Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet sitä mieltä, että taivas ja helvetti eivät ole keksittyjä niin sulla on varmaan jotain todisteita niiden olemassaololle?
On sen verran kun pystyy antamaan. Henkimaailmassa ei ole mitään pahaa mutta maan päällä ihmisen fyysisessä elämässä on. Ihminen voi voida hyvin tai huonosti ja kärsiä monellakin tavalla. En ole Jumala joten en voi hänenä esiintyä ja kertoa hänenä mutta voin kertoa sen minkä ymmärrän ihmisenä. Tämä vaatii kuuntelemista sillä olen huomannut että on helppo hyökätä ihmisen kimppuun vaatimaan mutta kuuntelemiseen ei tunnuta pystyvän. Jos ei ole valmis kuuntelemaan niin on turha vaatia tai kannattamatonta edes kysyä yhtään mitään kysymyksiä.
Olen aina valmis kuuntelemaan todisteita minkä tahansa väitteen puolesta. Mutta tämän kirjoituksen perusteella on syytä
Oletko huomannut että otat aina huomioon vain itsesi? Juurikin siksi tämä vastaukseni. Ei minulla olisikaan antaa sinullekan yhtikäs mitään joten arvostan sinuakin ja pidän suunikin jo kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sen verran kun pystyy antamaan. Henkimaailmassa ei ole mitään pahaa mutta maan päällä ihmisen fyysisessä elämässä on. Ihminen voi voida hyvin tai huonosti ja kärsiä monellakin tavalla. En ole Jumala joten en voi hänenä esiintyä ja kertoa hänenä mutta voin kertoa sen minkä ymmärrän ihmisenä. Tämä vaatii kuuntelemista sillä olen huomannut että on helppo hyökätä ihmisen kimppuun vaatimaan mutta kuuntelemiseen ei tunnuta pystyvän. Jos ei ole valmis kuuntelemaan niin on turha vaatia tai kannattamatonta edes kysyä yhtään mitään kysymyksiä.
Kun noin kirjoitat, on pakko kysyä, pysähdytköhän itse koskaan kuuntelemaan tai esimerkiksi tässä ketjussa pyrkimään ymmärtämään, mitä kirjoitetaan? Vai kieltäydytkö kuitenkin kategorisesti pohtimasta uskoasi vastaan olevia argumentteja syvällisesti ja vastaamaan tarkoituksella aiheen ohi?
Etkö todella ymmärrä, m
Aika pitkä tarina joka kertoo että et nähnytkään minua. Mikä minä olen sinullekaan mitään vastaamaan ja tiedätkö kenelle yrität tässä juuri puhua? Kiinnostaako teitä siis jo todellakin kuunnella kärsimyksestä ja siitä mitä kaikkea asuukaan helvetissä joka on Jumalan, kaikkivaltiaan luomaa todellisuutta ja lisäksi kerrottuna henkilökohtaisen todellisen rehellisen raadollisen kokemuksen kautta? En usko. Koitahan sinä ensin nähdä mitä sinulla on edessäsi ennen kuin avaat suutasi ja luot jumaluuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heittää helvettiin suurimman osan ihmisistä. Siis jos raamattu pitää paikkansa.
Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan näin?
Tämä nyt on ihan puhdasta matematiikkaa. Raamattu kertoo että ne jotka uskovat pelastuvat. Suurin osa ihmisistä ei välitä kristinuskon Jumalasta pätkääkään.
Looginen johtopäätös on että vain pieni osa ihmisistä pääsee taivaaseen. Siis sitten joskus kun nyt ovat ensin maanneet tuhansia ja tuhansia vuosia haudassa odottamassa viimeistä päivää.
Unohdit, että sielu ei ole enää kuolleissa maallisissa jäännöksissä. Kuoleman hetkellä sielu irtautuu ruumiista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun noin kirjoitat, on pakko kysyä, pysähdytköhän itse koskaan kuuntelemaan tai esimerkiksi tässä ketjussa pyrkimään ymmärtämään, mitä kirjoitetaan? Vai kieltäydytkö kuitenkin kategorisesti pohtimasta uskoasi vastaan olevia argumentteja syvällisesti ja vastaamaan tarkoitukse
Aika pitkä tarina joka kertoo että et nähnytkään minua. Mikä minä olen sinullekaan mitään vastaamaan ja tiedätkö kenelle yrität tässä juuri puhua? Kiinnostaako teitä siis jo todellakin kuunnella kärsimyksestä ja siitä mitä kaikkea asuukaan helvetissä joka on Jumalan, kaikkivaltiaan luomaa todellisuutta ja lisäksi kerrottuna henkilökohtaisen todellisen rehellisen raadollisen kokemuksen kautta? En usko. Koitahan sinä ensin nähdä mitä sinulla on edessäsi ennen kuin avaat suutasi ja luot jumaluuttasi.
Edellytät kuuntelemista ennen kysymyksiä. Haluat osallistua keskusteluun, mutta ilmeisesti pelkästään saarnaamaan, koska et tahdo kuunnella muiden kysymyksiä ja vastata niihin. Voisiko olla kyse siitä, että kiusallisia kysymyksiä ei ole hauska pohtia, mutta oma sanottava tuntuu paljon tärkeämmältä ja sitä ei koske ne säännöt, mitä muille tarjoat?
No, en kyllä uskonut hetkeäkään, että alkaisit todella ajatuksen kanssa pohtimaan kysymyksiä ja niihen todella vastaisit tavalla, joka huomioisi kysymysten olennaisen sisällön. Etkä edes pysty, sen tiedän. Eikä kukaan muukaan. Mahdollisesti tähän joku kyhää vastauksen, joka ei käsittele argumentteja ja todellisia kysymyksiä lainkaan, mutta paniikissa koettaa kiertää tai kääntää keskustelua muualle. Tai ihan vain poistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina valmis kuuntelemaan todisteita minkä tahansa väitteen puoles
Oletko huomannut että otat aina huomioon vain itsesi? Juurikin siksi tämä vastaukseni. Ei minulla olisikaan antaa sinullekan yhtikäs mitään joten arvostan sinuakin ja pidän suunikin jo kiinni.
Oletko huomannut, että kun kognitiivinen dissonanssi aivoissasi alkaa rouskuttaa, sinun tapasi selittää asia pois on uskotella itsellesi, että vika on siinä, ettei vastapuoli suostu kuuntelemaan, vaikka sisimmässäsi itsekin ymmärrät vian olevan siinä, että se mitä kutsut todisteiksi ei ole todisteita nähnytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ,rakastaa ja haluaisi kaikilla olevan hyvin.
Niidenkin, joiden ainoa hyvä on tässä maailmassa.
Jumala EI HALUA kaiken olevan kaikilla hyvin. Koska jos kaikkivoipainen yliluonnollinen olento haluaisi poistaa maailmasta tarpeetoman kärsimyksen hän kykenisi sen tekemään sormiaan napsauttamalla. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että joko ei ole olemassa kaikkivoipaa hyvää jumalaa tai sitten hän ei halua olla hyvä.
Pitää muistaa että Lucifer vaikuttaa ja hallitsee myös.. ja on mielissään kun saa ihmiset pysymään harhautuneina.
Jumala on luonut kaiken. Jumala on luonut Luciferin. Kaikkitietävä Jumala on myös aina tiennyt mitä Lucifer tulee tekemään.
Eli ei ole mitään tämänlaista porsaanreikää mitä kautta Jumala voisi pakoilla vastuuta. Jumala on myös kaikkivoipa ja pystyisi estämään Luciferin halutessaan.
Em. perustason looginen päättely ei tunnu millään uskovilta onnistuvan.
Heistä kaikki pahuus johtuu jostain ihan muusta kuin Jumalasta, mutta samaan aikaan Jumala on kaiken luoja ja kaikkivaltias.
Täytyy olla jotain vinksallaan, että voi olla kahta toisensa kumoavaa mieltä samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun noin kirjoitat, on pakko kysyä, pysähdytköhän itse koskaan kuuntelemaan tai esimerkiksi tässä ketjussa pyrkimään ymmärtämään, mitä kirjoitetaan? Vai kieltäydytkö kuitenkin kategorisesti pohtimasta uskoasi vastaan olevia
Ei vaan tässä kohdassa lopetin vastaamisen koska mikään vastaus ei miellyttänyt ketään missään vaiheessa. Älä syytä minua muiden ongelmista. Ei minun täyty jäädä vastaamaan vain siksi että teillä muilla on ongelmia.
Te vain hyökitte kaikkien päälle jotka eivät vastaa kaikkiin typerinkiin kysymyksiinne haluamallanne tavalla. Etsikää itse vastauksia ja nähkää ne todisteet joita ihminen voi nähdä. Ette valitettavasti saa kaikkea mitä haluatte, emme saa kukaan ja se on ainakin fakta.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tässä kohdassa lopetin vastaamisen koska mikään vastaus ei miellyttänyt ketään missään vaiheessa. Älä syytä minua muiden ongelmista. Ei minun täyty jäädä vastaamaan vain siksi että teillä muilla on ongelmia.
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
1. Piet. 3:15-17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heittää helvettiin suurimman osan ihmisistä. Siis jos raamattu pitää paikkansa.
Silloinkin se on jokaisen oma valinta- vapaa tahto
Miten se on oma valinta? Esimerkiksi Amerikan mantereella asui vuosituhansien ajan alkuperäisväestö jolla ei ollut mitään mahdollisuutta tietää kristinuskosta. Kaikki nämä sadat miljoonat ihmiset tuomittiin ikuisiksi ajoiksi kadotukseen (Raamatun mukaan).
Väärin. Viimeisellä tuomiolla punnitaan kaikkien kaikki teot maanpäällisen elämänsä aikana. Jumala on rakastava ja tuomio tulee olemaan oikeudenmukainen aivan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
1. Piet. 3:15-17
Kyllä on nyt kärsitty ja kysymyksiinkin vastattu. Vaaka on epätasapainossa ja Jumala on sulkenut kirstun. Viimeiset sanat on puolestasi nyt lausuttu. Rajansa kaikella rajattomuudellakin on oltava. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun noin kirjoitat, on pakko kysyä, pysähdytköhän itse koskaan kuuntelemaan tai esimerkiksi tässä ketjussa pyrkimään ymmärtämään, mitä kirjoitetaan? Vai kieltäydytkö kuitenkin kategorisesti pohtimasta uskoasi vastaan olevia argumentteja syvällisesti ja vastaamaan tarkoituksella aiheen ohi?
Etkö todella ymmärrä, m
Olen eri henkilö. Syntiinlankeemuskertomuksesta päätellen toiveena oli, että ihmiset olisivat pysyneet kyseenalaistamattomina ja sitten ihmisten joukko olisi rauhassa voinut kasvaa.
Jumala saattoi testata, että jos tavisihmisille kertoo että toisesta lähteestä saa tiedon hyvästä ja pahasta ja toisesta ikuisen elämän, kumman ihmiset valitsevat. Sitten "käärme" halusi tarjota tietoa hyvästä ja pahasta tai seksistä ja lisääntymisestä. Aiheuttaen että ihmiset oppivat ajattelemaan itse.
Kun Jumala testasi, ovatko ihmiset yhä autuaan tietämättöminä paratiisissa, hän huomasi että heille oli kehittynyt tietoisuutta. Siksi heidät tarinassa ajettiin pois paratiisista.
Kyseenalaistavia olentoja Jumala ei siis halunnut valtakuntaansa.
Kuka olisi tarinassa saanut värvättyä ihmiset joukkoonsa? Houkuteltaisiinko heitä tottelemaan lupauksella ikuisesta elämästä? Kunhan eivät ajattele itsenäisesti.
Syntiinlankeemustarinassa käärmettä rangaistiin ihmisten teosta. Profetian mukaan vapahtajaa rangaistaisiin ihmisten synneistä, kunhan ihmiset uskovat kyseenalaistamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ,rakastaa ja haluaisi kaikilla olevan hyvin.
Niidenkin, joiden ainoa hyvä on tässä maailmassa.
Jumala EI HALUA kaiken olevan kaikilla hyvin. Koska jos kaikkivoipainen yliluonnollinen olento haluaisi poistaa maailmasta tarpeetoman kärsimyksen hän kykenisi sen tekemään sormiaan napsauttamalla. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että joko ei ole olemassa kaikkivoipaa hyvää jumalaa tai sitten hän ei halua olla hyvä.
Pitää muistaa että Lucifer vaikuttaa ja hallitsee myös.. ja on mielissään kun saa ihmiset pysymään harhautuneina.
Jumala on luonut kaiken. Jumala on luonut Luciferin. Kaikkitietävä Jumala on myös aina tiennyt mitä Lucifer tulee teke
Ainoastaan Jumalanvaltakunnassa nähdään,pimeydessä ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinta niillä aivoilla jotka Jumala on kullekin luonut. Eli oikeastaan Jumalan itsensä valinta, koska Hän rakensi valinnan tekevön mekanismin.
Älä kaada kaikkea Jumalan niskaan. Ihmiselle on aivoihin luotu kyky uskoa Jumalaan ja kaipuu Häneen sekä omatunto eli tieto oikeasta ja väärästä ihan jokaiselle, Ihminen itse tekee valinnan, haluaako uskoa Jumalaan vai ei, usko annetaan ylhäältä ja se on kaikille tarjolla. Oma tahto ja oma valinta.
"Olen eri henkilö. Syntiinlankeemuskertomuksesta päätellen toiveena oli, että ihmiset olisivat pysyneet kyseenalaistamattomina ja sitten ihmisten joukko olisi rauhassa voinut kasvaa." jne....
No mikä on lopputulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinta niillä aivoilla jotka Jumala on kullekin luonut. Eli oikeastaan Jumalan itsensä valinta, koska Hän rakensi valinnan tekevön mekanismin.
Älä kaada kaikkea Jumalan niskaan. Ihmiselle on aivoihin luotu kyky uskoa Jumalaan ja kaipuu Häneen sekä omatunto eli tieto oikeasta ja väärästä ihan jokaiselle, Ihminen itse tekee valinnan, haluaako uskoa Jumalaan vai ei, usko annetaan ylhäältä ja se on kaikille tarjolla. Oma tahto ja oma valinta.
Tahdon uskoa kaikki todet väitteet, mutta en halua uskoa yhtään epätotta väitettä. En voi valita uskoa väitettä, joka parhaan ymmärrykseni mukaan on epätosi - aivoni eivät suostu hyväksymään sitä vaikka haluaisin.
Olen elinikäinen ateisti enkä ole koskaan tuntenut minkäänlaista tarvetta jumaluuksille tai yliluonnollisille maailmanselityksille.
Kaikilla ihmisillä ei ole omaatuntoa (psykopaatit ja sosiopaatit) ja ihmisten omatunnot tuottavat hyvin erilaisia vastauksia moraalisiin kysymyksiin.
Publication
Article
May 1, 2008
Psychiatric Times
Psychiatric Times Vol 25 No 6
Volume 25
Issue 6
Neurotheology: Are We Hardwired for God?
May 1, 2008
By René J. Muller, PhD
Considering that the brain is increasingly being credited with having a role in everything we think, feel, and do, it was probably just a matter of time before it was postulated that religious belief has a neural substrate.
Advertisement
Considering that the brain is increasingly being credited with having a role in everything we think, feel, and do, it was probably just a matter of time before it was postulated that religious belief has a neural substrate. The question of how the brain might be "hardwired" for spirituality has captured the interest of many investigators who have established careers in fields as different as neurology, theology, and neuroscience and spawned the new discipline of neurotheology.1Neurotheology, neurons, and neurotransmitters
Neurotheologians argue that the structure and function of the human brain predispose us to believe in God. They claim that the site of God's biological substrate is the limbic system deep within the brain, which has long been considered to be the biological center for emotion. Rhawn Joseph, a prominent neurotheologian, goes a step further to suggest that the limbic system is dotted with "God neurons" and "God neurotransmitters
https://www.psychiatrictimes.com/view/neurotheology-are-we-hardwired-god
Vierailija kirjoitti:
Ei rakasta. Uskovaiset eli skitsofreenikot saavat jumalalta eutanasiat. Skitsofreenikoilta puuttuu empatiakyky, eli eivät ole ihmisiä.
Miten tuo nyt liittyy kysymykseen rakastaako Jumala kaikkia?
Kyllä rakastaa.
Se on se ihmisen hyvä tahto ja toisaalta jotain, mitä meidän ei tarvitse edes ymmärtää tai käsittää. Itse ajattelen sen tuntemuksena. Sellaisena, joka on meille käsittämätön ja turha kiistelyn aihe. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta tai olla ja elää vaan.
Eihän tuossa ole mitään tolkkua, jos siitä alkaa kinaamaan tai tappelemaan- asiasta, josta kukaan ei tiedä.
Kuoleman ymmärrän. Se on orgaaninen. Me maadumme kaikki.
Sielu/henki- onko sitä vai ei ole? Sekään ei ole asia, joka minun pitäisi tietää tai hahmottaa.
Saan elää nyt tätä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun noin kirjoitat, on pakko kysyä, pysähdytköhän itse koskaan kuuntelemaan tai esimerkiksi tässä ketjussa pyrkimään ymmärtämään, mitä kirjoitetaan? Vai kieltäydytkö kuitenkin kategorisesti pohtimasta uskoasi vastaan olevia argumentteja syvällisesti ja vastaamaan tarkoitukse
Hei tästähän tuli mieleeni kuitenkin tuo tietoisuus, ihmisellä on tietoisuus ja ymmärrämme oman tietoisuutemme mukaan asioita. Miettikää näitä tarinoita järkevästi kun teillä on näitä muistissakin näin hyvin, valitettavasti itse en ole niin paljon näitä lukenut ja tutkinut enkä varsinkaan aikuisiällä mutta näissähän on paljon tietoa ihmisen kehityksestä ja elämän kehittymisestä. Tietoisuutemme on mittaamattoman arvokas ja väylä sille kaikelle tiedolle jonka saamme. Kirjoittakaa hyviä ajatuksia, lukisin niitäkin mielelläni minäkin. Käytännössä aika yksinkertaista. Nyt ei ole jaksamista vastailla ja tiedän että ymmärrätte kuitenkin paljon, olkaa vain itsevarmempia kun puhutte.
Etkö todella ymmärrä, miksi Jumala kristinuskossa ei näyttäydy kaikkien silmissä rakkautena? Kokeillaanpa muutamalla kysymyksellä, että kuunteletko ja yritätkö käydä todellista keskustelua, vai oletko pelkästään saarnaamassa. Kaikki muutkin voivat pohtia samaa omalta kohdaltaan.
Miksi Jumala loi hyvän ja pahan tiedon puun? Jos ihmisen ei pitänyt tietää hyvästä ja pahasta, mitä tarkoitusta varten sellaisen tiedon antava hedelmä oli luotu?
Miksi väitetään pahan alkaneen lankeemuksesta? Hyvän ja pahan tiedon puun olemassa olo kertoo, että paha oli jo olemassa. Jos paha oli Saatana, miksi Jumala sen loi? Miksi Jumala ei mitenkään puuttunut siihen, että Saatana houkutteli Eevaa? Raamattu kertoo, ettei Eeva tiennyt hyvästä tai pahasta, joten miksi häntä rangaistiin? Eihän hän voinut tietää, että on paha asia olla tottelematta.
Ymmärrätkö, miksi usko ei ole koskaan oma valinta? Koska annat olettaa kuuntelevasi, suhtaudu tähän kuunnellen ja ymmärtämään pyrkien. Minä sanon sinulle, että taivas on vihreä ja pilvet ovat keltaisia. Kokeile uskoa siihen, niin ymmärrät, ettei se ole mahdollista. Sama juttu on Raamatun kanssa, siellä on paljon sellaista, että ihmiset eivät kykene uskomaan, koska he näkevät toisin.
Miksi Jumala loi kärsimysten maailman? Hän on kaikkivaltias. Se tarkoittaa, ettei hänellä ole mitään rajoituksia eli ei ole olemassa yhtään syytä, miksi hänen olisi pitänyt luoda kärsimystä. Silti hän loi, joten on vastaansanomattomasti halunnut luoda sitä. Pohdi tarkasti, koska jos väität, että Jumalan piti syystä x tehdä näin, et usko hänen kaikkivaltiuteensa, sillä silloin häntä olisi rajoittanut jokin tekijä.
Onko oikeudenmukaista antaa Saatanan kiusata meitä vapaasti? Kyseessä on valtavasti meitä mahtavampi voima. Jumala on itse tarkoituksella laittanut hänet meidän keskellemme tietäen, että iso osa ihmisistä päätyy Helvettiin sen vuoksi.
Miksi Jumala ei voi itse kertoa jokaiselle henkilökohtaisesti, miten täällä kuuluu elää? Eikö sinun mielestäsi seuraamusten vakavuuteen suhteuttaen Jumala toimi melko hölmösti, kun asettaa pelastavan sanoman sellaiseksi, että se ymmärretään monella eri tavalla tai siihen ei uskota lainkaan? Ymmärrätkö, että kaikkivaltias on tietoisesti valinnut tavan, joka johtaa suurimman osan Helvettiin päätymiseen? Eikö silloin ole looginen johtopäätös, ettei hän halua kaikkia taivaaseen? Ymmärräthän, että on valtavasti ihmisiä, jotka parhaan kykynsä mukaan vilpittömästi luulevat palvelevansa Jumalaa, mutta koska tekevät sen väärin, päätyvät Helvettiin? Eikö Jumala ole silloin mielestäsi epäreilu, koska rankaisee ihmistä siitä, että tämä ei yksinkertaisesti osannut tehdä oikein, vaikka tahto on kova?
Kokeillaan noilla alkuun, että kuunteletko ja pyritkö ymmärtämään, vai saarnaatko ja koetatko vain manipuloida uskomaan.