Olisitko valmis Suomen tukijärjestelmän lakkautamiseen? Verotusta voitaisiin keventää merkittävästi, ostovoima nousisi huimasti...
..pienestäkin palkasta jäisi kivasti käteen ja työpaikkoja riittäisi, koska ihmisillä olisi rahaa, jota käyttää.
Vaihtoehtona työn tekemiselle olisi asua veneen alla ja syödä torijätteitä tai sitten turvautua suvun apuun.
Suomalaisilla palkansaajilla olisi joka kuukausi keskimäärin 1 000 euroa enemmän käyttörahaa. :D
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työttömälle annettu raha on pois työssäkäyvän kulutuksesta ja ostovoimasta. Miettikääpä sitä.
Kuluttaahan työttömätkin, ei niitä rahoja patjan alle laiteta, tollo.
Työttömät kuluttavat työssäkäyvien rahoja, eivät omiaan.
Eivät kyllä kuluta, elleivät sitten eksy varkauden teille.
Hmm.. mistä ne työttömän rahat taas tulivatkaan?
Käytännössä olet siis sitä mieltä, että tuet voi lakkauttaa sillä työttömät pärjäävät omi
Tätä yritin aiemmin sanoa mutta joka fiksu käski mun mennä kouluun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille eutanasia on paras keino päästä eroon kurjuudesta. Se on yhtä armeliasta kuin lemmikkieläinten lopetus.
TÖRKYKOMMENTTI ILMIANNETTU.
Emme voi elättää kaiken maailman saastaa ikuisesti
Ketkä me? Emme ole samaa porukkaa. Muuta Amerikkaan, jos kaipaat kodittomia ympärillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Maataloustuet noin ensimmäisinä. Loput ovatkin sitten ihan peanuts.
Työttömien elukoitten ruokkimiseen menee 5 miljardia vuodessa. Vastineeksi ei saada muuta kuin v*ttuilua tuolta roska joukolta.
Ainoa roska olet sinä. Sinähän täällä vit tuilet työttömille eivätkä he sulle.
Vierailija kirjoitti:
Riittävä perustulo ehdoitta olisi parempi kuin jatkuva sossutanttailu, kuulustelu, leikkely, paitsi jos on riittävästi tuloja niin sitä ei tarvitse joku tai enää. Ihmisten epätoivo, putoaminen kuoppaan ja sotapelko ei ole kivaa. Ei ole myös hyvä luoda käsitystä että nyt se on muiden lompakosta pois. Sitten luodaan se ettei se tule sen valittajan lompakosta.
Joulupukkiko sen rahan tuo ? Voisit hieman täsmentää mikä kyseinen rahasampo on.
Ei haittais kun en shoppaille suomess. Vain välttämättömät huom! ulkomaalaiset elintarvikkeet 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vain siinä tapauksessa, että se koskisi joka ainutta tukea, kansanedustajien sopeutusmisrahaa, eläkkeitä, lapsilisiä, tuettua päivähoitoa, tuettua terveydenhoitoa. Eli jokaisen pitäisi maksaa ihan kaikesta todellisten kulujen mukaan. Sopisi minulle. Eli päivähoito maksaisi n,. 5000 euroa/kk/lapsi, muistaakseni. Eikä äitiyspäivärahoja, ei kotitalousvähennyksiaä, ei yritystukia. Eikä missään nimessä työkokeiluja tai palkkatukea. Näin ei työmarkkinat vääristyisi, kuten nyt.
Ja lapsen kouluvuosi noin 10 000€. Siinä saisi lestadiolaisisä paiskia töitä kymmenen miehen verran.
Kylläpä täällä taas urallaan korvaamattomat tuhlaa työnantajan aikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuudet on ehkä alle 5% valtion budjetista, että ei tuo veroprosenttiisi juurikaan vaikuttaisi. Tämä myös lisäisi muita veroilla rahoitettavia menoja: terveys, poliisi, sosiaali, vankilat nyt ainakin.
Pienikin säästö riittää, jos ei tarvi elättää ketään yhteiskunnalle turhaa ihmistä.
Jos joku on turha ihminen niin sinä.
Sossupummi taas äänessä.
Ei vaan eläkeläinen.
Sama asia. Itse olet "maksanut"
Olen TYÖeläkkeellä tehtyäni 45 vuotisen työuran, siihen samaan sinä tuskin yllät.
Aniharva nykynuorista enää yltää. Suhdanteet ja maailma muuttuu kovaa vauhtia. Itse olen vielä muutaman vuoden työelämässä, mutta sinunkin ikäluokastasi osa jäi työttömäksi täysin yllättäen 90-luvun lamassa, ei mitään yt-neuvotteluja ja joka puolelta irtisanottiin, uusia ei otettu. Saisit olla kiitollinen, jos tämä ei sinuun osunut. Itse olin nuori ja työpaikkani meni konkurssiin kun olin äitiyslomalla. En voinut uskoa että iso valtakunnallinen firma kaatuu tuosta vain kuin lahopuu myrskyssä. Pientä hiljenemistä siellä oli, jo ennen äitiyslomaani, mutta vaihtelua nyt yksityisellä sektorilla on ollut aina. Meidän nuoruudessammi töihin oikeasti MENTIIN. Nykyään niitä saadaan. Omilla lapsillani on ollut elämässä hyvää tuuria ja olen siitä kiitollinen. Toisen ei ole tarvinnut olla työttömänä koskaan, toinen joutui joksikin aikaa korona-ajann vuoksi. Mutta he ovat vielä nuoria, olen kehottanut säästämään pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille eutanasia on paras keino päästä eroon kurjuudesta. Se on yhtä armeliasta kuin lemmikkieläinten lopetus.
TÖRKYKOMMENTTI ILMIANNETTU.
Emme voi elättää kaiken maailman saastaa ikuisesti
Sinä saasta voit muuttaa pois Suomesta niin ei tarvitse vinkua joka asiasta.
Olen jo lähdössä kun 45 prosentin verotus ei kannusta työntekoon.
Jos joku luulee että asiat muuttuvat paremmiksi niin taitaa joutua pettymään. Valtion talous on 10 miljardia vuodessa miinuksella ja samaan aikaan eläkeläisen määrä raketoi. Työvoimaa määrä laskee ja lapsia syntyy vähemmän.
Elintason on pakon edessä laskettava ja se tulee koskettamaan kaikkia mukaan lukien tukien varassa lomailevia.
PYYDETTY YLLÄPITÄJÄÄ POISTAMAAN TÄMÄ TÖRKEÄ HAUKKUMISKETJU.
Oletteko köyhät koskaan ajatelleet miten turhaa on maksaa vuokraa kymmenien vuosien ajan kun oman asunnon kykenee ostamaan ja maksamaan alle kymmenessä vuodessa? Mitenkä minusta tuntuu, että koska valtio on maksanut asumisestanne 80% ja maksaa tälläkin hetkellä peräti 70% niin ette ole omistus asunnon ostoa edes harkinneet? Olette perustaneet koko elämänne valtion tukiin ja kun tuet pienenevät iskee teille täysi paniikki kun tajuatte miten typerästi olette elämäänne eläneet. Esimerkiksi itseäni ei hetkauta lainkaan tukien pienenemiset koska älykkäämpänä ihmisenä olen rakentanut elämäni kestävälle pohjalle. Se mitä te nyt itkette, on oma lauskuutenne ja tyhmyytenne. Omien valintojenne summa. Harhakuva jossa voisitte koko elämänne elää toisten kustannuksella on paljastumassa harhaksi ja nytkö sitten itkettää? 🤗 Tui tui..
En ymmärrä tästä fantasiointia. Jos tuota kaipaa niin mikä estää muuttamasta maahan jossa yhteiskunnan tukiverkot on olemattomat? Kyllä niihin pääsee asumaan jos on vaan tilillä tarpeeksi katetta ja työ josta tienaa riittävästi että on varaa kustantaa kaikki palvelut itse ja asua vartioidulla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista taitaa olla aika nuoria. Minullakin oli jyrkemmät mielipiteet nuorena, olinhan (olevinani) voittamaton. Iän myötä tulee lisää nöyryyttä ja tietty ylimielisyys karisee pois.
50 vuotiaana voin sanoo et lähinnä vituttaa nykyinen tilanne, käsi ojossa riittää ja jos ei jostain ihmeen syytä tuukkaan rahaa, niin joku mielenterveys ongelma, niin rahantulo on taattu. Juu on ihmisillä ongelmia, mutta onko se oikeesti mun murhe kustantaa ne kaikki.
50+ vuotiaana voin sanoa, että vituttaa koko ikänsä töitä tehtyään ja maksettuaan saada 590e työmarkkinatukea eikä mitään muuta. Itse täysin syytön irtisanomiseen. YT:t oli, eikä mitään "neuvoteltu". Työantajan tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Se vituttaa, että pienestä korvauksesta, jonka saa, otetaan 20% veroa, ja oletetaan, että iihminen oikeasti elää tuolla rahalla. Se vituttaa, että isosta veroprosentista osa menee kaltaisillesi työntekijäpummeille. Teidän e-passeihin, firman pikkujouluihin ja muuhun huvitteluun, "työnhankkimiskuluihin", joihin laitatte vaatteenne ja lehtitilauksenne yms, liian laajaan työterveydenhuoltoonne, jonka pitäisi kattaa vain akuuttisairaudet ja työturvallisuus, eikä silmälaseja...hammaslääkäreitä...fysioterapeutteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko köyhät koskaan ajatelleet miten turhaa on maksaa vuokraa kymmenien vuosien ajan kun oman asunnon kykenee ostamaan ja maksamaan alle kymmenessä vuodessa? Mitenkä minusta tuntuu, että koska valtio on maksanut asumisestanne 80% ja maksaa tälläkin hetkellä peräti 70% niin ette ole omistus asunnon ostoa edes harkinneet? Olette perustaneet koko elämänne valtion tukiin ja kun tuet pienenevät iskee teille täysi paniikki kun tajuatte miten typerästi olette elämäänne eläneet. Esimerkiksi itseäni ei hetkauta lainkaan tukien pienenemiset koska älykkäämpänä ihmisenä olen rakentanut elämäni kestävälle pohjalle. Se mitä te nyt itkette, on oma lauskuutenne ja tyhmyytenne. Omien valintojenne summa. Harhakuva jossa voisitte koko elämänne elää toisten kustannuksella on paljastumassa harhaksi ja nytkö sitten itkettää? 🤗 Tui tui..
Laske kauanko kestää säästää vaadittava 30% lainasummasta alle 2000e:n tuloilla ja vaikka 700e:n vuokralla?
Viera- Suomessa ei voi kapinoida.
Sit pitää varautua levottomuuksiin, varkauksiin ja röysteilyihin . Joa vanhaa rahaa uhmaa menettää vapautensa tai henkensä.
Mökin valtaamisiin yms.
Vai luuletteko, että ihmiset kiltisti kärsii nälkää kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhat ja saamattomat ihmiset taas vinkuu etuuksien perään, itseä ei kiinnosta vähääkään moisien tukemikeminen mitenkään. Jos ja kun on häviäjä, pysyy myös sellaisena.
Parempi luuseri kuin psykopaatti.
Jaa että psykopaatti jos ei halua elättää kaltaisiasi sossupummeja. Jos olisin rohkee niin toivoisin et itäinen rajanaapuri (ja kun et tajua, eli venäjä) hyökkäis ja valloittais koko paskan hyvinvointivaltion. Siinä voit vinkua psykopaatti kommenttien ja tukien elämisen ohessa kylmässä ja vedettömässä lähiö kommuunissa.
Erisnimet ja yhdyssanat hakusessa? Kertaapa suomen kielen taitosi.
Jos ja kun ilmeisesti oot tehnyt paskaduunia, niin se ei oo mun ongelma. Köyhät elää tuilla niin se vaan menee.
Suomalaisille kannattaa valtion puolesta maksaa senkin takia, että viitsivät asua tässä maassa. Lämmitys, talvitakit, kengät ja autonrenkaat ja lumilingot sekä sähkönkulutus ym. maksaa talvella hirveästi. Itse kuljen vaan julkisilla, mutta useiden HSL:n kohtaamien sään aiheuttamien viivästyksien ja lakkojen takia maksoin paljon aikaa ja vaivaa paikasta toiseen pääsemiseen. Jos valtio ei ollenkaan pystyisi auttamaan että täällä pystyy asumaan, kai se nyt helpompi olisi siirtyä johonkin toiseen maahan missä pärjää sortseilla ja teepaidalla enimmän aikaa vuodesta ja voi syödä edullisessa ravintolassa välillä. Varsinkin kun Suomi ei voi turvallisuudellakaan enää entiseen tapaan leijailla, sitä vähemmän mitä enemmän sosiaaliturvaa ajetaan alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävä perustulo ehdoitta olisi parempi kuin jatkuva sossutanttailu, kuulustelu, leikkely, paitsi jos on riittävästi tuloja niin sitä ei tarvitse joku tai enää. Ihmisten epätoivo, putoaminen kuoppaan ja sotapelko ei ole kivaa. Ei ole myös hyvä luoda käsitystä että nyt se on muiden lompakosta pois. Sitten luodaan se ettei se tule sen valittajan lompakosta.
Joulupukkiko sen rahan tuo ? Voisit hieman täsmentää mikä kyseinen rahasampo on.
Tuo perustulo onkin hauska idea. Siinä 5,7 miljoonaa ihmistä saa joka kuukausi 2500 euroa tekemättä yhtään mitään eikä kenenkään tarvitsisi enää käydä työssä. Joka vuosi otettaisiin vaan lisää lainaa jota ei tarvitse maksaa takaisin lainkaan.
Kannatan.
Julkista sektoria voi leikata 80 %.
Sitten verot alas.
Esim tuloveronolisi sopiva noin 10%.
Taitaa olla aika jättää tämä palsta näille ylilaudan pikkulapsille.