En voi ymmärtää, mitä järkeä on erota kirkosta?! Läpi elämäsi kirkko on läsnä.
Kommentit (106)
Turha keskustelu. Se on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut monien kirkossa pysyvien ihmisten kanssa, jotka eivät usko Jumalaan tai edes käy koskaan kirkossa. He ovat kertoneet, että pysyvät kirkossa ja maksavat kirkollisveroa nimenomaan sen vuoksi, että kirkko tekee hyväntekeväisyyttä; ruoka-apua, perheapua, sairaalasielunhoitoa, ym.
Jos ei osallistu itse aktiivisesti muuta kautta hyväntekeväisyyteen, minun mielestäni kirkollisveron kautta on hyvä osallistua, sillä kirkko on oikeasti hyvin ansioitunut taho vähävaraisten auttamisessa ja kirkollisveron maksaja voi olla varma, että rahaa menee nimenomaan auttamistyöhön.
Ja paljon muuhun ihan turhaan soopaan.
Paljon tehokkaampi ja fiksumpi keino on antaa rahaa hyväntekeväisyysjärjestöille. Tai tehdä vaikka itse vapaaehtoistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut monien kirkossa pysyvien ihmisten kanssa, jotka eivät usko Jumalaan tai edes käy koskaan kirkossa. He ovat kertoneet, että pysyvät kirkossa ja maksavat kirkollisveroa nimenomaan sen vuoksi, että kirkko tekee hyväntekeväisyyttä; ruoka-apua, perheapua, sairaalasielunhoitoa, ym.
Jos ei osallistu itse aktiivisesti muuta kautta hyväntekeväisyyteen, minun mielestäni kirkollisveron kautta on hyvä osallistua, sillä kirkko on oikeasti hyvin ansioitunut taho vähävaraisten auttamisessa ja kirkollisveron maksaja voi olla varma, että rahaa menee nimenomaan auttamistyöhön.
Heh, kymmenen prossaa menee hyväntekeväisyyteen. Loput menee organisaation pyörittämiseen.
Uskon aloittajaa siinä, että hän ei vaan kertakaikkiaan kykene ymmärtämään.
t. nincher
Hienoa, että ap tunnustaa rohkeasti ymmärryksensä vajavaisuuden.
Minun kirkkoni on tunturi, en tarvitse muuta. Siellä jos missä on taivasta lähellä, jos haluaa olla