Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Ap
Normaali ihminen kävelee tai ajaa pyörällä.
Käveleppä sinä 20 km lähimpään kauppaan/kaupunkiin, ei ole pyöräteitä eikä katuvaloja.
Kyllä pk-seudulla on. Lähimpiä kauppoja on kävelyetäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala katselemaan oikeasti halvempaa asuntoja halvemmalla paikalta. Suomessa riittää paikkoja mistä saat sopivan asunnon sillä summalla mitä saat pummittua. Ei me työssäkäyvätkään voi asua paikassa mihin rahat ei riitä vaikka kuinka haluaisi asua siellä
Millä rahalla pääsen asuntonäyttöön vaikka 100km päähän? Kerro minulle?
Ap
Säästämällä niinkuin me muutkin.
Toimeentulotuesta ei saa säästää joten onko muita ideoita?
Ap
---
Kyllä voit panna käteistä sivuun nostaessasi rahaa. Käteisen säilytät vaikka kirjan välissä. Joten saa säästää. Olet kovin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala katselemaan oikeasti halvempaa asuntoja halvemmalla paikalta. Suomessa riittää paikkoja mistä saat sopivan asunnon sillä summalla mitä saat pummittua. Ei me työssäkäyvätkään voi asua paikassa mihin rahat ei riitä vaikka kuinka haluaisi asua siellä
Ap
Ap
---
Kyllä voit panna käteistä sivuun nostaessasi rahaa. Käteisen säilytät vaikka kirjan välissä. Joten saa säästää. Olet kovin yksinkertainen.
Kerro mistä rahoista säästän jos minulla jää vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen 100€ kuussa ruokaan sun muuhun?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paljon kusipäitä, jotka kuittailee ap:lle. Miksi? Suomen työttömyys on kasvanut. Meille kasvaa rinnakkain työvoimapula ja työttömyys, ja ne eivät kohtaa, vaikka kuinka haluaisi. Suomessa on myös kasvava määrä köyhyyttä ja hallitus leikkasi kaikkein vähäosaisimmilta ja vaikeutti entuudestaan työllistymistä. Miten menet töihin, jos et saa niitä töitä, vaikka haluaisit`? Teet päivästä toiseen hakemuksia ja suoritat velvoitteesi saamatta silti työtä.
Se on kumma juttu, että aina ne matalimmin koulutetut ja usein myös matalapalkkaiset ovat ensimmäisenä aukomassa päätään, jos joku on työtön tai taloudellisissa vaikeuksissa.
Ap on rasittava saman asian jankkaaja. Aloituksia tekee toistuvasti samasta asiasta ja ei oo kirkkain tähti taivaalla.
"Kerro mistä rahoista säästän jos minulla jää vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen 100€ kuussa ruokaan sun muuhun?
Ap"
Äsken se oli yli 300 euroa. No syöt halvinta kauraa ja vehnää. Siten säästät. Menet kerjäämään naapureilta ja menet ruokajonoon.
Konalan jauhelihamies, etkö muuttanutkaan halvempaan asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paljon kusipäitä, jotka kuittailee ap:lle. Miksi? Suomen työttömyys on kasvanut. Meille kasvaa rinnakkain työvoimapula ja työttömyys, ja ne eivät kohtaa, vaikka kuinka haluaisi. Suomessa on myös kasvava määrä köyhyyttä ja hallitus leikkasi kaikkein vähäosaisimmilta ja vaikeutti entuudestaan työllistymistä. Miten menet töihin, jos et saa niitä töitä, vaikka haluaisit`? Teet päivästä toiseen hakemuksia ja suoritat velvoitteesi saamatta silti työtä.
Se on kumma juttu, että aina ne matalimmin koulutetut ja usein myös matalapalkkaiset ovat ensimmäisenä aukomassa päätään, jos joku on työtön tai taloudellisissa vaikeuksissa.
Selasin ketjua läpi, ja varmaan 80% "minun" kommenteistani on trollien kirjoittamia. He tarkoituksella yrittävät mustamaalata minut sanomalla vihaa herättäviä asioita.
Ap
Ruokajonoon minäkin olen kävellyt n. 10 km matkan.
Ap, oliko tuo joku lisäleikkaus, rangaistus, kun et ole muuttanut halvempaan? Saitko aiemmin harkinnanvaraisena tms. jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
---
Kyllä voit panna käteistä sivuun nostaessasi rahaa. Käteisen säilytät vaikka kirjan välissä. Joten saa säästää. Olet kovi
Sun laskut ja vuokra on 1300e? Sulla on isommat menot mitä meillä lapsiperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Huono provo. Jäi kiinni. Harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
---
Kyllä voit panna käteistä sivuun nostaessasi rahaa. Käteisen säilytät vaikk
Vuokra 890€/kk + vesi 24€/kk, sähkö 50€/kk, bussikortti 90€/kk, salikortti 90€/kk, puhelin 39.90€/kk
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
---
Toiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elätin omaa perhettä velattomana yksinhuoltajana vuosiakausia siten että käyttörahaa jäi ruokaan ja vaatteisiin jne noin 400e kk. Kukaan ei maksanut laskuja puolestani koska tulot jäi toimeentulotuen rajalle. Koskaan ei ruoka pöydästä loppunut. Leivoin usein ja tein ruoat itse hyvistä ja tervellisistä raaka-aineista. Eiineksiä ei ostettu. Vaatteet hankittiin alennusmyynnistä mutta ne oli aina siistejä ja kestäviä esim urheilumerkkejä. Ei voi kuin ihmetellä nykyihmisten heikkoja taloustaitoja jos lähes 400e kk ei yhdelle ihmiselle elämiseen riitä.
Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen valittaa sisällä tupakoinnista?
Mumma laittoi Pupalle kaffepöytään nisua, mitä kun pulla täyttää vuosia, kukkia pöytään, vasu pois? 👴🏻👵🏻
Muuta Poriin. Varmasti löytyy halvempi asunto. Kerava, Forssa yms
Eikö kukaan sossutäti voi etsiä sulle halvempaa kämppää jos et itse osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
---
Kyllä voit panna käteistä
Kallista on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Yritä itse pohtia ideoita. Kerää mustikoita ja puolukoita. Kysy fb ryhmässä halukas (autollinen) poimija mukaan. Samassa ryhmässä voit myydä ostohalukkaille marjat.