Hei kaverit, onko joku saanut muokattua kroppaansa kotitreeneillä?
Eli oletteko saanet tuloksia esim kehonpainotreenillä tai jos teillä on kotona kuminauhaa tms mitä voi käyttää lisätäkseen vastusta? En jaksaisi salilla ravata ja mietin onko esim. kehonpainotreeni han huuhaata, haluaisin siis vähän kiinteytyä ja esim ojentajiin muotoa. Ja tiedän, ruokavalio ja aerobinen lisäksi myös! Olen normaalinoinen.
Kommentit (46)
sijaintiko treenin kohentavin tekijä
Aerobinen estää lihaskehitystä,ota pelkkä lihastreeni jos nuo on tavoitteet.Kestävyysurheilu on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ammattilaisen laatimalla ohjelmalla.
Siihen mitään ammattilaisia tarvita kun ihan maalaisjärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjellä pysyn mukavuusalueella, ohjeilla teen toistoja isommilla vastuksilla ja jatkan, vaikka ei tunnu enää kivalta. Ei ole keneltäkään pois.
Pelkkä kehopainotreeni ei kovin pitkälle vie. Hyvin hidasta myös se lihaskehitys mitä sillä saa. Kun yhdistää hommaan painoliivit ja kahvakuulan niin johan alkaa tapahtumaan.
Kannattaa muistaa tukilihakset jokaisella treenikerralla. Siinä kasvaa pituutta kun lihakset kannattelee niveliä paremmin. Juokseminen kannattaa myös aina edes pienissä määrin. Se on yksi luonnollisimmista liikuntamuodoista ihmiselle ja vaikuttaa kehon aineenvaihduntaan hurjasti. Ei siis tarvitse erityisemmin treenata juoksua. Kunhan käy kerran viikossa juoksemassa kilometrin tai kaksi, niin se kokovartalo hölskyntä ja koordinoitu hengitys tekee ihmeitä suoliston ja hermoston toiminnalle.
Joo. Mulla on powerblockit ja vastuskuminauhat kotona. Käytännössä samat asiat voi tehdä kuin salillakin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä kehopainotreeni ei kovin pitkälle vie. Hyvin hidasta myös se lihaskehitys mitä sillä saa. Kun yhdistää hommaan painoliivit ja kahvakuulan niin johan alkaa tapahtumaan.
Kannattaa muistaa tukilihakset jokaisella treenikerralla. Siinä kasvaa pituutta kun lihakset kannattelee niveliä paremmin. Juokseminen kannattaa myös aina edes pienissä määrin. Se on yksi luonnollisimmista liikuntamuodoista ihmiselle ja vaikuttaa kehon aineenvaihduntaan hurjasti. Ei siis tarvitse erityisemmin treenata juoksua. Kunhan käy kerran viikossa juoksemassa kilometrin tai kaksi, niin se kokovartalo hölskyntä ja koordinoitu hengitys tekee ihmeitä suoliston ja hermoston toiminnalle.
Tuohon voisi kyllä lisätä, että juoksemisen ja/tai uimisen vaikutukset keholle tehostaa myös muuta treenaamista.
Vierailija kirjoitti:
Aerobinen estää lihaskehitystä,ota pelkkä lihastreeni jos nuo on tavoitteet.Kestävyysurheilu on erikseen.
Sydän on tärkeä lihas, sitä ei pidä unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah. Tuo ei perustu yhtään mihinkään. Tietenkin kannattaa keskittyä siihen mitä haluaa kehittää, mutta säännöllinen ja monipuolinem kestävyysliikunta pitää hapenottokyvyn ja hermoston kunnossa. Lihasvoimatreeni on tehokkaampaa kun kehittää sitä hermostollista toimintaa ja tunnet lihakset. Monella on varsinkin lonkan ja selän alueen lihaksia ikään kuin "unessa" eikä niitä osaa käyttää kun ei ole tuntumaa.
Säännöllinen kotitreeni (joka päivä 15-20 min.) 25 vuoden ajan on pitänyt minut hyvässä kunnossa. Quats 3x10, punnerruksia (nyt 50 suorin jaloin), aurinkotervehdys 3x ja nopeita liikesarjoja 100x jotka olen nähnyt Instagramissa jne. - treeni koko kropalle aamuisin.
En halua mennä salille. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, ja minulla ei ole mitään kipuja tai selkävaivoja. Kotonani on joogamatto ja painot 3 kg.
N60
Mikä siinä on kun salille ei saa itseään? Miks pitää kotona nysväillä jonkun kuminauhan kans? Mee salille, siellä on kaikki tarvittavat välineet.
N41
Riippuu tietysti ihan lähtötasosta. Toistoja voi lisätä ja voihan sitä lisäpainoja kehitellä vaikka reppu selkään kun tekee punnerruksia. Toki fakta on että salilla treenaaminen olisi tehokkaampaa ja ainakin itsellä kotona on liikaa muita virikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjellä pysyn mukavuusalueella, ohjeilla teen toistoja isommilla vastuksilla ja jatkan, vaikka ei tunnu enää kivalta. Ei ole keneltäkään pois.
Et omatoimisesti osaa käskyttää itseäsi lisäämään painoja tai toistoja?
Paljonko sä tosta maksat?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on kun salille ei saa itseään? Miks pitää kotona nysväillä jonkun kuminauhan kans? Mee salille, siellä on kaikki tarvittavat välineet.
N41
Miksi maksaa siitä minkä voi tehdä kotonakin?
Vierailija kirjoitti:
N41
Se, että siellä on muita ihmisiä haisemassa, voihkimassa, karjahtelemassa, kuvaamassa, pyllistelemässä sekä varaamassa itselleen niitä tarvittavia välineitä.
Mä sain ihan ilman pt-ohjeita 10kg pois muutama vuosi sitten näin:
joka päivä vähintään 25 minuutin lenkki,tai max 40 minsaa. Yleisimmin kuitenkin ihan 25 minsaa vaan.
Niihin sisältyi aina joku mäki- tai porrasnousu ja juoksuspurtteja. Koko aika siis hengästyen ja tehokkaasti.
Sen päälle naisten punnerrukset kotona, toistoja niin kauan kuin jaksoi, ja hommasin kahvakuulan jolla tein heiluriliikettä, käy keskivartaloon. Nilkkapainoilla taakse potkuja ja jalkojen nostoa. Periaatteessa burbeet menis tuohon myös.
Missään vaiheessa ei tuntunut että on liikaa urheilua, koska koko setti oli ohi parhaimmillaan 40 minuutissa. Puoli vuotta tein noin ja sitten siirryin kuntosalille. Ruokavaliosta karsin vaan sokerin ja ylimääräisen rasvan, suklaata söin aina kun teki mieli. Mutta kun liikkui päivittäin ei sitten tehnytkään mieli niin usein.
Itse en jaksa kotona treenata tuntikausia, joten mulle sopi tuo lyhyen aikaa tehokkaasti!
Isäntä tekee erilaisia punnerruksi. Käsillä seisten. Sitten minä tai lapset niskan päälle risti-istunnassa yms. Yhden jalan kyykyt hypyllä polvi rintaan. Mutta hän onkin ninja.
Kävely/hölkkä/uinti/pyöräily
Punnerrukset eri variaatioin
Leuanveto
Vatsa/selkä (muista syvät vatsalihakset)
Askelkyykyt
Näillä pääsee yllättävän pitkälle ilman käsipainojen yms hankintaa. Leukoja voi mennä vetämään vaikka koulun pihalle tms mistä tanko löytyy, jos kotiin ei sellaista saa. Pitkä vastuskuminauha alkuun keventämään kuormaa leuanvetoon.
Punnerruksia, vatsoja, selkiä, kyykkyjä ja polvi-kyynärpää rutistuksia seisaaltaan. Todella epäsäännöllistä 1-5 kertaa viikossa ja 10-30 minuuttia harjoittelua. Lisäksi 4-6km kävelyn 3-6 kertaa viikossa. Ruokavaliossa vähensin ulkona syömistä (ja rupesin pyytämään annoksista loput mukaan, kun tulee täysi olo) ja lakkasin ostamasta karkkia (syön yhä tarjottuna tai annettuna).
Alle vuotta myöhemmin vanhat housut mahtuvat ja paidat eivät enää kiristä.