Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?

Vierailija
07.08.2024 |

Ja antaa ikuisesti anteeksi?

Kommentit (921)

Vierailija
841/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kovin rohkeita tuomitessaan Jumalan - ilman, että edes tuntevat Häntä

Ja sinä tykkäilet omia tekstejäsi.  Jumala on ihmisen keksimä olento.

Ja kuka loi ihmisen?

Ei ihmistä ole luotu. Ihminen on luonnonvalinnan tulosta.

No, kuka loi luonnonvalinnan?

Sinä voit jatkaa tätä nokkelaa kysymysketjuasi jonkin matkaa, kunnes joudut itse vastaamaan kysymykseen "Kuka loi jumalan?"

Koko kysymys-vastaus-kysymys-vastausketju on akateemista puuhastelua.  Helpointa on laskea kysymykset pois naaman edestä ja katsoa. Tietäminen on näkijälle turhaa.

Vierailija
842/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kovin rohkeita tuomitessaan Jumalan - ilman, että edes tuntevat Häntä

Ja kuka loi ihmisen?

Ei kukaan. Vahvin pärjää ja sillä sipuli.

Sopeutuvin, ei vahvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka loi ihmisen?

Sinä voit jatkaa tätä nokkelaa kysymysketjuasi jonkin matkaa, kunnes joudut itse vastaamaan kysymykseen "Kuka loi jumalan?"

Jos tätä kysyy on käsittänyt Jumalan aivan väärin. Universumi ei ole ikuinen. Materialla, ajalla ja avaruudella oli syntyhetki. Alkuräjähdyksen, luomisen, kutsu tapahtumaa miksi haluat, sai aikaan jokin, joka ei ole riippuvainen materiasta, ajasta tai avaruudesta eli tämä jokin on materian, ajan ja avaruuden ulkopuolella. Jos joku on ajan ulkopuolella, hän on ajaton, ilman aikaa, ajasta riippumaton eli toisin sanoen ikuinen. Alkusyy.

Vierailija
844/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastaa, erityisesti niitä lapsia, joiden antaa tulla tapetuiksi sodassa, niitä naisia ja lapsia joiden antaa tulla raistatuiksi ja tapetuiksi, hirvittävistä sairauksista joka hetki kärsiviä, niitä joiden antaa tulla kiusatuiksi ja rääkätyiksi. Jumala on rakkaus totta tosiaan. Ja kyllä, hän antaa heti anteeksi kaikille tappajille, kiusaajille, raiskaajille ja muille kivoille tyypeille, heidän ei tarvitse olla huolissaan.

Jumala on hyvä.

Jos Jumala antaisi nyt tuomionsa ja poistaisi pahuuden, alkaisi valitus siitä, kuten alkaa silloin, kun mainitaan muinoin tapahtunut Kanaanin maan valtaaminen. 

Jumala voi antaa syn timme anteeksi, jos kadumme niitä. Hän tuntee sydämet, joten pelkkä esitys ei mene läpi, joten asiasta on niiden mainitsemiesi kivojen tyyppienkin hyvä olla aidosti huolissaan. 

Jumala tuli itse maan päälle ihmiseksi, osaksi historiaa ja hän jos joku kärsi, sekä ihmisten käsissä että koko sen tuo mion, joka olisi kuulunut meille ihmisille. Jumala on hyvä.

Vierailija
845/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon Jumala pitää kärsimyksestä. Raamatun tarina Jobista on yksi esimerkki. Jumala pikkumaisuuttaan laittoi Jobin kärsimään vain testatakseen tätä. Melko narsistista minusta. 

Toki kristinuskonto, kuten muutkin uskonnot, on vain ihmisen yritys käsittää Jumalaa, oman kulttuurinsa ja  aikakautensa näkökulmasta. Jeesus eikä Jumala ole kirjoittanut sanaakaan. 

Vierailija
846/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meissä jokaisessa on pieni pala Jumalaa, sen pitää vaan antaa tulla esiin. Jumala rakastaa kaikkia. Syntejä pitää pyytää anteeksi ja on hyvä myös kiittää kaikesta mitä on saanut. Suosittelen iltarukousta näin alkuun. Mummo sen minulle pienenä ollessani opetti ja olen pian 60 vuotta iltarukouksen lukenut. 

Vierailija
847/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ovat ne, joiden elämässä ei kärsimystä jossain kohtaa ole. Jos Jumalaa ei ole, ei ole myöskään oikeutta, ja pahinkin rikollinen voi päästä rauhassa hautaan. Jos Jumala on, ei kukaan pääse pakoon pahoja tekojaan muuten kuin uskon ja todellisen katumuksen kautta.

Vierailija
848/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palvo minua ja noudata kaikkia minun keksimiä sääntöjäni tai kidutan sinua ikuisesti tulisessa pätsissä!"

Aika erikoinen näkemys rakastamisesta. Hirviö tuollainen jumala olisi.

Entä jos nämä säännöt on tarkoitettu nimenomaan sinun parhaaksesi? Jotta voisit hyvin ja olisit turvassa? Jumala ei ole helvetissä.

Jumala ei ole helvetissä, mutta jumala on luonut helvetin ja päättää ketkä sinne joutuvat kidutettavaksi.

Siinä sitä rakkautta kerrassaan.

Joh 15

Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.

Jumala on valmistanut Kristuksessa Jeesuksessa pelastuksen jokaiselle, joka sen haluaa ottaa vastaan. Jokainen meistä tekee itse päätöksen.

Vierailija
849/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se on uskovainen joka esittää mihinkään reaaliteetteihin perustuvia arvauksia, kuvitelmia ja tarinoita ja sitten toimii niiden mukaan - ja vielä pahimmillaan on vaatinut muitakin toimimaan. Sitten uskovainen myös osaa loukkaantua kun tämä aivan ilmeisesti jopa vuosituhansia sitten joidenkin sivistymättömien lammaspaimenten ja kamelikuskien keksimät tarut kyseenalaistetaan.

Toki uudempiakin uskontoja ja jumalia on mutta ne ovat aivan samalla tavalla ihmisen keksimiä kuin vanhatkin - ne eivät ole yhtään sen kummempia. Mutta esim. skientologian suhteen sen keksijä oli jopa rehellinen siinä kun hän tunnusti että motiivina oli raha, eli että uskonto on bisnes.

Minua loukkaa oikeastaan kaikki uskonnot koska ne häpäisevät ihmisen järkeä. Uskonnot ja "jumalat" syövät uskoani ihmiseen ja nämä tarinat "nöyrtymisestä" "jumalan" edessä imhottavat minua. Näen ne heikkoutta ja pahaa kuvastavina toimina

Hei, minua ei loukkaa se ettei kaikki usko. Tämähän kerrotaan Raamatussakin. Pidin itsekin kristittyjä yksinkertaisina ennen omaa uskoontuloa - nyt se hävettää. Olisin voinut melkein sanasta sanaan kirjoittaa vastaavan viestin muutama vuosi sitten. Aihe tiggeröi minuakin ennen. Sitten Jumala näytti minulle olevansa todellinen - niin kuin niin monelle muullekin. Toivon sitä samaa sinulle!

Siunausta!

Vierailija
850/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon Jumala pitää kärsimyksestä. Raamatun tarina Jobista on yksi esimerkki. Jumala pikkumaisuuttaan laittoi Jobin kärsimään vain testatakseen tätä. Melko narsistista minusta. 

Toki kristinuskonto, kuten muutkin uskonnot, on vain ihmisen yritys käsittää Jumalaa, oman kulttuurinsa ja  aikakautensa näkökulmasta. Jeesus eikä Jumala ole kirjoittanut sanaakaan. 

Raamattu on tullut nimenomaan Jumalalta. Ihminen on sen vain kirjoittanut talteen. Voiko jotakin aihetta ymmärtää jos on jo etukäteen päättänyt mikä totuus kyseisestä aiheesta on? Jos ei edes halua kyseenalaistaa omia näkemyksiä? Jumalan edessä ei kannatta olla ylimielinen. 

Vierailija
851/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on olemassa, niin minua hän ei ainakaan rakasta. Ei hän olisi tehnyt minusta näin yksinäistä ja parisuhteeseen kelpaamatonta, jos rakastaisi.

m

Vierailija
852/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastaa, erityisesti niitä lapsia, joiden antaa tulla tapetuiksi sodassa, niitä naisia ja lapsia joiden antaa tulla raistatuiksi ja tapetuiksi, hirvittävistä sairauksista joka hetki kärsiviä, niitä joiden antaa tulla kiusatuiksi ja rääkätyiksi. Jumala on rakkaus totta tosiaan. Ja kyllä, hän antaa heti anteeksi kaikille tappajille, kiusaajille, raiskaajille ja muille kivoille tyypeille, heidän ei tarvitse olla huolissaan.

Jumala on hyvä.

Sinä et selvästikään edes halua ymmärtää Jumalaa. Se on ok, Hän ei tosiaan pakota, kuten täällä on jo monesti todettu. Tämä maailma ei ole taivas. Saatana hallitsee täällä. Jumala tuomitsee meidät kaikki tekojemme mukaan. Tässä elämässä meillä kaikilla on kärsimystä - taivaassa ei, niille ketkä sinne Herran armosta pääsevät. Tällaisiin kysymyksiin mitä sinulla on saa Herralta vastauksen, joka käy järkeen ja on looginen - jos sitä puhtain sydämin ja nöyrästi pyytää. Hän antaa pyytävälle viisautta.

Vierailija
853/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs manalan trollit on taas aktiivisia. Alkaa sielunvihollisen aika käymään selvästi vähiin, kun pitää jo alkaa täällä trollaamaan. 

Vierailija
854/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

No miksei anna maailman nälkää näkeville leipää? Tauteja, sotia, nälänhätää ja kuivuutta vain tarjoaa.

Tämä maailma ei ole taivas. Kysy Herralta, Hän vastaa. Ymmärrystä ei voi saada, jos sitä ei edes etsi vaan pelkästään päivittelee ja kauhistelee. Halveksii Herraa.

Vierailija
855/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

Joka päivä kuolee maailmassa tuhansia lapsia nälkään. Ei vissiin ihan kaikista jaksa isä huolehtia?

Raamattu ei taida olla tuttu? Siunausta sinulle

Looginen ajattelu ei taida olla tuttu? Harhoista paranemista sinulle.

Ihmismielen looginen ajattelu ei toimi Herran edessä. Hän on luonut tämän maailman sellaiseksi kuin on halunnut. Jos joku haluaa ymmärtää tätä todellisuutta, ymmärryksen voi saada sen Luojalta. Ihmismieli ei pysty käsittämään tällaisia asioita luonnostaan. Alkuperäisen kommenttini oli tarkoitus viestittää sitä, että jos jokin aihe ei ole tuttu, ei voi sitä ymmärtää. Edes teorian tasolla. Raamatusta on paljon helpompi keskustella sellaisen kanssa, joka tietää mitä se sisältää, koska on lukenut sen. Ihmisillä on tiedossaan hyvin pieniä pätkiä sieltä täältä ja niiden perusteella heillä on hyvin vääristynyt kuva kokonaisuudesta.

Tällaiset ivailevat viestit ei satuta. Toivoisin itsesi vuoksi, ettei sinun tarvitsisi halveksia toisia ihmisiä niin paljon, että kärsit siitä itse. Totuus vapauttaa - monista harhoista, ei kuitenkaan varmastikaan kaikista, koska olemme vain ihmisiä.

Siunausta edelleen!

Vierailija
856/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-uskova ei kuitenkaan ole Jumalan oma, vaikka Jumala ei ole häntä hylännyt. Tällainen ihminen kulkee pimeydessä, joka on Saatanan valtakuntaa. Jumalaa ei voi syyttää Saatanan teoista.

Tottakai voi syyttää. Jumala loi saatanan. Ja sallii saatanan mellastaa. Vai eikö hän kykene panemaan stoppia saatanan touhuille? Jumala on siis joko paha tai kyvytö

Minun ei uskovana onneksi tarvi spekuloida. Kuten moni muukin täällä on kommentoinut: Herra on kärsivällinen ja toivoo, että mahdollisimman moni voisi pelastua. Tämän elämän kärsimykset, niin kauheita kuin ovatkin, eivät tunnut missään enää Taivaassa. Emme edes muista niitä. Jumala loi Saatanankin, totta. Ja antoi hänellekin vapaan tahdon. Jumala ei ole kyvytön mihinkään. Kuten todettua vain kärsivällinen meidän ihmisten kanssa. Sitä en tiedä miksi hän meidät tällaisiksi loi, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan tietää. 

Vierailija
857/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ainakaan ymmärrä. Jumalahan on diktaattori pahimmasta päästä. Tee kuten käsketään tai joudut Helvettiin. Jumala toimii täsmälleen samalla tavalla kuin mafia. Helvetti on nimenomaan se peloite, jolla yritetään pakottaa uskomaan.

En tiedä, miten sinulle pitäisi kirjoittaa, että suostusit käytöstapojen mukaiseen keskusteluun, jossa pyritään ymmärtämään vastapuolen argumentit ensin ja vasta sitten vastataan suoraan niihin argumentteihin, mikäli niissä on keskusteltavaa. Arrogantti ja äärettömän ärsyttävä on tapa, jossa ne sivuutetaan täysin ja tungetaan yhtään miettimättä täysin perustelematonta agendaa päälle. Etkö oikeasti ymmärrä, kuinka kusipäinen tapa se on.

Jos Jumala vaatii ja asettaa uhkauksen pelotteeksi, se on kaukana rakkaudesta. Monesti uskovat yrittävät pelata korttia, että se on varoitus. Ei ole, se on uhkaus. Se olisi varoitus silloin, jos joku muu taho olisi asettamassa rangaistusta kuin Jumala. Yleisesti Jumalan toiminnasta pitäisi käyttää termiä kiristys.

Jumalasi vaatii uskomaan, mutta antaa uskomusen tueksi epäuskottavia todisteita. Toisin kuin usein väitätte, ihminen ei valitse itse, mihin uskoo. Ole hyvä ja vastaa seuraavaan kysymykseen: Uskotko, että harakka on keltainen lintu? Jos et usko, niin kokeileppa valita uskoa siihen. Esimerkin avulla ymmärrät, että ihminen ei voi uskoa sellaiseen, mistä on saanut eriäviä todisteita.

Älä sivuuta tätä, vaan kerro todella onnistuitko uskomaan harakkaa keltaiseksi. Kerro samalla, millä perusteella olen väärässä, jos olet sitä mieltä. Ymmärräthän, että sinun tulee käsitellä esitettyjä argumentteja, eikä heittää mitään ympäripyöreää Raamatun lainausta tai vastaavaa kiertelyä. Jos et sellaiseen kykene, älä osallistu keskusteluihin, ole niin hyvä. Teet muuten pelkkää hallaa uskoville, koska väkisinkin kaiken palstan idiotismin perusteella alkaa epäillä uskovien ymmärrystä ja mielenterveyttä.

Vierailija
858/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vihaisia ei-uskovia tässä ketjussa näyttää olevan. Ja uskovilla rauha. Herra ei kutsu kaikkia. Onneksi Pyhän Hengen saaneet voivat rakastaa kaikkia ja näyttää Herran hyvyyden - vaikka tulisivat väärinymmärretyiksi, koska ihmiset ovat kovattaneet sydämensä ja haluavat elää lihansa himojen mukaan.

Vierailija
859/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin topic et en tiedä miten lähestyä, mut sen voin sanoo et Jumala ei todellakaan tykkää kaikista.Turha on toivoa paikkaa 200 k:n yksilön kuutiosta,et millään voi sinne päästä,siis todennäköisyys voittaa päälotto on todennäköisempi.

Vierailija
860/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän