Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis Suomen tukijärjestelmän lakkautamiseen? Verotusta voitaisiin keventää merkittävästi, ostovoima nousisi huimasti...

Vierailija
07.08.2024 |

..pienestäkin palkasta jäisi kivasti käteen ja työpaikkoja riittäisi, koska ihmisillä olisi rahaa, jota käyttää.

Vaihtoehtona työn tekemiselle olisi asua veneen alla ja syödä torijätteitä tai sitten turvautua suvun apuun.

Suomalaisilla palkansaajilla olisi joka kuukausi keskimäärin 1 000 euroa enemmän käyttörahaa. :D

Kommentit (389)

Vierailija
201/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekaisin, ap! Ihmisiä kuolisi nälkään aikana jolloin tekoäly ja robotit vähentää työpaikkojen määrää. Ja osa duuneista hävinnyt halpamaihin

Vierailija
202/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille eutanasia on paras keino päästä eroon kurjuudesta. Se on yhtä armeliasta kuin lemmikkieläinten lopetus.

TÖRKYKOMMENTTI ILMIANNETTU.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työttömälle annettu raha on pois työssäkäyvän kulutuksesta ja ostovoimasta. Miettikääpä sitä.

Kuluttaahan työttömätkin, ei niitä rahoja patjan alle laiteta, tollo.

Työttömät kuluttavat työssäkäyvien rahoja, eivät omiaan. 

Eivät kyllä kuluta, elleivät sitten eksy varkauden teille. 

Hmm.. mistä ne työttömän rahat taas tulivatkaan? 

Käytännössä olet siis sitä mieltä, että tuet voi lakkauttaa sillä työttömät pärjäävät omilla rahoillaan. 👍

Tuet o

Ymmärrätkö että jos perusturva lopetetaan niin sinun on hyvin vaarallista liikkua ulkona? Sinun omaisuutesi ei ole sitäkään vähää turvassa kuin se nyt on. Ymmärrätkö että perusturva on olemassa pitkälti yhteiskuntarauhan vuoksi?  Minä olen töissä mutta erona sinuun on se että tiedostan miten yhteiskunta toimii. Maksan mielelläni veroja koska tiedän mitä niillä tehdään vaikka en aina siitä itse suoraan hyödykään. Suurin ero meidän välillämme on varmaankin se että sinä et ymmärrä vielä mistään mitään.

-eri

Vierailija
204/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhat ja saamattomat ihmiset taas vinkuu etuuksien perään, itseä ei kiinnosta vähääkään moisien tukemikeminen mitenkään. Jos ja kun on häviäjä, pysyy myös sellaisena.

Parempi luuseri kuin psykopaatti. 

Jaa että psykopaatti jos ei halua elättää kaltaisiasi  sossupummeja. Jos olisin rohkee niin toivoisin et itäinen rajanaapuri (ja kun et tajua, eli venäjä) hyökkäis ja valloittais koko paskan hyvinvointivaltion. Siinä voit vinkua psykopaatti kommenttien ja tukien elämisen ohessa kylmässä ja vedettömässä lähiö kommuunissa.

Erisnimet ja yhdyssanat hakusessa? Kertaapa suomen kielen taitosi.

Voi kyynel, vähän tais mennä kirjoitus vituiks, no onneks itse oot.. öh sossupummi ja oot saanut äikän tukiopetusta munkin rahoilla, eli kommentti ei kiinnosta, eli tsemppiä turhalle elätille.

Vierailija
205/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille eutanasia on paras keino päästä eroon kurjuudesta. Se on yhtä armeliasta kuin lemmikkieläinten lopetus.

Alkaa vähän huolestuttaa tämä yhteiskunta, kun tällaiset puheenvuorot lisääntyvät. Ja joku on vielä yläpeukuttanut.

Vierailija
206/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitetaan todellakin kaikkia tukia, niin en todellakaan halua sellaista. Moni ei käsitä, että siinä tapauksessa ei jää palkansaajalla enempää rahaa käytettäväksi kaikkeen hauskaan, koska sillä rahalla ostetaan esim. vakuutuksia ja jos on lapsia, pitää etukäteen säästää heidän opintojaan varten. Esim. lapsellani leikattiin viime talvena umpisuoli, ei ollut todellakaan ennakoitava ja itse aiheutettu meno, rahaa olisi palanut varmaan kymmeniä tuhansia, jos olisi maksettu ns. oikea hinta. Nyt meni varmaan alle kaksi sataa. Joskus luin, että ainakin Amerikassa on ihan tavallista, että hyvin toimeentuleva kaikin puolin hyvin pärjäävä aikuinen oikeasti pelkää, että joutuu jonnekin sillan alle, jos tapahtuu jotain odottamatonta. Rahaa pitäisi säästää ihan hillittömästi, että voi varautua aivan kaikkeen.

Vierailija
207/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhat ja saamattomat ihmiset taas vinkuu etuuksien perään, itseä ei kiinnosta vähääkään moisien tukemikeminen mitenkään. Jos ja kun on häviäjä, pysyy myös sellaisena.

Jaa että psykopaatti jos ei halua elättää kaltaisiasi  sossupummeja. Jos olisin rohkee niin toivoisin et itäinen rajanaapuri (ja kun et tajua, eli venäjä) hyökkäis ja valloittais koko paskan hyvinvointivaltion. Siinä voit vinkua psykopaatti kommenttien ja tukien elämisen ohessa kylmässä ja vedettömässä lähiö kommuunissa.

Kokoomuslainen on suurin pummi tässä yhteiskunnassa, ja sinä semmoisen mätänä pershedelmänä et ole elättänyt yhtään ketään, saati itseäsi. Me muut rehdit suomalaiset on elätetty sua ja vanhempiasi selkänahastamme. Vähän kunnioitusta rääpäle.

Eri

Vierailija
208/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuudet on ehkä alle 5% valtion budjetista, että ei tuo veroprosenttiisi juurikaan vaikuttaisi. Tämä myös lisäisi muita veroilla rahoitettavia menoja: terveys, poliisi, sosiaali, vankilat nyt ainakin.

Pienikin säästö riittää, jos ei tarvi elättää ketään yhteiskunnalle turhaa ihmistä.

Jos joku on turha ihminen niin sinä.

Sossupummi taas äänessä.

Ei vaan eläkeläinen.

Eli eläkkeet voidaan lopettaa, sinäkin voit elellä niillä rahoilla mitä on säästössä. Ai ei ole, no se ei oo mun ongelma.

Et sinä mun työeläkettäni maksa. Tuleva eläkeläinen olet sinäkin.

Vierailija
209/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa kommentoijista taitaa olla aika nuoria. Minullakin oli jyrkemmät mielipiteet nuorena, olinhan (olevinani) voittamaton. Iän myötä tulee lisää nöyryyttä ja tietty ylimielisyys karisee pois.

50 vuotiaana voin sanoo et lähinnä vituttaa nykyinen tilanne, käsi ojossa riittää ja jos ei jostain ihmeen syytä tuukkaan rahaa, niin joku mielenterveys ongelma, niin rahantulo on taattu. Juu on ihmisillä ongelmia, mutta onko se oikeesti mun murhe kustantaa ne kaikki.

Tuskin olet niin rikas että sinä yksin ne kustannat, hieman tarkkuutta kehiin.

Mitä mun tarvii kustantaa, oma toimeentulo työelämän jälkeen, no siinä ei oo ongelmaa.

Vierailija
210/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme voi elättää kaiken maailman saastaa ikuisesti

Vierailija
211/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuudet on ehkä alle 5% valtion budjetista, että ei tuo veroprosenttiisi juurikaan vaikuttaisi. Tämä myös lisäisi muita veroilla rahoitettavia menoja: terveys, poliisi, sosiaali, vankilat nyt ainakin.

Pienikin säästö riittää, jos ei tarvi elättää ketään yhteiskunnalle turhaa ihmistä.

Sossupummi taas äänessä.

Ei vaan eläkeläinen.

Sama asia. Itse olet "maksanut" max. 3€ sisään, ja kuppaat pajatsosta 5€ ulos. Mitä muuta tuo on kuin sosiaalipummimista??!

Kelan tuilla elävät ovatkin työhaluttomuus eläkkeellä. 

Vierailija
212/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vähän huolestuttaa tämä yhteiskunta, kun tällaiset puheenvuorot lisääntyvät. Ja joku on vielä yläpeukuttanut.

Kyllä. Ja osalla on jo niin pieni tuki että ei voi ostaa lähes ruokaa, kun laskut maksettu. Myös leikkely pitää siitä huolen. Nämä leikkaajat tietävät sen ja pelaavat ihmiselämällä koko ajan. Ilman ravintoa ja muuta ihmiset voivat sairastua tai saada vakavan kohtauksen. Sellaista pikauraa ei kaikille ole että lisätuloja saa, on rajoitteitakin ja monta eri vaikuttavaa tekijää. Osa on sairaita joilta leikataan, ei kukaan jaksa todistella vaivojaan koko ajan, se ei johda mihinkään hyvään tulokseen todistella ja olla lääketieteen koekaniinina jatkuvasti.

Vierailija
213/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain yksi ikävä trolli. Näkeehän sen jo aloituksesta. 

Vierailija
214/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain siinä tapauksessa, että se koskisi joka ainutta tukea, kansanedustajien sopeutusmisrahaa, eläkkeitä, lapsilisiä, tuettua päivähoitoa, tuettua terveydenhoitoa. Eli jokaisen pitäisi maksaa ihan kaikesta todellisten kulujen mukaan. Sopisi minulle. Eli päivähoito maksaisi n,. 5000 euroa/kk/lapsi, muistaakseni. Eikä äitiyspäivärahoja, ei kotitalousvähennyksiaä, ei yritystukia. Eikä missään nimessä työkokeiluja tai palkkatukea. Näin ei työmarkkinat vääristyisi, kuten nyt. 

Ei maataloustukia ei mitään tukia  

Vierailija
215/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisnimet ja yhdyssanat hakusessa? Kertaapa suomen kielen taitosi.

Voi kyynel, vähän tais mennä kirjo

Olen aloittanut koulunkäyntini vuonna-64 joten sä et ole kustantanut yhtään mitään.

Vierailija
216/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme voi elättää kaiken maailman saastaa ikuisesti

Sinä saasta voit muuttaa pois Suomesta niin ei tarvitse vinkua joka asiasta.

Vierailija
217/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossupummi taas äänessä.

Ei vaan eläkeläinen.

Eli eläkkeet voidaan lopettaa, sinäkin voit elellä niillä rahoilla mitä on säästössä. Ai ei ole, no se ei oo mun ongelma.

Juu valtio maksaa, eli yhteiskunta, eli minä.  Toisaalta minulla on kyllä rahaa säästössä ja olen sijoittanut rahojani tuottaviin kohteisiin joista eläkesäästörahasto on yksi muiden joukossa. 

Vierailija
218/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossupummi taas äänessä.

Ei vaan eläkeläinen.

Sama asia. Itse olet "maksanut" max. 3€ sisään, ja kuppaat pajatsosta 5€ ulos

Olen TYÖeläkkeellä tehtyäni 45 vuotisen työuran, siihen samaan sinä tuskin yllät.

Vierailija
219/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäällä hyvinvointia, toisaalla pahoinvointia.. 

Onko todella hyväksi, jos ihminen kokee itsensä hyödyllisiksi tehdessään työtä, josta tietää olevan vahinkoa muille tai hyötyessään taloudellisesti muiden hädällä?

Onko todella hyväksi, jos ihminen kokee minkä hyvänsä toiminnan hyödylliseksi, jos hän vain itse vaurastuu sen avulla? Viis moraalista, viis inhimillisyydestä, viis tasa-arvosta, viis ihmisoikeuksista, viis oikeudenmukaisuudesta, viis kohtuullisuudesta. 

Ihminen saattaa maksaa veroja ja olla siten hyödyksi yhteiskunnalle, mutta tulot joista verot maksetaan on joissakin tapauksissa voitu saavutettu työllä, joka on tuottanut maksettuja veroja enemmän ympäristötuhoa tai taloudellista / henkistä / terveydellistä pahoinvointia. Tätä vastavaikutusta joudutaan mahdollisesti paikkaamaan yhteisistä verovaroista. Mikä silloin on työn eettinen tai inhimillinen hyöty yhteiskunnallisesti ja yksilöllisesti katsoen?

En kuitenkaan kiellä, etteikö suurin osa töistä olisi nettohyödyllisiä koko yhteiskunnalle. 

Vierailija
220/389 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen on suurin pummi tässä yhteiskunnassa, ja sinä semmoisen mätänä pershedelmänä et ole elättänyt yhtään ketään, saati itseäsi. Me muut rehdit suomalaiset on elätetty sua

Katos vaan, itse täydellisyys ilmaantui paikalle, ylistäkää.. ei tuu mitään asiallista mieleen, eli en alennu haukkumaan alempiarvoisemman ÄO:n omaavaa kohtaan. (ups). Tunnustn et oon äänestänyt persuja siitä lähtien kun ko. poppoo on ollut olemassa, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan