Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?

Vierailija
07.08.2024 |

Ja antaa ikuisesti anteeksi?

Kommentit (921)

Vierailija
861/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan ymmärrä. Jumalahan on diktaattori pahimmasta päästä. Tee kuten käsketään tai joudut Helvettiin. Jumala toimii täsmälleen samalla tavalla kuin mafia. Helvetti on nimenomaan se peloite, jolla yritetään pakottaa uskomaan.

En tiedä, miten sinulle pitäisi kirjoittaa, että suostusit käytöstapojen mukaiseen keskusteluun, jossa pyritään ymmärtämään vastapuolen argumentit ensin ja vasta sitten vastataan suoraan niihin argumentteihin, mikäli niissä on keskusteltavaa. Arrogantti ja äärettömän ärsyttävä on tapa, jossa ne sivuutetaan täysin ja tungetaan yhtään miettimättä täysin perustelematonta agendaa päälle. Etkö oikeasti ymmärrä, kuinka kusipäinen tapa se on.

Jos Jumala vaatii ja asettaa uhkauksen pelotteeksi, se on kaukana rakkaudesta. Monesti uskovat yrittävät pelata korttia, että se on varoitus. Ei ole, se on uhkaus. Se olisi varoitus silloin, jos joku muu taho olisi asettamassa rangaistusta kuin Jumala.

Ei-uskova ei voi ymmärtää uskoa ja Herraa. Ymmärrän, että se on turhauttavaa. Uskovat usein toistavat sitä mitä Raamatussa sanotaan, koska Herran sana on totuus ja siinä on voimaa. Saisit paljon enemmän tällaisesta viestittelystä irti jos edes haluaisit kyseenalaistaa omia uskomuksia. Nyt haluavat vain todistaa vastapuolen näkemyksen vääräksi ja olet vielä päälle ilkeä. 

Ei-uskovien kysymyksiin on joskus täysin mahdotonta vastata niin kuin ei-uskova haluaisi, koska todellisuus on sellainen kuin on. Usein myös Pyhä Henki ohjaa vastauksia. Silloin ei ihminen itse päätä mitä vastaa, vaan Herran henki. Ei-uskova ei tätä kuitenkaan havaitse.

Jumala on luonut tämän todellisuuden ja sen lainalaisuudet; mikä toimii mitenkin ja mikä on hyväksi ihmiselle, mikä ei. Hän ei muuta näitä lainalaisuuksia niin, että ihminen voisi tehdä pahoja asioita (satuttaen sekä itseään että muita) ja saada siitä palkkion. 

Kysymyksesi keltaisesta harakasta ei ole looginen. Jumala on todellinen ja Hän on kertonut meille minkälainen Hän on. Usko ei perustu vain siihen, että yksinkertaisesti tahtoo uskoa. Raamattu on myös täysin looginen ja historiallisesti pätevä. 

Vierailija
862/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan ymmärrä. Jumalahan on diktaattori pahimmasta päästä. Tee kuten käsketään tai joudut Helvettiin. Jumala toimii täsmälleen samalla tavalla kuin mafia. Helvetti on nimenomaan se peloite, jolla yritetään pakottaa uskomaan.

En tiedä, miten sinulle pitäisi kirjoittaa, että suostusit käytöstapojen mukaiseen keskusteluun, jossa pyritään ymmärtämään vastapuolen argumentit ensin ja vasta sitten vastataan suoraan niihin argumentteihin, mikäli niissä on keskusteltavaa. Arrogantti ja äärettömän ärsyttävä on tapa, jossa ne sivuutetaan täysin ja tungetaan yhtään miettimättä täysin perustelematonta agendaa päälle. Etkö oikeasti ymmärrä, kuinka kusipäinen tapa se on.

Jos Jumala vaatii ja asettaa uhkauksen pelotteeksi, se on kaukana rakkaudesta. Monesti uskovat yrittävät pelata korttia, että se on varoitus. Ei ole, se on uhkaus. Se olisi varoitus silloin, jos joku muu taho olisi asettamassa rangaistusta kuin Jumala.

Uskova ei tee hallaa levittämällä Herran sanaa. Uskovissakin on tietysti monenlaisia ihmisiä, eikä yksikään ole täydellinen. Omaa uskoaan ei kannata laskea muiden uskovien käytöksen varaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei toista ihmistä voi kunnioittaa edes sen vertaa, ettei tarvisi haukkua tai ivailla. Tämä kertoo paljon enemmän kirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta. 

Me ihmiset tosiaan luulemme olevamme myös niin fiksuja, että ymmärtäisimme Jumalaa luonnostaan. Ihminen nostaa itsensä siis Jumalan yläpuolelle omassa vääristyneessä maailmankuvassaan. Ja siitä hän kärsii nyt sekä vielä enemmän tulevaisuudessa.

Luulisi löytyvän kunnioitusta edes teoreettiselle ajatukselle tämän todellisuuden Luojan olemassaolosta. Varovaisuutta siltä varalta jos Jumala kuitenkin on olemassa. (Hän on.)

Vierailija
864/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalasi vaatii uskomaan, mutta antaa uskomusen tueksi epäuskottavia todisteita. Toisin kuin usein väitätte, ihminen ei valitse itse, mihin uskoo. Ole hyvä ja vastaa seuraavaan kysymykseen: Uskotko, että harakka on keltainen lintu? Jos et usko, niin kokeileppa valita uskoa siihen. Esimerkin avulla ymmärrät, että ihminen ei voi uskoa sellaiseen, mistä on saanut eriäviä todisteita.

Älä sivuuta tätä, vaan kerro todella onnistuitko uskomaan harakkaa keltaiseksi. Kerro samalla, millä perusteella olen väärässä, jos olet sitä mieltä. 

Minun näkökulmastani sinä olet se, joka väittää harakan olevan keltainen lintu. Kerta toisensa jälkeen sinulle kerrotaan, että harakka on mustavalkea lintu mutta kieltäydyt uskomasta, kieltäydyt tutkimasta asiaa avoimin mielin ja olet vihainen heille, jotka sellaista ehdottavat. 

Itse olin uskoon tulon jälkeen hämmästynyt niistä rationaalisista argumenteista, joita löysin uskon tueksi. En niitä itse tarvinnut uskoakseni mutta meillä ihmisillä on hyvin erilaiset tarpeet ja vakuutumme erilaisista todisteista.

Jos sinä tarvitset ja oikeasti haluat luonnontieteellisiä todisteita niin etsi niitä uskovilta luonnontieteilijöiltä, heitä nimittäin on. Youtubessa on esimerkiksi väittelyitä, joista voi olla helpompi aloittaa, kun esillä ovat myös ateististen vastaväittäjien argumentit. Omia suosikkejani ovat John Lennox (matematiikan emeritus), James Tour (kemisti) ja Hugh Ross (astronomi). Viimeksimainitulla on esim. selostusta siitä, miten hyvin Raamatun luomiskertomus sopii yhteen tieteen löytöjen kanssa. 

Muita tutustumisen arvoisia voivat olla esim. Frank Turek, J Warner Wallace, William Lane Craig, C. S. Lewis, Ray Comfort, daily dose of wisdom -kanava youtubessa. Jos kiinnostaa ottaa selvää. Parasta, jos löydät sellaisen kristityn kuunneltavaksi, joka ei heti nostata ärtymystä vaan jota siedät kuunnella ja pohtia.

Vierailija
865/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusleikki toisinpäin; entä jos Jumala onkin olemassa ja olen ymmärtänyt Hänet väärin?

Vierailija
866/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä tosiaan löytyy englanniksi vailla millä mitalla tietoa eri näkökulmista Raamattuun ja Jumalaan liittyen! Yksi hyödyllinen oli myös The Bible in a year-podcast, jossa pappi lukee pätkän Raamattua ja avaa kyseisen pätkän merkitystä. Tämä auttoi itseäni hyvin paljon.

Vierailija
867/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta, jos löydät sellaisen kristityn kuunneltavaksi, joka ei heti nostata ärtymystä vaan jota siedät kuunnella ja pohtia.

Jatkan vielä sen verran että ehkä tuo ei parasta ole kuitenkaan. Parasta on lukea Raamatusta mitä Jeesus puhui ja teki. Meidän uskovien tekemisten ja sanomisten perusteella ei kannata arvioida Jumalaa. Emmehän syytä säveltäjääkään, jos joku soittaa hänen kappalettaan päin mäntyä.

Pyydä vilpittömästi Isältä apua, vaikket uskoisikaan. Isä, jos sinä olet olemassa, auta minua! Johdata ja näytä tie luoksesi.  

Vierailija
868/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä tosiaan löytyy englanniksi vailla millä mitalla tietoa eri näkökulmista Raamattuun ja Jumalaan liittyen! Yksi hyödyllinen oli myös The Bible in a year-podcast, jossa pappi lukee pätkän Raamattua ja avaa kyseisen pätkän merkitystä. Tämä auttoi itseäni hyvin paljon.

Mutta varovainen kannattaa olla ja tutkia Raamattua myös itse. Esim. Youtubessa on paljon sekä hyvää että huonoa (Jumalan sanan vastaista). 

Vierailija
869/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi saada jos anoo. Jos todella on pahoillaan. Jumala tietää onko vai eikö ole.

Vierailija
870/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme elämä ikuisesti eikä myöskään tämä planeetta. Kun Jeesus palaa, tuomitaan kaikki tekojensa mukaan.

Vierailija
871/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mehän ei olla varsinaisesti täällä, vaan tämä on unta ja matrixia, eikä meitä varsinaisesti edes ole yksilöinä. Todellisuudessa vain Jumala on.

Vierailija
872/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta varovainen kannattaa olla ja tutkia Raamattua myös itse. Esim. Youtubessa on paljon sekä hyvää että huonoa (Jumalan sanan vastaista). 

Ihmisen ajatukset ovat Jumalaa vastaan, joten merkityksen selittäminen kannattaa jättää Jumalalle.

Vierailija
873/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen sopimuksen vanhempasi/sukusi ovat tehneet. Jotkut saa kaiken. Toisilta viedään tuhkatkin pesästä. Mulla jäi käteen mustapekka. Oon ison Jiin ongelmajätteen loppusijoituspaikka.

Vierailija
874/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joulupukkki rakastaa kaikkia kilttejä ihmisiä tuomalla lahjoja.

Vierailija
875/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joulupukkki rakastaa kaikkia kilttejä ihmisiä tuomalla lahjoja.

Kaikille ei valitettavasti lahjoja riitä. Tässä ketjussa ei myöskään ollut kyse pukista, vaan Jumalasta

Vierailija
876/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palvo minua ja noudata kaikkia minun keksimiä sääntöjäni tai kidutan sinua ikuisesti tulisessa pätsissä!"

Aika erikoinen näkemys rakastamisesta. Hirviö tuollainen jumala olisi.

Entä jos nämä säännöt on tarkoitettu nimenomaan sinun parhaaksesi? Jotta voisit hyvin ja olisit turvassa? Jumala ei ole helvetissä.

Jumala ei ole helvetissä, mutta jumala on luonut helvetin ja päättää ketkä sinne joutuvat kidutettavaksi.

Siinä sitä rakkautta kerrassaan.

Joh 15

Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.

Jumala on valmistanut Kristuksessa Jeesuksessa pelastuksen jokaiselle, joka sen halua

Kolme päivää oli vakekuolleena. Jeesus antoi viikonloppunsa puolestasi.

Vierailija
877/921 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin vihaisia ei-uskovia tässä ketjussa näyttää olevan. Ja uskovilla rauha. Herra ei kutsu kaikkia. Onneksi Pyhän Hengen saaneet voivat rakastaa kaikkia ja näyttää Herran hyvyyden - vaikka tulisivat väärinymmärretyiksi, koska ihmiset ovat kovattaneet sydämensä ja haluavat elää lihansa himojen mukaan.

Turhauttaahan se kun rationaalisiin kysymyksiin ei saa vastausta. Pelkkää luulevaisen jargonia, josta huomaa, että luulevaisen aivot kieltäytyvät ajattelemasta, kuinka naurettavaa hölynpölyä ovat uskonsa perusteet. 

Vierailija
878/921 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin vihaisia ei-uskovia tässä ketjussa näyttää olevan. Ja uskovilla rauha. Herra ei kutsu kaikkia. Onneksi Pyhän Hengen saaneet voivat rakastaa kaikkia ja näyttää Herran hyvyyden - vaikka tulisivat väärinymmärretyiksi, koska ihmiset ovat kovattaneet sydämensä ja haluavat elää lihansa himojen mukaan.

Turhauttaahan se kun rationaalisiin kysymyksiin ei saa vastausta. Pelkkää luulevaisen jargonia, josta huomaa, että luulevaisen aivot kieltäytyvät ajattelemasta, kuinka naurettavaa hölynpölyä ovat uskonsa perusteet. 

On tietysti täysin eri asia ymmärtääkö sen vastauksen jonka saa; jos suhtautuu esim. Raamatun lauseisiin jargoniana, ei varmasti voi edes teoreettisesti ymmärtää vastausta. Raamattu on kuitenkin Herran sana johon uskova isolta osin perustaa uskonsa. Siksi sitä käytetään vastauksissa. Toki välillä mahdollisesti lisäten omia kokemuksia aiheesta. 

Vaikka saamasi vastaukset turhauttaisivat, se ei ole mikään syy olla vihanen, halveksiva ja hyökkäävä ketään kohtaan. Aikuisen ihmisen pitää hallita omat tunteensa.

Ei-uskovalle usko näyttää tyhmältä, Raamattukin sen meille kertoo. Kuitenkin; jos haluat keskustella aiheesta mikä on sinusta tyhmä, kannattaa kunnioittaa keskustelukumppania. Keskustelusta saa paljon enemmän irti. 

Paljon siunausta ja parempa oloa sinulle!

Vierailija
879/921 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiin asioihin kannattaa etsiä vastausta pääasiassa itse Raamatusta ja rukoilusta eikä luottaa muiden ihmisten sanoihin

Vierailija
880/921 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

"Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.

Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.

Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:

Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.

"että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan