En voi ymmärtää, mitä järkeä on erota kirkosta?! Läpi elämäsi kirkko on läsnä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kirkko on läsnä elämässäni? Ei mitenkään. Erosin kirkosta 18-vuotiaana ja olen nyt 65. En ole tarvinnut kirkkoa mihinkään.
Olet kuitenkin 65 ja elämäsi alkutaipaleella.
Tahdotko viettää ikuisuutesi paratiisissa vai sammumattomassa tulessa?
Kirkon jäsenyys tuskin vaikuttaa tähän millään tavalla. Jos uskot ja vastoin kaikkia todennäköisyyksiä uskonto sattuu vielä olemaan tottakin, päässet taivaaseen kuuluitpa kirkkoon tai et. Jos et usko, et pääse.
Oikeastaan ei, koska taivaaseen pääsee vain yksin armosta. Usko ei liity sinne pääsemiseen mitenkään. Hirveitä oppirtunisteja nuo uskovat on, ei ihme että viihtyvät narsistin seurassa
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama, kuin syntymänsä hetkellä kuuluisi automaattisesti kaikkiin suomessa toimiviin järjestöihin, seuroihin ja kerhoihin. Olisi sitten omalla vastuulla erota niistä yksi kerrallaan?
Tämä. Kirkosta ei saa edes erota ilman vanhempien lupaa ennen kuin 18-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kirkko on läsnä elämässäni? Ei mitenkään. Erosin kirkosta 18-vuotiaana ja olen nyt 65. En ole tarvinnut kirkkoa mihinkään.
Missä tahansa missä ei ole sinun kaltaisiasi. Kirkkoon kuuluminen ei todellakaan ole tae paratiisiin pääsemisestä. Sitä paitsi kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Kuoleman jälkeen tulee viimeinen tuomio, jossa laitetaan taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Juu ei. Se on käännösvirhe. Ei ole mitään viimeistä tuomiota.
Ei ole. Mua ei ole edes kastettu.
50+
Erosin kirkosta kun olin 21. Laiskjuttani vasta silloin, koska siihen aikaan piti oikein käydä paikan päällä ja kyseltiin perusteluja asialle. Olen nyt 54 vuotias ja en ole mihinkään kirkkoa tarvinnut. Ei ole mun elämässä läsnä.
Mitä järkeä maksaa jollekkin rahaa siitä että ei usko koko kristinuskoon. Kirkko ei ole läsnä yhtään missään siitä pidän huolen.
Kirkko ei ole sitä, mitä se väittää olevansa. Tosi uskovat lähtevät kirkosta, kun tajuavat mikä kirkko oikeasti Suomessa on. Usko on eri asia. Jumala kehottaa meitä seurakunnan yhteyteen, mutta se yhteys pitäisi muodostaa uudestaan, nykykirkossa se ei onnistu.
Erosin kirkosta. En eronnut ihmiskunnasta, en maailmankaikkeudesta enkä Kaikkivaltiaan suunnitelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta kun olin 21. Laiskjuttani vasta silloin, koska siihen aikaan piti oikein käydä paikan päällä ja kyseltiin perusteluja asialle. Olen nyt 54 vuotias ja en ole mihinkään kirkkoa tarvinnut. Ei ole mun elämässä läsnä.
Ei kyselty. Erosin kirkosta vuonna 1977 maistraatissa, eikä tarvinnut perustella. Totta kai ennen vanhaan piti hoitaa asiat paikan päällä kun ei ollut internetsiä. Kaverini sen sijaan meni ilmoittamaan kirkosta eroamisestaan kirkkoherranvirastossa, ja hänet pantiin seinää vasten.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ei ole noudattanut Raamattua enään pariin vuosikymmeneen.
Lähemmäs ainakaan sataan vuoteen ei ole noudattanut Raamattua, sääli.
Kirkko on pakanoita varten. Sivistymättömille, tyhmille ihmisille syötetään pas###.
Minulle järki oli siinä, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja ja Jumalaa ei ole.
Kyllä joillakin voikin tulla peppu hyvin kipeäksi muiden valinnoista. Hakekaa apteekista salvaa kovempaan kipuiluun.
Vierailija kirjoitti:
Minulle järki oli siinä, että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja ja Jumalaa ei ole.
Anna kun arvaan: luulet että ihmisten kirjoittama tarkoittaa samaa kuin ihmisten keksimä, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tahansa missä ei ole sinun kaltaisiasi. Kirkkoon kuuluminen ei todellakaan ole tae paratiisiin pääsemisestä. Sitä paitsi kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Kuoleman jälkeen tulee viimeinen tuomio, jossa laitetaan taivaaseen tai ikuiseen kadotukseen. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Entäs se armo?
Ne uskontojutut on hölynpölyä. Jokainen järkevä tietää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tämä siis tämänpäiväinen uskisten lähetyskäsky- ketju.
Vähän sama, kuin syntymänsä hetkellä kuuluisi automaattisesti kaikkiin suomessa toimiviin järjestöihin, seuroihin ja kerhoihin. Olisi sitten omalla vastuulla erota niistä yksi kerrallaan?