Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
301/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset tehdään täysin itsekkäistä syistä. Ap on täysin minä minä minä...

Pahimmat tapaukset jopa suuttivat, jos he eivät saa lapsenlapsia. Tuplaitsekästä. 

Vierailija
302/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikesta voi halutessaan väittää, että se on itsekästä.

Kuitenkin minusta vähemmän itsekästä on se, että haluaa nähdä vaivaa sen eteen, että itsellä on lähellä kivoja rakastavia ihmisiä,joista jatkossa on hyötyä tälle maalle kun he tekevät työtä, pitävät yhteiskunnan toimeliaana ja palvelut pyörimässä niin, että esimerkiksi vanhoille ja sairaille riittää hoitoa ja hoivaa omankielisten ammattilaisten tuottamana eikä tarvitse pelätä vaikka satakertaisia laskuvirheitä lääkkeiden annostuksessa.Uusi sukupolvi keksii keinot säästää luontoa ja energiaa ja kehittää kaikkea hyödyllistä ja elämyksellistä. Näin elämä jatkuu.

ihmiset, jota elää vain oma mukavuus ykkösenä ja päätarkoituksena että itsellä on aina kivaa, jättävät paljon resurssejaan käyttämättä, joten kyllä, mun mielestä he ovat itsekkäämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymisessä pitäis olla joku lisääntymismaksu, ja lisäksi jotkut soveltuvuustestit, niin saatais vähän karsittua edes sitä, että ne ei lisääntyisi, jotka ei lapsistaan itse ja ilman tukia ja lisiä kykene huolta pitämään.

Vierailija
304/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle vain, että teet lapset vain kun niin kuuluu tehdä. Olet oikea mallikansalainen tyyliin Neuvostoliitto.

Vierailija
305/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vapaaehtoista kissattomuutta.

Vierailija
306/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat jaksavat toistella sitä, miten aggressiiviset naiset tivaavat lapsettomuuden syitä ja kyseenalaistavat sitä. Missä tällaisia naisia on? Oikeassa elämässä ei tällaisia ole koskaan vastaan tullut. Todennäköisimmin kukaan ei ole edes kiinnostunut velojen paasaamisesta kuin velat itse. Suunnilleen ainoat, joita lasten hankkiminen oikeasti kiinnostaa, ovat potentiaaliset isovanhemmat, ja heille lapsen päätös olla hankkimatta omaa jälkikasvua voi ollakin eräänlainen pieni kuolema, kun perheelle ei jatkuvuutta enää tule. Mutta tosiaan vieraammat ihmiset todennäköisesti vähät välittää, hankitko juuri sinä lapsia vai et, ja etenkin miksi et hanki.

Ja tiedät tämän Koska ET ole vela? Kuule, kyllä se naisten lisääntyminen on kovinkin pinnalla ja hyvin aggressiivisia kannanottoja asiaan tulee, myös päin naamaa.

Siinä mielessä kyllä että mm. lasten hankinnasta on etenkin nuorempana kaveripiirissä juteltu paljonkin. Samoin kaikesta muusta, lasten saamisen vaikeuksista, keskenmenoista, syntymistä ja kuolemista ja vaikka mistä.  Joukossa on ollut myös niitä, jotka ovat halunneet jättää perheen hankkimisen väliin. Eivät siitä muut ole heille raivonneet. Kai me ollaan sitten outoa väkeä kun ei rähjätä sellaisista asioista. Elämä on siitä vekkuli että sillä on taito heitellä kaikenlaista milloin kenellekin ja siitä sitten selviää tavalla tai toisella tai ei. Joku äkäinen vela joka tekee listojaan siitä, miten ei ikinä ole edes leikkinyt nukeilla eikä kestä mitään meteliä eikä halua huolehtia kenestäkään voi ykskaks löytää itsensä itselleen ihan uudesta tilanteesta, jossa ei pystykään elämään niin kuin on julistanut.

Vierailija
307/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Omaehtoisesti lapsivapaa' (childfree by own volition) on järkevä käsite, 'vapaaehtoisuus' edellyttää jotain johon liitytään tms.

Naisilla on vauvakuume eli äidinvaisto.

Mitä mies hyötyy isyydestä?

Ennen feminismiä sekä nainen että mies hyötyivät lasten hankinnasta. Naisen äidinvaisto tuli tyydytettyä, ja mies pystyi paremmin keskittymään elannonhankkimiseen. Mitä hyötyä mies nyt saa isyydestä? 

Vierailija
308/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä sitä, että ihmiset joilla ei olisi edellytyksiä lisääntyvät. On kaikenlaista sairautta, vajaavuutta yms. ja silti lapsin pungetaan ulos liukuhihnalta. Joskus kun katselee perheitä näkyy kuinka niitä geenivirheitä on vaan monistettu lisää. 

Vierailija
309/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset tehdään täysin itsekkäistä syistä. Ap on täysin minä minä minä...

Pahimmat tapaukset jopa suuttivat, jos he eivät saa lapsenlapsia. Tuplaitsekästä. 

Juuri näin. Vanhemmat toteuttavat niitä omia unelmiaan ja haaveitaan lapsiparkojen kautta. 

Vierailija
310/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt näitä ah lapsia rakastavia henkilöitä paljon, jotka kuitenkin päivästä toiseen valittavat niistä lapsistaan ja toivovat etteivät olisi koskaan niitä hankkineet. Ihanaa. Enemmän tuntuu näitä perheellisiä harmittavan velan elämä. 

Vierailija
311/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat jaksavat toistella sitä, miten aggressiiviset naiset tivaavat lapsettomuuden syitä ja kyseenalaistavat sitä. Missä tällaisia naisia on? Oikeassa elämässä ei tällaisia ole koskaan vastaan tullut. Todennäköisimmin kukaan ei ole edes kiinnostunut velojen paasaamisesta kuin velat itse. Suunnilleen ainoat, joita lasten hankkiminen oikeasti kiinnostaa, ovat potentiaaliset isovanhemmat, ja heille lapsen päätös olla hankkimatta omaa jälkikasvua voi ollakin eräänlainen pieni kuolema, kun perheelle ei jatkuvuutta enää tule. Mutta tosiaan vieraammat ihmiset todennäköisesti vähät välittää, hankitko juuri sinä lapsia vai et, ja etenkin miksi et hanki.

Ja tiedät tämän Koska ET ole vela? Kuule, kyllä se naisten lisääntyminen on kovinkin pinnalla ja hyvin aggressiivisia kannanottoja asiaan tulee, myös päin naamaa.

Tässä ei nyt ollut päätä eikä häntää. Se tuli selväksi, että sinua harmittaa jokin sinun omassa elämässä, kipukohta, jota velat sinussa triggeröi. 

Jos et  ole sattunut huomaamaan, niin Suomessa kuin myös maailmanlaajuisesti on käynnissäikävä naisviha-aalto, joka näkyy mm synnyttämiseen painostamisena. On hieman eri tasoa tämä ilmiö kuin sinun henkilökohtainen kokemus omasta kaveriporukasta. Sivistä itseäsi hyvä ihminen.

Vierailija
312/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa WT-mummot painaa menemään, ettei tarvi töissä käydä!

Vierailija
313/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monistit pyyteettömästi ihan vaan koska maailmajayhteiskunta tarvitsi ylivertaisiksi tod.näk. katteetta olettamasi geenisi sinikaulustyönorjiksi ja veronmaksajiksi ja nyt "huolestuttaa" eli kadehdituttaa kun kaikki muut eivät vastentahtoisesti alistu samaan ja uhraa ainutkertaista elämäänsä jonkun muun/joidenkin muiden utopiaunelmille ja käskytykselle? Voi Pyhä Sylvi!"

Ei järjen häivää tuossa ajatuksen virrassa!

Luehan tuo hengen tuotteesi uudestaan.

Et saa sitä projisoitua minulle tai kenellekään velalle edes "ajatuksen virraksi" tai "hengen tuotteeksi", mutta itselläsi se on konkreettista elämää vailla järjen häivää.

Valitsin olla lankeamatta tuohon, koska siinä ei ole mielekkyyttä eikä järjen häivääkään, kun taas itse lankesit etkä lopputulemana millään tajua lankeamattomuutta.

Vierailija
314/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä kyllä että mm. lasten hankinnasta on etenkin nuorempana kaveripiirissä juteltu paljonkin. Samoin kaikesta muusta, lasten saamisen vaikeuksista, keskenmenoista, syntymistä ja kuolemista ja vaikka mistä.  Joukossa on ollut myös niitä, jotka ovat halunneet jättää perheen hankkimisen väliin. Eivät siitä muut ole heille raivonneet. Kai me ollaan sitten outoa väkeä kun ei rähjätä sellaisista asioista. Elämä on siitä vekkuli että sillä on taito heitellä kaikenlaista milloin kenellekin ja siitä sitten selviää tavalla tai toisella tai ei. Joku äkäinen vela joka tekee listojaan siitä, miten ei ikinä ole edes leikkinyt nukeilla eikä kestä mitään meteliä eikä halua huolehtia kenestäkään voi ykskaks löytää itsensä itselleen ihan uudesta tilanteesta, jossa ei pystykään elämään niin kuin on julistanut.

Abortilla pääsee eroon ei-toivotusta raskaudesta. Ei tartte seurustella miehen kanssa, jolla on lapsia. Jos mies alkaakin haluta lasta, hänestä erotaan. 

Vierailija
315/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessahan joku aggressiivinen henkilö haukkuu veloja. 

Vanhemmille ei kuulu pasteijan vertaa, tekeekö jälkikasvunsa lapsia. Sitä ei voi olettaa automaattisesti ja sitä ei ole missään luvattu. 

Vierailija
316/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikesta voi halutessaan väittää, että se on itsekästä.

Kuitenkin minusta vähemmän itsekästä on se, että haluaa nähdä vaivaa sen eteen, että itsellä on lähellä kivoja rakastavia ihmisiä,joista jatkossa on hyötyä tälle maalle kun he tekevät työtä, pitävät yhteiskunnan toimeliaana ja palvelut pyörimässä niin, että esimerkiksi vanhoille ja sairaille riittää hoitoa ja hoivaa omankielisten ammattilaisten tuottamana eikä tarvitse pelätä vaikka satakertaisia laskuvirheitä lääkkeiden annostuksessa.Uusi sukupolvi keksii keinot säästää luontoa ja energiaa ja kehittää kaikkea hyödyllistä ja elämyksellistä. Näin elämä jatkuu.

ihmiset, jota elää vain oma mukavuus ykkösenä ja päätarkoituksena että itsellä on aina kivaa, jättävät paljon resurssejaan käyttämättä, joten kyllä, mun mielestä he ovat itsekkäämpiä.

Miksi elämästä pitäisi tehdä kärsimystä ihan tahallaan? Tyhmiäkö te lapsivouhkaajat olette? Ihminen on yksilö, ei mikään keon muurahainen, jonka täytyy uhrautua toisten vuoksi. 

Vierailija
317/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ylikansoitettuun, pilattuun maailmaan ei kannata tehdä enää ainuttakaan ihmistä. Lapsettomat ansaitsisivat kunniamerkin.

Kerro lisää tästä Suomea vaivaavasta ylikansoitusongelmasta :D

Eikö Suomi mielestäsi ole osa maailmaa? 

Vierailija
318/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä voi kaikilta odottaakaan, että ymmärtäisi. Pakko varmaan kysyä, onko tämä ymmärtämättömyys kohdallasi joku uutinen?

Terkuin monen lapsen äiti, kuitenkin toisten vela-agendan ymmärtäen ja hyväksyen.

PS. Sitä mukaa kun omat lapset kasvaa, itselläkin kiinnostuksen kohteet suuntautuu toisenlaisiin juttuihin. 

Vierailija
319/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset, jota elää vain oma mukavuus ykkösenä ja päätarkoituksena että itsellä on aina kivaa, jättävät paljon resurssejaan käyttämättä, joten kyllä, mun mielestä he ovat itsekkäämpiä." = Sinä liukuhihnatuotat "epäitsekkäästi".

Mitä pointtia on kenenkään elää toisin kuin oma mukavuus ykkösenä ja päätarkoituksena, että itsellä on aina kivaa?

Ketä muuta/keitä muita missään koskaan läheskään yhtä aidosti kiinnostaisi juuri sinun mukavuutesi ja kiva elämä?

Mitä kiitoksia tai palkintoja saat ap mistään/keltään, vaikka olet "tehnyt juuri niin kuin rivisynnytyskoneen kuuluukin"?

Täälläkin keulit tyhmyydelläsi ja "ymmärtämättömyydelläsi" itseäsi älykkäämpiä veloja kyräillen, tuomiten, kadehtien.

Vierailija
320/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vapaaehtoista kissattomuutta.

Itsekkyyden huippu! Kyllä on jokaiselle kisumisuvastuunpakoilevalle minäminäminälle langetettava absoluuttinen ja välitön kissapakko.

Ei armoa edes "allergikoille" tai muillekaan (tekosyylarppi)nyhveröille ja valvonta työllistää, joten pankaas ne synnytyskoneet laulamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän