Miksi papat kokoontuu esim torille tai huoltoasemalle parvessa kahville, mutta mummot vaan kyhjöttää erillään jossain?
Kommentit (70)
Mummot kokoontuu kerrostalojen sisäpihoille höpöttelemään.
Mummot kokoontuu kauppojen käytäville tukkimaan paikat ja ovet tiellä kun yrität ottaa jonkun tuotteen hyllystä.
Mummot käyvät teattereissa ja kerhoissaan.
Kyllä minä mieluummin istun kauniissa kodissa kuin kauppakeskuksen käytävällä. Siellä ne helsinkiläispapat nimittäin on. Anoppi elää mun unelmaa. Mökkeilee kesät ja talvet on Espanjassa.
No, selvähän se. miehet ja naiset ovat erilaisia. Olleet jo aikojen alusta asti. Tosiasia, jota ei lässyttämällä muuteta.
Kerrostalojen pihoilla kukkivat usein kukat ja pensaat, kun ahkerat asukkaat niitä istuttelevat. Sieltä ne rouvat löytyvät istumasta ja turisemasta, on penkit ja pöydät ja jopa grillikota.
Palvelutaloissa ja yhdistyksillä on monenlaista toimintaa, käsityö-, kirja- ja askartelukerhoja. Mummot ovat aktiivisia, vanhat ukonjäärät vaan istuvat torikahvilla töllöttämässä nuoria tyttöjä (itsellenikin tuli aikoinaan kaikenlaista kuittailua, kun olin siinä iässä) tai ovat sitten tiellä jossain yleisillä paikoilla.
Papat haluavat olla keskellä menoa ja puhua yhteiskuntapolitiikasta.
Mummot kyräilevät piilossa arvioimassa toisiaan lastenlasten määrän ja laadun perusteella.
Mummot tekevät kotityöt, joissa vanhemmiten menee aikaa vielä enemmän kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalojen pihoilla kukkivat usein kukat ja pensaat, kun ahkerat asukkaat niitä istuttelevat. Sieltä ne rouvat löytyvät istumasta ja turisemasta, on penkit ja pöydät ja jopa grillikota.
Palvelutaloissa ja yhdistyksillä on monenlaista toimintaa, käsityö-, kirja- ja askartelukerhoja. Mummot ovat aktiivisia, vanhat ukonjäärät vaan istuvat torikahvilla töllöttämässä nuoria tyttöjä (itsellenikin tuli aikoinaan kaikenlaista kuittailua, kun olin siinä iässä) tai ovat sitten tiellä jossain yleisillä paikoilla.
Oletko koskaan ollut palvelutaloissa töissä? Ne kerhot ovat heikompien mummoainesten pohjalta suunniteltuja, joten jos mummo on hiukankin kätevämpi ja osaavampi hän ei saa niistä kerhoista mitään iloa. Väritellään kuvia ja solmitaan yksinkertaisia pannunalustoja.
Vierailija kirjoitti:
Mummot tekevät kotityöt, joissa vanhemmiten menee aikaa vielä enemmän kuin nuorempana.
No meillä ainakin. Anoppi siivoaa asuntoa hikipäässä kun appiukko vaan käy golfailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mummot kokoontuu kauppojen käytäville tukkimaan paikat ja ovet tiellä kun yrität ottaa jonkun tuotteen hyllystä.
Kyllä ne käytävät tukitaan lapsiperheiden toimesta. Mukulalla oma pieni ostoskärry, jonka se ihan varmasti työntää juuri sinun eteesi poikittain, kun yrität edetä. Äitiä tai isää ei näy missään ja tahmatassut vaan käy, kun tuotteet pitää klähmiä. Osa juoksee vailla valvontaa, on usein tultu takaapäin päälle.
Ja tilan tukkivat pariskunnat on nuorempaa porukkaa; "No moi, mitäs teille (ja kahdet kärryt poikittain käytävällä tai kassojen läheisyydessä, joten jonoonkaan ei pääse) ollaan mökille menossa, eipä ole teitä näkynytkään sielläpäin. Kivat ilmat blaa blaa"....yritä siinä sitten työntyä kassoille. Jos pyydät väistämään, niin silmien pyörittelyä ja teatraalinen "No anteeksi" ja ivallista naurua....
Mummot harvemmin edes jaksavat seisoa pitkään, eikä rollaattoriin nojaaminen kipeällä selällä ole mitenkään mukavaa.
Mutta tässä nyt kai joku pitää jo nelikymppisiä mummoina.
Vierailija kirjoitti:
Ihannoiva asenne kerrostalojen ahkerista mummoista. Kyllä he yleensä ovat pihanatseja, jotka eivät siedä mitään muutoksia ja haluavat hävittää rumat pelastustiet. Jos grillauspaikalla joku perhe vielä touhuaa klo 20 illalla väkerretään valituksia hallitukselle "melusta".
MInulla ei ole lapsia, mutta seurannut sivusta sitä riitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ollut palvelutaloissa töissä? Ne kerhot ovat heikompien mummoainesten pohjalta suunniteltuja, joten jos mummo on hiukankin kätevämpi ja osaavampi hän ei saa niistä kerhoista mitään iloa. Väritellään kuvia ja solmitaan yksinkertaisia pannunalustoja.
Sivusta, mä olen ollut, talon alakerrassa oli kaikille avoin käsityöpaja ompelukoneineen ja saumureineen. Eihän niistä asukeista tosiaan käsitöihin ole.
Mummot jumppaa, käyvät reissuissa ja savipajalla.
Runonlausunta, kuoro, Martat, käsityöt. Voiko olla enemmän mummomaista?
Vierailija kirjoitti:
Papat haluavat olla keskellä menoa ja puhua yhteiskuntapolitiikasta.
Mummot kyräilevät piilossa arvioimassa toisiaan lastenlasten määrän ja laadun perusteella.
Ne papat kokoontuu julkisille kun tykkäävät edelleen nähdä nuoria naisia eikä politiikan takia.
No miehillä yleensä on enemmän ystäviä
Ja nämä kokoontuvat pappajengit karkoittavat maksavat mummot kahviloista ja muualtakin pois
Mummot kyläilee toistensa luona. Se on ihan sama kuin jo lapsena koulussa, pojat kulkee ja tekee asioita porukassa, ja tytöillä on 1-2 parasta kaveria jonka kanssa supatellaan jossain sivummalla.