Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi papat kokoontuu esim torille tai huoltoasemalle parvessa kahville, mutta mummot vaan kyhjöttää erillään jossain?

Vierailija
09.08.2024 |

Mikähän siinä on.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, että naisilla ne "keskustelut" menevät äkkiä päällepäsmäröinniksi ja parempana ja tietävämpänä olemiseksi. Hiljaisemmat jäävät paitsioon ja kimakkaäänisemmät huutavat kurkkunsa kipeiksi.

Ja aiheina tietenkin ne iänikuiset lapsenlapset ja sairauskertomukset. Kenellä eniten sairauksia ja lääkärissäkäyntejä, on tietenkin se paras.

Jos jollakulla ei ole sairauksia tai ei halua laverrella niistä, on outo.

Vierailija
42/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot tekevät kotityöt, joissa vanhemmiten menee aikaa vielä enemmän kuin nuorempana.

No meillä ainakin. Anoppi siivoaa asuntoa hikipäässä kun appiukko vaan käy golfailemassa. 

Mites talvella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot kyläilee toistensa luona. Se on ihan sama kuin jo lapsena koulussa, pojat kulkee ja tekee asioita porukassa, ja tytöillä on 1-2 parasta kaveria jonka kanssa supatellaan jossain sivummalla.

Kyläilevät eli käyvät riitelemässä, arvostelemassa ja puukottamaan selkään poissaolijaa. 

Vierailija
44/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, että naisilla ne "keskustelut" menevät äkkiä päällepäsmäröinniksi ja parempana ja tietävämpänä olemiseksi. Hiljaisemmat jäävät paitsioon ja kimakkaäänisemmät huutavat kurkkunsa kipeiksi.

Ja aiheina tietenkin ne iänikuiset lapsenlapset ja sairauskertomukset. Kenellä eniten sairauksia ja lääkärissäkäyntejä, on tietenkin se paras.

Jos se todellakin on listauksia sairauksista ja listauksia lasten ja lastenlasten elämästä... niin en kyllä ihmettele, että iso osa ei niissä jaksa käydä.

Vierailija
45/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussakin näkyy se syy. Naisissa on enemmän näitä jotka yleistää oman kokemuksensa ja tuntemuksensa ainoaksi oikeaksi eikä tällaisten negatiivisten päällepäsmäri- ihmisten kanssa oikein voi, eikä jaksa keskustella joiden "keskustelutaito" on minä-keskeistä ja oikeastaan kaikki lauseet alkaa närkästyneenä tyyliin ei pidä paikkaansa, koska kyllä ainakin minä / minun...

Jotenkin ei osata eikä varsinkaan haluta nähdä mitään oman boxin ulkopuolelta ja toisten ajatukset otetaan kuin henkilökohtaisena loukkauksena.

Vierailija
46/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä naisiakin nurkkapöydissä hängöraundeina mutta ei ne osallistu keskusteluun. Vähän ne kyllä häiritsee kun ei naisten kuullen voi puhua naisjutuista.

Vierailija
47/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot kyylää naapureita naama nurinpäin.

Vierailija
48/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se todellakin on listauksia sairauksista ja listauksia lasten ja lastenlasten elämästä... niin en kyllä ihmettele, että iso osa ei niissä jaksa käydä.

Eilen tein aloituksen mutta ei ketään kiinnostanut. Vanhana naisena koen etteivät naisystäväni kuuntele minua. Heillä on niin paljon omista sairauksista ja lääkäreistä, lastensa eroista ja jo lastenlastensa parisuhteista yms, roskien viennin raskaudesta, siivoojan kansalaisuudesta jne.

En sitten saa juuri suunvuoroa ja terveempänä ja "osaavampana" ( ajan autolla, pärjään netissä) tuntuisi tyhmältäkin puhua mökkireissuista tai auton katsastuksesta tai verkkokauppatilauksesta 

Vierailija
49/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisenä naisena täytyy sanoa, että mua ei ainakaan oikein useimpien naisten seura kiinnosta. Olen yrittänyt välillä hakeutua ihmisten pariin, kun varsinkin muutama vuosi eläkkeelle pääsyn jälkeen oli välillä aika yksinäinen olo, kun ei ole puolisoa eikä lapsiakaan. Mutta kun ne ikäisteni naisten jutut oli jotenkin niin masentavia. Sairauksista puhuttiin loputtomasti. Ja muutenkin kauhean negatiivinen ja pinnallinenkin maailma monella. Edelleen jaksetaan ulkonäöstä ja painoista, omasta ja muiden, kohkata loputtomiin. Naapureista, sukulaisista, toisista saman harrastusporukan naisista, muista samalla eläkeläisten bussimatkalla tms. puhutaan selän takana pahaa. Olen varma, että vaikka kahden kesken oli mulle mielin kielin, niin sitten muiden kavereiden kanssa ollessa arvosteltiin minut ja juoruttiin minun asiani - niinhän ne kertoi muiden asiatkin mulle. 

Mä olen käytännössä omasta tahdostani valinnut nyt aika erakkomaisen elämän, koska minusta on kivampi olla ilman seuraa ollenkaan, kuin seurassa joka lähinnä masentaa ja tekee huonon mielen.

Vierailija
50/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla taitaa olla enemmän kautta elämän sitä sellaista bestis-ajattelua eli halutaan vain se yksi ystävä ja vähän ollaan jopa omistuksenhaluisiakin, kun taas miehillä on noita tuollaisia isompia kaveriporukoita joiden kokoonpano elää.

Vierailija
51/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummotkin ovat, uskokaa tai älkää, yksilöitä. Ei riitä, että ystävät ovat yhtä vanhoja, pitää olla myös muuta yhteistä, että viihtyy. Ystävän on ihan kiva olla samaa ikäluokkaa, samanhenkisyys kuitenkin   tekee seurustelusta antoisaa, Silloin on ihan hauskaakin muistella menneitä,  jutella jälkikasvustaan, lapsenlapsista ja välillä myös sairauksista, mikäs siinä. Minulla on suuri onni omistaa tällainen ystävä. Aina juttelu hänen kanssaan piristää koko päivän.

Vierailija
52/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummotkin ovat, uskokaa tai älkää, yksilöitä. Ei riitä, että ystävät ovat yhtä vanhoja, pitää olla myös muuta yhteistä, että viihtyy. Ystävän on ihan kiva olla samaa ikäluokkaa, samanhenkisyys kuitenkin   tekee seurustelusta antoisaa, Silloin on ihan hauskaakin muistella menneitä,  jutella jälkikasvustaan, lapsenlapsista ja välillä myös sairauksista, mikäs siinä. Minulla on suuri onni omistaa tällainen ystävä. Aina juttelu hänen kanssaan piristää koko päivän.

Naisilla on myös usein läpi elämän kestäviä läheisiä ystävyyssuhteita, jotka säilyvät myös vanhemmalle iälle. Näin itsellänikin. En oikein kaipaa mitään toriparlamentti -tyyppistä tekemistä tai istuskelua itselleni, kun on muutama ystävä, sisarukseni ja sitten lapset perheineen ympärillä. 

Vierailija
53/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla taitaa olla enemmän kautta elämän sitä sellaista bestis-ajattelua eli halutaan vain se yksi ystävä ja vähän ollaan jopa omistuksenhaluisiakin, kun taas miehillä on noita tuollaisia isompia kaveriporukoita joiden kokoonpano elää.

Eikö ne bestikset jää teini-ikään, nuoreen aikuisuuteen? Bestis vie aikaa 24/7/365... siinä olisi sitten puoliso, lapset, koti, työt hoidettavana. Ei riitä aika. 

Vierailija
54/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on myös usein läpi elämän kestäviä läheisiä ystävyyssuhteita, jotka säilyvät myös vanhemmalle iälle. Näin itsellänikin. En oikein kaipaa mitään toriparlamentti -tyyppistä tekemistä tai istuskelua itselleni, kun on muutama ystävä, sisarukseni ja sitten lapset perheineen ympärillä. 

Asuvatko nämä naiset koko ikänsä samalla paikkakunnalla? 

Vierailija
55/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette noin täynnä vihaa? Antakaa pappojen ja mummojen olla rauhassa siellä missä haluavat olla.

Vierailija
56/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa Suomi-filmeissä oli toisinpäin. Akat kokoontui kylän raitille juoruamaan, miehet murahteli tuvan nurkassa. Sitten ilmaantui tietenkin farssit, joissa neitimäiset pojat alkoi juoksemaan perhoshaavi kädessä niityllä, ylioppilas Larvanto -tyyliin. Mieskuva muuttui.

Vierailija
57/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvatko nä

Olen asunut koko ikäni pääkaupunkiseudulla, samoin suurin osa ystävistäni. Kaupunki on välillä kyllä vaihtunut Vantaasta Helsinkiin ja takaisin. 

N65

Vierailija
58/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvatko nä

Tosi monet ihmiset asuvat koko elämänsä, jos ei samalla paikkakunnalla, niin samoilla seuduilla. Osa taas muuttaa pitkin maata ja maailmaa. Ihmiset ovat erilaisia ja heidän elämänpolkunsa vaihtelevat. Ystävyyssuhteita pystyy lisäksi ylläpitämään kauempanakin asuviin ihmisiin. 

Vierailija
59/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa ketju 🤣

T. Vanha nainen

Vierailija
60/70 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot kyläilee toistensa luona. Se on ihan sama kuin jo lapsena koulussa, pojat kulkee ja tekee asioita porukassa, ja tytöillä on 1-2 parasta kaveria jonka kanssa supatellaan jossain sivummalla.

Ihmisistä tulee vanhuksina taas lapsia. Se on hauskakin juttu.