Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Ala katselemaan oikeasti halvempaa asuntoja halvemmalla paikalta. Suomessa riittää paikkoja mistä saat sopivan asunnon sillä summalla mitä saat pummittua. Ei me työssäkäyvätkään voi asua paikassa mihin rahat ei riitä vaikka kuinka haluaisi asua siellä
Millä rahalla pääsen asuntonäyttöön vaikka 100km päähän? Kerro minulle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Tämö ei ole oikea minä! Trolli.
Minä on Ap. Saan enemmän kuin joku väittää.
Ap
No kuinka paljon saat?
Johan kerroin! 2300€ nyt Kela haluaa pois 180€ vuokatuesta. Haluan pitää kaivopuiston asunnon, koska merimaisema on minun henkiselle hyvinvoinnille tärkeä.
Ap
Tämä oli jälleen trolli...tänne on varmaan pakko kohta rekisteröidä nimimerkki näiden takia.
Ap
Kemi on uusi helsinki. Se siis köyhät valloittakaamme.
kela leikkasi -300euroa asumistuesta siitä hyvästä että käyn osa-aikatöissä
Kyllä täällä on sitten hirveää porukkaa. Täältä ei ap näköjään kannata näitä kysellä. Suosittelen liittymään Redditiin ja siellä esim. redditsuomessa on paljon asiallisempaa ja sivistyneempää keskustelua.
"Miten siirrän sohvani? Sänkyni? Keittiönpöydän? Pesukoneen?
Ei tuo kommenttisi ole ihan tästä maailmasta."
Kerjää naapureita kantoavuksi.
Toisaalta ulosotto kantaa rojusi pihalle häädön yhteydessä. Lasku kasvattaa sun ulosottovelkaasi.
Mitenhän muut yksinäiset kaverittomat ihmiset pärjää muuttaessaan? Olet kyllä simppeleimmästä päästä.
Itse kannoin kylpyammeenkin yksin ulos. Muutin henkilöautolla tarpeellisin vähäisin tavaroin 800 km päähän. Muut tavarat kävin hakemassa parin vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on sitten hirveää porukkaa. Täältä ei ap näköjään kannata näitä kysellä. Suosittelen liittymään Redditiin ja siellä esim. redditsuomessa on paljon asiallisempaa ja sivistyneempää keskustelua.
Ap tekee saman aloituksen toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ota lihakset käyttöön ap.
MIHIN KÄYTTÖÖN? MITÄ SELITÄT?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala katselemaan oikeasti halvempaa asuntoja halvemmalla paikalta. Suomessa riittää paikkoja mistä saat sopivan asunnon sillä summalla mitä saat pummittua. Ei me työssäkäyvätkään voi asua paikassa mihin rahat ei riitä vaikka kuinka haluaisi asua siellä
Ap
Säästämällä niinkuin me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin hauskaa nyt. Lähti joku 35% kuukausittaisesta käyttörahasta...en oikeasti selviä enää tällä
Ap
Pienempi asunto! Tiesit tämän aikoja sitten. Vuokrakämppiä on tosi paljon vapaana.
KERRO MISTÄ SAA PK-SEUDULTA ASUNNON JOSSA VUOKRA ALLE 700€/kk ja ottaa luottotiedottoman, 3000€ vuokravelkaa ulosotossa ja työtön??!!
Mihin vidduun ne sun rahat menee, kun olet onnistunut jättämään vuokratkin maksamatta??
Mä käyn töissä ja mulla on vähemmän rahaa käytössä kuin sulla ja silti olen maksanut kaiken elämiseni, ihan itse. Mikä sua vaivaa? Voitko selittää?
OLIN SAIRAALASSA 3KK JA EN PYSTYNYT 3KK VUOKRAA MAKSAMA
Älä valehtele. Sossu ja kela huolehtii jos itse ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MINULLA ON MUMMOLTA PERITTYJÄ DESIGN HUONEKALUJA ARTEK YMS. EN NIISTÄ LUOVU!"
NÄHTÄVÄSTI SUT HÄÄDETÄÄN VUOKRAVELKASI TAKIA DESING TAVAROINESI. VOIT MIETTIÄ SITTEN ASIAA UUDESTAAN PÄLLISTELLESSÄSI NIITÄ HUONEKALUJA PIHALLA ULKOSALLA.
VUOKRAVELKA ON VANHASTA ASUNNOSTA JA ULOSOTOSSA!
Älä huuda enää, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pyydä video asunnosta. Mene liftaamalla. Niin kuljettiin ennenkin. Tulin liftillä Turusta Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Ap
Normaali ihminen kävelee tai ajaa pyörällä.
Käveleppä sinä 20 km lähimpään kauppaan/kaupunkiin, ei ole pyöräteitä eikä katuvaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lihakset käyttöön ap.
MIHIN KÄYTTÖÖN? MITÄ SELITÄT?
Käytä lihaksiasi kantaessasi tavaroitasi ulos asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Ap
Normaali ihminen kävelee tai ajaa pyörällä.
Käveleppä sinä 20 km lähimpään kauppaan/kaupunkiin, ei ole pyöräteitä eikä katuvaloja.
Ap asuu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Säästämällä niinkuin me muutkin.
Toimeentulotuesta ei saa säästää joten onko muita ideoita?
Ap
Miten siirrän sohvani? Sänkyni? Keittiönpöydän? Pesukoneen?
Ei tuo kommenttisi ole ihan tästä maailmasta.
Ja PS. Tuo capslockilla huutava on minua esittävä trollaaja.
Ap