Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä, että varakas käyttää lapsilisät osakesäästötilin lihottamiseen ja köyhä ruokaan

Vierailija
09.08.2024 |

Heti pois lapsilisät varakkailta. Tuo on ihan köyhän rienausta. Mikäs köyhä osakesäästötilille säästää penskalle rahat? Aivan älytöntä. Rikkaiden lapsilisät heti pois ja ne köyhien lasten osakesäästötileille.

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä on aina koira, jolle sillä lapsilisällä ostetaan ruokaa. Lapsi on vain siksi, että sillä voi rahastaa valtiota.

Käsittämätöntä, että tätäkin oksennusta peukutetaan. 

Totuus kirpaisee.😉

Vierailija
62/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen vain saa sen rahan palautuksena, minkä hän on kerran valtiolle antanut. Kyseessä siis hänen itse tienaamiaan rahoja. Ei rikkaiden sentään koko ajan kaikkea tarvi syytää köyhille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvätuloinen yhden lapsen äiti.

Ikinä en ole ymmärtänyt, että miksi valtion eli veronmaksajien täytyy maksaa minulle 100 euroa kuussa. Minulla on 90 000 euron vuositulot, pystyn kyllä hyvin elättämään lapseni. 

Kaltaisiani on paljon. On aivan älytöntä, että veronmaksajat maksavat jo valmiiksi varakkaiden perheiden lapsille ajokortit, ensiasunnot tai tosiaan sen osakesäästöpotin. 

Ihan selkeä säästökohde, joka olisi käsittääkseni vielä melko helppo hoitaa: Tietty tuloraja, jonka ylittävältä lapsilisä lakkautettaisiin. Thats it. 

Ainakin 80- luvulla lapsilisät pitää hakea, ei maksettu automaattisesti.

Nytkö tulee kuin minulle illallinen?

Vierailija
64/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisessa käsittömässä suojeluksessa kuin kuin samansuuruiset lapsilisät kaikille on takuueläke, jonka eteen ei ole tarvinnut maksaa eläkemaksuja ja jota voi saada vaikka olisi muitakin tuloja millä voisi elää ja rahaksi muutettavissa olevaa omaisuuttakin saa olla ilman, että se vaikuttaa takuueläkkeen saantiin ja määrään. Takuueläkkeen enimmäismääräkin alkaa olla jo samaa tasoa mitä ovat pienimmät työeläkkeet ihmisillä, jotka ovat tehneet ikänsä töitä matalapalkka-aloilla ja maksaneet myös  työeläkemaksut palkastaan.

Vierailija
65/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta, ja samalla summalla rahastot kaikille automaattisesti. Käyttöönsä lapsi saisi rahaston vasta täysikäisenä. Kansa vaurastuisi kun rahastot tuona aikana ehtisivät tuottaa hyvin. Silloin myös köyhät lapset hyötyisivät tasapuolisesti, eivätkä vanhemmat pääsisi käsiksi lapselle tarkoitettuihin rahoihin missään vaiheessa.

Ei lapsilisän tarkoitus ole vaurastuttaa ketään. Se on tarkoitettu lapsesta aiheutuneisiin ylimääräisiin kuluihin.

Siksi sen vosikin poistaa ja muuttaa rahastoksi. Kaikkien etu pitkällä tähtäimellä! Vai kuka on sitä mieltä, ettei Suomen kansan tarvitse vaurastua? Onko parempi että on paljon köyhiä, ja harvat hyvätuloiset maksaa tolkuttomasti veroja maailman tappiin? Kun nyt nähdään että nykyinen järjestelmä toimii huonosti, niin silloinhan olisi syytä sitä muuttaa!

Vierailija
66/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin lapset totaalisesti yksinhuoltajana ja pienituloisena. Silti en kannata lapsilisien poistamista suurituloisilta, kaikilla on samat kulut lapsista. 

Vierailija
67/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsen syntymästä saakka laittaa 15 euroa kuukaudessa säästöön, summa 18-vuotispäivään mennessä on n 3200 euroa, joka on mielestäni ihan asiallinen summa"

No, eipä ole häävi raha 18 vuoden jälkeen! Mietipä ite millainen rahan arvo oli 18 vuotta,sitten ja mitä sillä nyt saisi. Markka-aikana olisi inflaatio syönyt tuon säästön pitkälle negatiiviseksi tuolla ajalla. Emmekä tiedä tulevan ajan inflaatiota. Siksipä kantsii tuo 15 euroa sijoittaa vaikka huuhaahan.

Vierailija
68/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ratakiskosta tämä pitäisi vääntää?

Rahaa ei voi korvamerkitä, se on pelkkiä numeroita.

Kukaan ei "laita lapsilisiä sijoituksiin", koska lapsesta on jokaisella enemmän rahakuluja kuin lapsilisän määrä. Pikkulapsella saattaa mennä yksittäisenä kuukautena "plussalle", mutta pidemmällä aikavälillä ei.

Vierailija
69/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kannattaa perehtyä korkoa korolle ilmiöön kunnolla, ja ymmärtää se. Se todella on avain vaurastumiseen, mutta tärkeää on riittävän pitkä aika. Jos kuukausittaisen sijoittamisen aloittaa jo lapsen syntyessä, nostaa korkoa korolle ilmiö summan tähtitieteelliseksi parissakymmenessä vuodessa. 

Vierailija
70/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehköön mitä vaan lapsilisillä. Ei kuulu ulkopuoliselle mitä toiset niillä tekevät. Olen vela ja ei vähempää kiinnosta muiden tekemiset ja lapsilisät. 

Vierailija
71/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on 17 vuotta hyvää aikaa järjestää asiat niin, ettei ole enää köyhä. Harva Suomessa on köyhä niin ettei voisi siihen itse vaikuttaa. 

Vierailija
72/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä on väärin? Mun vanhemmat oli hyvätuloisia, mutta meidän lapsilisät meni asuntolainan lyhennyksiin. Kaverit sai lapsilisät ihan siihen omaan käyttöön, ja niillä oli paljon enemmän käyttörahaa kuin mulla, "rikkaan perheen kakaralla". Ei niitä rahoja mulle mihinkään rahastoon säästetty, vanhemmat oli vain fiksumpia rahankäyttäjiä.

Vierailija
73/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien kannattaa perehtyä korkoa korolle ilmiöön kunnolla, ja ymmärtää se. Se todella on avain vaurastumiseen, mutta tärkeää on riittävän pitkä aika. Jos kuukausittaisen sijoittamisen aloittaa jo lapsen syntyessä, nostaa korkoa korolle ilmiö summan tähtitieteelliseksi parissakymmenessä vuodessa. 

En nyt kyllä puhuisi ihan tähtitieteellisestä. Ja jos henkilö olisi osannut sijoittaa, hän olisi tehnyt sen jo ennen lapsia eikä olisi köyhä. 

Vierailija
74/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka jaksaa aina vääntää lapsilisistä. Sen tarkoitus on tasata tuloeroja lapsettomien ja lapsiperheiden välillä. Sen tarkoitus ei ole koskaan ollut tasata tuloeroja lapsiperheiden välillä. Vähävaraisille perheille on muita tukia ja alennukset päivähoitomaksuista. Minusta yhteiskunnan pitää tukea niitä jotka tekevät lapsia ja samat kulut lapsesta tulee, syntyi se minkä tuloluokan perheeseen tahansa. Lapsettomille näitä kuluja ei tule, joten heidän varallisuus karttuu ihan eri tahtia kuin lapsiperheiden. Niiden lapsiperheiden lapset ovat kuitenkin ne jotka tulevaisuudessa maksaa niiden lapsettomienkin palvelut ja eläkkeet. 

Vierailija
75/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi ahne köyhä muiden taskuilla. Miksi teit lapsia jos sinulla ei ole rahaa heitä elättää. Viimeksi kun tarkastin ei osakesäästötili ole mikään kansalaisoikeus. Me olemme keskimääräistä paremmin tienaava perhe eikä meidänkään lapsilisät menneet lapsille. Käytimme ne perheen kuluihin.

Vierailija
76/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt kyllä puhuisi ihan tähtitieteellisestä. Ja jos henkilö olisi osannut sijoittaa, hän olisi tehnyt sen jo ennen lapsia eikä olisi köyhä. 

Köyhälle kyllä useampi satatuhatta euroa, jopa miljoona, on aika tähtitieteellinen summa. Eikä rahastoon sijoittaminen vaikka 50 tai 100€ kuukausittain mitään rakettitiedettä ole. 

Vierailija
77/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lapsen syntymästä saakka laittaa 15 euroa kuukaudessa säästöön, summa 18-vuotispäivään mennessä on n 3200 euroa, joka on mielestäni ihan asiallinen summa"

No, eipä ole häävi raha 18 vuoden jälkeen! Mietipä ite millainen rahan arvo oli 18 vuotta,sitten ja mitä sillä nyt saisi. Markka-aikana olisi inflaatio syönyt tuon säästön pitkälle negatiiviseksi tuolla ajalla. Emmekä tiedä tulevan ajan inflaatiota. Siksipä kantsii tuo 15 euroa sijoittaa vaikka huuhaahan.

Juuri tämän ajatusmallin takia köyhät pysyvät köyhinä ja heidän lapset myös. Et ilmeisesti edes ymmärrä että tuo summa on 18 vuoden päästä jäljellä jos se ei ole kasvanut korkoa tai tuottanut mitään kaikkina näinä vuosina. Oikein sijoitettuna tuo summa olisi huomattavasti paljon suurempi. Mutta onhan se paljon kivempi työntää se lapsi maailmalle mukanaan ne 18 vuoden aikana ostettu krääsä ja tuulen huuhtomaan perse kuin edes se kolmetuhatta euroa opiskeluja varten. Tosin mitään opiskelua ei olisikaan tiedossa kun kotoa on peritty katkera köyhiä riistetään, mitään ei kannata itse yrittää asenne.

Vierailija
78/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole ymmärtänyt, että miksi valtion eli veronmaksajien täytyy maksaa minulle 100 euroa kuussa. Minulla on 90 000 euron vuositulot, pystyn kyllä hyvin elättämään lapseni. 

Kaltaisiani on paljon. On aivan älytöntä, että veronmaksajat maksavat jo valmiiksi varakkaiden perheiden lapsille ajokortit, ensiasunnot tai tosiaan sen osakesäästöpotin. 

Ihan selkeä säästökohde, joka olisi käsittääkseni vielä melko helppo hoitaa: Tietty tuloraja, jonka ylittävältä lapsilisä lakkautettaisiin. Thats it. 

Lapsilisän voi kai jättää hakematta? Vilpittömästi onnea kuitenkin kun olet kouluttautunut ja teet (vastuullista) työtä. 

Vierailija
79/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä on väärin? Mun vanhemmat oli hyvätuloisia, mutta meidän lapsilisät meni asuntolainan lyhennyksiin. Kaverit sai lapsilisät ihan siihen omaan käyttöön, ja niillä oli paljon enemmän käyttörahaa kuin mulla, "rikkaan perheen kakaralla". Ei niitä rahoja mulle mihinkään rahastoon säästetty, vanhemmat oli vain fiksumpia rahankäyttäjiä.

Samankaltaisen kokeneena en sanoisi että näin toimivat vanhemmat ovat fiksumpia rahankäyttäjiä. Voi olla aika haitallista nuorena kun jää monesta paitsi kun ei ole omaa rahaa. Myös rahankäyttöä on vaikeaa opetella ja suhde rahaan vääristyy kun sitä ei koskaan ole. Mulla se tosin vietiin niin pitkälle että syyllistettiin monellakin tapaa ja vedottiin siihen että lasten takia se talokin pitää olla. Mutta käsi sydämellä, ymmärtääkö nuori/teini joidenkin verhokankaiden ja tapettien päälle jotka vanhempi kuitenkin valitsi (kalliin) makunsa mukaan? 

Vierailija
80/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän voi kai jättää hakematta? Vilpittömästi onnea kuitenkin kun olet kouluttautunut ja teet (vastuullista) työtä. 

Melko tyhjäpäältä tämä kyllä vaikuttaa kun ei muista mitä tukia on hakenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä