Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Tämö ei ole oikea minä! Trolli.
Minä on Ap. Saan enemmän kuin joku väittää.
Ap
No kuinka paljon saat?
Johan kerroin! 2300€ nyt Kela haluaa pois 180€ vuokatuesta. Haluan pitää kaivopuiston asunnon, koska merimaisema on minun henkiselle hyvinvoinnille tärkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin hauskaa nyt. Lähti joku 35% kuukausittaisesta käyttörahasta...en oikeasti selviä enää tällä
Ap
Pienempi asunto! Tiesit tämän aikoja sitten. Vuokrakämppiä on tosi paljon vapaana.
KERRO MISTÄ SAA PK-SEUDULTA ASUNNON JOSSA VUOKRA ALLE 700€/kk ja ottaa luottotiedottoman, 3000€ vuokravelkaa ulosotossa ja työtön??!!
Mihin vidduun ne sun rahat menee, kun olet onnistunut jättämään vuokratkin maksamatta??
Mä käyn töissä ja mulla on vähemmän rahaa käytössä kuin sulla ja silti olen maksanut kaiken elämiseni, ihan itse. Mikä sua vaivaa? Voitko selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin hauskaa nyt. Lähti joku 35% kuukausittaisesta käyttörahasta...en oikeasti selviä enää tällä
Ap
Pienempi asunto! Tiesit tämän aikoja sitten. Vuokrakämppiä on tosi paljon vapaana.
KERRO MISTÄ SAA PK-SEUDULTA ASUNNON JOSSA VUOKRA ALLE 700€/kk ja ottaa luottotiedottoman, 3000€ vuokravelkaa ulosotossa ja työtön??!!
asu ilkona mulkku.ihan sama
Minkä helvetin takia sielä pääkaupunki seudulla pitää asua. Hyvä että näiden loisten elämiseen puututaan ja toivottavasti ne jotka oikeasti tarvitsevat apua löytävät ja saavat sitä, eikä se koskisi heitä ollenkaan.
Jossakin naistenlehdessä oli juttu, jossa jokin hoitoalalla työskentelevä nainen löysi elämänsä rakkauden. Miehen, joka ei alkoholistina päässyt edes asuntolaan ja asui yöt lehtiriskiksissa yms paikoissa.
Siis nyt vain baanalle ja onnea etsimään. Ennen kuin roskis on kotivaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Minä ratkaisin ongelman menemällä töihin. Nykyään rahat riittävät paremmin kuin työttömänä. Olisinpa hoksannut tämän aiemmin.
Et ratkaissut. Olet edelleen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt mitä teen. Sitten kun saat neuvoja niin mikään ei kelpaa. Mitä vi***ua sulle pitäis sanoa??
Sitä pitäs varmaan taputtaa päähän ja voivotella kuinka epäreilua on ettei saa työttömänä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt mitä teen. Sitten kun saat neuvoja niin mikään ei kelpaa. Mitä vi***ua sulle pitäis sanoa??
Sitä pitäs varmaan taputtaa päähän ja voivotella kuinka epäreilua on ettei saa työttömänä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Ap
No kuinka paljon saat?
Johan kerroin! 2300€ nyt Kela haluaa pois 180€ vuokatuesta. Haluan pitää kaivopuiston asunnon, koska merimaisema on minun henkiselle hyvinvoinnille tärkeä.
Ap
Kuinka paljon sun pönttö viheltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No kuinka paljon saat?
Ap
No etkä saa. Kukaan yksinasuva ei saa 2300e. Helvetti soikoon, mä sain työttömänä 2 lapsen äitinä 760e.
Vierailija kirjoitti:
Älä usko noita pellejä. Pidä kaikki Artek kalusteet. Kestää ja arvo pysyy. Uutena ostanut ja Artek pysyy tässä talossa
Raahata niitä ulkona mukana:D. Tyhmä pitää olla.
muutaman vuoden päästä et saa kuin 590e työmarkkina tukea ja imet kullia kadulla et saisit ruokaan.
Ei tämä voi olla totta. Joku vain pelleilee.
Muuta kesäkausiksi telttaan. Heti, kun lumi sulaa on jo tarpeeksi lämmin ja ilmastonlämpenemisen takia tarkenee telttailla pitkälle syksyyn. Valitse paikaksi joku mukava marjastuspaikka ja keräile syksyllä marjoja ja sieniä niin säästät vielä enemmän. Aikasi kuluksi voit myös väsätä ongen ja opetella kalastamaan. Talveksi sitten johonkin soluasuntolaan. Muutamassa vuodessa säästät itsellesi mukavan potin, olet päässyt veloista eroon ja mikä tärkeintä oppinut, että vähemmälläkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun tarttee nyt etsiä huone vuorille johonkin kimppakämppään. Eihän sulla taida olla vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No kuinka paljon saat?
Ap
Kuntoutusraha, työttömyyspäiväraha, perustoimeentuki ja kuntousraha. Sieltä pääpotti. Yritän vielä saada koulutusrahaa jos pääsisi takaisin työelämään. Tai ainakin sen rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HALVEMPAA ASUNTOA EI SAA!
SAAPA! Täällä keski-suomessa kaverilla 3.io vuokrattavana ja 300e/kk. Mutta ei kelpaa kenellekään! Pitää olla kaupunki vissiin, että kelpaa. Palveluita täälläkin on mutta pitää kait sitten olla muutakin kuin nuo perusjutut.
Minkä kokoinen asunto siis on, paljonko vuokra ja asutko yksin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Provoilijoilta kysyisin: muuttaisitko itse kauas perheestäsi/ ystävistäsi?
Ihan sivusta vain
Eiks niihin pidetä yhteyttä puhelimen kautta. Joskus on jokaisen itsenäistyttävä.
No kuinka paljon saat?