Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tarjoaa joka kerta nähdessämme jotain vanhoja vaatteitaan tai ihan mitä vaan tavaroita mukaan

Vierailija
07.08.2024 |

Siis lähes viikottain jo parin vuoden ajan hän on tyrkyttänyt mukaani esim.mattoja (-80 luvulta. Maannut likaisena 30 vuotta)  Vaatteita (Hän on 80 vuotias ja minä 48v, eli makumme ei ole kohdannut kyllä koskaan. Toiseksi hän on minua 20cm lyhyempi, mitä hän ei koskaan ole myöntänyt) Astioita (70 - 80luku. Ei ole mun juttu noi) Verhoja 80 - 90 luku. (Mieltymyksemme ei noissakaan kohtaa ja ne haisivatkin aivan hirveälle. Romani röyhelö tyyli ei ole mun juttu)  Tämä tyrkyttäminen alkaa olla tooodella ahdistavaa. Joskus otin ihan kohteliaisuudesta näitä, niin alkoi hokea, että olethan sä tykännyt ennemminkin ja vaattet sopi ym.......  Päätin että pääsen helpommalla kun suuttuu, kun en ota. Mutta sekin on kurjaa kun jatkaa vaan samaa tyrkyttämistään. 

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei anneta vain meille, vaan myös lapsenlapsille. En tiedä mitä lapsi tekee 30v vanhalla tyynyliinalla, 90-luvun lastenvaatteilla, rikkinäisellä pehmolelulla tai kirjalla, jota on aikoinaan joku vähän väritellyt. Meille annetaan vanhoja lapsuudenaikaisia piirrustuksia ja kotiläksyvihkoja, tupperwarekippoja (kaikkein epäkäytännöllisintä kokoa ja ties mitä banaaninsuojainta), niitä ysäriverhoja, puutarhalehtiä vm 2002 ja vanhoja villasukkia. 

Makaavat varastossamme hetken, kunnes kyllästyn ja heitän roskiin. Joskus sattuu antamaan jotain hyödyllistä, kuten sopivaa tupperwarea, mutta en aatellu säilyttää pahvilaatikkokaupalla vanhoja läksyvihkojani kun yksi kaksi muistoksi riittää...

Vierailija
42/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottais meille montakymmentä vuotta vanhaa tavaraa. Sano vaan ihan suoraan ja ystävällisesti, että toivot ettei tarjoa enää, koska teillä on kaikkea jo tarpeeksi ja eri tyyli. Sillähän siitä pääsee. Asiat on aika helppoja kun puhuu vaan suoraan, hämmästelen tätä, miten vaikeaa se näyttää monissa asioissa olevan. Pyydä häntä vaikka laittamaan pinoihin tavaroita jotka voi viedä kierrätykseen ja kerro että autat kyllä häntä siinä.

Pieni vaiva ilahduttaa vanhaa ihmistä, kohta hän on poissa ja sinä itket jotakin romuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko vanhempien haukkumisketju.

Ootte sairaita.

Semmosia sairaita jankkaajia 70-luvulla syntyneet on.

Riidanhaluiset itsekkäät keski-ikäiset.

Siellä joku mummo otti itseensä, kun hänen verhojaan kehdattiin sanoa haiseviksi. Oh well... 😂

Olen sinua edelleen nuorempi. 🤪

Vierailija
44/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottais meille montakymmentä vuotta vanhaa tavaraa. Sano vaan ihan suoraan ja ystävällisesti, että toivot ettei tarjoa enää, koska teillä on kaikkea jo tarpeeksi ja eri tyyli. Sillähän siitä pääsee. Asiat on aika helppoja kun puhuu vaan suoraan, hämmästelen tätä, miten vaikeaa se näyttää monissa asioissa olevan. Pyydä häntä vaikka laittamaan pinoihin tavaroita jotka voi viedä kierrätykseen ja kerro että autat kyllä häntä siinä.

Pieni vaiva ilahduttaa vanhaa ihmistä, kohta hän on poissa ja sinä itket jotakin romuja. 

Pieni vaiva sillä vanhuksella olla tyrkyttämättä rompettaan. Sillä pilaa jokaisen vierailun ja aiheuttaa harmia jokaiselle. Niistä kamoista on ihan oikeasti aikamoinen riesa, kun niitä väkisin tungetaan mukaan ja niitä on joka reissulta raijattava johonkin.

Vierailija
45/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo tyhjentää pakastimensa meille aina kun ollaan lähdössä. Siis 1-2 muovikassillista lihaa, marjoja, leipää, pullia tms. Nyt olen ottanut vain vähän vastaan, vaikka kuinka tuputtaa. Tehnyt tätä varmaan aina ja ennen minua oli äitini, jolle näitä antoi ja myös vaatteita. Nykyään lähemmäs 100-vuotias ja tekee tätä yhä. 

Mies hieman huokaili kun viime kerralla kassista paljastui parikymmentä munkkia🤣🤣🤣🤣

Vierailija
46/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja äitini myös tunkee väkipakolla aina ruokaa ja kaiken maailman alelappuostoksia mukaan mitä hamstraa pakastimeen. Vaikka olen sanonut ettei minulle tarvitse kokata niin ilmeisesti luulee että kuolen nälkään.

Vierailija
47/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte sairaita.

Siellä joku mummo otti itseensä, kun hänen verhojaan kehdattiin sanoa haiseviksi. Oh well... 😂

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on ystävällisiä ja nuorethan yleensä pitää kiinni kohteliaisuudesta vanhempia paremmin. Etkö oikeasti ole joutunut kohtaamaan näitä hankalia vanhuksia? Kyllä siinä hermo olisi itselläsikin koetuksella.

-ohis

Vierailija
48/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo tyhjentää pakastimensa meille aina kun ollaan lähdössä. Siis 1-2 muovikassillista lihaa, marjoja, leipää, pullia tms. Nyt olen ottanut vain vähän vastaan, vaikka kuinka tuputtaa. Tehnyt tätä varmaan aina ja ennen minua oli äitini, jolle näitä antoi ja myös vaatteita. Nykyään lähemmäs 100-vuotias ja tekee tätä yhä. 

Mies hieman huokaili kun viime kerralla kassista paljastui parikymmentä munkkia🤣🤣🤣🤣

Ruoka nyt on ihan eri asia kuin haisevat verhot, mistä aloittaja puhui. Ruoan voi sentään syödä ja se ei jää kaappeihin tartuttamaan hajuja muihin tekstiileihin. Ruoan antaminen lasten mukaan nyt on ihan yleismaailmallinen tapa. Ei siitä kieltäytymisestä normaalijärkinen ihminen loukkaannu. Niin kuin sanoit, olet ottanut vain vähän vastaan.

Vierailija
49/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei anneta vain meille, vaan myös lapsenlapsille. En tiedä mitä lapsi tekee 30v vanhalla tyynyliinalla, 90-luvun lastenvaatteilla, rikkinäisellä pehmolelulla tai kirjalla, jota on aikoinaan joku vähän väritellyt. Meille annetaan vanhoja lapsuudenaikaisia piirrustuksia ja kotiläksyvihkoja, tupperwarekippoja (kaikkein epäkäytännöllisintä kokoa ja ties mitä banaaninsuojainta), niitä ysäriverhoja, puutarhalehtiä vm 2002 ja vanhoja villasukkia. 

Makaavat varastossamme hetken, kunnes kyllästyn ja heitän roskiin. Joskus sattuu antamaan jotain hyödyllistä, kuten sopivaa tupperwarea, mutta en aatellu säilyttää pahvilaatikkokaupalla vanhoja läksyvihkojani kun yksi kaksi muistoksi riittää...

Ymmärrettävää ettei halua heittää vanhoja tavaroitanne pois näyttämättä niitä ensin teille. Joskushan noita vanhoja piirroksia on kiva katsoa. Tai kouluvihkossa voi olla hauskoja muistoja. 

Vierailija
50/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa teki äitini. Liittyy Alzheimerin alkuoireisiin.

Vierailija
51/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äitisi on säästänyt tavaraa pahan päivän varalle ja tyttärelle, kun ei ole raaskinut pois laittaa. Ehkä hänellä ei ole voimia laittaa ylimääräistä tavaraa ja vaatetta poistoon. Mielestäni voit ottaa ne vaatteet, olkoot millaisia hyvänsä ja viedä kierrätykseen, ei sinun niitä pakko ole pitää itsellä, haisevia vaatteita.

Olisipa minulla ollut äiti, niin en tyhjästä valittaisi. Minun äitini kuoli, kun on vielä nuori. Voi kuinka häntä ikävöin. Onneksi oli anoppi, jonka kanssa sujui yhteiselo hyvin, vaikka lähellä asui ( 100m päässä). Pitäkää huolta vanhemmistanne, kiittäkää ja halatkaa, jos ovat teistä hyvin huolehtineet. Heitä ei voi kukaan korvata. 

Vierailija
52/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte sairaita.

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on ystävällisiä ja nuorethan yleensä pitää kiinni kohteliaisuudesta vanhempia paremmin. Etkö oikeasti ole joutunut kohtaamaan näitä hankalia vanhuksia? Kyllä siinä hermo olisi itselläsikin koetuksella.

-ohis

Vai, että pitäisi olla kohtelias tälle viisikymppiselle teini-iän tasolle jääneelle solvaajalle? 💀  

Vierailija
53/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.

Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.

Ja itsekkäinen lastensa ei tarvitse auttaa, vaan kirjoitella vauva.fi - sivustolla, kun ei muuta tekemistä ole. Mummona jättäisin jälkikasvun pärjäämään omillaan ja hankkisin hyviä ystäviä, jotka auttaisivat. Testamentin voi tehdä myös muille, kuin omille lapsilleen. Heille riittää lakiosuus. 

Vierailija
54/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka nyt on ihan eri asia kuin haisevat verhot, mistä aloittaja puhui. Ruoan voi sentään syödä ja se ei jää kaappeihin tartuttamaan hajuja muihin tekstiileihin. Ruoan antaminen lasten mukaan nyt on ihan yleismaailmallinen tapa. Ei siitä kieltäytymisestä normaalijärkinen ihminen loukkaannu. Niin kuin sanoit, olet ottanut vain vähän vastaan.

Ei se ruoka pakastimessakaan säily ikuisuuksia ja ei ole hääppöistä joku vuonna -56 pakastettu lihamureke tai jotkut kivikoviksi kuivettuneet punalappupullat.

Vierailija
55/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruoka pakastimessakaan säily ikuisuuksia ja ei ole hääppöistä joku vuonna -56 pakastettu lihamureke tai jotkut kivikoviksi kuivettuneet punalappupullat.

Se jolle vastasin sanoi kyllä saavansa ihan käypää ruokaa ja pystyneensä kieltäytymään siitä mitä ei tarvinnut.

Vierailija
56/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni vaiva sillä vanhuksella olla tyrkyttämättä rompettaan. Sillä pilaa jokaisen vierailun ja aiheuttaa harmia jokaiselle. Niistä kamoista on ihan oikeasti aikamoinen riesa, kun niitä väkisin tungetaan mukaan ja niitä on joka reissulta raijattava johonkin.

Oletpa lapsellinen ja typerä, ei voi muuta sanoa. Hyi olkoot! 

Vierailija
57/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte sairaita.

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on ystävällisiä ja nuorethan yleensä pitää kiinni kohteliaisuudesta vanhempia paremmin. Etkö oikeasti ole joutunut kohtaamaan näitä hankalia vanhuksia?

Eihän minua olekaan solvannut, mutta monia muita kyllä. Kaikki ei aina liity itseen. 

Vierailija
58/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte sairaita.

Ihmettelen käytöstäsi, jos puhut totta. Omat nuoret on ystävällisiä ja nuorethan yleensä pitää kiinni kohteliaisuudesta vanhempia paremmin. Etkö oikeasti

Eihän minua olekaan solvannut, mutta monia muita kyllä. Kaikki ei aina liity itseen. 

Asioista voi puhua suoraan. Solvaaminen on haukkumista, mitä sinä olet tehnyt täällä oikeastaan ainoana.

Vierailija
59/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni vaiva sillä vanhuksella olla tyrkyttämättä rompettaan. Sillä pilaa jokaisen vierailun ja aiheuttaa harmia jokaiselle. Niistä kamoista on ihan oikeasti aikamoinen riesa, kun niitä väkisin tungetaan mukaan

Oletpa lapsellinen ja typerä, ei voi muuta sanoa. Hyi olkoot! 

Tämä on solvaamista ja kas, oletettavasti boomerilta, ei x-sukupolven edustajalta. :)

-ohis

Vierailija
60/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha äitisi on säästänyt tavaraa pahan päivän varalle ja tyttärelle, kun ei ole raaskinut pois laittaa. Ehkä hänellä ei ole voimia laittaa ylimääräistä tavaraa ja vaatetta poistoon. Mielestäni voit ottaa ne vaatteet, olkoot millaisia hyvänsä ja viedä kierrätykseen, ei sinun niitä pakko ole pitää itsellä, haisevia vaatteita.

Olisipa minulla ollut äiti, niin en tyhjästä valittaisi. Minun äitini kuoli, kun on vielä nuori. Voi kuinka häntä ikävöin. Onneksi oli anoppi, jonka kanssa sujui yhteiselo hyvin, vaikka lähellä asui ( 100m päässä). Pitäkää huolta vanhemmistanne, kiittäkää ja halatkaa, jos ovat teistä hyvin huolehtineet. Heitä ei voi kukaan korvata. 

Aina näihin ketjuihin tulee tätä lässytystä, että kaikesta pitäisi olla kiitollinen kun meistä jokainen kuolee ja sinustakin on huolehdittu. Ei yksikään lapsi ole vanhemmilleen sitä velka

Oletpa jotenkin yksinkertainen. Vie hitto ne vaatteet roskikseen tai jätä ottamatta mukaan, äläkä täällä valita! Laiska taidat olla, kun et äitiäisi halua auttaa.