Voiko iltavirkkuna ottaa sellaisen työn vastaan jossa pitää olla 6.00?
Vähän pelottaa kun en koskaan saa unta ennen 2.00... Muuttuuko rytmi luonnostaan vai miten sit menee?
Kommentit (46)
Ihminen on selvinnyt pahemmistakin asioista eli selviät kyllä parin tunnin unilla viikon kaksi, sitten et enää edes pysty valvomaan
Ei. Mulla ainakaan ei ole tullut koskaan mitään tottumusta vaikka miten sinnillä sitä tekisi.
Perseestähän se on
t. kokemusta on
Ei voi mennä töihin tai kouluun ennen kello 10, oletko hullu. Saathan rahaa muutenkin Kelasta
Muuttuvan se rytmi mutta viikonloppuisin ei oikein jaksa valvoa aamuyöhön.
Ei mulla muuttunut. Riippuu varmaan kuinka vahvasti olet kronotyyppiä.
Riippuu. Jos nukut vapaalla myöhään ja arkena päiväunia, olet pulassa ja aina töissä liian lyhyillä unilla.
Taiteellinen kyvykkyyteni romahtaa täydellisesti jos joudun sitoutumaan säännöllisiin heräämisaikoihin. Nuorena heräsin hyvinkin aikaisin töihin, mutta nyt sen kokeneena jätän sen nuorempien ja innokkaampien antimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on selvinnyt pahemmistakin asioista eli selviät kyllä parin tunnin unilla viikon kaksi, sitten et enää edes pysty valvomaan
Kyllä pystyy yöllä valvomaan. Päivällä nukahteleekin sitten ympäriinsä aina kun istuu alas. Ikävä kyllä myös siellä työpaikalla. Tämä oma kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Voi ottaa. Alussa on rankkaa, mutta pitää olla sinnikäs ja siihen tottuu, rytmi muuttuu. Mutta jos ottaa sellaisen asenteen, että heti kun väsyttää niin ajattelee; en jaksa, en pärjää, en kestä, niin ei silloin onnistu.
Höpöhöpö. Rytmi ei muutu noin radikaalisti. Mutta tietysti jos vaihtoehto on olla työtön niin kannattaahan tuo ottaa vastaan, sinnitellä siihen asti että löytää paremman. Varaa viikonloppuihin aikaa nukkua, kokeile unilääkkeet jne
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mulla ainakaan ei ole tullut koskaan mitään tottumusta vaikka miten sinnillä sitä tekisi.
Tämä. Puolen vuoden jälkeen alkaa olla jo mielenterveys muusina, ja RYTMI EI TODELLAKAAN VAIHDU.
Iltaihminen ei muutu aamuihmiseksi, ja se, miten hyvin kestää jatkuvaa univajetta muutaman tunnin yöunilla, on ihan yksilöllistä. Riippuu myös elämäntilanteesta, iästä, muista kuormitustekijöistä jne.
Itse en ottaisi työtä, joka alkaa klo 6. Ei ole mulle sopiva, siinä missä mulla ei ole muutenkaan kaikkiin töihin sopivia ominaisuuksia, tietoa ja taitoa..
Vierailija kirjoitti:
Taiteellinen kyvykkyyteni romahtaa täydellisesti jos joudun sitoutumaan säännöllisiin heräämisaikoihin. Nuorena heräsin hyvinkin aikaisin töihin, mutta nyt sen kokeneena jätän sen nuorempien ja innokkaampien antimiksi.
Säännöllisyydellä tai epäsäännöllisyydellä ei ole väliä. Jos aikatauluni määrittää joku muu, alan saamaan epämääräisiä ahdistusoireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Puolen vuoden jälkeen alkaa olla jo mielenterveys muusina, ja RYTMI EI TODELLAKAAN VAIHDU.
Iltaihminen ei muutu aamuihmiseksi, ja se, miten hyvin kestää jatkuvaa univajetta muutaman tunnin yöunilla, on ihan yksilöllistä. Riippuu myös elämäntilanteesta, iästä, muista kuormitustekijöistä jne.
Itse en ottaisi työtä, joka alkaa klo 6. Ei ole mulle sopiva, siinä missä mulla ei ole muutenkaan kaikkiin töihin sopivia ominaisuuksia, tietoa ja taitoa..
Juuri näin, miksi mennä kun saman saa kotiin jäämälläkin. Siksi meillä on täällä valinnanvapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, iästä ainakin hyvin vahvasti.
t. 50 v. ja vaihdevuosivaivat. Ei lääkkeitä, koska rintasyöpä.
Tuollaisten kysymysten esittäjä ei taida kyetä koskaan mihinkään, surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, miksi mennä kun saman saa kotiin jäämälläkin. Siksi meillä on täällä valinnanvapaus
Ei todellakaan saa kotona olemalla samaa, kaukana siitä. Mutta on paljon sellaisiakin töitä, jotka alkavat huomattavasti inhimillisempään aikaan klo 8-10. Tai jos määrittelee itse työaikansa.
Aikuisuuteen kuuluu, että töihin mennään ja työt tehdään silloin kun on niiden aika, ja oma nukkuminen sopeutetaan sen mukaan, se on ihmisen osa. Toiset tottuu hitaammin, toiset nopeammin.
tai siis paikalla pitäisi olla jo 6. 00 :D Että herätä pitäisi varmaan 5.00, kiva.
Leipuriksi haluavan täytyy olla sellainen, että jaksaa keskellä yötä nousta. Ja sitten on paljon aloja, joilla työn alkaminen klo 6-7 on normaalia. Ei todellakaan sovi kaikille, vaikka moni siihen pystyykin ja osa oikein tykkää, kun pääsee sitten aikaisin pois.
Voi ottaa. Alussa on rankkaa, mutta pitää olla sinnikäs ja siihen tottuu, rytmi muuttuu. Mutta jos ottaa sellaisen asenteen, että heti kun väsyttää niin ajattelee; en jaksa, en pärjää, en kestä, niin ei silloin onnistu.