Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin että juon ainakin 4 litraa vettä joka päivä, onko tää normaalia?

Vierailija
08.08.2024 |

Juon koska janottaa. Usein menee 4dl lasi yhdellä huikalla ja näitä kertyy päivän aikana tosi monta! Treenipäivinä sitte varmaan vielä enemmän. Työ on toimistotyötä, syön normaalisuolaista ruokaa, ehkä aavistuksen suolaisempaa kuin pitäisi mut ei sen suolaisempaa kuin jotkut valmisruuat tai vaikka lounasravintoloissa. Ja tietysti sitten käyn pissalla jatkuvasti. 

Näin on ollut jo monta vuotta, en ole mitään syytä nähnyt olla huolissaan mut nyt näin artikkelin että keskimäärin nainen tarvii 1,5-2 l päivässä. Ja tajusin että olin juonut 1,5l ennen puolta päivää. Mittasin sitten ja neljä litraa oli lukema, ei treeniä sinä päivänä. 

Onko muita litrahuulia? Onko tää jotenkin huolestuttavaa vai ihan normaalia yksilöllisyyttä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yli 8l. pelkkää vettä päivässä - muut nesteet päälle. Tätä jatkunut vuosikymmen - tuloksena krooninen hyponatremia ja huimaus. Jonkinlaista pakko-oireisuutta havaittavissa asian tiimoilta. Tietysti jatkuvaa vessassa ramppaamista ja yöt katkonaisia. Ei muita haittoja.

M50

Vierailija
22/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janottaa. Miksi?

Mulla on kyllä lääkkeestä johtuen vähän kuiva suu, hitsi, voiskohan olla toi! Jotenkin se vaan tuntuu eri asialta kuin janon tunne. Monesti otan vaan pienen huikan ja pidän vettä suussa pitkään, kun ajattelen että juurihan join eikä pitäisi olla jano. Mut alkaa ärsyttää kun ei saa vettä tarpeeksi ja sit juon lasillisen.

Ap

Mikä lääke sulla kuivattaa suuta? Aikoinaan mulla eräs inhalaatiolääke astmaan kuivatti suuta niin, että koko ajan teki mieli ottaa vettä ja menihän sitä päivässä pari litraa. Moni lääke kuivattaa suuta, kannattaa lukea tuoteseloste. 

Unilääke. Mä kokeilen nyt heti ottaa jotain suuta kosteuttavaa käyttöön! Apteekkiin siis

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoiletko paljon? Silloin vesi maistuu.

Vierailija
24/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoiletko paljon? Silloin vesi maistuu.

En. Lenkillä ja salilla jonkun verran, mut en isommin.

Ap

Vierailija
25/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa on todellakin ihan veden väristä näillä mun juomisella useimmiten. Paitsi aamulla.

Ap

Vierailija
26/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta tuo veden latkiminen. En juo ikinä vettä.

Huomaa kyllä, moni ihminen on todella hapan täälläkin.

Mitä vingut,onhan tuo nyt todella sairasta litkiä 4 litraa vettä päivässä.

Vierailija
27/32 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee juotua saman verran, en ole ikinä miettinyt että onko epänormaalia.

Vierailija
28/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon yli 8l. pelkkää vettä päivässä - muut nesteet päälle. Tätä jatkunut vuosikymmen - tuloksena krooninen hyponatremia ja huimaus. Jonkinlaista pakko-oireisuutta havaittavissa asian tiimoilta. Tietysti jatkuvaa vessassa ramppaamista ja yöt katkonaisia. Ei muita haittoja.

M50

Huhhuh!!!!

Vierailija
29/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee juotua saman verran, en ole ikinä miettinyt että onko epänormaalia.

Sama mulla. En ole huomannut että siitä olisi mitään haittaakaan vaikka olen juonut yhtä paljon vuosikausia.

Vierailija
30/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on juoda 2 litraa vettä päivässä. Juot selvästi yli suositusten.

Vierailija
31/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otata pitkäsokeri eli sokerihemoglobiini, B-HbA1C.

Vierailija
32/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon vain janoon. En ole koskaan seurannut sen kummemmin paljonko juon, tiedän vain että reilusti, mutta keväällä testimielessä laskin parin viikon ajan juomalla kaiken veden puolen litran juomapullosta. Noita meni 6-8 päivässä, eli oikeastaan sama kuin ap:lla, 3-4 litraa.

Diabetesta tai muitakaan sairauksia ei ole, edellinen perusverenkuva parin viikon takaa, kaikki arvot sokereita myöten normaalit. Treenaan 7-10 tuntia viikossa siten, että myös hikoilen ja ylipäänsä olen aktiivinen pitkin päivää. Uskon tuon selittävän vähintäänkin osan. En ole nähnyt tarvetta huolestua, kun ei ole yhtäkkisestä muutoksesta kyse, eikä koko elämän jatkuneenakaan ole aiheuttanut mitään ei-toivottuja oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän