En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta
Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä.
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis hankkia lapsia jos niitä ei yksinkertaisesti haluu olipa syy se tai tämä? Mä olisin kyl todella onneton ihminen jos oisin äiti.
Oletko miettinyt miksi olisit todella onneton äitinä?
Mä mietin etukäteen että olisin todella onneton tyttöjen äitinä, koska suhde omaan äitiini on aina ollut luokattoman huono. Äiti on ollut koko ikänsä narsisti ja marttyyri, vähätellyt ja ivaillut meitä tyttäriään enkä halunnut välittää samaa eteenpäin. Sit ajan kanssa aloin ymmärtää, että voin itse olla toisenlainen äiti. Ja olen onnistunut siinä. Nyt tietysti sanot että sä tiedät tuon onnettomana olemisen faktana etkä halua muuta, koska lasten hankkimista ei voi perua jos siinä menee pieleen. Itsehän sun se pitää arvioida ja päättää, mitä elämässä teet tai et. Kannattaa kuitenkin miettiä asioita usealta kantilta.
"Kannattaa kuitenkin miettiä asioita 'usealta' kantilta" = kannattaa miettiämietiskellä "oikein" ja niin kauan, että tulet AinoaanOikeaanTotuuteen = pronatalismi = SIKIÄSIKIÄ! Jos "et muka halua" (= en muuten kyylätyrannina koskaan hyväksy, usko, enkä ymmärrä) niin mietipä paremmin, uudestaan ja uudestaan ja usealta kantilta, jotka "luonnollisesti" kaikki johtavat vain ja ainoastaan lopputulokseen: SIKIÄSIKIÄLISÄÄLISÄÄ vaikka sitten marttyyria feikaten ja pakosta (= se ainut oikea sallittu synnytyskoneistollisen [väkisin]indoktrinaatio ja [pakko]koneistus.
Mä olen pohtinut asiaa paljonkin, en tosin yksilötasolla, vaan yleisesti yhteiskunnallisena ilmiönä. Onko meillä esim hormonitasot niin pielessä, vai propaganda uponnut vai mikä on kun lisääntymisvietti ei ole voimakas. Villissä luonnossa kasvien ja eläinten suurinpiirtein koko eläminen tähtää lisääntymisen varmistamiseen. Miksi ihmisellä ei ole näin.
Tää transhomma vaikuttaa vähän samalta. Että nyt muka olisi yhtäkkiä ihan hirveesti transujå.
Äkkiä tulee mieleen väestönvähennysagenda.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pohtinut asiaa paljonkin, en tosin yksilötasolla, vaan yleisesti yhteiskunnallisena ilmiönä. Onko meillä esim hormonitasot niin pielessä, vai propaganda uponnut vai mikä on kun lisääntymisvietti ei ole voimakas. Villissä luonnossa kasvien ja eläinten suurinpiirtein koko eläminen tähtää lisääntymisen varmistamiseen. Miksi ihmisellä ei ole näin.
Tää transhomma vaikuttaa vähän samalta. Että nyt muka olisi yhtäkkiä ihan hirveesti transujå.
Äkkiä tulee mieleen väestönvähennysagenda.
Peppukipuilustasi ja ulinastasi huolimatta rautalankaa: en velana myöskään millään tavalla vähennä muuta väestöä, vaan en vain henkilökohtaisesti/yksilökohtaisesti lisääkään sitä.
Jaa. On sulla varmaan todella tylsää, kun muiden valinta kiinnostaa noin paljon.
Jospa nyt vaihteeksi keskittyisit johonkin miesten harrastuksiin. Pistää väkisinkin miettimään : mies joka kirjoittelee provoja vapaaetoisesta lapsettomuudesta. Onko kaikki nyt ihan kohdallaan?
Tmä ei ollut ensimmäinen, jäitkö kiinni siitä edellisestä ja päätit kokeilla uudelleen?
Mua pakotettiin jo lapsena ja teininä kaitsemaan kaikkia pienempiä lapsia: " että oppii, kun sitten kun naimisissa ja lapsia niin pitää osata!".
Inhosin lastenhoitoa ja sanoin jo silloin etten tarvi harjoitusta, koska en tee ikinä yhtään lasta. Ja sitten suututtiin ja naurettiin vi ttumaisesti päälle.
Joskus äitini ja naapurin täti olivat sopineet keskenään, että naapurin pikkulapset tulevat mulle hoitoon joka viikko noin 3h. Ja samalla minä opetan heidät ratsastamaan.
Ongelma vaan, kun mulla oli 2 heppaa, mutta kumpikaan ei tosiaankaan sopiva alle kouluikäiselle ja kokemattomalle. Ne hepat oli säikkyjä, arvaamattomia ja aivan liian energisiä mihinkään alkeisratsastukseen.
Myöskään kypärää ei ollut kuin yksi ja se oli lapsille ihan liian suuri. VAARALLISTA!!
Kerroin, mutta taas suututtiin ja asia pakotettiin tekemään. Inhosin noita joka viikkoisia kauhutunteja ja ehkä ne saattoi olla piste Iin päälle.
Olen 43v vela eikä mieli ole muuttunut.
Pitäisköhän kysyä äidiltä, vieläkö naurattaa..
Kukamikä sinut ap sitten pakotti lapselliseksi ja miksi haluat kostaa sen syyttömille? Ap:lle pakko = oltava kaikille pakko?
Vierailija kirjoitti:
No sen vapaaehtoisuuden kanssa on niin ja näin.
Eikö aloitus koskenutkin vapaaehtoisesti lapsettomia?
Suomessa väkiluku pienenee tästä syystä, ja sitten kun toivotaan ulkomaalaisia tänne asumaan ja turvaamaan jatkuvuus, niin sitten aletaan möyhöämään, että ulkomaalaiset vievät työt (ja naiset).
Silloinhan elämä pyörii oman navan ympärillä ,kun ei ymmärrä erilaisia mielipiteitä kuin omansa.
Olis hyvä oppia ymmärtämään, että kaikkien ihmisten elämä ei ole/ ei mene samalla tavalla kuin oma. Mitenkähän minä olen tajunnut sen jo piiiitkäään? Kaikki ei halua/ tai saa samoja asioita elämässä. Lapsettomuuteen voi olla monia syitä: ei vaan saa=terveydelliset, ei löydä sopivaa kumppania, kumppani ei halua lapsia
Minun lapseni ei tarvitse syntyä tänne taistelemaan vähistä työpaikoista ja perus tarpeista, ylipäätään tekemään vain töitä kehdosta hautaan, ei tarvitse nähdä mahdollista tulevaa sotaa ja ylipäätään sitä kärsimystä ja pahaa mitä tässä maailmassa tapahtuu. Koen olevani epäitsekäs, kun ajattelen lapsen mahdollista elämää ja synkkiä tulevaisuuden kuvia. Mielestäni ei ole yhtään itsekästä luopua isosta asiasta ja jättää lapsi tekemättä tänne kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
On kaikille parempi ettet ymmärrä mitään muutakaan !
Ehkä olisi hyvä jos ap tajuaisi jotain jostain. Vaikka hahmottaisi omat rajansa ja pysyisi niiden sisällä yrittämättä sekaantua muiden intiimeihin asioihin nenän- ja munanpää kosteana.
Keskittyisi omaan elämäänsä.
Tässä ajetaan 120 km/h päin setämiesten tahtomaa ympäristökatastrofia ja lihaa syövät setämiehet vieläkin kuvittelevat, että ihmiskunnalla on tulevaisuus ja pitäisi uusia sukupolvia vielä tuottaa tähän tuhoon kärsimään.
Eikä toisaalta yhtään sellaista hallituksen esitystä, joka parantaisi nuorten asemaa tai ihmiskunnan selviytymismahdollisuutta. Ei ensimmäistäkään.
Elämme ihmiskunnan iltaruskon aikaa. Kivuttoman itsemurhan valmistaja pärjäisi pörssissä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. On sulla varmaan todella tylsää, kun muiden valinta kiinnostaa noin paljon.
Hänellä on turha mulkku kourassa. Näpelöidessään sitä hän saa IDEOITA.
Minulla on lähisuvussa vaikeita kehitysvammoja ja jos minä hankkisin lapsen, olisi suuri riski että hänestä tulisi kehitysvammainen. Siksi aion pysyä lapsettomana. Työssäkäynti tuo ihan tarpeeksi minulle vastuita ja velvollisuuksia.
Ap:sta tulee mieleen uhmaikäinen pikkumukula, joka hiekkalaatikolla rähjää: "Mä en leiki sun enkä sun kaa, byääyhyy".