Miksi yh-äidit eivät kelpaa miehille???
Mikä siinä on, tapaat kivan miehen joka kiinnostuu sinusta mutta kun kuulee että olemassa on lapsi niin kiinnostus häviää samantien? Sama on tuolla treffit puolella, suurin osa hakee naista jolla ei ole lapsia... Ei ne yh-äidit hae isä ehdokasta lapsilleen, minä ainakaan (lapsellani on isä ja hyvä sellainen). Omillani tulen toimeen, joten en myöskään etsi mitään elättäjää!
Kommentit (89)
Ennakkoluuloja osin, mutta ehkä pari asiaa ylitse muiden:
1) lapsi on ikuinen muistutus siitä, että sinulla on ollut toinen mies, jonka minä uuteen miehenä ehkä myös joutuisin näkemään joskus ja vertailemaan häntä itseeni (ei kiva tunne)
2) pelko siitä riskistä, ettet halua enempää lapsia minun kanssani, kun sinulla jo yksi - tästä tulee miehille paineita hankkia lapsia mahd. pian
No, kaikki eivät varmaan jaa näitä tuntemuksia mun kanssa mutta nuo päällimmäisenä itselläni aina näissä tilanteissa... toki jos tietäisin naisen olevan just precis unelmieni täyttymys (esim. tuntisin entuudestaan ja olisin aina ollut ihastunut häneen) niin lapsi tuskin este...
En itse haluaisi miestä, jolla on jo lapsi. En halua olla mikään varaäiti, vaan keskittyä parisuhteeseen miehen kanssa. En lapsiarkeen, jossa myös exän mielipide vaikuttaa. Ei voi tehdä spontaanisti mitään, kun lapsi menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä hyvä ap, että sinä tulet omillaan toimeen. Eli mihin sinä sitä miestä tarvitsetkaan? Osta kissa tai koira.
Rakkaus, romantiikka? Tuntemattomia sinulle?
Eikö kissa tai koira anna sinulle tarpeeksi rakkautta?
Ei ei ja vielä kerran ei! En seurustele naisen kanssa, joka on synnyttänyt, toisen miehen siittämän lapsen.
Minua ei haittaisi seurustella yh.n kanssa jos lapsen isä olisi täysin ulkona kuviosta. Kaikki muu on liian vaikeaa.
Itse olen nainen, mutta mutta vastaan kuitenkin, sillä en halua tapailla miestä jolla on lapsia (ei tarvi olla edes yh). En itse halua lapsia niin tiiviisti elämääni että isähenkilön tapailu tuntuisi eettisesti hyväksyttävältä. En myöskään halua sitä ikuista sidettä lasten toiseen vanhempaan (en edes vaikka välit olisi hyvät). Vanhemmalla on elämässään aina vastuuta ja rajoitteita jotka rajoittaisivat myös minua niin kauan kuin suhdetta kestää. On paljon ihmisiä (miehiä ja naisia) joita lapset ei haittaa, joten koen järkevimmäksi jos tällaiset henkilöt pariutuvat keskenään ja minä keskityn itseni kanssa samanmielisiin.
Ap unohda miehet, heistä ei ole muuta kuin harmia sinulle.
Jaa-a, olen mä ainakin 'kelvannut' niin hyvin, että torjua täytyy kiinnostuneita miehiä joka vuosi? Mua vaan ei ole kiinnostanut jos 1, mies on hakenut äitihahmoa joka tekee kaikki kotihommat 2, mies haluaa jonkun hoitamaan lapsiaan kun itse harrastaa 3, mies on juoppo tai narkkari 4, mies on uskovainen joka toitottaa vakaumustaan 5, mies vaikuttaa epävakaalta...
Sen sijaan ihastuin ja rakastuin vastavuoroisesti lapsettoman miehen kanssa, jolla on maailman laajin sydän - sinne mahtuu omina persooninaan myös mun lapset, joille mieheni on turvallinen aikuinen lähipiirissä. Lapsilla isä on elämässään myös.
Ei kannata 'yrittää kelvata' kenellekään, vaan miettiä mitä itse tahtoo ja tavoitella sitä. Ja sen jälkeen antaa sattuman tai onnen tehdä siirtonsa. Yksin lastenkin kanssa voi olla kivaa.
Hyvin kelpasin, ja 20 v myöhemmin ollaan edelleen onnellisia, jo vuosia kaksin. Yhteisiä lapsia ei kumpikaan halunnut, nyt on muiden juttujen aika.
Jaa! Saaneen arvata, että erositte ystävinä ex:n kanssa? Jos ex oli hyvä isä lapselleen, niin miksi piti sitten erota? Ap, kai ymmärrät sen, että ero on aina pahempi lapselle kuin yhdessä olo lapsen isän kanssa!
Mulla ei ole omia lapsia, ei oma valinta, tykkäisin kyllä lapsista. Mutta arastelisin tapailla miestä, jolla on alaikäisiä lapsia, koska:
-En oikein osaa luontevasti kieltää, ohjata, kasvattaa yms toisen lapsia. Toki alussa ei tarviskaan, mutta jos pysyvä parisuhde olis niin kyllä minunkin pitäisi olla niille lapsille aikuisen malli.
-En yhtään tiedä miten suhtautuisin syystä tai toisesta ylivilkkaisiin lapsiin. Koska mulla ei ole omia, niin mulla on aika vähän kärsivällisyyttä mihinkään riehumiseen. Entäs jos isä ja äiti eivät osaa kasvattaa? Toisaalta, kaikki ei ole kasvatuksesta kiinni, en haluais aiheuttaa traumojakaan..
-En halua miestä, jolla on pieniä lapsia, en halua viedä sitä aikaa lapsilta, jonka he voisivat isän kanssa viettää.
Joten, kyllä nämä naistakin mietityttävät.
N42
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vaan lapsi ole värikäs?
No, se varmaan sitten selittääkin 😅, miksi kukaan ei halua sitoutua 😁.
Juu, ehkä jätän yh-naiset väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ap unohda miehet, heistä ei ole muuta kuin harmia sinulle.
Ainakin palstamammojen mukaan, hehän haukkuvat palstalla miehet maanrakoon. Ap:n pitäisi olla onnellinen, kun pääsi edellisestä miehestä eroon. Nyt ap on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vaan lapsi ole värikäs?
No, se varmaan sitten selittääkin 😅, miksi kukaan ei halua sitoutua 😁.
Joo, Muhammed ei hirveästi pidä siinä, jos hän joutuu jakamaan omaisuutensa toisen miehen kanssa.
Musta taas yh:na on kiva olla. Kotona on aina kiva ja rento ilmapiiri. Saadaan lapsen kanssa touhuta ihan mitä halutaan eikä kukaan ole nalkuttamassa, kyttäämässä tai mököttämässä. Saattaa olla, että jonkun miehen kanssa yhteiselo voisi olla vielä kivempaakin, mutta miksi ottaa sellainen riski, kun todennäköisyys on kuitenkin aika pieni. Lapsikaan ei juuri kaipaa isäänsä, hänkin vaan on ihmetellyt että miksi isä vaan makasi sohvalla ja huusi.
Kyllä se tiellä oleva ja huomiota itkevä lapsi tappaa kaiken romantiikan.