Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ymmärtää, mitä järkeä on erota kirkosta?! Läpi elämäsi kirkko on läsnä.

Vierailija
08.08.2024 |

Et näin.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede pystyy nykyään auttavasti selittämään noin 5% universumin tapahtumista.

Jää siis 95% todennäköisyys että universumi sisältää melkoisen yllätyksen, joka tuskin homo sapiensille ehtii valkenemaan.

Yhtä kaikki, mikäli jokin korkeampi voima on olemassa, ei yhteyden luomiseksi tarvita itsensä papiksi tai muuksi henkiseksi johtajaksi ylentäneitä harhaanjohtajia.

T. Agnostikko

Vaikka joku jumala olisi olemassa on aika epätodennäköistä, että se olisi kristinuskon jumala.

Miksei Zeus tai Shiva?

Tuskin vastaus on mikään ihmisen tähän mennessä kirjoittamista.

T. Agnostikko

Vierailija
82/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuulunut kirkkoon päivääkään, olen kuitenkin esim mennyt naimisiin ja saanut kirkkoon kuulumattomat vanhempanikin haudattua. Rahaa on säästynyt vuosikymmenten varrella melkoinen määrä meiltä kaikilta kun ei ole tarvinnut maksaa turhaa jäsenmaksua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? En huomaa mitenkään kirkon läsnäoloa. Tai tuossa kylällähän se on, komea keskiaikainen kivikirkko eli hienolta näyttää ja melkein joka päivähän sen siinä näkee. 

Vierailija
84/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuulunut kirkkoon päivääkään, olen kuitenkin esim mennyt naimisiin ja saanut kirkkoon kuulumattomat vanhempanikin haudattua. Rahaa on säästynyt vuosikymmenten varrella melkoinen määrä meiltä kaikilta kun ei ole tarvinnut maksaa turhaa jäsenmaksua. 

Hyödyt saa vaikka ei tarvitse mitään maksaa. Näitä ihmisiä on yhteiskunta pullollaan.

Vierailija
85/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kirkosta saa erota, jos haluaa. Eivät kaikki ihmiset ole uskonnollisia. 

Itselleni hengellisyys on ollut aina kiinnostava ja tärkeä asia, ja pidän sitä jollakin lailla myös sivistyneen ihmisen merkkinä: Huolehdit hengellisestä hyvinvoinnistasi samalla tavalla kuin älystäsi esim, lukemalla ja kehostasi liikkumalla. Mutta en kaikilta tätä edellytä enkä missään tapauksessa oleta, että kaikki löytäisivät luterilaisuudesta hengellisen kotinsa.

Kirkkoon ja toisen ihmisen uskontoon kohdistuvaa vihaa tai halveksuntaa pidän sen sijaan äärettömän sivistymättömänä, merkkinä jostakin sydämenviisauden puuttumisesta. Omassa tuttavapiirissänikin on ihmisiä, jotka saattavat puhua todella vihamielisesti ja pilkallisesti seurakunnan toiminnassa mukana olevista tutuista. En usko, että nämä ihmiset koskaan puhuisivat samalla tavalla esimerkiksi juutalaisista tai muslimeista, he pitäisivät sitä törkeänä rasismina.

Vierailija
86/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on harhaoppinen homoparien vihkijä ja Pride liikkeen tukija. Minulla on parempi kirkon versio omassa päässäni.

Vierailija
87/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyödyt saa vaikka ei tarvitse mitään maksaa. Näitä ihmisiä on yhteiskunta pullollaan.

Mitkä hyödyt? 

Vierailija
88/106 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahansäästö. En mä tilaile sellaisia lehtiäkään enää, jotka vaan kasaantuu lukematta eteisen nurkkaan. 

Vierailija
89/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä pakkoliittää ihmistä (lapsikaste) kirkkoon.

Vierailija
90/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta kaksikymppisenä, nyt olen 65v., en ole tarvinnut kirkkoa mihinkään.

Keskiverto ansiotuloja saava luterilaisen kirkon jäsen maksaa kirkollisveroa 356 euroa vuodessa (vuoden 2021 tilanne).

Hyvin olet säästänyt myös n. 16 000€!

Vierailija
91/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin kun katsoin veropäätöksestä että toista tuhatta euroa vuodessa menee jäsenmaksua. Käytän tuon rahan vaikka ylimääräiseen lainan lyhennykseen.

Sitäpaitsi, uskon asia ei ole rahan asia. Uskon kyllä Jumalaan, mutta kirkko on muutenkin nykyään kovin kaukana alkuperäisistä opeistaan.

Vierailija
92/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kirkkoa mihinkään.

Vierailija
93/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinun sijassasi vetoaisi raamattuun, sehän on pelkkä satukirja ja kerätty yhteen vuosisatojen varrella nuotiotarinoiden pohjalta. Vedenpaisumus on selkeä maanjäristys ja senjälkeinen tsunami, vain yhden esimerkin mainitakseni. 

Raamattu on faktakirja, jossa on dokumentoitu tarkasti historiaa (kuten mainitsemasi vedenpaisumus) ja profetoitu tulevaisuutta, kuten esimerkiksi juutalaisten paluu Israelin maalle, pari tuhatta vuotta etukäteen! Lisäksi juutalaisten historia jo ihme sinänä, kun kansa jota on yritetty tuhota useita kertoja historian saatossa on onnistunut pitämään identiteettinsä ja kulttuurinsa.

Heh, humoristi.

Vierailija
94/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinun sijassasi vetoaisi raamattuun, sehän on pelkkä satukirja ja kerätty yhteen vuosisatojen varrella nuotiotarinoiden pohjalta. Vedenpaisumus on selkeä maanjäristys ja senjälkeinen tsunami, vain yhden esimerkin mainitakseni. 

Raamattu on faktakirja, jossa on dokumentoitu tarkasti historiaa (kuten mainitsemasi vedenpaisumus) ja profetoitu tulevaisuutta, kuten esimerkiksi juutalaisten paluu Israelin maalle, pari tuhatta vuotta etukäteen! Lisäksi juutalaisten historia jo ihme sinänä, kun kansa jota on yritetty tuhota useita kertoja historian saatossa on onnistunut pitämään identiteettinsä ja kulttuurinsa.

Faktakirja raamattu = oksymoron

Vierailija
95/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on kuulua kirkkoon. Mesi laitetaan se 3800e ihan sellaiseen,mistä nautitaan.

Vierailija
96/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kirkko on läsnä elämässäni? Ei mitenkään. Erosin kirkosta 18-vuotiaana ja olen nyt 65. En ole tarvinnut kirkkoa mihinkään.

Olet kuitenkin 65 ja elämäsi alkutaipaleella.

Tahdotko viettää ikuisuutesi paratiisissa vai sammumattomassa tulessa? 

En siihen kirkkoa tarvitse, menen minne menen. Arkkitehtoonisesti mua kirkot kiinnostaa, ei aatteellisesti.

Vierailija
97/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oli silloin kun en vielä itse päättänyt asioistani. Nyt kun päätän, kirkko ei ole elämässäni mukana enää millään tapaa.

Vierailija
98/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut monien kirkossa pysyvien ihmisten kanssa, jotka eivät usko Jumalaan tai edes käy koskaan kirkossa. He ovat kertoneet, että pysyvät kirkossa ja maksavat kirkollisveroa nimenomaan sen vuoksi, että kirkko tekee hyväntekeväisyyttä; ruoka-apua, perheapua, sairaalasielunhoitoa, ym. 

Jos ei osallistu itse aktiivisesti muuta kautta hyväntekeväisyyteen, minun mielestäni kirkollisveron kautta on hyvä osallistua, sillä kirkko on oikeasti hyvin ansioitunut taho vähävaraisten auttamisessa ja kirkollisveron maksaja voi olla varma, että rahaa menee nimenomaan auttamistyöhön.

Vierailija
99/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut monien kirkossa pysyvien ihmisten kanssa, jotka eivät usko Jumalaan tai edes käy koskaan kirkossa. He ovat kertoneet, että pysyvät kirkossa ja maksavat kirkollisveroa nimenomaan sen vuoksi, että kirkko tekee hyväntekeväisyyttä; ruoka-apua, perheapua, sairaalasielunhoitoa, ym. 

Jos ei osallistu itse aktiivisesti muuta kautta hyväntekeväisyyteen, minun mielestäni kirkollisveron kautta on hyvä osallistua, sillä kirkko on oikeasti hyvin ansioitunut taho vähävaraisten auttamisessa ja kirkollisveron maksaja voi olla varma, että rahaa menee nimenomaan auttamistyöhön.

Tässä ketjussa asenne näyttää useilla olevan, että käyttää tämän rahan mieluummin johonkin huvitteluun. Miksi ajatella vähävaraisia, kun voi ajatella vain itseään....

Vierailija
100/106 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolilais-luterilainen kirkko on väkevä eksytys, ja kirkon oppi perustuu valheeseen. Jumalan Sanan mukaan jokainen, joka huutaa avuksi Herran Jeesuksen nimeä, pelastuu. Se sijaan luterilaisuudessa kirkko toimii pelastuksen antajana. Kirkolla on hallussaan pelastavat armon välineet, sakramentit. 

Luterilainen kirkko on jumalaton ja paha. Menneinä vuosisatoina luterilaiset ovat kiduttaneet ja vainonneet ja murhaneet miljoonia Jeesuksen todistajia ja viattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi