Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela romahdutti mun tulot kun leikkasi perustoimeentulotukea kaiken järjen vastaisesti. Ei ole enää varaa ruokaan kuin hetken aikaa...

Mulla vuokra ylittää heidän asettamansa "maksimin", ja sanoivat että mun pitää osoittaa liitteillä hakevani halvempaa asuntoa. Lähetin heidän pyytämänsä liitteet, ja SILTI he leikkasivat tukeani 180e. Sanoivat että "Asunnonhaku ei ole tarpeeksi aktiivista" MITÄ ihmettä? Minähän toimitin kaikki heidän pyytämänsä liitteet???

Tämä on aivan kestämätön tilanne kun ruoan hinta on noussut niin valtavasti että elin täysin kädestä suuhun ennen tuota leikkaustakin...Kohta siis ei ole enää varaa ruokaan.

MITÄ TEEN? Muita samassa tilanteessa olleita???

Huutelijoille tiedoksi jo etukäteen; Haen töitä koko ajan.

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilkeilijöitä riittää. He eivät itse ole varmaan koskaan kokeneet sitä, kun elää oikeasti köyhyydessä. 

Kehtaattekin haukkua ihmistä joka on ahdingossa. 

En myöskään ymmärrä miksi ihimisillä on hinku polkea maanrakoon jo maassa makaavaa. Oli pakko rekisteröidä nimimerkki, kun ihmiset esiintyivät minuna ja tahallaan provosoitay.

ap

Älä jaksa narista kuin vanha sarana. Jatkuvalla syötöllä. 

Vierailija
162/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap menisi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh 

Kerrotko vielä että mikä tässä on hauskaa? Samanlaisessa tilanteessa on koko ajan enemmän ja enemmän ihmisiä, hallitus vain kiristää köyhimpien oloja...

No nämä ruokutukset saa hymyilemään. Vihdoin loppuu se tuilla eläminen. Se on  loistavaa.

Irtisanomissuojaa heikennetään myös julkisella ja tulee paikallinen sopiminen eli saa tehdä töitä alle tes-palkan eli voi soittaa kaupungin yksikön johtajalle ja tarjoutua töihin alle tes-palkan.

Vierailija
164/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että vakituiset saa kohta irtisanoa yhdestä virheestä ja työtön voidaan ottaa pienemmällä palkalla töihin.

Vierailija
165/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa vakituiset irtisanoa ja asuntovelkaiset ei saa tukia. Ainut vaihtoehton, että ulosottovirasto myy asunnon ja voi jäädä velkaa.

Vierailija
166/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liitteitä?

Tuo kohta aloituksessa paljasti tämänkin aloituksen provoksi. Mitä ihmeen liitteitä niistä hakutoimista voi saada? Nauhoitettu puhelu? Kuvakaappaus hakemuksesta? 

No niin siinä Kelan ukaasissa lukee.

Vierailija
167/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun vuokralla 122 n asunnossa perikunnalle, eli osittain itselleni eikä Kela ole koskaan vaatinut muuttamaan minekään, tosin vuokra on kohtuullinen eli vastike 410 e ja vesi 15 e. Saan asuntotukea 175 e ja toimeentulotukia 277 e kk ja työkkäriä 600 e käteen. Kela maksaa myös sähköt 70 e kk. Saan tähän parempaa tukea kuin jos olisin vuokralla yksiössä ja maksaisin 410 e kk vuokraa. laskurin mukaan saisin asuntotukea 280 e mutten toimeentuloa olllen kaan eli joutuisin maksamaan itse työkkäristä sen 120 e lisää. outoa mutta totta! niiin ja asun ruokajonon vieressä ja haen kaikki ruoat ja ilmaislounaat ruokajonosta! lisäksi omista pakun ja 2 motskaria omassa autotallissa. ei sossukela ole niihinkään puuttunut

Vierailija
168/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaatkin kitistä. Ole onnellinen, että edes jotain saat. Itsekin teen 2 työtä, että pärjään ja tuilla en ole ikinä elänyt. 

Tee lisää että saat maksettua enemmän veroja niin ettei ap:n kaltaisilta tarvitse leikata

Vierailija
169/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilkeilijöitä riittää. He eivät itse ole varmaan koskaan kokeneet sitä, kun elää oikeasti köyhyydessä. 

Kehtaattekin haukkua ihmistä joka on ahdingossa. 

Ap ei ole ahdingossa. Ihan omaa syytä kaikki. Vinkuu ja vonkuu vaan lisää rahaa mutta ei ole mitään valmis itse tekemään. Ei halua muuttaa eikä opiskella. 

T. pitkäaikaistyötön

Vierailija
170/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ohjeistaa aloittamaan asunnonhaun viipymättä. Jos määräaika on annettu huhtikuussa, tulee asunnon etsiminen aloittaa silloin. Jos pistät hakemukset heinäkuussa sisään ja liitteeksi kopiot niistä, ei se tietenkään ole ollut aktiivista asunnon etsimistä. Kyllä sieltä sinulle on ohjeet tulleet. 

Vierailija
171/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muutto Halvempaan kuntaan tai alueell osin siihenhän nuo muutokset tähtää, etteivät ihmiset asuisi kalliisti yhteiskunnan tukemana vaikka Helsingin niemellä.

Vierailija
172/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi näin kuten ap kuvasi. Jouduimme lapsen kanssa muuttamaan toiseen kaupunginosaan kauas koulusta ja tuttavista, lapsi on käynyt päiväkodin ja eskarin samassa rakennuksessa. Olen siis yh, lapsen isä ei halua lapsen kanssa asua tai huolehtia. Itse olen työtön ja masentunut mutta vain keskivaikeasti joten se ei riittänyt Kelalle syyksi jäädä vanhaan asuntoon jossa lapsi oli asunut 4 vuotiaasta. Lumo nosti vuokraa 100 eurolla maaliskuussa joten sitä ei Kela enää hyväksynyt

Saimme kaupungin asunnon. Muutto oli vaikea, minulla ei ole ajokorttia tai muita tukiverkkoja kuin pitkäaikaissairas äitini. Kela maksoi 130 e muuttoavustusta. Otin pikavippiä jotta sain maksettua muuttomiehelle joka veloitti pakun vuokrasta 300 e bensoineen. Kannoin sitten tämän miehen kanssa kaksin huonekalut sohvan, lapsen sängyn, kirjahyllyt jne kolmanteen kerrokseen, olen 157 cm pitkä. Muut laatikot jne äitini 78 v kanssa kaksin peräkärryllä monena päivänä.

Nyt lapsi 10 v matkustaa 45 min yhteen suuntaan bussilla kouluunsa vaihtaen bussia kaksi kertaa.Ja, joudumme taas muutamaan. Heka ilmoitti vuokrankorotuksista ensi vuodelle, vuokra menee sitten yli kuntarajan. En ole edes purkanut edellisiä tavaroita kesäkuisen muuton jälkeen,,en uskalla. Mitään apua äidiltäni emme saa seuraavaan muuttoon, hänen terveys romahti täysin edellisessä muutossa kun kannoimme tavaroita yötä päivää 30 asteen helteissä. Vaatteet  ja astiat laatkoissa edelleen ja puikkelehdimme niiden välissä. Lapsen lelut jne laatikoissa myös. 

Minulla masennus paheni ja terapia alkaa toivottavasti syksyllä. En tiedä mikä on meidän  tulevaisuus muutammeko aina vuoden välein kun vuokra kohoaa. Lapselle tämä ei ole kovin hyvä asia tietenkään varsinkaan kun ei ole tukiverkkoja. Jos kuntoudun työelämään palkka on niin huono kun vuokrat nouseet älyttömästi että joudun silloinkin  hakemaan toimeentulotukea. 

Asumme nyt kaksiossa, seuraava asunto on yksiö. Ei ole voimavaroja järjestää muuttoa maaseudulle tai muualle pikkupaikkakunnalle  ja lapsen opettaja suisitteli ettei lapsi vaihda koulua. Näiden muutosten keskellä edes se on pysynyt samana. Toki se ona terapia myös tulee jatkumaan 3 vuotta. 

Meitä on paljon jotka olemme työttömiä tai sairaita ja nämä ap kuvaamat Kelan päätökset suistavat meidät vaikeaan tilanteeseen. Meilläkään  ei Kelalle kelvannut ap mainitsemat todistukset asunnonhausta. Ensi vuonna on taas sama tilanne.

Vierailija
173/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liitteitä?

Tuo kohta aloituksessa paljasti tämänkin aloituksen provoksi. Mitä ihmeen liitteitä niistä hakutoimista voi saada? Nauhoitettu puhelu? Kuvakaappaus hakemuksesta? 

No niin siinä Kelan ukaasissa lukee.

Näitä liitteitä mitä ap kuvasi jouduin minäkin lähettämään vuoden ajan 3 kk välein. Nyt samat liitteet eivät enää kelvanneet.

T: työtön ja sairas yh 

Vierailija
174/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surutta vaan laittomiin hommiin ja varastamaan. Jos ja kun yhteiskunta lakkaa välittämästä, on ihan turha välittää siitä yhteiskunnastakaan.

Vierailija
175/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tämän maan on tuhonnut,anna sitä anna tätä ja en jaksa töihin ,vanhemmat opettaneet tähän että mitään ei tarvitse tehdä...ja mitä tulee mt tapauksiin niin en viitsi edes kommentoida ja viimeisenä katsokaa sitä teidän sateenkaari skeidaa....

Vierailija
176/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret tämän maan on tuhonnut,anna sitä anna tätä ja en jaksa töihin ,vanhemmat opettaneet tähän että mitään ei tarvitse tehdä...ja mitä tulee mt tapauksiin niin en viitsi edes kommentoida ja viimeisenä katsokaa sitä teidän sateenkaari skeidaa....

Niin en tiedä tarkoititko minun kommenttiani mt ongelmilla? Itse elin narkkari isän kanssa joka yritti mm tappaa minut psykoosissaan  myöhemmin alkoholisti isäpuoli leikki kivoja leikkejä kun olin 10v. Sen jälkeen  olin väkivaltaisessa parisuhteessa vuosia. Nämä ovat vaikuttaneet siihen että sairastuin masennuksen ekaa kertaa jo 20 vuotiaana. Se uusiutuu aina välillä. Olen kuitenkin  ollut myös työelämässä ja tehnyt paljon töitä. Nyt taas huonompi vaihe menossa. 

T: työtön ja sairas yh

Vierailija
177/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pääkaupunkiseudulla, laita hakemukset myös lähikuntiin. Tai mmihin kuntaan tahansa, jossa vuokrataso halvempi. Koska olet työtön, on sama minne muuttaa.

Vierailija
178/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pääkaupunkiseudulla, laita hakemukset myös lähikuntiin. Tai mmihin kuntaan tahansa, jossa vuokrataso halvempi. Koska olet työtön, on sama minne muuttaa.

Nyt jos oikotie laittaa 'helsinki' ja esim vuokra max 540 löytyy vapaana 91 erilaista kotia.

on mellunmakeä, Malmia, Kalliota, Kontula, Vartiokylä, Tapanila, Haaga jnejne.

Helsinkiä en tunne, mutta ei kai nämä kaikki voi olla aplle 'mahdottomia sijainteja'? Ja vuokria on ihan jopa 3 ja 4 alkavia, eikö siinä sitten ole jo vähän vuosittaista indeksikorotusvaraakin?

Vierailija
179/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kovin aktiiviselta tai realistiselta asunnon etsimiseltä, jos vuodessa ei tärppää. Jos rahasta ei voi tinkiä, tulee tinkiä mukavuuksista ja asunnon koosta. Jos ei omista mieltymyksistä ja mukavuuksista halua tinkiä, maksaa sitten enemmän. 

Vierailija
180/204 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että vakituiset saa kohta irtisanoa yhdestä virheestä ja työtön voidaan ottaa pienemmällä palkalla töihin.

Yksikään täyspäinen firma ei irtisano "yhdestä virheestä". Ensinnäkin kelvollista työntekijää on kallista löytää ja kouluttaa siihen hommaansa ja toisekseen pelko oikeuskäsittelystä on kuitenkin olemassa.

Tuo irtisanomisen helpotus on helpotus myös niille kelvollisille kanssatyöntekijöille, jotka tähän asti ovat joutuneet venymään ja paikkaamaan ja auttamaan henkilöä, joka ei jaksa/viitsi/kykene/halua tehdä työtään kunnolla, eli sillä tasolla kuin keskimäärin muutkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi