Tapailen miestä, joka ei ole tekemisissä lapsensa kanssa
Osaako kukaan antaa perspektiiviä tähän.
Asia ei tapailun alussa vaivannut, koska ei muutenkaan jaettu arkea eikä asumusta, vaan seurustelu oli huoletonta, aikuisten kesken tapailua.
Nyt viime aikoina itseäni on alkanut vaivata, että miehellä tosiaan on lapsi, joka on olemassa, mutta katkaissut välit. Hän tulee olemaan olemassa myös tulevaisuudessa, mutta minä en tiedä hänestä mitään, ja tuntuu niin kovin merkilliseltä, että miestä ei tunnut vaivaavan asia lainkaan. Itsellä kun on aktiiviset välit omiin sisaruksiin, vanhempiin, sisarusten lapsiin jne.
Vaivaisiko muita, että jossain on olemassa puolisonne jälkeläinen, josta te ette tiedä?
Kommentit (95)
Minun miesystäväni ei pidä mitään yhteyttä lapsiinsa. Miesystäväni hylkäsi lapsensa, kun lapset olivat kouluikäisiä.
Miesystäväni on luonteeltaan ystävällinen, auttavainen, huomaavainen ja älykäs. Osa ihmisistä ei vain ole lapsirakkaita.
Vierailija kirjoitti:
En tarkalleen tiedä, miksi lapsi katkaisi välit. Hänellä oli vaikea aika elämässä. Yritin olla tukena ja maksoin terapian. Epäilen, että terapeutti tai yksi kaveri on kehottanut katkaisemaan välit. Mielestäni olen ollut ihan tavallinen vanhempi, mutta ehkä liian hallitseva ja puhelias persoona lapseeni verrattuna. Ainoa syy, mitä sain oli se, että olemme liian erilaisia.
Et ole yrittänyt kysellä perään, vai et enää tiedä yhteystietoja?
Tietysti aikuiset ihmiset saa halutessaan katkaista välit, mutta se tuntuu kyllä niin oudolta, jos kyseessä on vain joku yksittäinen yhteenotto, eikä vuosien välien tuuletuskaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen tapaus on vieraannutus. Ihan normisettiä suomessa, että naiset vieraannuttavat lapset kostoksi. Viranomaiset tukevat tätä usein vielä todella kivasti.
Kaikki ei halua puhua moisesta, vaikka käytännössä kaikki tunnistavat vieraannutettuja lapsia.
Miten tämä liittyy aloitukseen?
Jokaisen hylkäjämiehen ja muiden psykojen vakiopuheenvuoro, syy on muualla ja tuo on peitetarina.
Mä tapailin joskus vapaa parikymmentä vuotta sitten ihan kivaa, mua kymmenisen vuotta vnahempaa miestä pari kk. Miestä ei haitannut mun yksi lapsi, vaikken siis häntä pieneen lapseeni tutustuttanutkaan vielä tossa vaiheessa.
Multa kuitenkin meni totaalisesti maku ihan oloiseen mieheen, kun SIVUlauseessa mainitsi että on ollut naimisissa ja hänellä on kaksi poikaa, joita ei ole tavannut neljään vuoteen. WTF?!?! Tyrmistyneenä kysyin että miksei, niin sihen vastasi 'ei mua oikein kiinnosta'.
Se tapailu loppui aika pian siihen, sen verran vastuuttoman kuvan itsestään antoi että säälin eksäänsä, joka kasvatti ilman lasten isää niitä poikia, ja ilmeisesti minimielareilla + Kelan karhuamilla jälkimaksuilla, kun mies ei suostunut maksamaan vapaaehtoisesti senttiäkään.
En voisi olla suhteessa miehen kanssa, joka ei tapaisi lastaan. Olen itse äiti. En voi käsittää asiaa.
Monesti näillä miehillä on alkoholi, Huume, lääke, peli tms riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla suhteessa miehen kanssa, joka ei tapaisi lastaan. Olen itse äiti. En voi käsittää asiaa.
Harmi, että lisäsit tuollaisen typerän olettaman esimmäisen kommenttisi perään. Tuo jälkimmäinen on jo varsin halventava oletus, ja täysin omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minun miesystäväni ei pidä mitään yhteyttä lapsiinsa. Miesystäväni hylkäsi lapsensa, kun lapset olivat kouluikäisiä.
Miesystäväni on luonteeltaan ystävällinen, auttavainen, huomaavainen ja älykäs. Osa ihmisistä ei vain ole lapsirakkaita.
Hyi helvetti mikä äijä. Jos ei ole lapsirakas, niin miksi tekee lapsia 🤮
Niin paljon haittaisi että seurustelu loppuisi siihen. Mulle totaalinen red flag.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut naisista, jotka narauttaa miehet perhe-elämään?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni aikanaan päättyi orastaba suhde kun nainen, joka aluksi oli kieltänyt että hänellä ei olsii lainkaan lapsia. - No. Tämän saatoin yrittää katsoa läpi sormieni. Verraten nuoria kun olimme molemmat, niin kyllä sen saatoin kun yritin ymmärtää, ettei heti halunnut kertoa, että hänellä on lapsia.
Siinä vaiheessa tiesin, ettei häntä ja minua ole tarkoitettu elämään parisuhteessa kun hän kovasti kiirehti selittämään ja sanomaan, kuinka minä olisin hänelle se kaikkein tärkein, joka tuntui minusta ei imartelevalta vaan pökerryttävältä; ja täysin idiootin käytökseltä millaine ihminen, jolla on lapsia sanoo noin alle puolen vuoden tuntemisen jälkeen kjoitain kertoja tavanneelle. .
Lopullinen niitti joka vielä alleviivasi halusin päättää oraalla olleen suhteemme, kun hän jatkoi lapsista, että ei haluaisi koskaan ikinä missään olla heidän kanssa yhtään missään tekemisissä nähdä tai kuulla heistä
.
Väistit varman luodin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä syy koskaan ikinä missään lapsen äidissä, joka olisivtehnyt kaikkensa, että lapsi vieraantuisi isästään. Ja vaikkavisä aikansa saattoi yrittää niin mtä vanhemmaksi lapsi varttui sitö selvemmäksi kävi, ettei hän saisi tavata lastaan kun äiti muutti vielä satojenbkilometrien päähänkin lapsen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi huolehtia ehkäisystä. Kuulostaa siltä että pitäisi olla holhouksen alaisena, jos nainen onnistuu "narauttamaan perhe-elämään" vastoin miehen tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos panet, olet potentiaalinen isä. Miten tämä on aina niin helvetin vaikeaa ymmärtää miehille? Vuosisadasta toiseen.
En ikinä voisi seurustella ihmisen kanssa, joka valitsee olla pitämättä yhteyttä lapseensa. No ehkä poislukien jos lapsi olisi uhka, mutta silloinkin olettaisin kuulevani jotain mukavia muistoja.
Mutta jos lapsi on ihan tavallinen ja isä vain p*ska, niin ei kyllä toimisi.
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi tuollaista tunnekylmyyttä mieheltäni. Omaa lasta ei hylätä, piste
Eihän kyse ole siitä, että lapsi olisi hylätty. Jos lapsi kieltäytyy yhteydenpidosta, niin eihän siinä mitään voi tehdä.
Välirikolle voi olla toki syynsä, mutta jos lapsi ei koskaan anna anteeksi eikä suostu yhteydenpitoon, niin sitten sitä yhteyttä ei voi pitää.
Kyse voi olla myös siitä, että lasten äiti on vierottanut lapset isästään valheilla.
Asia voi olla miehelle hyvin kipeä ja ehkä vuosien suremisen jälkeen on päässyt pahimmasta yli. Mutta ei tietenkään halua puhua siitä jollekin satunnaiselle deitille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käyttää kumia, niin ongelma ratkaistu. Jos ei halua lapsia AINA kumi. Jos käy vahinko, niin se hoidetaan kuten kuuluu. Lapsen vika ei ole, jos isä ei osaa yksinkertaistakaan ehkäisyä.
Olen tämmöisen isän lapsi, isä lähti toisen naisen perään ja unohti minut ja äitini.
Ei mitään yhteyttä, ei edes syntymäpäivänä korttia.
Lapsesta asti olen tuntenut huonommuutta ja kelpaamattomuutta. Takana kasa epäonnistuneita parisuhteita ja vääränlaisia miehiä.
Minä tunnen erittäin lämpimän ja rakastavan miehen, jonka ex vierotti hänet lapsistaan. Kipeä asia hänelle, toisen liiton lapsille on ihana isä, mutta tietenkin suree menetettyä yhteyttä vanhempiin lapsiinsa.
Älkää tuomitko miestä, jos ette tiedä mitä on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kostetaan sille tilanteeseen täysin syyttömälle lapselle? Olisit käyttänyt kumia.
Se on täysin irrelevanttia, että sinä et tiedä lapsesta mitään. Mutta mies, joka ei välitä lapsestaan, on kategorisesti täysin ala-arvoinen. Joten jss.