Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei arvosta avioliittoa, mutta haluaa kaikki avioliiton hyödyt

Vierailija
09.08.2024 |

Tuntuu olevan yleistä. Ja perusteena mm. että ei valtiota tarvitse sotkea meidän suhteeseen, mitä se mukamas muuttaisi ja ei se avioliitto kerro rakkauden määrästä. 

Itse koen että se on merkki sitoutumisesta (miehen mielestä ei ole sen enempää kuin avioliitto), turvaa taloutta (johon mies on että ai rahan takia haluat) ja olisi myös romanttista (joka on tietysti taas turhuutta). 

Olen aika perinteinen nainen, tykkään mm. hoitaa kotia ja miestäkin eikä se minua haittaa. Mutta haluan kyllä olla naimisissa, jos tavallaan omistan elämäni myös jollekin toiselle itseni lisäksi. Mielestäni se tuo minulle myös turvaa elämässä, oli se sitten jonkun mielestä kuinka väärin ajateltua tahansa. Lapsia emme hanki. Haluan myös olla miehen lähiomainen ja hän on minun, jos vaikka sattuisi vakava onnettomuus, sairastuminen tms. 

Ja otsikkoon tarkennuksena, mies ei ole kokonaan tyrmännyt avioliittoa. Mutta nihkeästi siihen alussa on suhtautunut. Onko väärin haluta naimisiin, kun suhde on kuitenkin vakava ja sitoutunut? 

Ajatuksia, kokemuksia?  

Kommentit (299)

Vierailija
21/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä parisuhde teillä on takana?

Sanoit miehen haluavan avioliiton hyödyt, mutta viestissä kerrot itse nauttivasi huolenpidosta? Mitä tapahtuu kun lopetat, huomaako mies edes sitä?

Oma käsitykseni on, että mikäli henkilö ei halua naimisiin ei hän ole myöskään varma suhteesta. Voi olla, että mies ei ole täysin tyytyväinen tai on vaikka sitoutumiskammoinen. Lopputulemana, kannattaa keskustella vakavasti suhteen laadusta.

Keskenkasvuiset haluavat itselleen luotettavan sitoutuneen kumppanin, mutta eivät luota tai sitoudu itse. Ei sellainen mies ole kumppani, vaan pikemminkin lemmikki. Kiva höösättävä ehkä, mutta hyödytön tositilanteessa.

Jos pidät miestäsi eläimineä etkä ihmisenä, niin aika ymmärrettävää ettei suhde etene. Nämä kommentit vain kertovat karusti sen, ettei kyse ole mistää tasa-arvoisesta suhteesta. Kysymyshän on tosiaan vain se, miksi miehet roikuu näissä. 

Vierailija
22/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

No hän luulee sinun huijaavan. 

On lukenut jostain suurten ja viisaiden inkkelipalstalta, että naiset tahtovat vain rahaa ja palvelun taso romahtaa heti, kun on saatu sormus sormeen. Että ei kannata sitoutua, koska se pitää oman elämänkumppanin sopivasti varpaillaan. 

Eipä tuohon voi sanoa muuta, kuin että onnettomuusriski on aina olemassa. Jos mies jättää naisensa mieluummin 70-90-vuotiaan anoppiehdokkaam vastuulle kuin että ottaisi surupuhelun vastaan itse, niin ei sellaisesta nahkuksesta muuhunkaan vastuun kantamiseen ole. Saamaton ilmaisia lounaita kalasteleva hedonisti se on. Se ottaa sinulta kaiken minkä voi ilman vastuita viedä. Tee tällä tiedolla mitä haluat.."

Inkkelit on todella rakentaneet kodin av mammojen päähän. Se taas, että pitää kaikkea manipulointina, kertoo ehkä enemmän tästä kommentoijasta kuin ap:n miehestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole väärin haluta naimisiin, mutta toisaalta ei ole myöskään mitään väärä olla haluamatta naimisiin. Teillä on vasta 1,5 vuoden suhde takana, joten kyllä minä etsisin tuossa tilanteessa uuden kumppanin jonka kanssa tulevaisuuden toiveet kohtaavat.

Todella ärsyttävää tuollainen, ettei kielletä jotain asiaa, mutta sitten nihkeillään niin että voi päätellä rivien välistä. Itse en halua koskaan naimisiin, eikä minulla ole ollut ikinä ongelmia sanoa sitä suoraa kumppanilleni ja antaa vapaus etsiä sopivampi kumppani jos avioliitto olisi hänelle tärkeä.

Vierailija
24/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on nuo avioliiton hyödyt jotka mies haluaa ja joihin viittaat otsikossa?

Että olen sitoutunut häneen ja pidän hänestä huolta, niinkuin aviopuolisosta tavataan pitää. Olen omistautunut hänelle ja uskollinen. Mun mielestä nämä asiat kuuluu pitkällä tähtäimellä avioliittoon. 

Ei noi liity mitenkään avioliittoon. Sitoutuminen kuuluu myös avoliittoon. Huolen pitäminen ei automaattisesti kuulu kumpaankaan, se on sen huolenpitäjän oma valinta toimintamallilleen.

Vierailija
25/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit miehen haluavan avioliiton hyödyt, mutta viestissä kerrot itse nauttivasi huolenpidosta? Mitä tapahtuu kun lopetat, huomaako mies edes sitä?

Oma käsitykseni on, että mikäli henkilö ei halua naimisiin ei hän ole myöskään varma suhteesta. Voi olla, että mies ei ole täysin tyytyväinen tai on vaikka sitoutumiskammoinen. Lopputulemana, kannattaa keskustella vakavasti suhteen laadusta.

Keskenkasvuiset haluavat itselleen luotettavan sitoutuneen kumppanin, mutta eivät luota tai sitoudu itse. Ei sellainen mies ole kumppani, vaan pikemminkin lemmikki. Kiva höösättävä ehkä, mutta hyödytön tositilanteessa.

Jos pidät miestäsi eläimineä etkä ihmisenä, niin aika ymmärrettävää ettei suhde etene. Nämä kommentit vain kertovat kar

Et sitten vertauskuvia ymmärrä? 

Virallisesti aikuisen perhe on lapsuudenperhe. Avioliiton myötä saa itselleen sen ainoan perheenjäsenen, jonka saa valita itse. Luulisi ihmisiä kiinnostavan tällainen.

Jos ei halua elämänkumppaniaan perheenjäsenekseen, niin silloin todellakin tulee mieleen, että toinen haluaa olla lemmikin tai lapsen asemassa ja jättää sen perheaspektin naisen ja naisen lapsuudenperheen väliseksi asiaksi.

Vierailija
26/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua naimisiin, mutta olen jokaisessa suhteessani ollut täysin sitoutunut. Naimisiinmeno ei olisi lisännyt mitään. Olisi ollut vain juhlat ja se siitä. 

T. Keski-ikäinen nainen jonka mielestä se on turha status

Vierailija
27/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät miestäsi eläimineä etkä ihmisenä, niin aika ymmärrettävää e

Et sitten vertauskuvia ymmärrä? 

Virallisesti aikuisen perhe on lapsuudenperhe. Avioliiton myötä saa itselleen sen ainoan perheenjäsenen, jonka saa valita itse. Luulisi ihmisiä kiinnostavan tällainen.

Jos ei halua elämänkumppaniaan perheenjäsenekseen, niin silloin todellakin tulee mieleen, että toinen haluaa olla lemmikin tai lapsen asemassa ja jättää sen perheaspektin naisen ja naisen lapsuudenperheen väliseksi asiaksi.

Virallisesti?

Jokainen määrittää perheensä ihan itse ja päättää kenet ilmoittaa lähiomaisekseen. Vaikka olisit kuinka naimisissa, voi toinen ilmoittaa vaikka naapurin Pekan lähiomaisekseen. 

Vierailija
28/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät miestäsi eläim

Kerrothan, miten se tehdään? 

Linkkaa samalla testamenttipohjat, joilla varmistetaan lesken asumisoikeus.

Ja kaikki muut asiakirjat, joilla saadaan varmistettua avioliiton kaltaiset edut keskinäisesti, mutta ilman sormusta. Jos vain avioliittoinstituutio karmii eikä itse sitoutuminen 🙄

Vierailija
29/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löytää ne naimahalut sitten kun löytyy tarpeeksi varakas nainen jonka varaan heittäytyä. On nähty tämäkin elämässä kun avioliiton vastustajasta löytyy viikossa naimahaluinen mies kunhan naisen vuositulot on vähintään kuusinumeroiset.

Vierailija
30/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua koskaan sitoutua avioliittoon. Helpompi olla avoliitossa, voi sitten halutessaan vaan kävellä pois.

Vierailija
31/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat välttämättä avioliiton niin olet väärän ihmisen kanssa jos se toinen ei juuri avioliittoa halua.

Onnellisen suhteen edellytys on se että elämän isoista valinnoista vallitsee kohtuullisen samanlainen näkemys.

Vierailija
32/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olen sitoutunut häneen ja pidän hänestä huolta, niinkuin aviopuolisosta tavataan pitää. Olen omistautunut hänelle ja uskollinen. Mun mielestä nämä asiat kuuluu pitkällä tähtäimellä avioliittoon. 

Ei noi liity mitenkään avioliittoon. Sitoutuminen kuuluu myös avoliittoon. Huolen pitäminen ei automaattisesti kuulu kumpaankaan, se on sen huolenpitäjän oma valinta toimintamallilleen.

Sitoutuminen ei automaattisesti kuulu avoliittoon. Toki avoliitossa molemmat osapuolet voivat päättää sitoutua, mutta niin ei välttämättä tarvitse tehdä. Avioliitossa sitoudutaan julkisesti ja sitoumuksella on juridinen status, sitoutumisen purkaminen vaatii tietyn juridisen prosessin. Avoliitosta voi vain kävellä ulos. 

Vierailija
33/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7/30 Että olen sitoutunut häneen ja pidän hänestä huolta, niinkuin aviopuolisosta tavataan pitää. Olen omistautunut hänelle ja uskollinen. Mun mielestä nämä asiat kuuluu pitkällä tähtäimellä avioliittoon. 

MINÄ HALUAN MENNÄ NAIMISIIN JA AVIOLIITTOON VAIKKA OLEN JO TODELLA IÄKÄS! JA NOPEESTI KANSSA - TUUMASTA TOIMEEN JA HETI, IHAN VÄLITTÖMÄSTI! MIES ON KOSINUT JO NUORUUDESSAMME MUTTA MINÄ ANNOIN RUKKASET SIINÄ KAMALASSA TILANTEESSA - OLI PAKKO! 

Vierailija
34/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti rakastunut mies pääsääntöisesti haluaa naimisiin. 

Vierailija
35/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät miestäsi eläim

Lähiomaisen tittelillä oleva kumppani ei kuitenkaan saa jäädä asumaan yhteiseen asuntoon, tai saa muitakaan juridisia turvaverkkoja lain silmissä, jos kumppani kupsahtaa, koska kyseessä on lain mukaan vain seurustelukumppani. Vaikka oltaisiin asuttu saman katon alla 55 vuotta jo.

Omassa lähipiirissä oli harvinaisempi tapaus eli suomalainen mies, ulkomaalainen nainen. Asuivat Suomessa, mutta eivät ole naimisissa. Saivat ensimmäisen lapsen, avioliiton ulkopuolella eli juridisesti eri tavalla kuin avioliitossa ollessa. Naimisissa ollessaan suomalainen mies olisi automaattisesti ollut lapsen juridinen isä. Nyt isyys piti tunnustaa, mutta ennen sitä ulkomaalaisen naisen piti juridesti todistaa, että hän ei ole (salaa) naimisissa kotimaassaan, vaikka tässä vaiheessa pariskunta oli asunut avoliitossa jo 7 vuotta Suomessa. Jos olisi, lapsen isä olisi Suomen juristiikan mukaan automaattisesti naisen aviopuoliso. Naisen kotimaa taas katsoi, että asia ei kuulu varsinaisesti heille, koska lapsi on syntynyt ulkomailla eikä näin ole naisen kotimaan juridiikan mukaan maan kansalainen.

Lapsi ei saanut kansalaisuutta eikä nimeä, koska juridisesti asia oli monimutkainen. Kansalaisuus tulee äidin mukaan, mutta äiti on synnyttänyt ulkomailla, joka ei voi tunnustaa lapsen kansalaisuutta, koska äiti ei ole naimisissa synnytysmaasta tulevan isän kanssa, vaikka asuvatkin avoparina synnytysmaassa. Asian selvittäminen vei melkein vuoden kaiken paperisodan ja kahden maan eri lakijärjestelmien setvimisen takia.

Tätä(kään) ei olisi ollut, jos olisivat olleet naimisissa.

Ovatko menneet naimisiin, tästä viisastuneina? No eivät. Tosin naisella on nyt Suomenkin kansalaisuus, joka helpottaa.

Vierailija
36/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tällaisen vanhan kotkan kokemuksella miehet ovat sisimmältään kovin konservatiivisia (ajattele vaikka naisihannetta vuosikymmenestä toiseen) ja mennä pasauttavat naimisiin heti, kun edes luulevat sen oikean tulleen kohdalle. Mutlin on vihitty tällaisen ei-ikinä-naimisiin -miehen kansa kahdesti, kerran huonolla arviointikyvyllä ja toisen vahingosta viisastuneena.

Vierailija
37/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset haluavat itselleen luotettavan sitoutuneen kumppanin, mutta eivät luota tai sitoudu itse. Ei sellainen mies ole kumppani, vaan pikemminkin lemmikki. Kiva höösättävä ehkä, mutta hyödytön tositilanteessa.<

Kerrothan, miten se tehdään? 

Linkkaa samalla testamenttipohjat, joilla varmistetaan lesken asumisoikeus.

Ja kaikki muut asiakirjat, joilla saadaan varmistettua avioliiton kaltaiset edut keskinäisesti, mutta ilman sormusta. Jos vain avioliittoinstituutio karmii eikä itse sitoutuminen 🙄

Voi hyvää päivää, linkkaa testamenttipohjat :D

Kai ymmärrät, että testamentti, avioehto ja muut vastaavat juridiset sopimukset ja asiakirjat ovat sellaisia jotka tehdään alan ammattilaisen kanssa? Kun avoliitossa testamentit ja sopimukset ovat kunnossa, jää avioliiton eduksi vain pieniä verohyötyjä. 

Vierailija
38/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies haluaa sinulta tuollaisia asioita ja on sen sanoin ilmaissut? Koska jos mies nuo haluaa, niin kaiketi hän on ne luetellut eikä ole niin, että sinä katsot nuo velvollisuudeksesi.

Vierailija
39/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenkasvuiset haluavat itselleen luotettavan sitoutuneen kumppanin, mutta eivät luota tai sitoudu itse. Ei sellainen mies ole kumppani, vaan pikemminkin lemmikki. Kiva höösättävä ehkä, mutta hyödytön tositilanteessa.<

Jos avopuolisoni kuolee minua ennen, mikä on se laki tai taho, joka minut tästä asunnosta jonka omistamansa osuuden hän on minulle testamentannut, häätää pois?

Vierailija
40/299 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki halua koskaan sitoutua avioliittoon. Helpompi olla avoliitossa, voi sitten halutessaan vaan kävellä pois.

Avioliitosta voi ihan yhtä helposti vain kävellä pois. Ei se avioerohakemus niin työläs ole täyttää. Muutaman minuutin homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä