Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tarjoaa joka kerta nähdessämme jotain vanhoja vaatteitaan tai ihan mitä vaan tavaroita mukaan

Vierailija
07.08.2024 |

Siis lähes viikottain jo parin vuoden ajan hän on tyrkyttänyt mukaani esim.mattoja (-80 luvulta. Maannut likaisena 30 vuotta)  Vaatteita (Hän on 80 vuotias ja minä 48v, eli makumme ei ole kohdannut kyllä koskaan. Toiseksi hän on minua 20cm lyhyempi, mitä hän ei koskaan ole myöntänyt) Astioita (70 - 80luku. Ei ole mun juttu noi) Verhoja 80 - 90 luku. (Mieltymyksemme ei noissakaan kohtaa ja ne haisivatkin aivan hirveälle. Romani röyhelö tyyli ei ole mun juttu)  Tämä tyrkyttäminen alkaa olla tooodella ahdistavaa. Joskus otin ihan kohteliaisuudesta näitä, niin alkoi hokea, että olethan sä tykännyt ennemminkin ja vaattet sopi ym.......  Päätin että pääsen helpommalla kun suuttuu, kun en ota. Mutta sekin on kurjaa kun jatkaa vaan samaa tyrkyttämistään. 

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottais meille montakymmentä vuotta vanhaa tavaraa. Sano vaan ihan suoraan ja ystävällisesti, että toivot ettei tarjoa enää, koska teillä on kaikkea jo tarpeeksi ja eri tyyli. Sillähän siitä pääsee. Asiat on aika helppoja kun puhuu vaan suoraan, hämmästelen tätä, miten vaikeaa se näyttää monissa asioissa olevan. Pyydä häntä vaikka laittamaan pinoihin tavaroita jotka voi viedä kierrätykseen ja kerro että autat kyllä häntä siinä.

Pieni vaiva ilahduttaa vanhaa ihmistä, kohta hän on poissa ja sinä itket jotakin romuja. 

Pieni vaiva sillä vanhuksella olla tyrkyttämättä rompettaan. Sillä pilaa jokaisen vierailun ja aiheuttaa harmia jokaiselle. Niistä kamoista on ihan oikeasti aik

Tuo ei ole solvaamista, caan mielipide sinusta. Sitä saa mitä tilaa, yritä kestää! 

Vierailija
62/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me lapset auteta  tavaran hävittämisessä, motkotetaan vaan kun mutsilla on kaapit täynnä.  Ja silti hävitti mun ainevihon vuodelta 1985 kun opettaja kehui juttujani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko vanhempien haukkumisketju.

Ootte sairaita.

Semmosia sairaita jankkaajia 70-luvulla syntyneet on.

Riidanhaluiset itsekkäät keski-ikäiset.

Siellä joku mummo otti itseensä, kun hänen verhojaan kehdattiin sanoa haiseviksi. Oh well... 😂

Olen sinua edelleen nuorempi. 🤪

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on ystävällisiä ja nuorethan yleensä pitää kiinni

Suoraa, asiallista puhetta erään 70-luvulla syntyneen näppäimiltä: 

Luuseri. Ääliö. Kyymummo. Paskamummo. Buumeri🤣 Ruttupylly.

Tässä vain muutama mainitakseni. 

Vierailija
64/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottais meille montakymmentä vuotta vanhaa tavaraa. Sano vaan ihan suoraan ja ystävällisesti, että toivot ettei tarjoa enää, koska teillä on kaikkea jo tarpeeksi ja eri tyyli. Sillähän siitä pääsee. Asiat on aika helppoja kun puhuu vaan suoraan, hämmästelen tätä, miten vaikeaa se näyttää monissa asioissa olevan. Pyydä häntä vaikka laittamaan pinoihin tavaroita jotka voi viedä kierrätykseen ja kerro että autat kyllä häntä siinä.

Pieni vaiva ilahduttaa vanhaa ihmistä, kohta hän on poissa ja sinä itket jotakin romuja. 

Pieni vaiva sillä vanhuksella olla tyrkyttämättä rompettaan. Sillä pilaa jokaisen vierailun ja aiheuttaa harm

Tuo ei ole solvaamista, caan mielipide sinusta. Sitä saa mitä tilaa, yritä kestää! 

Googlaapa solvaaminen tai valitse joku muu sana tähän kohtaan. :)

Vierailija
65/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko vanhempien haukkumisketju.

Ootte sairaita.

Semmosia sairaita jankkaajia 70-luvulla syntyneet on.

Riidanhaluiset itsekkäät keski-ikäiset.

Siellä joku mummo otti itseensä, kun hänen verhojaan kehdattiin sanoa haiseviksi. Oh well... 😂

Olen sinua edelleen nuorempi. 🤪

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on y

Suoraa, asiallista puhetta erään 70-luvulla syntyneen näppäimiltä: 

Tässä vain muutama mainitakseni. 

Tästä ketjusta et noista löydä kuin boomerin, eikä se ole sen kummempi kuin x-sukupolvikaan. Epäilen että sinä olet boomeri, koska nuorilla on sentään käytöstavat.

Vierailija
66/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne aina yrittää siirtää jotain homeista roinaa? Miksei vaikka kysy ottaisitko sen 10 hehtaaria metsää kun ei enää jakseta käydä mustikassa tai kelpaisiko 10 000 Nordean osaketta? Ei, se on aina jotain  arvotonta roinaa.

Vierailija
67/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden sanojen 70-luvulla syntynyt käyttäjä on tässä ketjussa.

Vierailija
68/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne aina yrittää siirtää jotain homeista roinaa? Miksei vaikka kysy ottaisitko sen 10 hehtaaria metsää kun ei enää jakseta käydä mustikassa tai kelpaisiko 10 000 Nordean osaketta? Ei, se on aina jotain  arvotonta roinaa.

Saat sen mitä ansaitset? Olet homeinen ihminen joten saat itsesi näköisiä lahjoja.

Vierailija
69/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tarjoan lapselleni ja lapsenlapselle jotakin, mutta olen sanonut heille erittäin jämäkästi , että sanokaa vaan ettette tarvitse. Herrajestas, miksi ihmeessä loukaantuisin. Itse ole aina  ollut erittäin tarkka ,mikä minulle kelpaa. Ja reippaasti olen heittänyt huushollista tavaraa roskiin. En viitsi raijata minnekkään kauemmas. 

Vierailija
70/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan että aika ajanut ohi niistä kamoista. Kirpparille ja kaatikselle. Muusta ei neuvotella.

Vaihtoehtoisesti Ap voi ottaa tavarat vastaan, mutta kertoo äidille, että antaa ne eteenpäin "jollekin, joka tarvitsee". Jotta nyt ei tulisi ihan suoraan valehdeltua, niin Ap voi antaa jonkun yksittäisen pienen jutun kirpputorille kunhan pesee sen ensiksi.  Äidin on luultavasti vaikeaa heittää tavaroita roskiin, kun hänelle opetettiin nuorena, että ei saa tuhlata mitään. Ja nykyajan kierrätysihanne on ehkä sekin mielessä. Joten Ap voi vähän auttaa äitiä kodin raivaamisessa viemällä kamaa pois.

Vierailija
71/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi kielenkäyttö kertoo paljonkin perhetaustoista sekä sydämen sivistyksestä. Palautteen antaminen on taitolaji!

Vierailija
72/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen omalle tyttärelleni samaa, mut vähän uudemmalla matskulla matto 90 luvulta.... jne.  Me mammat ajatella, ettei Lasten tarvi ostaa kalliita juttuja ja muoti pyörii samaa rataa vuodesta toiseen

Älä yleistä, ei me kaikki äidit olla noin itsekkäitä. Ja itsekästä se on täyttää muiden kaapit tavaralla, jota ei enää itsekään huoli. Haluat vain päästä eroon roinistasi etkä viitsi antaa ilmaiseksi kierrätykseen tai viedä kaatopaikalle, minne ne luultavimmin kuuluisivat. 

Kukahan tässä on itsekäs? Ehdotat, että 80-vuotiaan vanhuksen pitäisi alkaa kuljettaa tavaroita kaatopaikalle. Jotain rajaa nyt, kiitos.

Vierailija
73/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myynyt kaiken hopean ja kullan veks?

Tulisikin jotain arvokasta joskus. Tulee rättejä, lumppuja, vanhoja lehtiä.

Sinä vaan et ymmärrä niiden arvoa. Meillekin on tulossa kaikki kammotuksia, millä on kuitenkin oikeasti rahallista arvoa. Jostain rumasta pöytäliinastakin toiset maksavat satasia.

Vierailija
74/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se kuuluu vanhuuden oireisiin, miten vaikea se on tajuta. 

Vierailija
75/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin 1980-luvun Laura Ashleyn verhot uuden asuntomme makuuhuoneeseen. Aikaisemmin verhot ovat olleet meillä makuuhuoneessa joskus 1980-luvulla. Ovat kulkeneet mukanamme lukemattomat muutot. Pesin, silitin ja ovat kuin uudet, ja paljon kehuttu. Kaikki vanha ei ole haisevaa ja likaista. 

Vierailija
76/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut tuota ongelmaa. Kotoa pois muuttaessani 16-vuotiaana otin mukaan omat tavarani ja pari kattilaa, mitä nyt äidiltä pitkin hampain liikeni. Heti kun sain oven suljettua, heitettiin lapsuusaikaiset tavarani kaatopaikalle ja huoneestani tehtiin vierashuone muille paitsi minulle. Mitään ei ole annettu. Antavat muille sukulaisille, koska olen "kiittämätön" ja vääränlainen kaikin tavoin. 

Samapa tuo, en mitään haisevia verhoja haluaisikaan. Talo on arvoton ja rahaa ei ole, joten aion kieltäytyä perinnöstä. Menevät sitten rakkaudella vaalitut kahvikupit kunnan työntekijöiden kantamina kaatikselle.

Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia. Jos on, perintö siirtyy automaattisesti heidän riesakseen. Veroineen kaikkineen.

Vierailija
77/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan että aika ajanut ohi niistä kamoista. Kirpparille ja kaatikselle. Muusta ei neuvotella.

Valitettavasti asia alkaa olla nyt juuri näin. En tee noilla yhtään mitään. Minulla ei ole ole yksinkertaisesti tilaa alkaa varastoimaan jotain täysin kelvotonta asunnossani. Vaikka kuinka olisi äidilleni muistoja tuovia asioita. 

Ap.

Vierailija
78/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saavat sen mitä ansaitsevat.

Vierailija
79/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.

Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.

Äiti tuskin laittaa niitä roskiin. "Vielä ihan käyttökelpoinen". Jäävät lopulta kuitenkin aloittajan riesaksi. 

Ei kukaan täysijärkinen rupea edesmenneiden hamstraajien kamoja lajittelemaan. Kauhakuormaajalla lavalle ja jätteeksi. Helpompaa se on kuin paituli kerrallaan raijata niitä ensin kotiinsa ja sitten kierrätykseen. Ja se hajuhan tarttuu

Roskalava kuljetuksineen ei ole ilmainen juttu ja rippuen asuinpaikasta sinne voi yllättäen päätyä myös vieraiden ihmisten  tavaroita.

Vierailija
80/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama vika täälläpäin.

Helpommalla pääsee kun ei kinaa vastaan, ja pistää sit vaan komeroon piiloo.

Eivät suostu tajuun että välillä pitää saada uuet vaatteet, jopa miehelle.