Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä, että varakas käyttää lapsilisät osakesäästötilin lihottamiseen ja köyhä ruokaan

Vierailija
09.08.2024 |

Heti pois lapsilisät varakkailta. Tuo on ihan köyhän rienausta. Mikäs köyhä osakesäästötilille säästää penskalle rahat? Aivan älytöntä. Rikkaiden lapsilisät heti pois ja ne köyhien lasten osakesäästötileille.

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Ja heti pitää poistaa se että köyhän murrosikäisen tulot vaikuttaa perheen tukiin. 

Aivan kolmatta maailmaa, kehitysmaata

Vierailija
42/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi jotkut hankkii tai saa useita lapsia. Itse sain kovan yrityksen jälkeen vain yhden lapsen. Ei sekään reilua ole, mutta näin se vain on. Luonnollisesti resurssit perheessä ovat näin vähälapsisena paremmat. Siitäkö pitäisi sitten vielä rangaista lisää? Miksi sinun pitäisi saada sekä rahat että lapset?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut meistä köyhistäkin ne säästää. Mikä on sitten se tuloraja, jonka jälkeen niitä ei saisi?

3000 e bruttotulot. 

Vierailija
44/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan sillä lapsilisällä ostetaan ruokaa VAIN lapselle, sehän on tarkoitettu lapsen kuluihin, ei perheen. Lähtökohtaisesti ruuat tulisi maksaa huoltajien rahoista, lapsilisällä voidaan sitten ostaa vaikka lapsen vaatteita tai maksaa hänen harrastusmaksuja.

Kyllä se huoltajan hyvinvointi aika paljon lapsenkin hyvinvointiin vaikuttaa. Että ihan hyvä olisi jos äiti ei itseään näännyttäisi nälkään.

Vierailija
45/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä on aina koira, jolle sillä lapsilisällä ostetaan ruokaa. Lapsi on vain siksi, että sillä voi rahastaa valtiota.

Ei todellakaan ole, pieneen asuntoon sellaista mahdu, enkä huolisi vaikka maksettaisiin paikkoja sotkemaan.

Vierailija
46/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä köyhänä teen molempia 😂

Vähän osakesäästötille jemmaan ja sit lopuilla syödään ja shoppaillaan.

Vierailija
47/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen käyttää lapsilisän lapsesta aiheutuneisiin kuluihin. Jos perhe päättää säästää lapselle niin tämähän vähentää lapsesta aiheutuvia menoja valtiolle tulevaisuudessa ( erilaiset tuet). Jos valtio haluaisi säästää niin lapsilisä pitäisi kohdentaa varakkaisiin ja poistaa kokonaan vaikka 4. lapsen jälkeen. Jos aikuiset ovat tukien varassa niin silloin kasvaa todennäköisyys, että lapsestakin tulee tukien saaja. Näin kun köyhien lisääntymistä ei tulisi tukea enemmän, kuin varakkaiden jota tosiasissa tehdään. 

Vierailija
48/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi käytännössä veronkorotus perheellisille.

Vierailija
49/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota hankkimaan lapsia, jos oma talous ja/tai kyvyt eivät riitä.

Vierailija
50/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se outoa, että veronmaksajat osallistuvat rikkaan lapsen omaisuuden kartoittamiseen. Itseäni ainakin iljettää nämä jutut, jossa kehotetaan laittamaan vauvan lapsilisät sijoitustilille niin vauvasta tulee miljonääri. Samaan aikaan köyhiltä viedään asumislisät ja köyhien lasten tulevaisuutta ja mahdollisuuksia kurjistetaan.

Vierailija
51/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei ole=hyvä ja ahkera ihminen maailman syrjittävänä eikä varakas=huono ja laiska ihminen muita riistämässä. Useimmiten menee toisin päin.

Vierailija
52/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pystyisi sijoittamaan lapsille vaikka sen 15€/kk, jos vähän tarkastelisi talouttaan. 

Aika ilkeää, ettei omalle lapselleen laita sivuun edes tuon vertaa. Siitä kun kuitenkin kertyisi ihan kiva summa 18 vuoden ajalta 

3240 euroa.

Vierailija
53/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois kaikilta, ja samalla summalla rahastot kaikille automaattisesti. Käyttöönsä lapsi saisi rahaston vasta täysikäisenä. Kansa vaurastuisi kun rahastot tuona aikana ehtisivät tuottaa hyvin. Silloin myös köyhät lapset hyötyisivät tasapuolisesti, eivätkä vanhemmat pääsisi käsiksi lapselle tarkoitettuihin rahoihin missään vaiheessa.

Vierailija
54/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lapsilisät meni sijotuksiin joka kuukausi + muita rahoja ja 18v sain ostettua oman kotin itselleni :) Vituttaako?

Hyvä, että sait oman kodin. Harmi, että et osaa taivuttaa sitä sanaa oikein, mutta voit toki oppia senkin taidon uuden kodin myötä.

Eli sua vituttaa. Et sä muuten jaksa kirjotusvirheeseen puuttua.

Vierailija
55/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvätuloinen yhden lapsen äiti.

Ikinä en ole ymmärtänyt, että miksi valtion eli veronmaksajien täytyy maksaa minulle 100 euroa kuussa. Minulla on 90 000 euron vuositulot, pystyn kyllä hyvin elättämään lapseni. 

Kaltaisiani on paljon. On aivan älytöntä, että veronmaksajat maksavat jo valmiiksi varakkaiden perheiden lapsille ajokortit, ensiasunnot tai tosiaan sen osakesäästöpotin. 

Ihan selkeä säästökohde, joka olisi käsittääkseni vielä melko helppo hoitaa: Tietty tuloraja, jonka ylittävältä lapsilisä lakkautettaisiin. Thats it. 

Vierailija
56/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta, ja samalla summalla rahastot kaikille automaattisesti. Käyttöönsä lapsi saisi rahaston vasta täysikäisenä. Kansa vaurastuisi kun rahastot tuona aikana ehtisivät tuottaa hyvin. Silloin myös köyhät lapset hyötyisivät tasapuolisesti, eivätkä vanhemmat pääsisi käsiksi lapselle tarkoitettuihin rahoihin missään vaiheessa.

Ei lapsilisän tarkoitus ole vaurastuttaa ketään. Se on tarkoitettu lapsesta aiheutuneisiin ylimääräisiin kuluihin.

Vierailija
57/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pystyisi sijoittamaan lapsille vaikka sen 15€/kk, jos vähän tarkastelisi talouttaan. 

Aika ilkeää, ettei omalle lapselleen laita sivuun edes tuon vertaa. Siitä kun kuitenkin kertyisi ihan kiva summa 18 vuoden ajalta 

3240 euroa.

Tulee tuohon korkoa korollekin.

Vierailija
58/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä voitaisiin rajata vain kolmeen. Köyhä ei todellakaan tarvitse sen isompaa perhettä muiden kukkarosta maksettavaksi ja parempiosaiset voivat maksaa itse. 

Ja kääntää porrastus toisin päin eli ensimmäisestä eniten ja seuraavista vähemmän tukea. Köyhyys ja matala koulutustaso on hyvin usein ylisukupolvista niin on käsittämätöntä, että tähän suuntaukseen kannustetaan.

Ja tuon lisän sijasta voisi antaa verohelpotuksia. Mutta sehän ei tietenkään sovi, sillä progressiivisessa verotuksessa suurituloisimmat hyötyisivät eniten, mikäli kyseessä olisi suora muutaman satasen vähennys kuukautta ja lasta kohden.

Se olisi kuitenkin aika reilu tapa, sillä nythän tuloja verotetaan henkilökohtaisten tulojen mukaan, vaikka niillä elätettäisiin isoakin perhettä.

Vierailija
59/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvätuloinen yhden lapsen äiti.

Ikinä en ole ymmärtänyt, että miksi valtion eli veronmaksajien täytyy maksaa minulle 100 euroa kuussa. Minulla on 90 000 euron vuositulot, pystyn kyllä hyvin elättämään lapseni. 

Kaltaisiani on paljon. On aivan älytöntä, että veronmaksajat maksavat jo valmiiksi varakkaiden perheiden lapsille ajokortit, ensiasunnot tai tosiaan sen osakesäästöpotin. 

Ihan selkeä säästökohde, joka olisi käsittääkseni vielä melko helppo hoitaa: Tietty tuloraja, jonka ylittävältä lapsilisä lakkautettaisiin. Thats it. 

Valtion ja veronmaksajien täytyy maksaa sinulle lapsilisää siksi, että sinä itse (tai puolisosi) olet sitä hakenut. Ei tarvitse enää ihmetellä.

Vierailija
60/185 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisella summalla tee mitään.

AP

Tässä ajatusmaailma mikä selittää köyhyytesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme