Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
281/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäis hankkia lapsia jos niitä ei yksinkertaisesti haluu olipa syy se tai tämä? Mä olisin kyl todella onneton ihminen jos oisin äiti. 

Mistä sinä voit sen tietää etukäteen?

Kerroin jo, että tiesin jo lapsena etten halua omia lapsia. Tädit hyssytteli, että aikanaan mieli muuttuu kun kasvat aikuiseksi ja löydät itsellesi "sen oikean". Ei muuttunut, ei nuoruudessa, eikä aikuisuudessa, vaikka vierelläni todellakin on se oikea. 

En ole koskaan pitänyt lapsista, mutta "ajauduin" kasvatusalalle useiksi vuosiksi. Kuten aiemmin itseäni kehuin, niin olin hyvä työssäni ja lapset pitivät minusta, mutta ettäkö lapsia kotona tai muutoin vapaa-ajalla? Ei, ei omia, eikä muiden. Koulutukseni ja työkokemukseni avulla opin tietämään millainen "hyvän äidi

Tämä! 

Vierailija
282/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ihmisessä pielessä, kun kirjoittelee aloituksen kaltaista pskaa nettiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ymmärtämättömyydellä ei kannata keulia.

Vierailija
284/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elämässä rakkaita ihmisiä. Ei se oma lapsi ole ainut kuka tuo onnen. 

Vierailija
285/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ylikansoitettuun, pilattuun maailmaan ei kannata tehdä enää ainuttakaan ihmistä. Lapsettomat ansaitsisivat kunniamerkin.

Vierailija
286/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehdään puhtaasti vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä.

Vierailija
287/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ylikansoitettuun, pilattuun maailmaan ei kannata tehdä enää ainuttakaan ihmistä. Lapsettomat ansaitsisivat kunniamerkin.

Kerro lisää tästä Suomea vaivaavasta ylikansoitusongelmasta :D

Vierailija
288/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyni olla lapseton: aivot näyttää pullahtavan ulos sen lapsen myötä.

Vierailija
289/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kyllä kiinnosta olla tekemisissä ap:n kaltaisten kanssa. Rasittavaa minäminä- sakkia, mahtuu 20 tusinaan.

Vierailija
290/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos ihmiset kuolisi sukupuuttoon ja maapallo saisi elpyä ja olla rauhassa.

Vierailija
291/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta mutta oikeasti luonteeni perusteella, jos menisin ajassa taaksepäin, niin olisin vela.

Vierailija
292/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat jaksavat toistella sitä, miten aggressiiviset naiset tivaavat lapsettomuuden syitä ja kyseenalaistavat sitä. Missä tällaisia naisia on? Oikeassa elämässä ei tällaisia ole koskaan vastaan tullut. Todennäköisimmin kukaan ei ole edes kiinnostunut velojen paasaamisesta kuin velat itse. Suunnilleen ainoat, joita lasten hankkiminen oikeasti kiinnostaa, ovat potentiaaliset isovanhemmat, ja heille lapsen päätös olla hankkimatta omaa jälkikasvua voi ollakin eräänlainen pieni kuolema, kun perheelle ei jatkuvuutta enää tule. Mutta tosiaan vieraammat ihmiset todennäköisesti vähät välittää, hankitko juuri sinä lapsia vai et, ja etenkin miksi et hanki.

Vierailija
293/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pois!🥳🥳🥳👴👵

Vierailija
294/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Omaehtoisesti lapsivapaa' (childfree by own volition) on järkevä käsite, 'vapaaehtoisuus' edellyttää jotain johon liitytään tms.

Naisilla on vauvakuume eli äidinvaisto.

Mitä mies hyötyy isyydestä?

Vierailija
295/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin, narsistiset lapset hankkivat kersoja. Lapsettomat ovat ok narsisminsa suhteen.

Sitä paitsi maailma tuhoutuu pian.

Vierailija
296/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä jos ihmiset kuolisi sukupuuttoon ja maapallo saisi elpyä ja olla rauhassa.

Tämä!

Vierailija
297/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla 50-vuotias, lapseton parhaassa iässään, hajoittakaa maapallo!

Vierailija
298/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää tästä Suomea vaivaavasta ylikansoitusongelmasta :D

Hei Suomi ei ole mikään irrallinen saareke, me ollaan osa yhteistä palloa. Suomalaisten kulutuksella tarvittaisiin vähintään kolme maapalloa. Miksi meillä etuoikeus tuon kaltaiseen kuppaamiseen? Parempi siis että meitä kuppaajia on vähemmän.

Vierailija
299/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella tynnyrissä kasvanut, jos arvostelee veloja (etenkin tässä maailman ajassa) omaan napaan tuijottajiksi, kun juuri tuli maininneeksi biologisen tarpeen lisääntyä. Se sama on eläimillä. Meillä on paljon vanhempia, jotka eivät todellakaan ole lisääntyneet rakkaudesta lapsiin, vaan ihan itsekkäistä syistä tai sitten vaan ajattelemattomuuttaan. (Molemmat päät valitettavasti seisoo yhtäaikaa.) Ei ole henkisiä eikä rahallisia resursseja kasvattaa lapsia, osalla ei edes huolehtia itsestään. On todella surullista, että niitä, jotka puntaroivat asiaa omalta kohdaltaan ja toteavat, että ei ole heidän juttunsa, syyllistetään itsekkäiksi.

Vierailija
300/363 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat jaksavat toistella sitä, miten aggressiiviset naiset tivaavat lapsettomuuden syitä ja kyseenalaistavat sitä. Missä tällaisia naisia on? Oikeassa elämässä ei tällaisia ole koskaan vastaan tullut. Todennäköisimmin kukaan ei ole edes kiinnostunut velojen paasaamisesta kuin velat itse. Suunnilleen ainoat, joita lasten hankkiminen oikeasti kiinnostaa, ovat potentiaaliset isovanhemmat, ja heille lapsen päätös olla hankkimatta omaa jälkikasvua voi ollakin eräänlainen pieni kuolema, kun perheelle ei jatkuvuutta enää tule. Mutta tosiaan vieraammat ihmiset todennäköisesti vähät välittää, hankitko juuri sinä lapsia vai et, ja etenkin miksi et hanki.

Ja tiedät tämän Koska ET ole vela? Kuule, kyllä se naisten lisääntyminen on kovinkin pinnalla ja hyvin aggressiivisia kannanottoja asiaan tulee, myös päin naamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi