Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?

Vierailija
07.08.2024 |

Ja antaa ikuisesti anteeksi?

Kommentit (921)

Vierailija
801/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

Joka päivä kuolee maailmassa tuhansia lapsia nälkään. Ei vissiin ihan kaikista jaksa isä huolehtia?

Raamattu ei taida olla tuttu? Siunausta sinulle

Eikö ne lapset kuolisi nälkää jos minä lukisin Raamattua? Ei se ole mikään vitsi, että maaimassa on paljon epäoikeudenmukai

Sinun Raamatun lukeminen tuskin pelastaisi heitä kaikkia, luonnollisestikaan. He eivät ole sinun vastuullasi. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Saatana on maailmassa ja ihmiset saavat itse päättää elävätkö yhteydessä Jumalaan (joka on taivaassa, mutta myös yhteydessä uskoviin) vai haluavatko elää Saatanalle. Suurin osa elää Saatanalle. Jumala ei ole välinpitämätön tai paha. Hän tuli alas taivaasta ja kuoli meidän syntiemme takia, että emme joutuisi kadotukseen. Voiko suurempaa rakkautta olla? Hänen ansiostaan meillä on mahdollista elää lähellä Herraa ja päästä taivaaseen sitten kun sen aika koittaa.

Vierailija
802/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme tiedä ja se joka väittää tietävänsä valehtelee. Itse asiassa emme tiedä edes sitä onko sellaista entiteettiä kuin "Jumala" ollenkaan olemassa. Minkäänlaisia havaintoja tai todistusaineistoa "Jumalan" olemassaolosta ei ole, on vain uskonnollisia kirjoituksia, väitteitä ja uskovaisten ihmisten todistuksia ja vakuutteluita että  niin olisi.

Eli järkevintä on lähteä siitä että Jumala on ihmisen keksimä fiktiivinen olio jolla on uskonnollinen merkitys. Tällaisen hahmon käyttäytymisen pohtimisessa ei ole sen enempää mieltä kuin pohtia että mitä mieltä Nalle Puh on siitä kun Suomi otti 12,2Mrd euroa lisävelkaa tai että rakastaako hän minua vai ei.

Tahtoo tulla vähän epätodellinen olo näiden uskovaisten kanssa, että luulevatko he ihan tosissaan että "Jumala" on olemassa ja kuinka Jumala suhtautuu meihin, jopa joka ainoaan yksilöön. Onhan tällainen nyt aivan hirvittävää itsensä korottamista kuvitella että väitetysti koko maailmankaikkeuden luonut superolio olisi kiinnostunut jostakin tavallisesta pulliaisesta joka tekee tai on tekemättä syntiä ja joka miettii että kuuliko Jumala hänen rukouksensa ja jopa toimisi sen mukaan, eläen toivossa pääsystä "Taivaaseen" ja pelossa siitä ettei joutuisi "Helvettiin".

Maailmankaikkeuden mittakaavassa koko ihmiskunta on täysin mitätön. Maapallo on paljon vähäisempi universumissa kuin yksi ainoa hiekanjyvä Saharan tuhansia kilometrejä jatkuvassa autiomaassa. Ja me ihmiset olemme mikroskooppisen pieniä hitusia tuon pikkuruisen hiekanjyvän päällä, paljon pienempiä kosmisessa mittakaavassa kuin mitä pienimmät virukset ovat ihmisen mittakaavassa.

Jumalan keksiminen ja ihmisen hänen kuvakseen korottaminen on jättiläismäinen hybris joka oli mahdollinen vain koska sen keksijät olivat ignorantteja pöyhkeitä typeryksiä. Se joka vähänkin ymmärtää minkälaisessa maailmankaikkeudessa me elämme tajuaa että meillä ei ole mahdollisen "Jumalan" kanssa minkäänlaista tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palvo minua ja noudata kaikkia minun keksimiä sääntöjäni tai kidutan sinua ikuisesti tulisessa pätsissä!"

Aika erikoinen näkemys rakastamisesta. Hirviö tuollainen jumala olisi.

Entä jos nämä säännöt on tarkoitettu nimenomaan sinun parhaaksesi? Jotta voisit hyvin ja olisit turvassa? Jumala ei ole helvetissä.

Jumala ei ole helvetissä, mutta jumala on luonut helvetin ja päättää ketkä sinne joutuvat kidutettavaksi.

Siinä sitä rakkautta kerrassaan.

Vierailija
804/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme tiedä ja se joka väittää tietävänsä valehtelee. Itse asiassa emme tiedä edes sitä onko sellaista entiteettiä kuin "Jumala" ollenkaan olemassa. Minkäänlaisia havaintoja tai todistusaineistoa "Jumalan" olemassaolosta ei ole, on vain uskonnollisia kirjoituksia, väitteitä ja uskovaisten ihmisten todistuksia ja vakuutteluita että  niin olisi.

Eli järkevintä on lähteä siitä että Jumala on ihmisen keksimä fiktiivinen olio jolla on uskonnollinen merkitys. Tällaisen hahmon käyttäytymisen pohtimisessa ei ole sen enempää mieltä kuin pohtia että mitä mieltä Nalle Puh on siitä kun Suomi otti 12,2Mrd euroa lisävelkaa tai että rakastaako hän minua vai ei.

Tahtoo tulla vähän epätodellinen olo näiden uskovaisten kanssa, että luulevatko he ihan tosissaan että "Jumala" on olemassa ja kuinka Jumala suhtautuu meihin, jopa joka ainoaan yksilöön. Onhan tällainen nyt aivan hirvittävää itsensä korottamista kuvitella että väit

Nämä ovat sinun ihmismielesi arvauksia. Sinä et voi määritellä Jumalaa. Ihmiset sitä yrittävät, itsekin yritin. Ainoa joka voi tietää millainen Hän on, on Hän itse. Ja Hän on kertonut sen meille. Itsellekin uskoontulo oli iso yllätys. Ikuisesti, kirjaimellisesti, siitä olen kiitollinen. Mutta nöyrtymisen se Herran edessä vaati.

Vierailija
805/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kovin rohkeita tuomitessaan Jumalan - ilman, että edes tuntevat Häntä

Vierailija
806/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kovin rohkeita tuomitessaan Jumalan - ilman, että edes tuntevat Häntä

Ja sinä tykkäilet omia tekstejäsi.  Jumala on ihmisen keksimä olento.

Vierailija
807/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siunausta sinulle! Hän ei pakota ketään.

Vierailija
808/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

No miksei anna maailman nälkää näkeville leipää? Tauteja, sotia, nälänhätää ja kuivuutta vain tarjoaa.

Vierailija
809/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä kuolee maailmassa tuhansia lapsia nälkään. Ei vissiin ihan kaikista jaksa isä huolehtia?

Raamattu ei taida olla tuttu? Siunausta sinulle

Looginen ajattelu ei taida olla tuttu? Harhoista paranemista sinulle.

Vierailija
810/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelilaisia eniten, palestiinalaisia ei ollenkaan. Niiden pentuja vihaa verisesti !

Vierailija
811/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-uskova ei kuitenkaan ole Jumalan oma, vaikka Jumala ei ole häntä hylännyt. Tällainen ihminen kulkee pimeydessä, joka on Saatanan valtakuntaa. Jumalaa ei voi syyttää Saatanan teoista.

Tottakai voi syyttää. Jumala loi saatanan. Ja sallii saatanan mellastaa. Vai eikö hän kykene panemaan stoppia saatanan touhuille? Jumala on siis joko paha tai kyvytön. (oikeasti tietenkään ei ole olemassa, mutta ihan spekulaationa tämä)

Vierailija
812/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan se on uskovainen joka esittää mihinkään reaaliteetteihin perustuvia arvauksia, kuvitelmia ja tarinoita ja sitten toimii niiden mukaan - ja vielä pahimmillaan on vaatinut muitakin toimimaan. Sitten uskovainen myös osaa loukkaantua kun tämä aivan ilmeisesti jopa vuosituhansia sitten joidenkin sivistymättömien lammaspaimenten ja kamelikuskien keksimät tarut kyseenalaistetaan.

Toki uudempiakin uskontoja ja jumalia on mutta ne ovat aivan samalla tavalla ihmisen keksimiä kuin vanhatkin - ne eivät ole yhtään sen kummempia. Mutta esim. skientologian suhteen sen keksijä oli jopa rehellinen siinä kun hän tunnusti että motiivina oli raha, eli että uskonto on bisnes.

Minua loukkaa oikeastaan kaikki uskonnot koska ne häpäisevät ihmisen järkeä. Uskonnot ja "jumalat" syövät uskoani ihmiseen ja nämä tarinat "nöyrtymisestä" "jumalan" edessä imhottavat minua. Näen ne heikkoutta ja pahaa kuvastavina toimina

Vierailija
813/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sen takia maailma on näin upea ja ihana, ei ole sotia eikä sairauksia, ei tuskaa eikä kärsimystä vaan kaikki rakkaudentäyteistä paratiisia. Tai jotain 

Vierailija
814/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ei ole koskaan ollut niin vähän kuin nyt. Meillä ei ole koskaan ollut niin korkeaa elintasoa kuin nyt. On aivan kuin taustalla olisi jokin isompi ja viisaampi äly.

Vierailija
815/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen takia maailma on näin upea ja ihana, ei ole sotia eikä sairauksia, ei tuskaa eikä kärsimystä vaan kaikki rakkaudentäyteistä paratiisia. Tai jotain 

Lopeta uutisten kuluttaminen. Ne tekevät lujastaan sairaan ja masentuneen.

Vierailija
816/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta uutisten kuluttaminen. Ne tekevät lujastaan sairaan ja masentuneen.

*lukijastaan

Vierailija
817/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka loi ihmisen?

Vierailija
818/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauksia ei ole koskaan ollut niin vähän kuin nyt. Meillä ei ole koskaan ollut niin korkeaa elintasoa kuin nyt. On aivan kuin taustalla olisi jokin isompi ja viisaampi äly.

Ihmisten kollektiivinen äly eli tiede.

Vierailija
819/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole. Kivikovan tieteen mukaan.

Vierailija
820/921 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka loi ihmisen?

Ei ihmistä ole luotu. Ihminen on luonnonvalinnan tulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi