Kela romahdutti mun tulot kun leikkasi perustoimeentulotukea kaiken järjen vastaisesti. Ei ole enää varaa ruokaan kuin hetken aikaa...
Mulla vuokra ylittää heidän asettamansa "maksimin", ja sanoivat että mun pitää osoittaa liitteillä hakevani halvempaa asuntoa. Lähetin heidän pyytämänsä liitteet, ja SILTI he leikkasivat tukeani 180e. Sanoivat että "Asunnonhaku ei ole tarpeeksi aktiivista" MITÄ ihmettä? Minähän toimitin kaikki heidän pyytämänsä liitteet???
Tämä on aivan kestämätön tilanne kun ruoan hinta on noussut niin valtavasti että elin täysin kädestä suuhun ennen tuota leikkaustakin...Kohta siis ei ole enää varaa ruokaan.
MITÄ TEEN? Muita samassa tilanteessa olleita???
Huutelijoille tiedoksi jo etukäteen; Haen töitä koko ajan.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
No kato, kato, Onko tämä aloitus pysynyt pystyssä? Eka yritelmäsi tältä päivältä poistettiinkin, kun et jaksanut eiliseen ketjuusi vastailla.
Olen kyllä vastailemassa jos olen kotona ja tietokoneen ääressä. Mutta minä en tässä päivystä koko 7-23 aikaa, sillä on muutakin elämää. Ulkonakin on vielä kesä. Äskenkin olin poissa lähes pari tuntia enkä vastaillut
Hain töitä mutta postissa sanottiin että olisi sopiva sinne töihin. Olen 50 vuotta.
Oletko kysynyt itsellesi edunvalvojaa kuntasi sosiaalitoimelta?
Edunvalvoja valvoo rahankäyttöäsi ja toimii sinun parhaaksesi.
Se olisi helpoin tapa saada elämäsi hallintaan koska sinusta itsestäsi ei selvästikään siihen ole.
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa voi muuttaa halvempaan tai valittaa päätöksestä. Kimppa asumiseen tässä köyhät ja opiskelijat ajetaan suurkaupungeissa. Toisaalta saattaahan se myös parantaa elämänlaatua.
Taisin mainita että koko ajan haen halvempaa asuntoa? Niistä on nyt kova kilpailu, ja yksin asuva pitkäaikaistyötön mies on aivan jonon hännillä joka kerta.
En pysty "vain muuttamaan" ennen kuin vuokranantaja on tehnyt vuokrasopimuksen!
Suurin osa yksityisistä vuokranantajista vuokraa asunnon työssäkäyvälle tai ehkä opiskelijalle. Kunnilla taas on usein pitkät asuntojonot ja tarpeeksi halpoja asuntoja vapautuu harvoin (jos niitä edes on). Huone kimppakämpästä voi olla saman hintainen kuin halpa yksiö, täälläpäin (keskisuuri kaupunki) kumpiakin noista on hyvin vähän (pois lukien opiskelijoiden ja niihinhän työtöntä ei huolita tietenkään).
-eri
Vierailija kirjoitti:
Se olisi helpoin tapa saada elämäsi hallintaan koska sinusta itsestäsi ei selvästikään siihen ole.
Kyse ei ole siitä ettenkö kykenisi asioitani hoitamaan lakisääteisellä ja ammattilaisten laskemalla toimeentulotuen perusosalla. Olen vuosia asiani sillä itse hoitanut, ja todistanut olevani edunvalvonnan tarpeen ulkopuolella.
Ongelma tulee vasta sitten, kun tuosta minimisummasta viedään lähes kolmannes pois.
Kohta nousee alvitkin, ja hinnat kaupoissa sen myötä.
ap
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä ettenkö kykenisi asioitani hoitamaan lakisääteisellä ja ammattilaisten laskemalla toimeentulotuen perusosalla. Olen vuosia asiani sillä itse hoitanut, ja todistanut olevani edunvalvonnan tarpeen ulkopuolella.
Ongelma tulee vasta sitten, kun tuosta minimisummasta viedään lähes kolmannes pois.
Kohta nousee alvitkin, ja hinnat kaupoissa sen myötä.
ap
Jos on vuosikausia yhteiskunnan almujen varassa, niin ei todellakaan kykene hoitamaan asioitaan itse! Lapsia ja sairaita elätetään, ei työkykyisiä ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kimppa-asumista sillein että jaat vaikka asumismenot puoliksi jonkun kanssa
Ja entäs sitten kun se toinen muuttaakin pois ja et saa toista asuntoa, etkä uutta kämppistä? Tai Kela päättää, että olette pariskunta ja velvollisia elättämään toisianne? Juu ei. Kyllä pitäisi olla oma vuokrasopimus ja vuokranantajat eivät yleensä halua sellaista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kimppa-asumista sillein että jaat vaikka asumismenot puoliksi jonkun kanssa
Ja entäs sitten kun se toinen muuttaakin pois ja et saa toista asuntoa, etkä uutta kämppistä? Tai Kela päättää, että olette pariskunta ja velvollisia elättämään toisianne? Juu ei. Kyllä pitäisi olla oma vuokrasopimus ja vuokranantajat eivät yleensä halua sellaista tehdä.
Tietenkin vuokranantaja tekee vuokrasopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että on olemassa pohjaton kirstu josta eläteille rahaa jaetaan, newsflash ei ole.
On se kirstu olemassa, se vain on korruptiohankkeita yms. varten.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus on taas väsynyt provo. Ei sinne lähetellä mitään liitteitä. Sun pitää 3kk:n jälkeen etsiä halvempi asunto, tai sitä omavastuuosaa asunnosta nostetaan...
Kaikkea sitä. On porukka väsynyttä näine kusisine provoineen päivästä toiseen.
Toivon, että joudut itse tukien varaan, niin sitten sinullekin ja muille tolloille selviää, että tämä on ihan faktaa nykyaikana. Suomi ei ole enää hyvinvointiyhteiskunta, kun rahat eivät riitä edes ruokaan vain siksi, että on määritelty joku keinotekoinen vuokraraja. Suomi saisi hävetä ja tämä totuus pitäisi paljastaa kansainvälisille medialle, niin Henriksonillakin olisi muutakin hävettävää siellä poliitikkokollegojen tapaamisissa kuin kehitysapurahojen vähentäminen. Omalta osaltani on mennyt luottamus suomalaiseen oikeusjärjestelmään.
Kyllä ilkeilijöitä riittää. He eivät itse ole varmaan koskaan kokeneet sitä, kun elää oikeasti köyhyydessä.
Kehtaattekin haukkua ihmistä joka on ahdingossa.
Vierailija kirjoitti:
"Soluasunto opiskelijalle"
"Ida Aalbergin tie 1 A:n soluhuoneet on tarkoitettu täysi-ikäisille, päätoimisille ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille."
Vierailija kirjoitti:
Nimitätkö Kela-tukia tuloiksesi? Tulot tulevat työstä.
Älä viitsi halkoa hiuksia. Kaikissa virallisissakin yhteyksissä niitä kutsutaan tuloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ilkeilijöitä riittää. He eivät itse ole varmaan koskaan kokeneet sitä, kun elää oikeasti köyhyydessä.
En myöskään ymmärrä miksi ihimisillä on hinku polkea maanrakoon jo maassa makaavaa. Oli pakko rekisteröidä nimimerkki, kun ihmiset esiintyivät minuna ja tahallaan provosoitay.
ap
Kunnan yksiö on ylihintainen kelan mielestä, asuntojonossa menee hännille koska on asunto jo. Ainoastaan jos löytää jonkun joka haluaa vaihtaa kohtuuhintaisen asuntonsa päittäin ylihintaiseen niin onnistuisi. Varmaan on tuollaisia odottamassa tilaisuuttaa vaihtaa kalliimpaan yksiöön, mitäs luulisitte. Ei tässä ole saunaa tai astianpesukonettakaan.
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä miksi ihimisillä on hinku polkea maanrakoon jo maassa makaavaa. Oli pakko rekisteröidä nimimerkki, kun ihmiset esiintyivät minuna ja tahallaan provosoitay.
ap
Et sä ole köyhää nähnytkään. Mä 2 lapsen äitinä saan lähes puolet vähemmän kun sinä eikä ikinä ole rahat loppu. Sä et vain osaa käyttää rahaa.
Lopeta tupakanpoltto/siiderien lipittely, lemmikki eläimet pois.
Rahasi menevät vain ruokaan ja vuokraan? Silloin on vainnä kaksi vaihtoehtoa, joko halvempi asunto tai syödä edullisempaa ruokaa. Valtio kustantaa sinun elämäsi perustarpeet lakien ja asetusten mukaiselle tasolle niinkuin kaikille muillekin, et voi odottaa olevasi jotenkin erityisasemassa oleva henkilö. Ei pidä unohtaa, että valtion tuet ovat ainoastaan ja vain tukia joiden tarkoituksena ei ole täysi ylläpito vaan vastuu elämästäsi kuuluu aina sinulle itsellesi.