Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin hauskaa nyt. Lähti joku 35% kuukausittaisesta käyttörahasta...en oikeasti selviä enää tällä
Ap
Pienempi asunto! Tiesit tämän aikoja sitten. Vuokrakämppiä on tosi paljon vapaana.
KERRO MISTÄ SAA PK-SEUDULTA ASUNNON JOSSA VUOKRA ALLE 700€/kk ja ottaa luottotiedottoman, 3000€ vuokravelkaa ulosotossa ja työtön??!!
asu ilkona mulkku.ihan sama
Jonkinlainen hellahuone talkkarin töitä vastaan omakotitalosta.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkö on suomi v 2024?
Köyhimmät kuolkoot?
Ei ap ole köyhä on vain iilimato
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen hellahuone talkkarin töitä vastaan omakotitalosta.
laiska tuki pelle ei tee työtä.
Pimeä työ, säkkipimeä. Vidut veroista
Ala katselemaan oikeasti halvempaa asuntoja halvemmalla paikalta. Suomessa riittää paikkoja mistä saat sopivan asunnon sillä summalla mitä saat pummittua. Ei me työssäkäyvätkään voi asua paikassa mihin rahat ei riitä vaikka kuinka haluaisi asua siellä
Älä usko noita pellejä. Pidä kaikki Artek kalusteet. Kestää ja arvo pysyy. Uutena ostanut ja Artek pysyy tässä talossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Lapsiperheen tuet eivät voi olla noin pienet?
Olen yksinasuva vanhempi ihminen, saan asumistukea, sairauspäivärahaa ja toimeentulotukea vajaat 1200e/ kk. Pärjään hyvin, tosin rahaa ei paljon kulu, koska liikkuminen niin vaikeaa.
Miksi tulot ei vois olla noin pienet? Jos vaikka palkka on pieni ja toinen saa pelkän kotihoidontuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä niin paska tilanne mihin tämä hallitus on ihmiset laittanut. Ap, minulla on paha olo sinun puolestasi ja muidenkin jotka ovat samassa tilanteessa. <3
Mitä sä ap:tä säälit. Ihan itse se on valintansa tehnyt.
Eli kaikkien pitöisi olla valtion virastossa töissä? Muuten, miksiköhän Susanna Koski ei ole valtion virastossa töissä? Oma valinta, eikö?
Sanoinko niin? Etkö tiennyt että ap on ollut 20v työtön koska ei viitsinyt nuorena mennä ammattikouluun.
Perusta Onlyfans-tili ja myy kuvia täti-ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
HALVEMPAA ASUNTOA EI SAA!
Tottakai saa. Ei välttämättä samasta kunnasta, mutta jostain aivan varmasti.
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
Jos työ ei pidä paikkakunnalla, hittoako siellä loisit?
KERRO KUKA MAKSAA MUUTON TOISELLE PUOLELLE SUOMEA +2000€ MAKSAISI MUUTTO?!
Itse muutin juuri 200km matkan ja rahaa meni 60€ laina auton bensoihin....
Tuet olivat ennen 2300€ kuussa nyt enää 2120€. Miten selvidyn kun joudun laittamaan omia rahoja vuokraan?
Ap
Mulla alkaa mennä hermo näihin kitisijöihin (joo aloitus voi olla provo, mutta näitä löytyy ihan lähipiiristäkin). Vältellään töitä kaikilla verukkeilla, etenkin perinteisellä, nokun ei ole kannattavaa ottaa vastaan alle 2500€/kk töitä.
Mitäpä, jos kantaisitte kortenne kekoon niin kaikkien elämä helpottuisi, kun ei olisi niin saatanan montaa valittajaa joiden luksuselämä pitää kustantaa. Ainiin, ette te niin halua tehdä, kun on niin kivaa olla muiden elätettävänä.
Ymmärrättekö, että jos teistä ei muut pitäisi huolta niin te kuolisitte nälkään ja kylmään? Tämä järjestelmän hyväksikäyttö alkaa olemaan niin uskomatonta, että ehkä olisi parempi lopettaa kaikki tuet kokonaan ja tarjota tarvitseville joukkomajoitus ja ruokailut ruokalassa. Näin olisi perustarpeet täytetty ja olisi ihmisestä ihan itsestään kiinni maistuuko se parempi elämä ja työnteko.
Ja koska joku ei kuitenkaan ymmärrä niin ei, en tarkoita eläkeläisiä ja sairaita. Toki voitaisiin vähän paremmin tarkastella sitä miksi joku eläkeläinen on rahaton, elänyt muiden siivellä koko elämän? Miksi joku on sairas? Ryypännyt maksansa pilalle?
Kela katsoo että Kaivopuiston asunto on liian kallis yhdelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HALVEMPAA ASUNTOA EI SAA!
Tottakai saa. Ei välttämättä samasta kunnasta, mutta jostain aivan varmasti.
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
Jos työ ei pidä paikkakunnalla, hittoako siellä loisit?
KERRO KUKA MAKSAA MUUTON TOISELLE PUOLELLE SUOMEA +2000€ MAKSAISI MUUTTO?!
Sinä tietysti, kuten me muutkin teemme. Toisekseen, sinulla tuskin on niin arvokasta omaisuutta, että kannattaisi
Myy ne huonekalut kun vielä on aikaa. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuet olivat ennen 2300€ kuussa nyt enää 2120€. Miten selvidyn kun joudun laittamaan omia rahoja vuokraan?
Ap
mä sain ennen tukia 7200e kuussa enää 5600e ja vene pitäis vaihtaa isompaan miten selviydyn???
Vierailija kirjoitti:
Etsi puoliso, joka elättää. Kaksi pärjää hallvemmilla kustannuksilla ja saatat jopa läytää työssä käyvän äiti teresan. Ai, mutta kun ely-toimiston pitäisi sekin puoliso nyhverölle järjestää.
Tai kimppakämppä neljälle tms.
EI kommunisti voi mennä Jumalan säätämään avioliittoon kun marx kääntyisi haudassa. Avioliittohan on sorto järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Tämö ei ole oikea minä! Trolli.
Minä on Ap. Saan enemmän kuin joku väittää.
Ap
Oletko tyhmä? Jotain roskaa Artekin tilalle. Ei mitään järkeä. Ei ole kestävää kehitystä roskakama.