Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Provoilijoilta kysyisin: muuttaisitko itse kauas perheestäsi/ ystävistäsi?
Ihan sivusta vain
Olisin valmis muuttamaan vaikka 1000km päähän lappiin jos taloudellinen toimeentulo järjestyisi . Rovaniemi lapissa on hieno pikku metropoli hyvine vesistöineen ja metsineen. On lentokenttä ja jatkuva elämä turisteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kaurahiutaleita riittävästi tuen tullessa kuukausittain. Et kuole nälkään.
Kävellä voit kauppaan ja asioille. Niin minäkin kävelen päivittäin 10 km.
Bussilipun hinnalla ostat makaronia kaapin täyteen.
EI VOI SALILLA TREENAVAA IHMINEN ELÄÄ MILLÄÄN PUUROLLA JA MAKAROONILLA VAAN PITÄÄ OLLA LIHAA JA KASVIKSIA!
Ennen vanhaan tehtiin kuule paljon, paljon sinun surkeita pikku treenejäsi raskaampia töitä sillä, että syötiin perunaa, puuroa ja silakkaa noin pääsääntöisesti.
Et kestäisi salipellen ruokavaliolla päivääkään kalastajana, savotassa tai vaikka kyntäjänä. Tai riihellä puimassa. Tms.
Erittäinkin siksi, että olet mieleltäsi heikko, et tahdo edes yrittää itse mitään vaan kaikki on kannettava eteen ja jonkun muun maksettava.
Ansaitset pelkkää halveksuntaa.
Köyhyys ei ole häpeä, ja jokainen köyhä noin periaatteessa ansaitsee meidän kaikkien myötätunnon, mutta tämä ap on kyllä varsinaista pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
HALVEMPAA ASUNTOA EI SAA!
Tottakai saa. Ei välttämättä samasta kunnasta, mutta jostain aivan varmasti.
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
Jos työ ei pidä paikkakunnalla, hittoako siellä loisit?
KERRO KUKA MAKSAA MUUTON TOISELLE PUOLELLE SUOMEA +2000€ MAKSAISI MUUTTO?!
Ei maksa 2000 euroa. Sossu tai kela maksaa muuton.
Ota tärkeimmät tavarat rinkkaan. Muun rojun myyt pihakirppiksellä.
Matkustat junalla Kemiin. Muuttosi maksaa junalipun hinnan eläkealennuksella muutaman kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
Et sä tarvi rekkaa vaan pakun.
Ja vuokratakuut. Kahden kuukauden vuokra yleensä.
Monet isommat vuokranantajat eivät ota vuokratakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sinä työtön bussilippua tarvitset? Sotke fillarilla. Tai kävele. Aikaahan sulla on.
EI OLE VARAA FILLARIIN, MAKSAA YLI 500€ UUSI FILLARI!
KÄYTETTYJÄKIN FILLAREITA MYYDÄÄN!! OOTKO HUOMANNUT SELLAISTA?
👍👍👍👍👍😂😂😂😂😂😂👍👍👍👍👍👍👍
Tässä sulle 30 euron fillari
Vierailija kirjoitti:
Provoilijoilta kysyisin: muuttaisitko itse kauas perheestäsi/ ystävistäsi?
Ihan sivusta vain
Useimmat meistä ovat tiedätkö muuttaneet ja moneen kertaan. Työn perässä.
Tietenkään en nyt jättäisi miestä ja lapsia(eikä olisi taloudellisesti järkevääkään pitää kahta asuntoa sitten), mutta ap tuskin on siinä tilanteessa. Lapsuudenperheen ja ystävien jättäminen on ihan normi. En tunne KETÄÄN, joka olisi jäänyt lapsuutensa paikkakunnalle. Vähintäänkin on käyty ulkomailla opiskelemassa.
Jos ap:lla olisi "oma" perhe, sillä ei olisi tuota ongelmaa koska parisuhteessa kaikki on suhteessa halvempaa ja yleensä vähintään toinen käy töissä, joten ei tuohon suohon jouduta.
Meillä oli muuten tuossa pari vuotta sitten tilanne, että mies aloitteli yrittäjänä starttirahalla, ja minä opiskelin työmarkkinatuella. Koska omistusasunto, saimme kokonaista 78 e asumistukea, mistään toimeentulotuesta ei tietenkään puhettakaan. Hyvin pärjättiin se pari vuotta, kunnes miehen firma lähti pyörimään ja minä valmistuin ja sain uuden alan töitä. Keskusteltiin itse asiassa, onko meidän moraalitonta nostaa tuota asumistukeakaan, koska on idioottimaista että sitä sai omistusasuntoon, ja olisi me nyt ilman sitäkin pärjätty. Mutta nostettiin nyt sitten kumminkin. Saatiin sitä yhteensä alle 2000 euroa, ja olenkin ajatellut että rauhoittelen omaatuntoani panemalla vastaavan summan johonkin hyväntekeväisyyteen.
Jotkut käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa 4h/4 päivää viikossa saaden 144e kulukorvauksia ja kuukausilipun julkisiin.
Kuinka paljon sait ennen Perustoimeentulotukea jos noin paljon leikattiin. ?
Ihanaa katsella kun köyhät riitelevät keskenään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI VOI SALILLA TREENAVAA IHMINEN ELÄÄ MILLÄÄN PUUROLLA JA MAKAROONILLA VAAN PITÄÄ OLLA LIHAA JA KASVIKSIA!
Ennen vanhaan tehtiin kuule paljon, paljon sinun surkeita pikku treenejäsi raskaampia töitä sillä, että syötiin perunaa, puuroa ja silakkaa noin pääsääntöisesti.
Et kestäisi salipellen ruokavaliolla päivääkään kalastajana, savotassa tai vaikka kyntäjänä. Tai riihellä puimassa. Tms.
Erittäinkin siksi, että olet mieleltäsi heikko, et tahdo edes yrittää itse mitään vaan kaikki on kannettava eteen ja jonkun muun maksettava.
MINULLA ON IHAN RAVITSEMUSTERAPEUTIN TEKEMÄ RUOKAVALIO JOTA ON PAKKO NOUDATTAA ETTÄ LIHAS KASVAA JA JAKSAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tietysti, kuten me muutkin teemme. Toisekseen, sinulla tuskin on niin arvokasta omaisuutta, että kannattaisi muuttaa mitään tavaraa. Myyt torissa tai kirppiksellä, vaatteet, liinavaatteet ja välttämättömät astiat saat kyllä kulkemaan junassa tai bussissa kun teet pari reissua. Sitten kierrätyskeskuksesta uudet huonekalut, ilmaiseksi. Ne vähät mitä ihminen nyt tarvitsee.
Vai oletko se provo, jolla on mummin perintöhuonekaluja täysperävaunullisen rekan verran? Sellaisen ison uudensorttisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä tarvi rekkaa vaan pakun.
Taitaa maksaa 10 e/h halvimmat pakuvuokrat?
Oletko sä jotenkin avuton? Käytettyjäkin on maa puolillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ihmeessä, miten perhe pärjää 1400 eurolla kuussa jos siitä pitää maksaa asumiskulutkin?
Vierailija kirjoitti:
Ap, alat vaikka jakamaan mainoksia pari kertaa viikossa, siitä saat tuon puuttuvan rahamäärän kuukaudessa. Jatkuvasti haetaan niiden jakajia.
Tämä. Jos kunto riittää niin intensiiviseen salitreeniin, että täytyy oikein syömiset sen mukaan miettiä eikä perusterveellisyyden, jaksaa varmasti jakaa lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Anteeksi, mitä mä luin? Ihan normaalin elämän liikkumiseen tarvitset bussilippua? Normaalin elämän liikkumista on työssä käyminen. Minä teen töitä kotona enkä tarvitse bussilippua ollenkaan. Kävelen. Ja elätän itseni. Saatana että pistää vihaksi tuollaiset lusmut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ihmeessä, miten perhe pärjää 1400 eurolla kuussa jos siitä pitää maksaa asumiskulutkin?
Siten ettei asu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäinkin siksi, että olet mieleltäsi heikko, et tahdo edes yrittää itse mitään vaan kaikki on
Kasvaako se lihas capslockia käyttämälläkin?
Kerrotko vielä, mitä ajattelit tehdä niillä lihaksillasi sitten?
Ja oletko nyt ihan varma, että se on ollut oikea ravitsemusterapeutti, mikä on laillisesti nimike ja edellyttää yliopisto-opintoja? Eikä sittenkin joku personal traineriin vertautuva ravitsemusneuvoja, joka ei itse asiassa tiedä ravitsemustieteestä mitään, on vain lueskellut jotain Pakkotoistoa ja kuvittelee että yletön proteiinin ähmiminen on tie onneen ja autuuteen?
Jos harrastus vaatii syömään typerästi, kehotan vaihtamaan harrastusta.
Ja vuokratakuut. Kahden kuukauden vuokra yleensä.