Äitini tarjoaa joka kerta nähdessämme jotain vanhoja vaatteitaan tai ihan mitä vaan tavaroita mukaan
Siis lähes viikottain jo parin vuoden ajan hän on tyrkyttänyt mukaani esim.mattoja (-80 luvulta. Maannut likaisena 30 vuotta) Vaatteita (Hän on 80 vuotias ja minä 48v, eli makumme ei ole kohdannut kyllä koskaan. Toiseksi hän on minua 20cm lyhyempi, mitä hän ei koskaan ole myöntänyt) Astioita (70 - 80luku. Ei ole mun juttu noi) Verhoja 80 - 90 luku. (Mieltymyksemme ei noissakaan kohtaa ja ne haisivatkin aivan hirveälle. Romani röyhelö tyyli ei ole mun juttu) Tämä tyrkyttäminen alkaa olla tooodella ahdistavaa. Joskus otin ihan kohteliaisuudesta näitä, niin alkoi hokea, että olethan sä tykännyt ennemminkin ja vaattet sopi ym....... Päätin että pääsen helpommalla kun suuttuu, kun en ota. Mutta sekin on kurjaa kun jatkaa vaan samaa tyrkyttämistään.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ottaa vaan ja kiittää. Menee ne hiustenvärjäys paitoina ja pesurätteinä. Eivät vain raaski heittää pois mitään.
Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta hiustenvärjäyspaidoille tai pesuräteille. Tavaraa on muutenkin ihan liikaa, niin en todellakaan huoli yhtäkään tarpeetonta esinettä tai rättiä kotiini. Todella itserakasta tyrkyttää jotain vuosikymmeniä vanhaa rojua muille. Vieköön vanhukset ihan itse roskiin kamansa.
Vierailija kirjoitti:
Taasko vanhempien haukkumisketju.
Ootte sairaita.
Semmosia sairaita jankkaajia 70-luvulla syntyneet on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Minkälainen äiti sanoo lapsensa sukupolvesta noin? Ai tosiaan, buumerithan ne vihaa kaikkea. Me 70-lukulaiset ei ikinä puhuttais omista lapsistamme noin halveksivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Minkälainen äiti sanoo lapsensa sukupolvesta noin? Ai tosiaan, buumerithan ne vihaa kaikkea. Me 70-lukulaiset ei ikinä puhuttais omista lapsistamme noin halveksivasti.
Mutta vanhempia sitäkin enemmän.
No, edesänne löydätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Kuka äiti? Olen teitä boomerien vihaajia nuorempi.
Te keski-ikäiset akat teette jatkuvasti näitä halveeraavia solvausketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Mukavaa kielenkäyttöä. Ei tässä ole solvannut kukaan muu kuin sinä. Näitä harmeja on meidän ikäpolvella nyt aika paljon, kun vanhempamme ikääntyy. On ihan kansainvälisesti hyväksytty tosiasia, että buumerit on hyvin hankala sukupolvi. Jokainen sukupolvi yrittää ottaa opikseen ja tehdä paremmin kuin edeltäjänsä.
Mä sanon kaikelle kiitos ja laitan kirppiskasaan.
Oon lähellä seurannut muiden kuolinpesien tyhjennyksiä. Kaikki, mitä voi tehdä nyt, on poissa isosta urakasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
No hyvä, te lapsenlapset voitte sitten ottaa mummojenne haisevat verhot ja rikkinäiset huonekalut nurkkiinne. Olkaa hyvä. Muistakaa sanoa kiitos, kun kannatte niitä yksiöihinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Te keski-ikäiset akat teette jatkuvasti näitä halveeraavia solvausketjuja.Mukavaa kielenkäyttöä. Ei tässä ole solvannut kukaan muu kuin sinä. Näitä harmeja on meidän ikäpolvella nyt aika paljon, kun vanhempamme ikääntyy. On ihan kansainvälisesti hyväksytty tosiasia, että buumerit on hyvin hankala sukupolvi. Jokainen s
Linkki tuohon, kansainvälisesti hyväksytty tosiasia.
Salli mun nauraa 🤣
Kaiken helpolla saanut sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon kaikelle kiitos ja laitan kirppiskasaan.
Oon lähellä seurannut muiden kuolinpesien tyhjennyksiä. Kaikki, mitä voi tehdä nyt, on poissa isosta urakasta
Tämä. Kuoleman jälkeen on paljon kaikkea, mitä on pakko hoitaa. Jokainen rätti ja kippo, jonka voi nyt viedä kierrätettäväksi, on pois siitä urakasta.
Meillä vähän sama. Otetaan kaikki vastaan mitä tarjoavat. On kyllä sanottu ihan suoraan että viedään kierrätyskeskukseen mitä ei itse tarvita, eli käytännössä lähes kaikki. Kumpikin ollaan miehen kanssa ainoita lapsia, eli vanhempien omakotitalojen tyhjennykset jää joka tapauksessa meille jossain vaiheessa. Ajateltu että on edes jotain jo pois heidän nurkistaan. Ihan sopuisasti ainakin meillä sujunut, kukaan ei ole varsinaisesti mikään hamsteriluonteinen niin varmaan auttanut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Te keski-ikäiset akat teette jatkuvasti näitä halveeraavia solvausketjuja.Mukavaa kielenkäyttöä. Ei tässä ole solvannut kukaan muu kuin sinä. Näitä harmeja on meidän ikäpolvella nyt aika paljon, kun vanhempamme ikääntyy. On ihan kansainvälisesti hyväksytty tosiasia, e
Linkki tuohon, kansainvälisesti hyväksytty tosiasia.
Salli mun nauraa 🤣
Kaiken helpolla saanut sukupolvi.
Tosissasiko väität x-sukupolvesta noin? Me oltiin ne avainkaulalapset, joista kukaan ei huolehtinut. Vanhemmat kulki omia menojaan ja saattoi voileipäainekset jättää jääkaappiin, aina ei muistettu sitäkään. Googlaapa ihan vaikka vähän mitä boomereista sanotaan ympäri maailmaa. Hamstrasitte kaikki resurssit itsellenne, tuhositte maapallon, ette huolehtineet lapsistanne. Olette itsekkäin ja riidanhaluisin sukupolvi ja jätätte omat lapsenne ja tulevat sukupolvet siivoamaan sotkujanne.
Meillä ei ollut tuota ongelmaa. Kotoa pois muuttaessani 16-vuotiaana otin mukaan omat tavarani ja pari kattilaa, mitä nyt äidiltä pitkin hampain liikeni. Heti kun sain oven suljettua, heitettiin lapsuusaikaiset tavarani kaatopaikalle ja huoneestani tehtiin vierashuone muille paitsi minulle. Mitään ei ole annettu. Antavat muille sukulaisille, koska olen "kiittämätön" ja vääränlainen kaikin tavoin.
Samapa tuo, en mitään haisevia verhoja haluaisikaan. Talo on arvoton ja rahaa ei ole, joten aion kieltäytyä perinnöstä. Menevät sitten rakkaudella vaalitut kahvikupit kunnan työntekijöiden kantamina kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Riidanhaluiset itsekkäät keski-ikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte sairaita.
Riidanhaluiset itsekkäät keski-ikäiset.
Siellä joku mummo otti itseensä, kun hänen verhojaan kehdattiin sanoa haiseviksi. Oh well... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.
Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.
Äiti tuskin laittaa niitä roskiin. "Vielä ihan käyttökelpoinen". Jäävät lopulta kuitenkin aloittajan riesaksi.
En todellakaan ottais meille montakymmentä vuotta vanhaa tavaraa. Sano vaan ihan suoraan ja ystävällisesti, että toivot ettei tarjoa enää, koska teillä on kaikkea jo tarpeeksi ja eri tyyli. Sillähän siitä pääsee. Asiat on aika helppoja kun puhuu vaan suoraan, hämmästelen tätä, miten vaikeaa se näyttää monissa asioissa olevan. Pyydä häntä vaikka laittamaan pinoihin tavaroita jotka voi viedä kierrätykseen ja kerro että autat kyllä häntä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.
Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.
Äiti tuskin laittaa niitä roskiin. "Vielä ihan käyttökelpoinen". Jäävät lopulta kuitenkin aloittajan riesaksi.
Ei kukaan täysijärkinen rupea edesmenneiden hamstraajien kamoja lajittelemaan. Kauhakuormaajalla lavalle ja jätteeksi. Helpompaa se on kuin paituli kerrallaan raijata niitä ensin kotiinsa ja sitten kierrätykseen. Ja se hajuhan tarttuu muihin tekstiileihin kotona.
Älä yleistä, ei me kaikki äidit olla noin itsekkäitä. Ja itsekästä se on täyttää muiden kaapit tavaralla, jota ei enää itsekään huoli. Haluat vain päästä eroon roinistasi etkä viitsi antaa ilmaiseksi kierrätykseen tai viedä kaatopaikalle, minne ne luultavimmin kuuluisivat.