Olisitko valmis Suomen tukijärjestelmän lakkautamiseen? Verotusta voitaisiin keventää merkittävästi, ostovoima nousisi huimasti...
..pienestäkin palkasta jäisi kivasti käteen ja työpaikkoja riittäisi, koska ihmisillä olisi rahaa, jota käyttää.
Vaihtoehtona työn tekemiselle olisi asua veneen alla ja syödä torijätteitä tai sitten turvautua suvun apuun.
Suomalaisilla palkansaajilla olisi joka kuukausi keskimäärin 1 000 euroa enemmän käyttörahaa. :D
Kommentit (389)
Valtaosa menoistamme liittyy eläkkeisiin ja vanhuuteen. Jos niistä ei leikata, pitää yrittää leikata näitä pieniä puroja joilla on kuitenkin suuri vaikutus monen lapsenkin elämään. En näe järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa menoistamme liittyy eläkkeisiin ja vanhuuteen. Jos niistä ei leikata, pitää yrittää leikata näitä pieniä puroja joilla on kuitenkin suuri vaikutus monen lapsenkin elämään. En näe järkeä.
Eläkkeitä maksetaan omista rahastoistaan, suurinta osaa ei makseta verokertymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua ärsyttää palkastani eläkeläisille menevä 20% sivukuluina. Meneehän siitä roposia omaankin eläkkeeseen tulevaisuudessa (surkealla tuotto% sijoitettuna), mutta pääosa menee nykyisille eläkeläisille.
Antaisivat edes oman osuuteni niin sijoittaisin sen paremmin...
En anna, olen työeläkkeeni ansainnut. Piste.
Et ole! PISTE!
Et sä mun eläkettäni pois saa, vi tut taako? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan omista rahastoistaan, suurinta osaa ei makseta verokertymästä.
Ei nää vänkärit sitä ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista taitaa olla aika nuoria. Minullakin oli jyrkemmät mielipiteet nuorena, olinhan (olevinani) voittamaton. Iän myötä tulee lisää nöyryyttä ja tietty ylimielisyys karisee pois.
50 vuotiaana voin sanoo et lähinnä vituttaa nykyinen tilanne, käsi ojossa riittää ja jos ei jostain ihmeen syytä tuukkaan rahaa, niin joku mielenterveys ongelma, niin rahantulo on taattu. Juu on ihmisillä ongelmia, mutta onko se oikeesti mun murhe kustantaa ne kaikki.
Millainen yhteiskunta, millaiset arvot, sellaiset ihmiset. Kova ja pinnallinen, taloudellisesti eriarvoistava kulttuuri tuottaa menestyjiä ja häviäjiä. Kaikki eivät voi olla rikkaita menestyjiä, mutta harva haluaa myöskään olla työssäkäyvä köyhä ja kurjakaan, ellei siihen ole väistämätöntä pakkoa. Jos kaikkia töitä aidosti arvostettaisii
Tunnustan että on hyvä pointti, asia tekstiä. Ongelma on tukien saajien moraalissa, eli painotan että liian helpolla saa rahaa vaikkei työnteko kiinnostais vähääkään. Nykyään saa lian helpolla sen mitä haluaa, työtätekevä ei pärjää, ellei oo oikeesti todella hyvä (lue lähes korvaamaton) työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että rahastoissa on varallisuutta ei tarkoita, että valtaosa eläkkeistä maksettaisiin niistä tai että eläkkeiden ja ikääntymisen kustannukset olisivat jotenkin keveät kantaa työssäkäyvälle väestölle.
"työtätekevä ei pärjää, ellei oo oikeesti todella hyvä (lue lähes korvaamaton) työssään."
Eli työ on liian vaikeaa? Silloin töitä ei voi olla kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle kävisi. Täytyisi vain rakentaa muuri kodin ympärille ja aina kaupungilla vilkuilla olan yli käsi taskussa ja siinä kädessä kolmekasi.
Ei noin ole käynyt missään länsimaissa, vasemmiston pelottelua
Kaikissa länsimaissa on tukijärjestelmät.
mut ei tälläistä täyshoitoa missä maksetaan asuminen ja ruoat ja oluet ja koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävä perustulo ehdoitta olisi parempi kuin jatkuva sossutanttailu, kuulustelu, leikkely, paitsi jos on riittävästi tuloja niin sitä ei tarvitse joku tai enää. Ihmisten epätoivo, putoaminen kuoppaan ja sotapelko ei ole kivaa. Ei ole myös hyvä luoda käsitystä että nyt se on muiden lompakosta pois. Sitten luodaan se ettei se tule sen valittajan lompakosta.
Joulupukkiko sen rahan tuo ? Voisit hieman täsmentää mikä kyseinen rahasampo on.
Tuo perustulo onkin hauska idea. Siinä 5,7 miljoonaa ihmistä saa joka kuukausi 2500 euroa tekemättä yhtään mitään eikä kenenkään tarvitsisi enää käydä työssä. Joka vuosi otettaisiin vaan lisää lainaa jota ei tarvitse maksaa takaisin lainkaan.
Lainaraha, just se rahasampo mitä pyysin täsmentämään. Hienoo, milloin raha alkaa juosta tilille, tosin kait sitä saa vaikka käy töissä samaan aikaan. Ai niin, meneekö siitä perus vai lisäprosentin mukaan veroo ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät eli ME!, maksetaan suurten loisijais-luokkien eläkkeet. Itse ovat kustantaneet max. 2/5 osaa kuppamistaan rahoista. Me maksetaan se niiden kuppaama 3/5 osaa, ja jäädään samalla ilman itse eläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeide…
Kuten näet, valtaosa eläkkeistä maksetaan työeläkemaksuista. Mutta on varmaan helpompi uskoa muuta, niin voi oikeuttaa nuorempien ikäpolvien kuppaamisen ja lapsilta leikkaamisen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
En. Ihan tarpeeksi tuota nähnyt kehitysmaissa enkä halua Suomeen samaa.
Kyllä. Ihan tarpeeksi tuota nähnyt Aasiassa ja haluan Suomeen samaa.
kylmää kyytiä olis luvassa monelle esim palstalaiselle kun työaikana länkytetty täällä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
kylmää kyytiä olis luvassa monelle esim palstalaiselle kun työaikana länkytetty täällä paskaa.
Sinäkö se tiedät kaikkien työajat ja työnkuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua ärsyttää palkastani eläkeläisille menevä 20% sivukuluina. Meneehän siitä roposia omaankin eläkkeeseen tulevaisuudessa (surkealla tuotto% sijoitettuna), mutta pääosa menee nykyisille eläkeläisille.
Antaisivat edes oman osuuteni niin sijoittaisin sen paremmin...
En anna, olen työeläkkeeni ansainnut. Piste.
Et ole! PISTE!
Et sä mun eläkettäni pois saa, vi tut taako? :D
Valtio voi verottaa eläkkeitä kuinka paljon haluaa. Vituttaako? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansakoulussa tyhmyys tiivistyi.
Olisihan se ihan mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Suomeen alkaisi virrata kansainvälistä suursijoittajaa kilpailemaan suurinvestoinneista ja osaajista kun yritykset pääsisivät ihan itse hankkimaan rahoituksensa ilman valtion tukia.
Tietenkin. En sormia napsauttamalla tapahtuvaan lopettamiseen, mutta sellaiseen, jossa vetelehtijöiltä viedään kaikki tuet pois niin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö se tiedät kaikkien työajat ja työnkuvan?
joo teidän työnkuva on itkeä täällä päivät.
Kolmantena vaihtoehtona AP:n ehdottamien työnteon ja torijätteiden syömisen lisäksi olisi ottaa ne tarvittavat rahat esimerkiksi AP:lta, AP:n lapsilta tai AP:n vanhemmilta. Väkivallan määrästä välittämättä koska ei se tilanne vankilassa enää huonommaksi muuttuisi. AP vois pohtia et oli hyvä idea kun joku hyppii AP:n lapsen päällä kakskymppisen takia.