa jotakin. On tullut täysin manipuloiduksi mutta olen tässä kohdassa jo sopeutunut, aina onkin ollut haastava vaikea lapsi joten työni on tehty. En osaa katkeroitua koska ymmärrän näitä vaikeita ihmisiä, parempi kun saan elää rauhassa.

Vierailija
59/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon haittaisi että seurustelu loppuisi siihen. Mulle totaalinen red flag.

MIKÄ HITON red flag! Nyt ollaan suomenkielisellä palstalla ja anglismit on paskaa!

Vierailija
60/95 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miesystäväni ei pidä mitään yhteyttä lapsiinsa. Miesystäväni hylkäsi lapsensa, kun lapset olivat kouluikäisiä.

Miesystäväni on luonteeltaan ystävällinen, auttavainen, huomaavainen ja älykäs. Osa ihmisistä ei vain ole lapsirakkaita.

Se lapsi nyt vaan ei ole pelkästään lapsi, joten selityksesi on todella huono. Se lapsi on ihminen, yksilö. Vauva, taapero, leilki-ikäinen, koululainen, opiskelija, aikuinen, mies, nainen, isä, äiti jne.

Vanhemmalla on lakisääteinen velvollisuus lähtökohtaisesti olla alulle saattamansa lapsen huoltaja täysi-ikäisyyteen asti. Vanhemman tärkein tehtävä on antaa lapselle rakennuspalikat hyvää aikuisuutta varten sekä lisäksi huolehtia perustarpeista. 

Miehesi on luuseri. Ja mieleltään vinksahtanut, jos pystyy selittämään asiat itselleen (ja muille) noin.