Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tarjoaa joka kerta nähdessämme jotain vanhoja vaatteitaan tai ihan mitä vaan tavaroita mukaan

Vierailija
07.08.2024 |

Siis lähes viikottain jo parin vuoden ajan hän on tyrkyttänyt mukaani esim.mattoja (-80 luvulta. Maannut likaisena 30 vuotta)  Vaatteita (Hän on 80 vuotias ja minä 48v, eli makumme ei ole kohdannut kyllä koskaan. Toiseksi hän on minua 20cm lyhyempi, mitä hän ei koskaan ole myöntänyt) Astioita (70 - 80luku. Ei ole mun juttu noi) Verhoja 80 - 90 luku. (Mieltymyksemme ei noissakaan kohtaa ja ne haisivatkin aivan hirveälle. Romani röyhelö tyyli ei ole mun juttu)  Tämä tyrkyttäminen alkaa olla tooodella ahdistavaa. Joskus otin ihan kohteliaisuudesta näitä, niin alkoi hokea, että olethan sä tykännyt ennemminkin ja vaattet sopi ym.......  Päätin että pääsen helpommalla kun suuttuu, kun en ota. Mutta sekin on kurjaa kun jatkaa vaan samaa tyrkyttämistään. 

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muistisairaus? Niiden oireet on moninaiset ja mitä kummallisemmat.

Tai onko hänellä käsitys, että olet jotenkin pulassa tai köyhä? Vanhuksilla on todella erikoisia käsityksiä tavaroidensa arvosta, joka on yleensä nolla tai negatiivinen.

Vierailija
2/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan että aika ajanut ohi niistä kamoista. Kirpparille ja kaatikselle. Muusta ei neuvotella.

Vierailija
4/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy lienee se että tietää kuolevansa ja haluaa antaa tavaransa jo eläessään läheisilleen. Näin kuolinsiivous on sinulle paljon helpompaa. Ota ne tavarat nyt. Äitisi on fiksu kun tekee näin.

Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.

Vierailija
5/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän yrittää tehdä sinulle hyvää. Kaipaat sitä sitten, kun häntä ei enää ole.

Vierailija
6/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan ja laita roskiin vähin äänin. Myöhemmin se tavaroiden lajittelu pois täytyy tehdä kerralla. Kun kuitenkin kaikki kuolevat joskus tai joutuvat hoitolaitokseen.

Vierailija
7/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ei raaski itse heittää mitään pois. Meillä sama, koko ajan roudataan meille ties mitä ihmeellistä roinaa. Olen eilen ja tänään tyhjentänyt varastoa, nyt jo peräkärryllinen täynnä menossa kaatopaikalle enkä ole vasta kun päässyt alkuun.

Vierailija
8/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko vanhempien haukkumisketju.

Ootte sairaita.

Vierailija
9/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän yrittää tehdä sinulle hyvää. Kaipaat sitä sitten, kun häntä ei enää ole.

Kukaan ei kaipaa sinulle turhien romujen raahaajaa. Ei kuoleminen tee kenestäkään mitään ihanaa ihmistä.

Vierailija
10/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myynyt kaiken hopean ja kullan veks?

Vierailija
11/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen omalle tyttärelleni samaa, mut vähän uudemmalla matskulla matto 90 luvulta.... jne.  Me mammat ajatella, ettei Lasten tarvi ostaa kalliita juttuja ja muoti pyörii samaa rataa vuodesta toiseen

Vierailija
12/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivän ollut auki keskustelu miksi toinen vanhempi vie kuolinpesän (siis toinen kuollut) tavaroita pois. Ei hänellä ome mitään oikeutta heittää tavaroita pois, lapset tarvitsevat.

Vierailija
13/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myynyt kaiken hopean ja kullan veks?

Tulisikin jotain arvokasta joskus. Tulee rättejä, lumppuja, vanhoja lehtiä.

Vierailija
14/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen omalle tyttärelleni samaa, mut vähän uudemmalla matskulla matto 90 luvulta.... jne.  Me mammat ajatella, ettei Lasten tarvi ostaa kalliita juttuja ja muoti pyörii samaa rataa vuodesta toiseen

Kannattaa kysyä niiltä lapsilta haluatko ja tykkäätkö? Kun nämä vanhukset ei kysy, tuodaan vaan.

Vierailija
15/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa haluaa siirtää lapselle varmuuden vuoksi, jos ikää on. Että mikä säästetään ja mikä ei. Muistoja hänestä ja suvusta tms. Eri asia mihin mahtuu, voi olla tukalaa jos ottaa ja asunto pieni.

Vierailija
16/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa osoittaa rakkautta ja välittämistä. Toisille tunteista puhuminen ei tule luonnostaan.

Vierailija
17/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi ottaa ikivanhaa huonoa rompetta nurkkiinsa? Heittäköön muori itse romunsa kaatopaikalle. Ei se lasten elämää helpota, että ne romut siirtyy äidin luota omiin nurkkiin.

Tämä. Minäkin kiinnitin huomiota tuohon outoon kommenttiin.

Vierailija
18/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vaan ja kiittää. Menee ne hiustenvärjäys paitoina ja pesurätteinä. Eivät vain raaski heittää pois mitään.

Vierailija
19/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivän ollut auki keskustelu miksi toinen vanhempi vie kuolinpesän (siis toinen kuollut) tavaroita pois. Ei hänellä ome mitään oikeutta heittää tavaroita pois, lapset tarvitsevat.

Eivät tarvitse. Jos lapset tarvitsevat, he sanovat tarvitsevansa. Lopettakaa sen turhan roinan siivoaminen omista nurkistanne muiden koteihin! Kun ette niitä itsekään halua, niin miksi hitossa kukaan muukaan haluaisi haisevia verhojanne?

Vierailija
20/106 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän saa heittää mitään pois jos on leski. Se on kuolinpesään kajoamista, opin tämän päivän keskustelusta. Ottakaa ennakkoperintönä.